Uitslagen Eredivisie speelronde 24

Voetbal • Geschreven door Rauzer op 21-02-2010 @ 17:00
print 

Dit weekend werd in de Eredivisie de 24e speelronde afgewerkt. Koploper PSV verspeelde punten en zag achtervolgers FC Twente en Ajax dichterbij komen.

Heracles Almelo kwam in de wedstrijd op bezoek bij Roda JC al snel op voorsprong door een kopbal van Everton. Roda kwam er in de eerste helft amper aan te pas en werd maar een keer gevaarlijk vlak voor rust met een hard schot van Hadouir. De tweede helft kwam Roda beter in de wedstrijd met onder meer kansen voor Yulu Matondo, die naast twee schoten een omhaal liet zien die een meter naast ging. Een kwartier voor tijd kwam er uiteindelijk toch een doelpunt van Roda, De Fauw kon vrij uithalen. Roda zette nu aan om de drie punten binnen te halen en kreeg in de 88e minuut loon naar werken. Vijf minuten na een gemiste strafschop van Hadouir tikte De Jong de 2-1 binnen. Door de overwinning loopt Roda JC weer wat weg uit de degradatiezone. Heracles zakt door de nederlaag naar de zevende plaats.

AZ ging op bezoek bij VVV-Venlo met een 0-1 voorsprong de rust in, Wernbloom had gescoord op aangeven van Martens. VVV kwam tien minuten na rust via Auassar op gelijke hoogte, maar zag AZ al snel weer op voorsprong komen door Poulsen, een minuut later gevolgd door de 1-3 van El Hamdaoui. VVV gaf zich echter niet gewonnen en bleef strijden voor tenminste een punt. De 2-3 van Schaken viel in de 69e minuut, en een kwartier voor tijd was het Uchebo die de 3-3 wist binnen te tikken. In het restant werd er niet meer gescoord, waardoor VVV wederom ongeslagen bleef in eigen huis. Alleen Ajax is het dit seizoen gelukt om met de drie punten uit Venlo te vertrekken. Vanwege het verlies van Heracles Almelo stijgt AZ een plaats naar de vijfde plek. Het heeft evenveel punten als FC Utrecht en Heracles, maar een beter doelsaldo.

PSV kwam in de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam na een klein kwartier op voorsprong, doordat Bakkal op aangeven van Dzsudzsák de bal binnentikte. Kansen op meer waren er zeker in de eerste helft voor PSV, maar schoten van Dzsudzsák, Lazovic en Afellay wisten geen doel te treffen. Aan de andere kant werd Sparta een strafschop onthouden nadat Pieters een overtreding had begaan op Duplan. In de tweede helft werd Sparta iets sterker, maar de verdediging van PSV gaf geen krimp. In de 93e minuut was het eindelijk toch raak voor Sparta, Poepon maakte de 1-1. Duur puntverlies dus voor PSV, dat FC Twente en Ajax zo dichterbij ziet komen.

Ajax wist makkelijk te winnen van Vitesse: 4-0. Twente versloeg Willem II met 1-0 door een doelpunt van Wisgerhof tien minuten na rust. Feyenoord kreeg net als PSV in de 93e minuut het deksel op de neus, ex-Feyenoorder Danny Buijs schoot namens ADO Den Haag in blessuretijd zijn ploeg op 2-2.

 

Uitslagen:

Thuis Uit Uitslagen
Roda JC Heracles Almelo 2-1
NAC Breda FC Utrecht 0-2
VVV-Venlo AZ 3-3
RKC Waalwijk SC Heerenveen 1-2
N.E.C. Nijmegen FC Groningen 0-2
Feyenoord ADO Den Haag 2-2
FC Twente Willem II 1-0
PSV Sparta Rotterdam 1-1
Ajax Vitesse 4-0


Stand:

# Club Gespeeld Winst Gelijk Verlies Punten Doelsaldo
1 PSV 24 19 5 0 62 53 - 15
2 FC Twente 24 19 4 1 61 45 - 19
3 Ajax 24 17 4 3 55 69 - 17
4 Feyenoord 24 12 8 4 44 35 - 21
5 AZ 24 11 3 10 36 40 - 28
6 FC Utrecht 24 9 9 6 36 26 - 22
7 Heracles Almelo 24 11 3 10 36 32 - 34
8 FC Groningen 24 9 6 9 33 32 - 33
9 NAC Breda 24 9 6 9 33 33 - 37
10 VVV-Venlo 24 6 10 8 28 34 - 35
11 N.E.C. Nijmegen 24 7 7 10 28 29 - 40
12 Roda JC 24 7 5 12 26 29 - 44
13 SC Heerenveen 24 8 2 14 26 27 - 42
14 Sparta Rotterdam 24 6 6 12 24 24 - 40
15 Vitesse 24 6 5 13 23 25 - 42
16 ADO Den Haag 24 5 7 12 22 25 - 42
17 Willem II 24 5 2 17 17 26 - 47
18 RKC Waalwijk 24 4 0 20 12 19 - 45


Topscorers:

# Naam Club Doelpunten
1 Suárez Ajax 24
2 Ruiz FC Twente 16
3 Toivonen PSV 13
4 Dost Heracles Almelo 10
= Junker Roda JC 10
6 El Hamdaoui AZ 9
= Falkenburg Sparta Rotterdam 9
= Nkufo FC Twente 9
= Tomasson Feyenoord 9
10 Bakkal PSV 8


Programma:

Datum Thuis Uit
vr 26/2 ADO Den Haag Roda JC
za 27/2 Willem II VVV-Venlo
za 27/2 SC Heerenveen Heracles Almelo
za 27/2 Vitesse AZ
zo 28/2 Ajax FC Utrecht
zo 28/2 FC Groningen Feyenoord
zo 28/2 PSV RKC Waalwijk
zo 28/2 FC Twente N.E.C. Nijmegen
zo 28/2 Sparta Rotterdam NAC Breda

 

Klik hier voor alle statistieken uit de Jupiler League.


Bron: FOK!


Lees ook:

» 14/02 Uitslagen Eredivisie speelronde 2335
» 07/02 Uitslagen Eredivisie speelronde 2222
» 04/02 Uitslagen Eredivisie speelronde 2150
» 31/01 Uitslagen Eredivisie speelronde 2044


delen | eKudos nujij

7542 views / 88 reacties
Reacties op dit bericht
88  van 88 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Zonde van PSV, had een 3-punter moeten zijn.
AJAAAAAAAAAAAAAAAX!!!

Twente had niet moeten winnen
Wel lekker voor PSV met hun kutvoetbal, AZ en Feyenoord vanzelfsprekend. Mooi weekend.
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:02 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Zonde van PSV Feyenoord, had een 3-punter moeten zijn.
userIcon
De competitie was al saai en werd eens tijd dat de top eens punten ging verliezen. Zo krijg je een beetje spanning terug.
1 PSV
Nog steeds op weg naar het landskampioenschap 2009/2010
userIcon
Buijs & Zwinkels, de helden van Den Haag vandaag.
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:12 schreef SolDat het volgende:
Buijs & Zwinkels, de helden van Den Haag vandaag.
Het lijkt wel de naam van een advocatenkantoor.
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:06 schreef Neroje het volgende:
[..]
Je bedoelt die gasten die nog geen 1 thuiswedstrijd hebben gewonnen dit seizoen?
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:18 schreef heegenees het volgende:
[..]


Je bedoelt die gasten die nog geen 1 thuiswedstrijd hebben gewonnen dit seizoen?
Hoe kom je daar nou weer bij
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:10 schreef JoeyC het volgende:
1 PSV
Nog steeds op weg naar het landskampioenschap 2009/2010
JoeyC
Ja, ze worden inderdaad kampioen met anti-voetbal. Zoals gewoonlijk doet het echt pijn aan mijn ogen. Goeie zaak dat Sparta dit gaat afstraffen.

Oh ja! Ajax!
Eindelijk eens gerechtigheid, PSV wordt eens met zijn eigen tactiek verslagen!

Ajax

En het mooie is dat Ajax al een veel makkelijker programma heeft!!

PSV moet nog naar AZ en Ajax, Feyenoord en Twente thuis.
Idem geloof ik voor Twente, naar PSV en AZ, Feyenoord thuis.

Mwahahha en als je het al moeilijk hebt tegen Sparta en Willem II op dit moment, Ajax de lachende derde (eerste dan )!
userIcon
Ja psv, het lukt niet ALTIJD om met 1-0 te winnen
userIcon
Achja PSV, als je altijd maar 1x scoort is de kans op een gelijkspel uiteindelijk vrij groot.
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:33 schreef Petertjuhh het volgende:
Achja PSV, als je altijd maar 1x scoort is de kans op een gelijkspel uiteindelijk vrij groot.
Idd, dat anti voetbal moet toch een keer worden afgestraft. Eindelijk gerechtigheid.
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:28 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij
Was op radio 3FM net
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:38 schreef heegenees het volgende:
[..]

Was op radio 3FM net
Klopt dus niks van, ze hebben al meerdere thuiswedstrijden gewonnen hoor dit seizoen
userIcon
Wat een zeikstralen hier over dat zogenaamde anti-voetbal van PSV. Ze hebben hele goeie kansen gehad, alleen gingen ze er niet in.

Ach ja, het is schijnbaar mode om te roepen dat PSV saai voetbalt. De grijze massa moet toch iets roepen als het maar niet lukt om kampioen te worden he
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:18 schreef heegenees het volgende:
Je bedoelt die gasten die nog geen 1 thuiswedstrijd hebben gewonnen dit seizoen?
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:38 schreef heegenees het volgende:
Was op radio 3FM net
Op 3FM hadden ze het over "dit jaar", dus 2010. Gaat niet eens om zoveel wedstrijden dus: Ajax, AZ, ADO (gelijk, verloren, gelijk)

quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:42 schreef Rauzer het volgende:
Klopt dus niks van, ze hebben al meerdere thuiswedstrijden gewonnen hoor dit seizoen
Ben ik dan de enige die heeft zitten ergeren aan 2e helft van Ajax - Vitesse. Het had toch makkelijk 10-0 kunnen/moeten zijn. En Suarez dan.. Jezus!
grappig om te zien dat een ado speler danny buiys na d ewedstrijd eerst naar de feyenoord fans loopt en daarnaa pas naar de ado fans
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:02 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Zonde van PSV, had een 3-punter moeten zijn.
Sparta had 1-2 moeten winnen maar ja die scheidsrechters in Nederland hé.
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:54 schreef ita5314 het volgende:
grappig om te zien dat een ado speler danny buiys na d ewedstrijd eerst naar de feyenoord fans loopt en daarnaa pas naar de ado fans
tja het is toch ook een Feyenoorder. beschouw het ook als een eigendoelpunt van dhr. buijs.

[ Bericht gewijzigd door Zeroku op maandag 22 februari 2010 @ 15:36 ]
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:43 schreef Brabiliaan het volgende:
Wat een zeikstralen hier over dat zogenaamde anti-voetbal van PSV. Ze hebben hele goeie kansen gehad, alleen gingen ze er niet in.

Ach ja, het is schijnbaar mode om te roepen dat PSV saai voetbalt. De grijze massa moet toch iets roepen als het maar niet lukt om kampioen te worden he
kijk maar naar hun scores en de andere statistieken bij PSV. 6 x al met 1-0 gewonnen, vrij weinig schoten op doel. De eerste helft leek het weer een keer ergens op, maar daarna was het weer het vertrouwde stugge verdedigende anti-voetbal. En da's nog een schadelijk voor Nederland ook. In de Nederlandse competitie zijn er vrijwel geen teams die daar doorheen breken, dus je zal er inderdaad wel kampioen mee worden. Maar vervolgens kom je in Europa fatsoenlijke teams tegen en die spelen je van de mat, met als resultaat dat je nergens meer komt. Wanneer was de laatste keer dat PSV in de kwartfinale champions league stond?

Bij Ajax is het een ander verhaal: willen wel, maar kunnen momenteel nog niet.

Feyenoord zullen we maar geen woorden aan vuil maken, die moeten eerst zich zien te handhaven in de subtop.

Ik hoop echt dat Twente kampioen wordt en Ajax 2e zodat die 2 teams richting champions league kunnen. PSV heeft er niets, maar dan ook niets te zoeken.
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 18:02 schreef Harlon het volgende:
[..]


kijk maar naar hun scores en de andere statistieken bij PSV. 6 x al met 1-0 gewonnen, vrij weinig schoten op doel. De eerste helft leek het weer een keer ergens op, maar daarna was het weer het vertrouwde stugge verdedigende anti-voetbal. En da's nog een schadelijk voor Nederland ook. In de Nederlandse competitie zijn er vrijwel geen teams die daar doorheen breken, dus je zal er inderdaad wel kampioen mee worden. Maar vervolgens kom je in Europa fatsoenlijke teams tegen en die spelen je van de mat, met als resultaat dat je nergens meer komt. Wanneer was de laatste keer dat PSV in de kwartfinale champions league stond?

Bij Ajax is het een ander verhaal: willen wel, maar kunnen momenteel nog niet.

Feyenoord zullen we maar geen woorden aan vuil maken, die moeten eerst zich zien te handhaven in de subtop.

Ik hoop echt dat Twente kampioen wordt en Ajax 2e zodat die 2 teams richting champions league kunnen. PSV heeft er niets, maar dan ook niets te zoeken.
Twente wint toch ook telkens nipt, spelen zij dan ook antivoetbal?

snap niet wat de ajacieden hier blij lopen te doen, je moet nog min 6 punten voordat je over twente heen bent en dan nog over PSV heen , dus reken op +- 9 punten en dan moet de concurrentie verliezen dus dat zijn 3 wedstrijden met nog 10 wedstrijden te gaan, kleine kans dus
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 18:02 schreef Harlon het volgende:
[..]


kijk maar naar hun scores en de andere statistieken bij PSV. 6 x al met 1-0 gewonnen, vrij weinig schoten op doel. De eerste helft leek het weer een keer ergens op, maar daarna was het weer het vertrouwde stugge verdedigende anti-voetbal. En da's nog een schadelijk voor Nederland ook. In de Nederlandse competitie zijn er vrijwel geen teams die daar doorheen breken, dus je zal er inderdaad wel kampioen mee worden. Maar vervolgens kom je in Europa fatsoenlijke teams tegen en die spelen je van de mat, met als resultaat dat je nergens meer komt. Wanneer was de laatste keer dat PSV in de kwartfinale champions league stond?

Bij Ajax is het een ander verhaal: willen wel, maar kunnen momenteel nog niet.

Feyenoord zullen we maar geen woorden aan vuil maken, die moeten eerst zich zien te handhaven in de subtop.

Ik hoop echt dat Twente kampioen wordt en Ajax 2e zodat die 2 teams richting champions league kunnen. PSV heeft er niets, maar dan ook niets te zoeken.
Je hebt zeker de wedstrijd van PSV tegen HSV ook gemist? Dat was een fantastische pot voetbal, vooral de tweede helft. De eerste helft waren beide teams te afwachtend, zoals je wel vaker ziet in dat soort wedstijden. Maar als je nu probeert te ontkennen dat PSV goed gespeeld heeft dan spoor je echt niet.
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 18:29 schreef Invullen het volgende:
[..]


Twente wint toch ook telkens nipt, spelen zij dan ook antivoetbal?
Zeiken over PSV is in de mode. Ajacieden raken een beetje gefrustreerd dat ze al een aantal jaren naast de pot pissen
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 18:02 schreef Harlon het volgende:
[..]


kijk maar naar hun scores en de andere statistieken bij PSV. 6 x al met 1-0 gewonnen, vrij weinig schoten op doel. De eerste helft leek het weer een keer ergens op, maar daarna was het weer het vertrouwde stugge verdedigende anti-voetbal. En da's nog een schadelijk voor Nederland ook. In de Nederlandse competitie zijn er vrijwel geen teams die daar doorheen breken, dus je zal er inderdaad wel kampioen mee worden. Maar vervolgens kom je in Europa fatsoenlijke teams tegen en die spelen je van de mat, met als resultaat dat je nergens meer komt. Wanneer was de laatste keer dat PSV in de kwartfinale champions league stond?

Bij Ajax is het een ander verhaal: willen wel, maar kunnen momenteel nog niet.

Feyenoord zullen we maar geen woorden aan vuil maken, die moeten eerst zich zien te handhaven in de subtop.

Ik hoop echt dat Twente kampioen wordt en Ajax 2e zodat die 2 teams richting champions league kunnen. PSV heeft er niets, maar dan ook niets te zoeken.
Grappig, van de 3 clubs die je opnoemt heeft alleen PSV de laatste 5 jaar in de Champions League gespeeld (alleen dit seizoen niet) en in sommige jaren redelijk gepresteerd.
In 2006 / 2007 heeft PSV voor het laatst de kwartfinale van de Champions League bereikt. Wanneer heeft Ajax eigenlijk voor het laatst Champions League gespeeld? En Twente?
PSV heeft dit seizoen Europees alweer de meeste punten voor Nederland binnengehaald. En misschien dat Twente daar nog aan voorbij gaat, maar die zakken dan door het ijs als je de punten van de afgelopen 5 jaren erbij haalt.
UEFA Team Ranking
19. PSV 64.209
31. Ajax 54.209 Wat een schandalig groot verschil!
39. AZ 48.209
64. Heerenveen 32.209
81. FC Twente 25.209 Ze presteren pas 2 jaar, mede daarom deze (lage) plek.
109. Feyenoord 16.209 Om te huilen eigenlijk...
119. NEC 14.209
145. Groningen 11.209
164. NAC 8.709

Dus als PSV niets in de Champions League te zoeken heeft... welke club dan wel? Ik zou willen dat er meer Nederlandse clubs zo goed als PSV presteerden. Dat zou alleen maar goed voor het Nederlands voetbal zijn.
Maar tot nu toe is PSV dominant tegenover de andere Nederlandse clubs. En (helaas) niet zo'n beetje ook.
Eindelijk he,,eindelijk wordt het laffe spel ( niet per se doelend op vandaag) een keer afgestraft, nu maar hopen op meer puntverlies van zowel PSV en Twente, en deze hebben nog een moeilijkere programma dan Ajax, dus misschien komt dat goed.

Ajax was heer en meester en had met 15-0 moeten winnen, dat gebeurt niet, maar het vertoonde spel zorgt voor tevredenheid, en De Jong en vooral Eriksen laten zien dat ze terecht in de basis staan.

Wat speelt die Eriksen ''makkelijk'', net als Jantje vandaag weer een Zidane-achtige actie en in mijn ogen samen met Piet Velthuizen de men of the match.

Ajax krijgt loon naar werken, PSV vandaag een keer niet terwijl ze het vandaag wel verdienen, en Twente...tja, wanneer raakt het geluk een keer op.

Feijenoord wint vandaag verdient niet, dat zeg ik niet omdat ik Feijenoord haat, maar omdat Feijenoord geen aanspraak op de winst mocht maken en ADO zeker niet onder deed voor Feijenoord.

Ik ga niet te vroeg juichen, nou maar hopen dat Ajax deze lijn kan doorzetten aankomende weken tegen Utrecht en PSV thuis.
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:31 schreef Robbertos het volgende:
Eindelijk eens gerechtigheid, PSV wordt eens met zijn eigen tactiek verslagen!

Ajax

En het mooie is dat Ajax al een veel makkelijker programma heeft!!

PSV moet nog naar AZ en Ajax, Feyenoord en Twente thuis.
Idem geloof ik voor Twente, naar PSV en AZ, Feyenoord thuis.

Mwahahha en als je het al moeilijk hebt tegen Sparta en Willem II op dit moment, Ajax de lachende derde (eerste dan )!
Ik kan me vergissen, maar speelde Ajax niet 0-0 thuis tegen Sparta?
En hoezo is PSV op eigen tactiek verslagen? Sparta heeft vandaag met dominant en zakelijk spel gewonnen in Eindhoven?
Ik snap dat je hoopt op een stunt van je clubje, zou ik ook doen
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 18:02 schreef Harlon het volgende:
[..]


kijk maar naar hun scores en de andere statistieken bij PSV. 6 x al met 1-0 gewonnen, vrij weinig schoten op doel. De eerste helft leek het weer een keer ergens op, maar daarna was het weer het vertrouwde stugge verdedigende anti-voetbal. En da's nog een schadelijk voor Nederland ook. In de Nederlandse competitie zijn er vrijwel geen teams die daar doorheen breken, dus je zal er inderdaad wel kampioen mee worden. Maar vervolgens kom je in Europa fatsoenlijke teams tegen en die spelen je van de mat, met als resultaat dat je nergens meer komt. Wanneer was de laatste keer dat PSV in de kwartfinale champions league stond?

Bij Ajax is het een ander verhaal: willen wel, maar kunnen momenteel nog niet.

Feyenoord zullen we maar geen woorden aan vuil maken, die moeten eerst zich zien te handhaven in de subtop.

Ik hoop echt dat Twente kampioen wordt en Ajax 2e zodat die 2 teams richting champions league kunnen. PSV heeft er niets, maar dan ook niets te zoeken.
Ongeloofelijk dat er mensen zijn die dit neer kwakken.
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:54 schreef flapp0r het volgende:
Ben ik dan de enige die heeft zitten ergeren aan 2e helft van Ajax - Vitesse. Het had toch makkelijk 10-0 kunnen/moeten zijn. En Suarez dan.. Jezus!
Ik zat me ook te ergeren aan die laconieke lobjes/stiftjes van Rommedahl, Suarez, en De Jong die niet wil poeieren maar te lang wacht,..

Er zit teveel nonchalance in het spel van Ajax nog, maarja, we spelen Vitesse thuis weg en pakken 3 punten, dus ik ben tevreden.
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 18:37 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Zeiken over PSV is in de mode. Ajacieden raken een beetje gefrustreerd dat ze al een aantal jaren naast de pot pissen
psv is anti-voetbal
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 18:41 schreef JoeyC het volgende:
[..]

Grappig, van de 3 clubs die je opnoemt heeft alleen PSV de laatste 5 jaar in de Champions League gespeeld (alleen dit seizoen niet) en in sommige jaren redelijk gepresteerd.
In 2006 / 2007 heeft PSV voor het laatst de kwartfinale van de Champions League bereikt. Wanneer heeft Ajax eigenlijk voor het laatst Champions League gespeeld? En Twente?
PSV heeft dit seizoen Europees alweer de meeste punten voor Nederland binnengehaald. En misschien dat Twente daar nog aan voorbij gaat, maar die zakken dan door het ijs als je de punten van de afgelopen 5 jaren erbij haalt.
UEFA Team Ranking
19. PSV 64.209
31. Ajax 54.209 Wat een schandalig groot verschil!
39. AZ 48.209
64. Heerenveen 32.209
81. FC Twente 25.209 Ze presteren pas 2 jaar, mede daarom deze (lage) plek.
109. Feyenoord 16.209 Om te huilen eigenlijk...
119. NEC 14.209
145. Groningen 11.209
164. NAC 8.709

Dus als PSV niets in de Champions League te zoeken heeft... welke club dan wel? Ik zou willen dat er meer Nederlandse clubs zo goed als PSV presteerden. Dat zou alleen maar goed voor het Nederlands voetbal zijn.
Maar tot nu toe is PSV dominant tegenover de andere Nederlandse clubs. En (helaas) niet zo'n beetje ook.
cijfers liegen helaas niet
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:32 schreef Hooly het volgende:
Ja psv, het lukt niet ALTIJD om met 1-0 te winnen
Nope, tegen echt waardeloze teams winnen ze met 6-4
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 18:29 schreef Invullen het volgende:
[..]


Twente wint toch ook telkens nipt, spelen zij dan ook antivoetbal?

snap niet wat de ajacieden hier blij lopen te doen, je moet nog min 6 punten voordat je over twente heen bent en dan nog over PSV heen , dus reken op +- 9 punten en dan moet de concurrentie verliezen dus dat zijn 3 wedstrijden met nog 10 wedstrijden te gaan, kleine kans dus
Er zijn geen makkelijke tegenstanders, maar Ajax heeft nog relatief gezien het makkelijkste programma, terwijl PSV en Twente nog genoeg moeilijke wedstrijden krijgen.

En Ajax in deze vorm thuis tegen PSV, wordt een lastige kluif voor PSV.

Stel dat Ajax deze wint, dan ligt het helemaal open, terwijl in december iedereen Ajax had afgeschreven.

en met dit vertoonde spel mag je wel blij zijn ja, we verslaan Vitesse uit met 1-5, terwijl PSV en Twente het zeer moeilijk hadden en PSV niet, maar Twente wel daar nipt wist te winnen.

En je kan ook gewoon toegeven dat Ajax, gezien de resultaten en het voetbal, het meest aanspraak maakt op de titel.

Helaas telt mooi voetbal niet, alleen resultaat...

Maar alle 3 maken ze nog een goede kans, dus het wordt spannend.
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 18:49 schreef skrewsaus het volgende:
En dan te bedenken dat sparta ook nog een penalty had moeten krijgen!
Weet je, HAD Sparta die penalty maar gekregen. Dan was PSV tenminste wakkergeschud en hadden ze nog voldoende tijd gehad om het recht te zetten ALS die penalty had gezeten.
userIcon
enige 2 clubs die wat in de cl te zoeken hebben zijn psv & ajax.. twente absoluut niet..
ruben.. vieze troll
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 18:02 schreef Harlon het volgende:
[..]


kijk maar naar hun scores en de andere statistieken bij PSV. 6 x al met 1-0 gewonnen, vrij weinig schoten op doel. De eerste helft leek het weer een keer ergens op, maar daarna was het weer het vertrouwde stugge verdedigende anti-voetbal. En da's nog een schadelijk voor Nederland ook. In de Nederlandse competitie zijn er vrijwel geen teams die daar doorheen breken, dus je zal er inderdaad wel kampioen mee worden. Maar vervolgens kom je in Europa fatsoenlijke teams tegen en die spelen je van de mat, met als resultaat dat je nergens meer komt. Wanneer was de laatste keer dat PSV in de kwartfinale champions league stond?

Bij Ajax is het een ander verhaal: willen wel, maar kunnen momenteel nog niet.

Feyenoord zullen we maar geen woorden aan vuil maken, die moeten eerst zich zien te handhaven in de subtop.

Ik hoop echt dat Twente kampioen wordt en Ajax 2e zodat die 2 teams richting champions league kunnen. PSV heeft er niets, maar dan ook niets te zoeken.
In Europe tekort? Frustratie is ook he na het verliest tegen Juve, zo te lezen heb je er niets van gezien, want Juve speelde op dezelfde zakelijke manier als PSV
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 19:08 schreef xSoDx het volgende:
enige 2 clubs die wat in de cl te zoeken hebben zijn psv & ajax.. twente absoluut niet..
En de enige club die wat in de cl te zoeken heeft is PSV. Ajax en Twente absoluut niet.

[ Bericht gewijzigd door Zeroku op maandag 22 februari 2010 @ 15:37 ]
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 19:00 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Er zijn geen makkelijke tegenstanders, maar Ajax heeft nog relatief gezien het makkelijkste programma, terwijl PSV en Twente nog genoeg moeilijke wedstrijden krijgen.

En Ajax in deze vorm thuis tegen PSV, wordt een lastige kluif voor PSV.

Stel dat Ajax deze wint, dan ligt het helemaal open, terwijl in december iedereen Ajax had afgeschreven.

en met dit vertoonde spel mag je wel blij zijn ja, we verslaan Vitesse uit met 1-5, terwijl PSV en Twente het zeer moeilijk hadden en PSV niet, maar Twente wel daar nipt wist te winnen.

En je kan ook gewoon toegeven dat Ajax, gezien de resultaten en het voetbal, het meest aanspraak maakt op de titel.

Helaas telt mooi voetbal niet, alleen resultaat...

Maar alle 3 maken ze nog een goede kans, dus het wordt spannend.
Ik heb Ajax nooit afgeschreven. Ik schrijft sowieso nooit iemand af met nog een competitiehelft te gaan, zelfs niet bij < 5 wedstrijden. De bal is rond en er kan van alles gebeuren. Ik zie PSV dit seizoen nog geen kampioen worden, en als dat zo is dan hebben ze het ook niet verdiend. Maar om te zeggen dat Ajax de meeste aanspraak maakt op de titel slaat ook nergens op. Dan hadden ze inmiddels gewoon meer punten moeten hebben. Degene die aan het eind van het seizoen de meeste punt heeft is de terechte kampioen, daar kan het 'o zo mooie voetbal' van Ajax niks aan veranderen.
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:31 schreef Robbertos het volgende:
Eindelijk eens gerechtigheid, PSV wordt eens met zijn eigen tactiek verslagen!

Ajax

En het mooie is dat Ajax al een veel makkelijker programma heeft!!

PSV moet nog naar AZ en Ajax, Feyenoord en Twente thuis.
Idem geloof ik voor Twente, naar PSV en AZ, Feyenoord thuis.

Mwahahha en als je het al moeilijk hebt tegen Sparta en Willem II op dit moment, Ajax de lachende derde (eerste dan )!
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 17:43 schreef Brabiliaan het volgende:
Wat een zeikstralen hier over dat zogenaamde anti-voetbal van PSV. Ze hebben hele goeie kansen gehad, alleen gingen ze er niet in.

Ach ja, het is schijnbaar mode om te roepen dat PSV saai voetbalt. De grijze massa moet toch iets roepen als het maar niet lukt om kampioen te worden he
Het was dan ook weer niet aan te gluren..

en ontkennen dat psv saai en zakelijk speelt is wel heel kansloos.
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 19:46 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Ik heb Ajax nooit afgeschreven. Ik schrijft sowieso nooit iemand af met nog een competitiehelft te gaan, zelfs niet bij < 5 wedstrijden. De bal is rond en er kan van alles gebeuren. Ik zie PSV dit seizoen nog geen kampioen worden, en als dat zo is dan hebben ze het ook niet verdiend. Maar om te zeggen dat Ajax de meeste aanspraak maakt op de titel slaat ook nergens op. Dan hadden ze inmiddels gewoon meer punten moeten hebben. Degene die aan het eind van het seizoen de meeste punt heeft is de terechte kampioen, daar kan het 'o zo mooie voetbal' van Ajax niks aan veranderen.
Daarom zeg ik ook: mooi voetbal telt niet, het gaat om het resultaat.

Maar mijn mening baseer ik op het vertoonde spel en de uitslagen die worden behaald.

En degene die de meeste punten behaalt is de terechte kampioen volgens velen, voor mij niet. 34 x 1-0 ( bij wijze van) zien kan ik als toeschouwer van voetbal niet accepteren, daarom ben ik ook voor Ajax, ze spelen het mooiste voetbal en halen het vaakst uit met harde cijfers, daarom vind ik dat Ajax het meest aanspraak op die titel maakt.

Maar mocht Ajax nog kampioen worden, zijn ze op alle fronten de dikverdiende kampioen, het laffe voetbal van PSV en Twente is niet kampioenswaardig.

Daarom vindt het gros van de mensen toch Barcelona zo geweldig, die kunnen mooi voetbal met resultaat combineren.

Als Ajax ook nog eens reslultaat behaald, komt het wel goed.
userIcon
Alles leuk en wel. Ben ik blij Roda-fan te zijn....
userIcon
VVV! Over terugkomen gesproken!
userIcon
Geel zwarte midden-moot. Wie had dat kunnen denken
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 20:16 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Daarom zeg ik ook: mooi voetbal telt niet, het gaat om het resultaat.

Maar mijn mening baseer ik op het vertoonde spel en de uitslagen die worden behaald.

En degene die de meeste punten behaalt is de terechte kampioen volgens velen, voor mij niet. 34 x 1-0 ( bij wijze van) zien kan ik als toeschouwer van voetbal niet accepteren, daarom ben ik ook voor Ajax, ze spelen het mooiste voetbal en halen het vaakst uit met harde cijfers, daarom vind ik dat Ajax het meest aanspraak op die titel maakt.

Maar mocht Ajax nog kampioen worden, zijn ze op alle fronten de dikverdiende kampioen, het laffe voetbal van PSV en Twente is niet kampioenswaardig.

Daarom vindt het gros van de mensen toch Barcelona zo geweldig, die kunnen mooi voetbal met resultaat combineren.

Als Ajax ook nog eens reslultaat behaald, komt het wel goed.
Blaat

Ga jij nou maar lekker blij zitten wezen dan, de kans bestaat dat je straks nog feest mag gaan vieren op het Leidseplein. Ik heb er geen problemen mee ook, ik verdien er geen cent te minder om. Maar door arrogante kwasten zoals jij hoop ik toch stiekem dat PSV op het laatst aan het langste eind trekt, en dan hoop ik ook nog dat ze de resterende wedstrijden net met 1-0 weten te winnen
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 20:35 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Blaat

Ga jij nou maar lekker blij zitten wezen dan, de kans bestaat dat je straks nog feest mag gaan vieren op het Leidseplein. Ik heb er geen problemen mee ook, ik verdien er geen cent te minder om. Maar door arrogante kwasten zoals jij hoop ik toch stiekem dat PSV op het laatst aan het langste eind trekt, en dan hoop ik ook nog dat ze de resterende wedstrijden net met 1-0 weten te winnen
Arrogant niet, veeleisend wel.

Wij Ajacieden vragen nou eenmaal meer dan slechts resultaatvoetbal, maarja, ik kan daar niet met jou over praten.

Want jouw club brengt noch mooi voetbal noch resultaat op de mat.
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 20:42 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Want jouw club brengt noch mooi voetbal noch resultaat op de mat.
Staan ze niet bovenaan dan?
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 20:44 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]


Staan ze niet bovenaan dan?
''Zijn'' club is Feijenoord, de jouwe blijkbaar PSV, gefeliciteerd man.
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 20:45 schreef Boudibou het volgende:
[..]


''Zijn'' club is Feijenoord, de jouwe blijkbaar PSV, gefeliciteerd man.
"Mijn" club is PSV
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 21:00 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


"Mijn" club is PSV
Echt? Waarom denk ik dat je dan voor Feijenoord bent? Was vast iemand anders dan, sorry.

Dan klopt mijn zin alsnog voor de helft, je staat bovenaan, maar dan met laf voetbal.

We zien het wel na 34 speeldagen; Staat PSV dan bovenaan, zal ik je feliciteren
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 21:32 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Echt? Waarom denk ik dat je dan voor Feijenoord bent? Was vast iemand anders dan, sorry.

Dan klopt mijn zin alsnog voor de helft, je staat bovenaan, maar dan met laf voetbal.

We zien het wel na 34 speeldagen; Staat PSV dan bovenaan, zal ik je feliciteren
Laf voetbal? Zou je daar eens de definitie van willen geven? Ik ben daar namelijk wel benieuwd naar en als je dan toch bezig bent, geef dan ook meteen de definitie van mooi voetbal
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 21:40 schreef JoeyC het volgende:
[..]

Laf voetbal? Zou je daar eens de definitie van willen geven? Ik ben daar namelijk wel benieuwd naar en als je dan toch bezig bent, geef dan ook meteen de definitie van mooi voetbal
Laf voetbal= voetbal van PSV en Juventus ( verdedigend, vaak met minimaal verschil winnen)

Mooi voetbal= voetbal van Ajax en Barcelona ( attractief en aanvallend voetbal met veel kansen en doelpunten)

Alstublieft.
Goede week voor FCU.

Heracles verliest, Feyenoord en AZ gelijk. Alleen Grunn komt eraan.

FCU, op naar Europa.
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 19:00 schreef Boudibou het volgende:
[..]
En Ajax in deze vorm thuis tegen PSV, wordt een lastige kluif voor PSV.
Ajax speelt ook 1 goede wedstrijd, en dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke zwakke verdediging van Vitesse

quote:

Stel dat Ajax deze wint, dan ligt het helemaal open, terwijl in december iedereen Ajax had afgeschreven.
stel? Stel dat PSV wint, dan is Ajax afgeschreven


quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 21:57 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Laf voetbal= voetbal van PSV en Juventus ( verdedigend, vaak met minimaal verschil winnen)

Mooi voetbal= voetbal van Ajax en Barcelona ( attractief en aanvallend voetbal met veel kansen en doelpunten)

Alstublieft.
het feit alleen al dat je Ajax en Barcelona in deze context naast elkaar durft te zetten
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 21:57 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Laf voetbal= voetbal van PSV en Juventus ( verdedigend, vaak met minimaal verschil winnen)

Mooi voetbal= voetbal van Ajax en Barcelona ( attractief en aanvallend voetbal met veel kansen en doelpunten)

Alstublieft.
Uhm.... ja

En toen stopte ik met je serieus te nemen
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 21:57 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Laf voetbal= voetbal van PSV en Juventus ( verdedigend, vaak met minimaal verschil winnen)

Mooi voetbal= voetbal van Ajax en Barcelona ( attractief en aanvallend voetbal met veel kansen en doelpunten)

Alstublieft.
Ik had wel verwacht dat je zoiets zou zeggen, maar dat is dus jouw definitie van laf en mooi voetbal.
Jij en vele mede Ajacieden denken te zwart-wit en veelal met een gekleurde bril. Als ik PSV bij een van de twee soorten voetbal zou moeten plaatsen dan zou dat eerder bij mooi voetbal zijn.
Toegegeven, PSV speelt niet als een dolle hond naar voren, met hakjes, overstapjes en andere hoogstandjes. Ze hebben ook geen speler voorin die zoals Suarez of Messi, alleen het verschil kan maken door 3 man voorbij te gaan en een doelpunt maken. Maar ze spelen ook niet vanuit de verdediging op de counter.
Meestal bouwt PSV in tegenstelling tot Ajax wel altijd op vanuit de achterhoede, naar het middenveld, naar de voorhoede. Zo voetbalt Barcelona ook trouwens, net zoals vele andere topclubs.
A -> M -> V. (Achterhoede Middenveld Voorhoede)
Bij Ajax slaan ze het middenveld veel vaker over. Die spelen de bal vanaf de achterste linie liever ineens naar de voorste. Voorin wordt de bal of door een verdediger van de tegenpartij onderschept of door een aanvaller ontvangen die of een actie maakt richting doel of de bal terug passt op een opkomende middenvelder. Dat is dan meer:
A -> V of
A -> V -> M -> V
Dat is inderdaad mooier om te zien, zo voetballen wij amateurs ook. Als een gek naar voren, vol op de aanval. De ene week overlopen we onze tegenstander en de andere week is het hopeloos en verliezen we. Wel keer op keer leuke wedstrijden. Niet altijd goed voetbal, wel meestal attractief en aanvallend voetbal met veel kansen en doelpunten.
Maar op de manier zoals PSV voetbalt creëren ze ook veel kansen en maken ook veel doelpunten (na Ajax de meeste doelpunten voor in de Eredivisie en ik meen gelezen te hebben dat PSV meer doelpogingen heeft)
Dus vanuit jouw oogpunt zou PSV OOK mooi voetbal spelen. Attractief is een kwestie van smaak en aanvallend valt weer voor iedereen verschillend te definiëren.
Ik vind dat PSV attractief en aanvallend speelt. Ze maken creëren veel kansen en maken veel doelpunten. Dus PSV speelt mooi voetbal
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 22:57 schreef JoeyC het volgende:
[..]

Ik had wel verwacht dat je zoiets zou zeggen, maar dat is dus jouw definitie van laf en mooi voetbal.
Jij en vele mede Ajacieden denken te zwart-wit en veelal met een gekleurde bril. Als ik PSV bij een van de twee soorten voetbal zou moeten plaatsen dan zou dat eerder bij mooi voetbal zijn.
Toegegeven, PSV speelt niet als een dolle hond naar voren, met hakjes, overstapjes en andere hoogstandjes. Ze hebben ook geen speler voorin die zoals Suarez of Messi, alleen het verschil kan maken door 3 man voorbij te gaan en een doelpunt maken. Maar ze spelen ook niet vanuit de verdediging op de counter.
Meestal bouwt PSV in tegenstelling tot Ajax wel altijd op vanuit de achterhoede, naar het middenveld, naar de voorhoede. Zo voetbalt Barcelona ook trouwens, net zoals vele andere topclubs.
A -> M -> V. (Achterhoede Middenveld Voorhoede)
Bij Ajax slaan ze het middenveld veel vaker over. Die spelen de bal vanaf de achterste linie liever ineens naar de voorste. Voorin wordt de bal of door een verdediger van de tegenpartij onderschept of door een aanvaller ontvangen die of een actie maakt richting doel of de bal terug passt op een opkomende middenvelder. Dat is dan meer:
A -> V of
A -> V -> M -> V
Dat is inderdaad mooier om te zien, zo voetballen wij amateurs ook. Als een gek naar voren, vol op de aanval. De ene week overlopen we onze tegenstander en de andere week is het hopeloos en verliezen we. Wel keer op keer leuke wedstrijden. Niet altijd goed voetbal, wel meestal attractief en aanvallend voetbal met veel kansen en doelpunten.
Maar op de manier zoals PSV voetbalt creëren ze ook veel kansen en maken ook veel doelpunten (na Ajax de meeste doelpunten voor in de Eredivisie en ik meen gelezen te hebben dat PSV meer doelpogingen heeft)
Dus vanuit jouw oogpunt zou PSV OOK mooi voetbal spelen. Attractief is een kwestie van smaak en aanvallend valt weer voor iedereen verschillend te definiëren.
Ik vind dat PSV attractief en aanvallend speelt. Ze maken creëren veel kansen en maken veel doelpunten. Dus PSV speelt mooi voetbal
Ik ben bang dat je een hele hoop typewerk voor niks hebt zitten doen hoor, maar wel goed onderbouwd trouwens
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 20:12 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Het was dan ook weer niet aan te gluren..

en ontkennen dat psv saai en zakelijk speelt is wel heel kansloos.
Aan het einde van de rit gaat het er om wie de schaal omhoog tilt. Praat er geen hond meer over hoe dat tot stand is gekomen. Ik hoop op Twente. Liever zakelijk nog 10 keer met 1-0 winnen dan aan het eind met lege handen staan.
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 22:49 schreef Symbiose het volgende:
[..]

Ajax speelt ook 1 goede wedstrijd, en dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke zwakke verdediging van Vitesse

[..]


stel? Stel dat PSV wint, dan is Ajax afgeschreven


[..]


het feit alleen al dat je Ajax en Barcelona in deze context naast elkaar durft te zetten
Ajax tikt Twente, Feyenoord, NAC, Sparta, Heerenveen Bitesse thuis en uit... allemaal van de mat met dikke cijfers dus dat is niet maar 1 wedstrijd.

Klopt ook, als PSV wint, dan kan Ajax het zo goed als zeker schudden.

En ik wil alleen mijn punt duidelijk maken, ik zeg niet dat Ajax op eenzelfde niveau als Barca zit.

Maar de tactiek en spel van Barca is gebaseerd op dat van Ajax, weliswaar het Ajax van lang geleden, maargoed.
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 22:57 schreef JoeyC het volgende:
[..]

Ik had wel verwacht dat je zoiets zou zeggen, maar dat is dus jouw definitie van laf en mooi voetbal.
Jij en vele mede Ajacieden denken te zwart-wit en veelal met een gekleurde bril. Als ik PSV bij een van de twee soorten voetbal zou moeten plaatsen dan zou dat eerder bij mooi voetbal zijn.
Toegegeven, PSV speelt niet als een dolle hond naar voren, met hakjes, overstapjes en andere hoogstandjes. Ze hebben ook geen speler voorin die zoals Suarez of Messi, alleen het verschil kan maken door 3 man voorbij te gaan en een doelpunt maken. Maar ze spelen ook niet vanuit de verdediging op de counter.
Meestal bouwt PSV in tegenstelling tot Ajax wel altijd op vanuit de achterhoede, naar het middenveld, naar de voorhoede. Zo voetbalt Barcelona ook trouwens, net zoals vele andere topclubs.
A -> M -> V. (Achterhoede Middenveld Voorhoede)
Bij Ajax slaan ze het middenveld veel vaker over. Die spelen de bal vanaf de achterste linie liever ineens naar de voorste. Voorin wordt de bal of door een verdediger van de tegenpartij onderschept of door een aanvaller ontvangen die of een actie maakt richting doel of de bal terug passt op een opkomende middenvelder. Dat is dan meer:
A -> V of
A -> V -> M -> V
Dat is inderdaad mooier om te zien, zo voetballen wij amateurs ook. Als een gek naar voren, vol op de aanval. De ene week overlopen we onze tegenstander en de andere week is het hopeloos en verliezen we. Wel keer op keer leuke wedstrijden. Niet altijd goed voetbal, wel meestal attractief en aanvallend voetbal met veel kansen en doelpunten.
Maar op de manier zoals PSV voetbalt creëren ze ook veel kansen en maken ook veel doelpunten (na Ajax de meeste doelpunten voor in de Eredivisie en ik meen gelezen te hebben dat PSV meer doelpogingen heeft)
Dus vanuit jouw oogpunt zou PSV OOK mooi voetbal spelen. Attractief is een kwestie van smaak en aanvallend valt weer voor iedereen verschillend te definiëren.
Ik vind dat PSV attractief en aanvallend speelt. Ze maken creëren veel kansen en maken veel doelpunten. Dus PSV speelt mooi voetbal
Wauw, zoveel bullshit met zoveel woorden, het is ongelooflijk .

Ja, PSV speelt mooi ja .
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 22:52 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Uhm.... ja

En toen stopte ik met je serieus te nemen
PSV speelt aanvallend voetbal? PSV speelt zakelijk, leunt meer op de verdediging en hebben vaak aan 1 goal genoeg.

Maar ach, jij en JoeyC vinden dat PSV mooi en aanvallend spelen, prima,,jullie visie.

Ik begrijp uberhaupt niet waarom ik op een stelletje ''boeren'' reageer.

Kom maar met jullie ploegje naar de ArenA, wordt een pakkie.
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 23:33 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Wauw, zoveel bullshit met zoveel woorden, het is ongelooflijk .

Ja, PSV speelt mooi ja .
Bullshit? Je verwart zijn goed onderbouwde reactie met die van jezelf
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 22:57 schreef JoeyC het volgende:
[..]

Ik had wel verwacht dat je zoiets zou zeggen, maar dat is dus jouw definitie van laf en mooi voetbal.
Jij en vele mede Ajacieden denken te zwart-wit en veelal met een gekleurde bril. Als ik PSV bij een van de twee soorten voetbal zou moeten plaatsen dan zou dat eerder bij mooi voetbal zijn.
Toegegeven, PSV speelt niet als een dolle hond naar voren, met hakjes, overstapjes en andere hoogstandjes. Ze hebben ook geen speler voorin die zoals Suarez of Messi, alleen het verschil kan maken door 3 man voorbij te gaan en een doelpunt maken. Maar ze spelen ook niet vanuit de verdediging op de counter.
Meestal bouwt PSV in tegenstelling tot Ajax wel altijd op vanuit de achterhoede, naar het middenveld, naar de voorhoede. Zo voetbalt Barcelona ook trouwens, net zoals vele andere topclubs.
A -> M -> V. (Achterhoede Middenveld Voorhoede)
Bij Ajax slaan ze het middenveld veel vaker over. Die spelen de bal vanaf de achterste linie liever ineens naar de voorste. Voorin wordt de bal of door een verdediger van de tegenpartij onderschept of door een aanvaller ontvangen die of een actie maakt richting doel of de bal terug passt op een opkomende middenvelder. Dat is dan meer:
A -> V of
A -> V -> M -> V
Dat is inderdaad mooier om te zien, zo voetballen wij amateurs ook. Als een gek naar voren, vol op de aanval. De ene week overlopen we onze tegenstander en de andere week is het hopeloos en verliezen we. Wel keer op keer leuke wedstrijden. Niet altijd goed voetbal, wel meestal attractief en aanvallend voetbal met veel kansen en doelpunten.
Maar op de manier zoals PSV voetbalt creëren ze ook veel kansen en maken ook veel doelpunten (na Ajax de meeste doelpunten voor in de Eredivisie en ik meen gelezen te hebben dat PSV meer doelpogingen heeft)
Dus vanuit jouw oogpunt zou PSV OOK mooi voetbal spelen. Attractief is een kwestie van smaak en aanvallend valt weer voor iedereen verschillend te definiëren.
Ik vind dat PSV attractief en aanvallend speelt. Ze maken creëren veel kansen en maken veel doelpunten. Dus PSV speelt mooi voetbal
Best wel een heel verhaal om iets uit te leggen wat uiteindelijk maar hooguit gedeeltelijk klopt. Zoals jij het uitlegt.. zo statisch is voetbal gelukkig niet. Ook je verhaal van achterhoede, middenveld, aanvallers is achterhaald. In het moderne voetbal is de scheidingslijn tussen die drie klassieke linies grotendeels weggevaagd. Je kan wel iemand linksback zetten, maar iemand als Emmanuelson zal daar een totaal andere invulling aan geven dan bijvoorbeeld Oleguer. Dezelfde positie; twee totaal verschillende uitvoeringen. Zo gaat dat over het hele veld. Hetgeen wat de klassieke benadering het meest... huh... benaderd is spelers met bepaalde intenties op die plekken neer te zetten. Tegenwoordig moet je als voetballer alleskunner zijn. Een back moet een voorzet kunnen geven en een aanvaller moet regelmatig ook achter iemand als... Emmanuelson aan. Aad de Mos riep het al in de jaren tachtig: polyvalente spelers en diagonale looplijnen. Zo'n opbouw die jij noemt bij Ajax en PSV is niet helemaal de praktijk. Wanneer een linksvoor drie stappen achteruit doet en de bal ontvangt, is dat dan een duidelijk voorbeeld van A->M? Daar kan je over discussieren. In het geval bij Ajax zou jij roepen van niet, terwijl bij een ploeg die met aanvallende middenvelders speelt aan de buitenkant in een 4-4-2-systeem zou jij roepen dat het hier wel het geval is. Ik zie echter het verschil niet zo. Het gaat om nuances. Niet om je linie en bijbehorend rugnummer.
Over laf en mooi voetbal. Zelfs laf voetbal kan actractief zijn. Een vlijmscherpe counter waarbij de opkomende spelers veel ruimte hebben kan heel mooi zijn. Ik vind het een vrij onzinnige vraag om aan iemand te vragen wat nu laf en wat nu mooi voetbal is. Het leuke van voetbal: het is subjectief. Hoewel ik -puur als liefhebber- het positiespel en het bijbehorende balbezit van FC Barcelona prachtig vind om te zien. Net zoals het 'zaalvoetbal' van Dynamo Kiev in de jaren tachtig, het reactievoetbal van AC Milan in de jaren negentig en de luizigheid die Italiaanse ploegen kunnen opbrengen. Allemaal op z'n minst interessant om te zien. Dat iemand z'n eigen club idealiseert is logisch. Doe ik ook. Hoewel het dit jaar wel wat moeite kost....

AZ heeft namelijk een beetje een 'raar' seizoen, om maar een understatement te gebruiken.
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 23:36 schreef Boudibou het volgende:
[..]


PSV speelt aanvallend voetbal? PSV speelt zakelijk, leunt meer op de verdediging en hebben vaak aan 1 goal genoeg.

Maar ach, jij en JoeyC vinden dat PSV mooi en aanvallend spelen, prima,,jullie visie.

Ik begrijp uberhaupt niet waarom ik op een stelletje ''boeren'' reageer.

Kom maar met jullie ploegje naar de ArenA, wordt een pakkie.
Een pakkie?

Ik denk dat PSV vaker in de ArenA van Ajax gewonnen heeft dan Ajax in het Philips stadion van PSV, maar de komende wedstrijd zal idd lastig worden ja. PSV is niet echt in vorm, en Ajax loopt momenteel juist wel lekker. Het gaat nog spannen in de slotfase van de competitie, kan nog leuk worden.

Trouwens typisch Amsterdams weer hoor, brabanders een stelletje boeren noemen. Nu weet ik weer waarom ik je arrogant noemde. Bedankt dat je dat even voor me bevestigt
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 23:53 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Een pakkie?

Ik denk dat PSV vaker in de ArenA van Ajax gewonnen heeft dan Ajax in het Philips stadion van PSV, maar de komende wedstrijd zal idd lastig worden ja. PSV is niet echt in vorm, en Ajax loopt momenteel juist wel lekker. Het gaat nog spannen in de slotfase van de competitie, kan nog leuk worden.

Trouwens typisch Amsterdams weer hoor, brabanders een stelletje boeren noemen. Nu weet ik weer waarom ik je arrogant noemde. Bedankt dat je dat even voor me bevestigt
Dude... jullie roepen de hele wedstrijd "Boeren! Boeren! Boeren!"
Jullie willen blijkbaar zo genoemd worden? Geuzennaampje?
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 23:50 schreef elVerdito het volgende:
[..]

Best wel een heel verhaal om iets uit te leggen wat uiteindelijk maar hooguit gedeeltelijk klopt. Zoals jij het uitlegt.. zo statisch is voetbal gelukkig niet. Ook je verhaal van achterhoede, middenveld, aanvallers is achterhaald. In het moderne voetbal is de scheidingslijn tussen die drie klassieke linies grotendeels weggevaagd. Je kan wel iemand linksback zetten, maar iemand als Emmanuelson zal daar een totaal andere invulling aan geven dan bijvoorbeeld Oleguer. Dezelfde positie; twee totaal verschillende uitvoeringen. Zo gaat dat over het hele veld. Hetgeen wat de klassieke benadering het meest... huh... benaderd is spelers met bepaalde intenties op die plekken neer te zetten. Tegenwoordig moet je als voetballer alleskunner zijn. Een back moet een voorzet kunnen geven en een aanvaller moet regelmatig ook achter iemand als... Emmanuelson aan. Aad de Mos riep het al in de jaren tachtig: polyvalente spelers en diagonale looplijnen. Zo'n opbouw die jij noemt bij Ajax en PSV is niet helemaal de praktijk. Wanneer een linksvoor drie stappen achteruit doet en de bal ontvangt, is dat dan een duidelijk voorbeeld van A->M? Daar kan je over discussieren. In het geval bij Ajax zou jij roepen van niet, terwijl bij een ploeg die met aanvallende middenvelders speelt aan de buitenkant in een 4-4-2-systeem zou jij roepen dat het hier wel het geval is. Ik zie echter het verschil niet zo. Het gaat om nuances. Niet om je linie en bijbehorend rugnummer.
Over laf en mooi voetbal. Zelfs laf voetbal kan actractief zijn. Een vlijmscherpe counter waarbij de opkomende spelers veel ruimte hebben kan heel mooi zijn. Ik vind het een vrij onzinnige vraag om aan iemand te vragen wat nu laf en wat nu mooi voetbal is. Het leuke van voetbal: het is subjectief. Hoewel ik -puur als liefhebber- het positiespel en het bijbehorende balbezit van FC Barcelona prachtig vind om te zien. Net zoals het 'zaalvoetbal' van Dynamo Kiev in de jaren tachtig, het reactievoetbal van AC Milan in de jaren negentig en de luizigheid die Italiaanse ploegen kunnen opbrengen. Allemaal op z'n minst interessant om te zien. Dat iemand z'n eigen club idealiseert is logisch. Doe ik ook. Hoewel het dit jaar wel wat moeite kost....

AZ heeft namelijk een beetje een 'raar' seizoen, om maar een understatement te gebruiken.

Mooi uitgelegd, Groene. Ik had zelf niet echt zin om erop in te gaan, en had het waarschijnlijk niet zo goed kunnen vertellen als jij.

Klasse! Jammer van AZ by the way, maar had PSV ook niet gelijkgespeeld tegen Venlo, thuis?

Kan dus gebeuren
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 23:57 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Mooi uitgelegd, Groene. Ik had zelf niet echt zin om erop in te gaan, en had het waarschijnlijk niet zo goed kunnen vertellen als jij.

Klasse! Jammer van AZ by the way, maar had PSV ook niet gelijkgespeeld tegen Venlo, thuis?

Kan dus gebeuren
Was wel een MOOIE wedstrijd!
Maarrrr daar koop je weinig voor. Ik heb trouwens vanmiddag zitten genieten van die Erikssen! Wat een klasse-speler!
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 23:55 schreef elVerdito het volgende:
[..]

Dude... jullie roepen de hele wedstrijd "Boeren! Boeren! Boeren!"
Jullie willen blijkbaar zo genoemd worden? Geuzennaampje?
Toch even in een iets andere context dan wat die pinguin bedoelde hoor
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 23:53 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Een pakkie?

Ik denk dat PSV vaker in de ArenA van Ajax gewonnen heeft dan Ajax in het Philips stadion van PSV, maar de komende wedstrijd zal idd lastig worden ja. PSV is niet echt in vorm, en Ajax loopt momenteel juist wel lekker. Het gaat nog spannen in de slotfase van de competitie, kan nog leuk worden.

Trouwens typisch Amsterdams weer hoor, brabanders een stelletje boeren noemen. Nu weet ik weer waarom ik je arrogant noemde. Bedankt dat je dat even voor me bevestigt
Dat kan best kloppen, maar niet geheel onlogisch( gezien de sterkte van PSV eind jaren 90/begin 00)

Zelfs ik was jaloers op het PSV van een aantal jaren terug met Ruud, Nilis en dergelijke en tja, toen was Ajax niet echt best.

Het zal zeker spannend worden in de Arena, en het einde zal nog hopelijk nog wat moois opleveren.

En volgens mij, dit is slechts iets wat ik heb opgemerkt, zijn het de PSV'ers zelf die ''boeeeerrreen, boeeeerreeen'' schreeuwen.

Net zoals ik een jood ben, lekker toch
quote:
Op maandag 22 februari 2010 @ 00:00 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Toch even in een iets andere context dan wat die pinguin bedoelde hoor
Nope, anders had ik gezegd boeren, en niet tussen aanhalingstekens, ''boeren'' dus.
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 23:59 schreef elVerdito het volgende:
[..]

Was wel een MOOIE wedstrijd!
Maarrrr daar koop je weinig voor. Ik heb trouwens vanmiddag zitten genieten van die Erikssen! Wat een klasse-speler!
Ach, AZ moet gewoon hoog mogelijk eindigen dit jaar, de toppers verkopen en weer opbouwen met talenten als Lens, Moreno en dergelijke, komt het helemaal goed!

Ja, was een super wedstrijd van Eriksen. Lodeiro komt, hij en De Jong beginnen spontaan te draaien.

En als je mij het lief vraagt, kan ik er wel voor zorgen dat Lodeiro aan jullie wordt verhuurd
userIcon
quote:
Op maandag 22 februari 2010 @ 00:04 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Nope, anders had ik gezegd boeren, en niet tussen aanhalingstekens, ''boeren'' dus.
Als je zegt, Ik begrijp uberhaupt niet waarom ik op een stelletje ''boeren'' reageer, dan kun je lullen wat je wilt maar dan voel je jezelf toch aardig verheven zeg maar. En die context, daar had ik het over.
quote:
Op maandag 22 februari 2010 @ 00:08 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Als je zegt, Ik begrijp uberhaupt niet waarom ik op een stelletje ''boeren'' reageer, dan kun je lullen wat je wilt maar dan voel je jezelf toch aardig verheven zeg maar. En die context, daar had ik het over.
Boeren bedoelde ik wel in die context, maar je hebt gelijk. Voel me inderdaad verheven, dat wil je horen toch
userIcon
quote:
Op maandag 22 februari 2010 @ 00:10 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Boeren bedoelde ik wel in die context, maar je hebt gelijk. Voel me inderdaad verheven, dat wil je horen toch
Hoort bij die Amsterdamse arrogantie idd, welterusten
quote:
Op maandag 22 februari 2010 @ 00:12 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Hoort bij die Amsterdamse arrogantie idd, welterusten
Wij zijn Ajax, he. Welterusten, ouweess!
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 21:40 schreef JoeyC het volgende:
[..]

Laf voetbal? Zou je daar eens de definitie van willen geven? Ik ben daar namelijk wel benieuwd naar en als je dan toch bezig bent, geef dan ook meteen de definitie van mooi voetbal
vanaf de 60e minuut tijd gaan rekken bij Heracles
userIcon
quote:
Op zondag 21 februari 2010 @ 19:34 schreef JoeyC het volgende:
[..]

En de enige club die wat in de cl te zoeken heeft is PSV. Ajax en Twente absoluut niet.
En de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
nog zo'n troll

ajax heeft netzoveel te zoeken in de cl als psv.. zet je bril toch is af jongen.. je word nu al bijziend.. (en dat is te zien aan al de posts....)
88  van 88 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 14/02 Uitslagen Eredivisie speelronde 2335
» 07/02 Uitslagen Eredivisie speelronde 2222
» 04/02 Uitslagen Eredivisie speelronde 2150
» 31/01 Uitslagen Eredivisie speelronde 2044


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden