Branson: "Kritiek van Ferrari is triest"

Formule 1 • Geschreven door Erwin op 27-02-2010 @ 12:39
print 

Virgin Racing-eigenaar Richard Branson is niet blij met de kritiek die Ferrari afgelopen week over de nieuwe teams in de Formule 1 uitstortte. Het Italiaanse merk noemde het binnenhalen van nieuwe teams in de Formule 1 een farce en de nieuwe teams die al wel rijden zijn veel te langzaam. Daarnaast werd de heilige oorlog van voormalig FIA-president Max Mosley mislukt genoemd.

Branson vindt dat Ferrari nieuwe teams moet verwelkomen in plaats van ze zo te behandelen. Hij vindt het dan ook jammer dat regels die de nieuwe renstallen een voordeeltje hadden moeten geven geblokkeerd zijn door de gevestigde teams. "Het is een beetje triest om te zien dat Ferrari zulke woorden uitdraagt. De Formule 1 had nieuwe teams nodig en Ferrari won de strijd in het er voor zorgen dat de nieuwe teams beperkingen werden opgelegd. We hebben een nieuwe auto gebouwd en in het testen hebben we dezelfde tijd nodig als Brawn of Ferrari die jaren hebben gehad om hun auto op een bepaald niveau te krijgen."

"Wij gaan er niet over klagen en we gaan gewoon door, maar Ferrari zou de nieuwe teams moeten verwelkomen, omdat zij de sport veel aantrekkelijker maken. Zijn zullen er dankzij ons de komende twee jaar beter uitspringen, totdat we ze bij gaan houden. Uiteindelijk zullen de nieuwe teams er voor zorgen dat Ferrari moet werken voor het geld en dat maakt de sport veel aantrekkelijker, te meer omdat de budgetten naar meer realistische waarden gaan."




Lees ook:

» 24/02 Media slaan terug naar Ferrari6
» 23/02 Ferrari haalt hard uit naar nieuwe F1-teams18
» 09:54 Van Marwijk: "Er gelden geen excuses"0
» 22/05 Mansell steward in Monaco0


delen | eKudos nujij

1581 views / 14 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    136
User-waardering    
Aantal stemmen    39
Reacties op dit bericht
14  van 14 reacties op deze pagina. Pagina  1
"De Formule 1 had nieuwe teams nodig en Ferrari won de strijd in het er voor zorgen dat de nieuwe teams beperkingen werden opgelegd."

Fout. Ferrari won de strijd in het er voor zorgen dat nieuwe teams geen voorkeursbehandeling werd aangemeten.

"We hebben een nieuwe auto gebouwd en in het testen hebben we dezelfde tijd nodig als Brawn of Ferrari die jaren hebben gehad om hun auto op een bepaald niveau te krijgen"

Laat je nakijken. Alsof het normaal is voor een nieuw team om meteen met de sub-top mee te rijden. Vergelijk jezelf maar lekker met Force India in hun eerste jaar. Dat is een normaal rookie-year, en een traject dat Virgin ook zal afleggen

"Zijn zullen er dankzij ons de komende twee jaar beter uitspringen, totdat we ze bij gaan houden. Uiteindelijk zullen de nieuwe teams er voor zorgen dat Ferrari moet werken voor het geld en dat maakt de sport veel aantrekkelijker, te meer omdat de budgetten naar meer realistische waarden gaan."

Iets met hoogmoet en val. Branson moet zich lekker bezig houden met zijn team, en gewoon zijn mondje dichthouden. Zijn team zit in het rookie-year en meneer heeft totaal geen recht van spreken. Zorg er eerst maar voor dat je wagen niet na drie rondje uit elkaar pleurt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:24 schreef Sick-my-duck het volgende:

Fout. Ferrari won de strijd in het er voor zorgen dat nieuwe teams geen voorkeursbehandeling werd aangemeten.
Fout, Ferrari won de strijd om de nieuwe teams tegen te werken, zoals Branson zegt. Het was Ferrari (samen met de andere fabrikanten) die de F1 ziet als hun eigendom, en niet dat van de supporters en de FIA. Als zodanig denken ze ook dat ze God zijn. Als Ferrari zijn zin krijgt houdt de F1 op te bestaan wegens 'te saai'.

quote:
Laat je nakijken. Alsof het normaal is voor een nieuw team om meteen met de sub-top mee te rijden. Vergelijk jezelf maar lekker met Force India in hun eerste jaar. Dat is een normaal rookie-year, en een traject dat Virgin ook zal afleggen
Nee, dat zegt hij ook niet... Hij zegt dat Ferrari niet moet zeiken dat de nieuwe teams niet gelijk zo snel zijn als zij zijn. Ferrari doet pas 50 jaar mee, Virgin doet dit jaar voor het eerst mee. Ferrari moet zich dus gewoon koest houden, en blij zijn dat er nog teams mee willen doen zonder kans op succes in het eerste jaar. Zonder die teams is de F1 namelijk binnen 5 jaar dood. Dat is wat hij zegt.

quote:
Iets met hoogmoet en val. Branson moet zich lekker bezig houden met zijn team, en gewoon zijn mondje dichthouden. Zijn team zit in het rookie-year en meneer heeft totaal geen recht van spreken. Zorg er eerst maar voor dat je wagen niet na drie rondje uit elkaar pleurt.
Branson is ook gewoon bezig met z'n team. Maar als Ferrari ze direct aanvalt, dan mag hij daar gewoon op antwoorden. Maar aangezien Virgin gewoon flink meebetaald aan de inkomsten van Ferrari mag meneer best spreken. Na 3 ronden uit elkaar vallen zou best eens kunnen... Maar ja, dat deed de Ferrari van vorig jaar ook zo ongeveer.

Maar goed... Ik ben van mening dat de F1 autofabrikanten moet weren die eigenaar zijn van een team (m.u.v. Ferrari vanwege historie, maar dat is eigenlijk ook geen autofabrikant). Er moeten ook een aantal regels bijkomen voor het ontwerpen van een auto... Geen windtunnel, geen CFD, gewoon weer met de hand. Geen aerodynamische uitsteeksels/inhammen op de buitenkant van de auto's. Etc, etc.
userIcon
Al rijden ze met 8 teams met 3 coureurs per team, boeiend, als het maar spannende races oplevert. Ik hoef niet opnieuw naar een 2e Forti Corse of Pacific of een coureur als Mazzacane te kijken...
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:55 schreef TagForce het volgende:
Maar goed... Ik ben van mening dat de F1 autofabrikanten moet weren die eigenaar zijn van een team (m.u.v. Ferrari vanwege historie, maar dat is eigenlijk ook geen autofabrikant). Er moeten ook een aantal regels bijkomen voor het ontwerpen van een auto... Geen windtunnel, geen CFD, gewoon weer met de hand. Geen aerodynamische uitsteeksels/inhammen op de buitenkant van de auto's. Etc, etc.
ah, je wilt een soort Renault Clio-cup voor niet-autofabrikanten?
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:23 schreef nyny83 het volgende:
[..]

ah, je wilt een soort Renault Clio-cup voor niet-autofabrikanten?
Nee, want dan had ik wel gezegd dat F1 de A1GP boedel moet opkopen.
Wat ik wil is terug naar de jaren dat innovatie je titels bracht, ipv bakken met geld.
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:25 schreef TagForce het volgende:
[..]


Nee, want dan had ik wel gezegd dat F1 de A1GP boedel moet opkopen.
Wat ik wil is terug naar de jaren dat innovatie je titels bracht, ipv bakken met geld.
Dan moet er gewoon een budgetlimiet komen. En dat zeg ik al vanaf het begin dat die discussie begon: schrap al die (technische) regels, beperk het budget tot laten we zeggen 50 miljoen euro en laat de teams de auto bouwen die ze willen. En als een team dan met een geniale uitvinding komt als een dubbele diffuser is dat gewoon mooi voor ze.
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:55 schreef TagForce het volgende:
[..]


Fout, Ferrari won de strijd om de nieuwe teams tegen te werken, zoals Branson zegt. Het was Ferrari (samen met de andere fabrikanten) die de F1 ziet als hun eigendom, en niet dat van de supporters en de FIA. Als zodanig denken ze ook dat ze God zijn. Als Ferrari zijn zin krijgt houdt de F1 op te bestaan wegens 'te saai'.


[..]


Nee, dat zegt hij ook niet... Hij zegt dat Ferrari niet moet zeiken dat de nieuwe teams niet gelijk zo snel zijn als zij zijn. Ferrari doet pas 50 jaar mee, Virgin doet dit jaar voor het eerst mee. Ferrari moet zich dus gewoon koest houden, en blij zijn dat er nog teams mee willen doen zonder kans op succes in het eerste jaar. Zonder die teams is de F1 namelijk binnen 5 jaar dood. Dat is wat hij zegt.

[..]


Branson is ook gewoon bezig met z'n team. Maar als Ferrari ze direct aanvalt, dan mag hij daar gewoon op antwoorden. Maar aangezien Virgin gewoon flink meebetaald aan de inkomsten van Ferrari mag meneer best spreken. Na 3 ronden uit elkaar vallen zou best eens kunnen... Maar ja, dat deed de Ferrari van vorig jaar ook zo ongeveer.

Maar goed... Ik ben van mening dat de F1 autofabrikanten moet weren die eigenaar zijn van een team (m.u.v. Ferrari vanwege historie, maar dat is eigenlijk ook geen autofabrikant). Er moeten ook een aantal regels bijkomen voor het ontwerpen van een auto... Geen windtunnel, geen CFD, gewoon weer met de hand. Geen aerodynamische uitsteeksels/inhammen op de buitenkant van de auto's. Etc, etc.
Jouw duidelijke afkeer jegens Ferrari vertoebeld jou beeld van de feiten. Ik weet verder niet hoe oud je bent, maar jij wilt blijkbaar terug naar de F1 in de jaren '70, toen alles nog zo'n beetje uitgevonden moest worden, en er amper sprake was van computers ed.
In plaats van verlangen naar vroeger kan je ook accepteren dat de sport al lang niet meer is wat hij toen was.
Helaas is er geld nodig om deze sport te beoefenen. Helaas moet er geinvesteerd worden in ontwikkeling en door ontwikkeling. Het is te gek voor worden dat teams mee willen doen aan de F! maar niet klaar zijn voor de eerste wedstrijd. Met USF1 als koploper die het wel heel bont maakt, na anderhalf jaar tijd om voor te bereiden. Dat is een schande, en daar heeft Ferrari gelijk in.
Branson heeft geen reet te zeggen en spreekt voor zijn beurt. Dan mag zijn zeepkist misschien wel bij de start van Bahrein aanwezig zijn, zolang dat ding nog geen meter wedstrijd heeft gereden is heeft meneer Branson geen recht van spreken.
Ik denk dat Ferrari toch redelijkgelijk had.
Kijk, Branson is miljardair. Eerlijk gezegd heb ike r wel vertrouwen in dat dat team er wel komt. Misschien niet helemaal tot de top, maar een leuke subtopper.

Maar Branson is dus milJARdair.
Waat ik echter totaal geen vertrouwen in heb en wat ik een blamage vind zijn teams zoals Campos en USF1. Daar krijg ik een beetje kriebels van, zelfde gevoel wanneer een 'gangsta-rapper' bij MTV Cribs gaat vertellen over zijn Bentley Sport die van 0-100 gaat in 5.2 seconden.

Eck.. kriebels.. rappers moeten van auto's af blijven en niet de zaak gaan verh**ren door er 42" velgen onder te frotten.
USF1 en Campos hadden al laaaaaaannnngggg van de FIa lijst geschrapt moeten worden en deze genante vertoning had een halt toegeroepen moeten worden.
Ik pleit er voor om nieuwe teams te verplichten om uiterlijk de 1e testweek een auto op de baan te hebben, mochten ze dat niet halen kun je terugvallen op een team zoals SGP (hoe krom dat team ook is...)
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:51 schreef nyny83 het volgende:
[..]
En als een team dan met een geniale uitvinding komt als een dubbele diffuser is dat gewoon mooi voor ze.
Dan loop je dus wel een groot risico dat het seizoen na de 1e race al voorbij is. Zie vorig jaar met de Diffusergate.
Als ze een kei-harde limiet hadden gesteld op de kosten had Brawn het hele jaar 1-2 gescoord.

Tevens krijg je dan dat teams veel eerder in het seizoen de handdoek in de ring gaan gooien en zich gaan focussen op een jaar daarop. Is ergens halverwege de zomer het seizoen voorbij, want als de achterstand 20 punten is gaan ze dat niet meer inhalen dus kappen ze met de ontwikkeling van die auto en gaan ze dat geld gebruiken voor de auto van het jaar erop.
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:55 schreef TagForce het volgende:
[..]


Fout, Ferrari won de strijd om de nieuwe teams tegen te werken, zoals Branson zegt. Het was Ferrari (samen met de andere fabrikanten) die de F1 ziet als hun eigendom, en niet dat van de supporters en de FIA. Als zodanig denken ze ook dat ze God zijn. Als Ferrari zijn zin krijgt houdt de F1 op te bestaan wegens 'te saai'.
[..]
Bullshit, Ferrari (en de andere fabrikanten) hebben de Formule 1 juist beschermd.

Als die teams de FOTA niet hadden opgericht om tegengewicht te bieden tegen Mosley en Ecclestone reden ze nu rond met een budgetlimiet dat kleiner is dan het salaris van 1 enkele topvoetballer en hadden ze een standaardmotor.

Verder vind ik wel dat Ferrari te grof is geweest in de woorden die ze op hun website hebben gezet. Met zoveel fabrikanten zoals de afgelopen jaren heb ik de kleinere teams als een Jordan wel echt gemist, en dat zie ik met de terugkeer van de privateers graag weer terug komen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:25 schreef TagForce het volgende:
[..]


Nee, want dan had ik wel gezegd dat F1 de A1GP boedel moet opkopen.
Wat ik wil is terug naar de jaren dat innovatie je titels bracht, ipv bakken met geld.
ik quote je ff met deze post omdat die andere wat langer is!
Maar ik zie geen reden om fabrikanten te weren!
De laatste jaren waren zij toch de F1!

En ik vind dat ze wel nodig zijn, het maakt mij niet uit of een Team Pietje F1 heet of BMW F1, alleen bij die laatste krijg je meteen een gevoel, een naam + ze willen echt wel winnen!

Het is aan de FIA om gewoon een wijs reglement op te stellen ipv de fabrikanten weg te pesten!
userIcon
Heel de fabrikanten-discussie komt me zo onderhand de strot uit. Fabrikanten in de F1 is echt een fenomeen van de laatste 10 jaar; daarvoor had je in een heel grijs verleden wel al Mercedes gehad, Renault met de turbomotoren in de jaren '80, Alfa Romeo is een tijdje constructeur geweest; maar verder zijn autoconstructeurs nooit echt bezig geweest met F1.

Eind jaren '90, begon 2000's kreeg je vervolgens Jaguar, Renault en Toyota die in de sport kwamen; gevolgd door Honda en BMW. Hiervan blijft in 2010 enkel nog Renault over en ook dat team in sterk afgeslankte vorm.

Wat mij betreft zijn de constructeurs op dit moment de échte falers hoor. Enkel Renault heeft 2 kampioenschappen gewonnen, Honda 1 race, BMW 1 race en Toyota helemaal niks.

Al wie nu schrik heeft dat Formule 1 de uitstap van de constructeurs niet zal overleven heeft in ieder geval een kort geheugen! Formule 1 is historisch een sport van privéteams én Ferrari. Ik hoop alleen maar dat die nieuwe teams ook in de toekomst mee zullen kunnen doen voor overwinningen.
userIcon
"....., totdat we ze (Ferrari) bij gaan houden."

Haal je asjeblieft geen illusies in je hoofd Branson
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:55 schreef TagForce het volgende:
Maar goed... Ik ben van mening dat de F1 autofabrikanten moet weren die eigenaar zijn van een team (m.u.v. Ferrari vanwege historie, maar dat is eigenlijk ook geen autofabrikant). Er moeten ook een aantal regels bijkomen voor het ontwerpen van een auto... Geen windtunnel, geen CFD, gewoon weer met de hand. Geen aerodynamische uitsteeksels/inhammen op de buitenkant van de auto's. Etc, etc.
Je zit de verkeerde sport te kijken, dit is de juiste voor jou http://historicformulaone.com/.
Formule 1 draaide altijd om de nieuwste technologien. Nu is het echter zo dat revolutionaire innovaties niet makkelijk te maken zijn, en al helemaal niet meer goedkoop.
14  van 14 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/02 Media slaan terug naar Ferrari6
» 23/02 Ferrari haalt hard uit naar nieuwe F1-teams18
» 09:54 Van Marwijk: "Er gelden geen excuses"0
» 22/05 Mansell steward in Monaco0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden