Nieveld vier duels geschorst

Voetbal • Geschreven door Olga (Nuongirl) op 09-02-2009 @ 14:14
print 
Norichio Nieveld is voor vier duels, waarvan één voorwaardelijk, geschorst naar aanleiding van de rode kaart die hij gisteren kreeg in de competitiewedstrijd van Feyenoord thuis tegen FC Groningen.

Bij een sliding raakte de 19-jarige Nieveld tegenstander Koen van der Laak met gestrekt been op diens knie. Het been van de middenvelder boog hierbij gevaarlijk ver door. Overigens kon Van der Laak de wedstrijd wel uitspelen.


Bron: Telesport


Lees ook:

» 10:32 Volendam-spits Tuyp wil nieuwe stap maken0
» 09:48 John voorlopig niet naar Benfica0
» 08:35 Willems: "Gaat een stuk sneller dan bij PSV"5
» 08:32 'Ajax en Tottenham nog niet akkoord'1


delen | eKudos nujij

1875 views / 34 reacties
Reacties op dit bericht
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
iemand filmpje
userIcon
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:17 uur schreef wise het volgende:
iemand filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=8jyZjnppxL8
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:17 uur schreef wise het volgende:
iemand filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=8jyZjnppxL8
userIcon
Had al in dat topic van VdLaak gezegd wat ik ervan vond. Inderdaad smerig, op de knietjes en totaal niet voor de bal, dus terechte schorsing.
Quote:
hastveda2 (15 uur geleden)
Toon Verbergen; -1; Gemarkeerd als spam
rotterdam!!!!!!!!!!:
volgende keer onherkenbaar doen! komaan nieveld!

Youtube reactie

OT. hij was goed vuil..

userIcon
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:23 uur schreef Sjechov het volgende:
[...]
http://www.youtube.com/watch?v=8jyZjnppxL8

wtf terecht rood. Bedoeld of onbedoeld, dit is gewoon grof
userIcon
4 Duels maar? Hadden er 12 moeten zijn.
userIcon
Ik had echt een "ooowwhhh" momentje op de bank gister. 4 duels echt te weinig voor zon overtreding. Moet er pas zwaarder gestraft worden als vd Laak voor de rest van zijn leven niet meer kan lopen?
userIcon
kokmeijer iemand? zulke overtredingen kunnen helemaal verkeerd aflopen! Waarom wordt er gestaft aan de hand van de gevolgen en niet aan de hand van de actie?
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:11 uur schreef Repsak het volgende:
Kokmeijer iemand?
...
Waarom wordt er gestaft aan de hand van de gevolgen en niet aan de hand van de actie?

Inderdaad.
Die Kokmeijer moet toch tegenwoordig iedere keer met afschuw Bouaouzan aan het werk zien.
userIcon
Zoals ik al dacht ,gewoon 3 duels.
Denk niet dat het opzet was van die knul ,beetje onbeholpen en hier leert ie weer van.
userIcon
Terechte rode kaart, ja. Zo bedoelde actie, nee dat denk ik niet. Ik denk dat het dan meer jeugdig onbezonnenheid is geweest. Dat en v/d Laak zelf is ook niet vies van een smerige ovetreding en bovendien huppelde hij binnen de minuut weer over het veld. Dus iets overtrokken.
userIcon
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:31 uur schreef Djazz_rules het volgende:
Zoals ik al dacht ,gewoon 3 duels.
Denk niet dat het opzet was van die knul ,beetje onbeholpen en hier leert ie weer van.

Opzet of niet, hij had vdLaak zn been wel door kunnen schoppen. Maargoed de rest van de Feyenoord supporters waren het er ook niet mee eens dus wat dat betreft pas je dr perfect tussen.
userIcon
Als v/d Laak zn been anders had staan, had hij geen knie meer. Nu kon het been 'meebuigen' zeg maar.
userIcon
Belachelijk laag. Dit soort smeerlapperij moet je keihard afstraffen. Jeugdige onbezonnenheid? Vertel dat Niels Kokmeijer maar.
Deze vent verdient minstens de rest van het seizoen schorsing, misschien dat ie er dan wat van leert.
userIcon
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:31 uur schreef Djazz_rules het volgende:
Zoals ik al dacht ,gewoon 3 duels.
Denk niet dat het opzet was van die knul ,beetje onbeholpen en hier leert ie weer van.

Gelukkig dat van der Laak hierna ook nog dingen kan leren. Echt belachelijk lage straf.
userIcon
Ik heb altijd een beetje moeite met termen als jeugdige onbezonnenheid.....Deze jongen speelt toch al langer op niveau bij Feyenoord? Ok, voor zoveel publiek zal hij niet vaak gespeeld hebben, maar net als bij de andere topploegen zit er altijd druk op bij Feyenoord. Daar moet hij dus eerder me te maken hebben gehad. Maar dan zomaar uit het niets zo'n overtreding maken...ongelofelijk. Van mij hadden het ook veel meer wedstrijden mogen zijn. Voor hetzelfde geld trapt hij Vd Laak invalide
Achterlijk ventje dat het is. Je zou zeggen dat je zoiets juist niet doet als je jong bent, en zeker niet in je eerste wedstrijden voor een club. Jammer dat de Knvb hier niet harder tegen optreedt.
userIcon
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:31 uur schreef Djazz_rules het volgende:Denk niet dat het opzet was van die knul

Opzet of niet, hij moet gewoon verantwoordelijkheid nemen voor zijn daden, en zonder te klagen deze schorsing accepteren.
userIcon
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:21 uur schreef Elpatron het volgende:
Achterlijk ventje dat het is. Je zou zeggen dat je zoiets juist niet doet als je jong bent, en zeker niet in je eerste wedstrijden voor een club. Jammer dat de Knvb hier niet harder tegen optreedt.

Ach ja ,leuk de moraalridders allemaal hier.
Toen ik jong was reed ik ook harder dan nu,of reed wel eens door rood en 1 glas bier was na de training ook wel eens 1 meer.
Ben er ook niet trots op ,maar weet ook wel dat ik daar andere en mezelf veel verdriet of schade mee aan had kunnen richten.
Maar dat is als ,als het fout zou gaan,maar dat ging het dus niet en dat geld voor Nieveld ook.

Vd Laak had heel veel geluk en Nieveld ook en die straf is gewoon terecht.

Denk dat we allemaal wel eens onbezonnen zijn geweest in onze jeugd en ik weet zelfs zeker dat ie niet de intentie had zoiets te doen.
Maar goed iedereen mag dit veroordelen en mening hebben.
Hij wordt ervoor terecht gestraft terwijl er velen niet worden gestraft voor ergere of soortgelijke acties die zelfs door beelden worden aangetoond.

Quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:33 uur schreef Djazz_rules het volgende:
[...]
Ach ja ,leuk de moraalridders allemaal hier.
Toen ik jong was reed ik ook harder dan nu,of reed wel eens door rood en 1 glas bier was na de training ook wel eens 1 meer.
Ben er ook niet trots op ,maar weet ook wel dat ik daar andere en mezelf veel verdriet of schade mee aan had kunnen richten.
Maar dat is als ,als het fout zou gaan,maar dat ging het dus niet en dat geld voor Nieveld ook.

Vd Laak had heel veel geluk en Nieveld ook en die straf is gewoon terecht.

Denk dat we allemaal wel eens onbezonnen zijn geweest in onze jeugd en ik weet zelfs zeker dat ie niet de intentie had zoiets te doen.
Maar goed iedereen mag dit veroordelen en mening hebben.
Hij wordt ervoor terecht gestraft terwijl er velen niet worden gestraft voor ergere of soortgelijke acties die zelfs door beelden worden aangetoond.

Juistem
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:36 uur schreef DeWaasheid het volgende:
[...]
Opzet of niet, hij had vdLaak zn been wel door kunnen schoppen. Maargoed de rest van de Feyenoord supporters waren het er ook niet mee eens dus wat dat betreft pas je dr perfect tussen.

Op het eerste gezicht zou je zeggen dat er niets aan de hand is. Ja een tackle, maar meer ook niet.. Als je de beelden erop terugkijk dan merk je wel wat anders..

Ik zat zelf ook in het stadion, en had pas door dat er echt iets was toen ik dit nagevraagd had aan het thuisfront.. Dus ga nou niet blaten dat mensen ergens tussen moeten zitten oid. Het is ook maar wat je ziet in een wedstrijd.

Zoals al eerder beschreven is dit gewoon onwetendheid / lompheid. Ja hij glijd verkeerd, maar hij was er niet op uit om die gozer een doodschop te verkopen. Daarvoor speelde Feyenoord te sterk, had hijzelf een goeie 42 minuten meegemaakt dus er was totaal geen rede.

Gewoon een gevalletje, net te laat / net verkeerd.

Quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:21 uur schreef Elpatron het volgende:
Achterlijk ventje dat het is. Je zou zeggen dat je zoiets juist niet doet als je jong bent, en zeker niet in je eerste wedstrijden voor een club. Jammer dat de Knvb hier niet harder tegen optreedt.

Deed hij het met opzet dan?! Jeugdige onbevangenheid, hij bedoelde het niet zo. natuurlijk valt alles mee. Had erger kunnen aflopen, maar hij speelt al 2 wedstrijden behoorlijk en er was totaal geen rede om V/D laak uit de wedstrijd te schoppen. Zo geweldig speelde die nou ook weer niet..


userIcon
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:05 uur schreef SkirMisch het volgende:
[...]
Op het eerste gezicht zou je zeggen dat er niets aan de hand is. Ja een tackle, maar meer ook niet.. Als je de beelden erop terugkijk dan merk je wel wat anders..

Ik zat zelf ook in het stadion, en had pas door dat er echt iets was toen ik dit nagevraagd had aan het thuisfront.. Dus ga nou niet blaten dat mensen ergens tussen moeten zitten oid. Het is ook maar wat je ziet in een wedstrijd.

Zoals al eerder beschreven is dit gewoon onwetendheid / lompheid. Ja hij glijd verkeerd, maar hij was er niet op uit om die gozer een doodschop te verkopen. Daarvoor speelde Feyenoord te sterk, had hijzelf een goeie 42 minuten meegemaakt dus er was totaal geen rede.

Gewoon een gevalletje, net te laat / net verkeerd.

Ach laat toch gaan,gewoon iemand die voetbal volgt via teletext of bij de buurman eredivisie live mag kijken als ie zijn auto wast.

Bij mij leek het vanuit ons vak ook een gewone gele kaart tackle en effe op de telefoon gekeken en toen wisten wij ook direct dat het terecht was.

userIcon
Als het Suarez was had je een lintje nu 4 wedstrijden
Onbezonnen (onbewuste) actie, maar moest uiteraard wel een straf komen. Over de hoogte heb ik geen mening
userIcon
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:44 uur schreef Djazz_rules het volgende:
[...]
Ach laat toch gaan,gewoon iemand die voetbal volgt via teletext of bij de buurman eredivisie live mag kijken als ie zijn auto wast.

Bij mij leek het vanuit ons vak ook een gewone gele kaart tackle en effe op de telefoon gekeken en toen wisten wij ook direct dat het terecht was.

Heb een seizoenskaart bij de FC.
Maar iemand met een andere mening is natuurlijk een teletekst supporter... reality check: de meerderheid vind de straf te licht.
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:33 uur schreef Djazz_rules het volgende:
[...]
Ach ja ,leuk de moraalridders allemaal hier.
Toen ik jong was reed ik ook harder dan nu,of reed wel eens door rood en 1 glas bier was na de training ook wel eens 1 meer.
Ben er ook niet trots op ,maar weet ook wel dat ik daar andere en mezelf veel verdriet of schade mee aan had kunnen richten.
Maar dat is als ,als het fout zou gaan,maar dat ging het dus niet en dat geld voor Nieveld ook.

Vd Laak had heel veel geluk en Nieveld ook en die straf is gewoon terecht.

Denk dat we allemaal wel eens onbezonnen zijn geweest in onze jeugd en ik weet zelfs zeker dat ie niet de intentie had zoiets te doen.
Maar goed iedereen mag dit veroordelen en mening hebben.
Hij wordt ervoor terecht gestraft terwijl er velen niet worden gestraft voor ergere of soortgelijke acties die zelfs door beelden worden aangetoond.

Ik neem inderdaad aan dat het niet bewust was, maar dat wil niet zeggen dat de overtreding smerig was en verkeerd had af kunnen lopen. Dan kan je het onbezonnen noemen, maar als ik toen ik 19 was gepakt tijdens het rijden onder invloed, dan hadden ze toch ook niet gezegd, ach doe maar 30 euro, je bent nog jong en onbezonnen?

Ik ben het vaak met je eens, maar in dit geval niet.

Wat betreft je laatste punt, daar ben ik het wel volledig met je eens, dat de straffen niet te vergelijken zijn, kijk bijvoorbeeld naar de 2 rode kaarten bij Volendam - PSV, waar de overtreding van Tuyp toch wel erger was en de straf toch gelijk.

Quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:17 uur schreef TJDoornbos het volgende:
Als het Suarez was had je een lintje nu 4 wedstrijden

Quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:17 uur schreef TJDoornbos het volgende:
Als het Suarez was had je een lintje nu 4 wedstrijden

Wat wijsheid weer DOMBO
userIcon
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:29 uur schreef DeWaasheid het volgende:
[...]
Heb een seizoenskaart bij de FC.
Maar iemand met een andere mening is natuurlijk een teletekst supporter... reality check: de meerderheid vind de straf te licht.

FC Den Haag
userIcon
Quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:17 uur schreef TJDoornbos het volgende:
Als het Suarez was had je een lintje nu 4 wedstrijden

Sure...

Als de KNVB enige rechtlijnigheid in zich heeft stellen ze ook een onderzoek in naar een andere overtreding afgelopen weekend. Er was ook een speler die een elleboog gaf die niet door de scheids was opgemerkt. Weet iemand nog wie en in welke wedstrijd dit was? was te zien in de samenvattingen.

34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 10:32 Volendam-spits Tuyp wil nieuwe stap maken0
» 09:48 John voorlopig niet naar Benfica0
» 08:35 Willems: "Gaat een stuk sneller dan bij PSV"5
» 08:32 'Ajax en Tottenham nog niet akkoord'1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden