Uitslag tweede vrije training Bahrein

Formule 1 • Geschreven door Dennis (dennistd) op 12-03-2010 @ 13:54
print 

Nico Rosberg heeft tijdens de tweede vrije training van dit seizoen de snelste tijd op de klokken gezet. Hij bleef Lewis Hamilton bijna 4,5 tienden voor. De Brit werd op zijn beurt gevolgd door Michael Schumacher, die zo'n vijf honderdsten achter de McLaren-rijden zat.

Pos Coureur Team Tijd Verschil Ronden
1 Nico Rosberg Mercedes Benz GP Ltd 1:55.409   23
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:55.854 0.445 22
3 Michael Schumacher Mercedes Benz GP Ltd 1:55.903 0.494 23
4 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:56.076 0.667 28
5 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:56.459 1.050 18
6 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 1:56.501 1.092 26
7 Felipe Massa Ferrari 1:56.555 1.146 30
8 Vitaly Petrov Renault 1:56.750 1.341 26
9 Fernando Alonso Ferrari 1:57.140 1.731 25
10 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 1:57.255 1.846 24
11 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1:57.352 1.943 27
12 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:57.361 1.952 29
13 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:57.452 2.043 21
14 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1:57.833 2.424 29
15 Robert Kubica Renault 1:58.155 2.746 29
16 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:59.799 4.390 31
17 Mark Webber RBR-Renault 2:00.444 5.035 12
18 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 2:00.873 5.464 23
19 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 2:00.990 5.581 14
20 Timo Glock Virgin-Cosworth 2:02.037 6.628 3
21 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 2:02.188 6.779 21
22 Bruno Senna HRT-Cosworth 2:06.968 11.559 17
23 Sebastien Buemi STR-Ferrari Geen tijd   1
24 Karun Chandhok HRT-Cosworth Geen tijd   0


Bron: FOK!sport


Lees ook:

» 12/03 Uitslag eerste vrije training Bahrein14
» 23:19 Massa: "Zal vanaf nu sterker zijn"0
» 21:57 Webber opgetogen met eerste startplaats0
» 15:12 [F1] Uitslag kwalificatie Monaco15


delen | eKudos nujij

2375 views / 18 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    33
Reacties op dit bericht
18  van 18 reacties op deze pagina. Pagina  1
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 12-03-2010 @ 14:01 fotoboek no homepage
userIcon
OK. Hoe anders is deze uitslag vergeleken met de eerste vrije training Je kunt er geen streep op trekken nog.

Ik verwacht veel gehussel richting de kwalificatie morgen. Hopelijk kan iedereen een tijd zetten en op de grid plaatsnemen zondag.
userIcon
Inderdaad, totaal de omgekeerde weredl van training 1. Alsof ze het ons expres lastig willen maken met de manager.

Maar serieus, die Petrov en Hulk staan nu ineens weer een stuk verder bovenaan en de FI's zijn weer teuggzakt. Het is allemaal moeilijk te volgen.
Daarbij lijken ook de grote teams nog bezig te zijn met verstoppertje spelen... Ben benieuwd naar de 1e kwali morgen!
Hispanic Racing eerste rondjes gereden?
userIcon
107% regel, voer hem aub opnieuw in.. Al valt alleen HRT erbuiten, aangezien die 107% grens op +/- 2:03.5 ligt nu.
userIcon
Het beeld wat betreft de nieuwe teams is m.i. wel duidelijk. De oude teams zitten allemaal binnen 2 seconden van elkaar, dan heb je 3,5s niks, dan Lotus en een seconde daarachter Virgin. En daar houdt het wat mij betreft op, want ik kan me niet voorstellen dat ze niet heeel snel de 107% regel weer in gaan stellen...

De 107% regel is heel erg fair, want je mag dan met deze snelste tijd nog steeds een 2:03.48 rijden. Alleen de echte zeepkisten op wielen worden dan uitgesloten.
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
107% regel, voer hem aub opnieuw in.. Al valt alleen HRT erbuiten, aangezien die 107% grens op +/- 2:03.5 ligt nu.
Kan me niet voorstellen dat HTR op deze manier mee mag doen zondag.. Lijkt net alsof ze maar 1 auto op deb een hebben kunnen brengen vooralsnog en die is totaal niet competitief.. niet eens met de andere nieuwe teams.
De beste stuurlui staan aan wal.
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:36 schreef GP500 het volgende:
De beste stuurlui staan aan wal.
Als je het tegen mij hebt, dan heb je meteen de reden waarom ik GEEN team opstart. Zou ik ook niet doen als ik het geld had. Ik heb die kennis inderdaad niet. Teams die meedoen zouden dit echter wel moeten hebben en altijd binnen de 107% moeten vallen.

Even voor de duidelijkheid: Rosberg was bijna 17 km/u sneller dan Senna.. dat is een snelheidsverschil vergelijkbaar met rennen, en dat CONSTANT.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:34 schreef NoMercy285 het volgende:
[..]

Kan me niet voorstellen dat HTR op deze manier mee mag doen zondag.. Lijkt net alsof ze maar 1 auto op deb een hebben kunnen brengen vooralsnog en die is totaal niet competitief.. niet eens met de andere nieuwe teams.
Sterker nog, als ik als coureur alles geef en 10 seconden langzamer ben dan de snelste dan zou ik niet eens aan de race beginnen. Dan heeft het team kennelijk gefaald om een werkbare auto te creeeren. Ik zou als Senna zijnde weigeren om als rijdende chicane mee te doen.
userIcon
Jij denkt dat Senna alles geeft in een auto die amper 10 ronden heeft gereden ?

Jongens toch, wat een experts zitten hier weer.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
107% regel, voer hem aub opnieuw in.. Al valt alleen HRT erbuiten, aangezien die 107% grens op +/- 2:03.5 ligt nu.
Is niet te doen met de huidige kwalificatie opzet. Dan kun je alleen de tijden uit Q1 nemen (en dat is veel te kort) en niet de uiteindelijke poletijd omdat niet iedereen evenveel kan rijden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:31 schreef MaximusF1 het volgende:
Jij denkt dat Senna alles geeft in een auto die amper 10 ronden heeft gereden ?

Jongens toch, wat een experts zitten hier weer.
Misschien heb ik mezelf verkeerd uitgedrukt. Maar wat ik bedoel is, mocht de auto na alle trainingen en de kwalificatie alsnog niet vooruit te branden zijn dan zou ik toch wel eens achter mijn oren krabben over de deelname aan de race.

Nee gezien het de eerste run is met een nieuwe auto heeft hij zeker niet alles gegeven. Maar krap 12 seconden trager dan Rosberg is toch wel bedroevend langzaam. Hoop voor ze dat ze morgen wat beter voor de dag komen.
userIcon
Jammer dat HRT niet heeft kunnen testen waardoor nu alle kinderziektes naar boven komen. Maar dat was te verwachten. Hopelijk vergaat het ze beter gaande weg het seizoen. De auto op zich lijkt me zo slecht nog niet.

Van Sauber had ik eigenlijk wat meer verwacht. Morgen verder kijken .
Rosberg en Schumi <3
Ben benieuwd naar de volgende training, daar zal meer duidelijkheid komen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:03 schreef NoMercy285 het volgende:
[..]

Als je het tegen mij hebt, dan heb je meteen de reden waarom ik GEEN team opstart. Zou ik ook niet doen als ik het geld had. Ik heb die kennis inderdaad niet. Teams die meedoen zouden dit echter wel moeten hebben en altijd binnen de 107% moeten vallen.

Even voor de duidelijkheid: Rosberg was bijna 17 km/u sneller dan Senna.. dat is een snelheidsverschil vergelijkbaar met rennen, en dat CONSTANT.
Dat gezeur over die 107% regel begrijp ik echt niet.
Is het nou zo erg dat er 1 of misschien 2 auto's (afhankelijk van of die van Chandok nog op tijd klaar is ) een seconde of 11 langzamer zijn dan de kop van het veld?

Hier een willekeurige kwalificatie op Spa (2008) uit de LMS Series:

LMP1: Sarrazin - 1.58,069
LMP2: Verstappen - 2.05,841
GT1: Garcia - 2.16,074
GT2: Bruni - 2.21,205

Daar zit 23 seconden tussen en tijdens de race zijn het dus echt wel meer auto's die 7, 18 of 23 seconden langzamer zijn dan de LMP1 klasse en dat levert eik ook geen problemen op. De langzamere klasses kijken gewoon in hun spiegel en moeten de snellere voorlaten.

Ik snap het niet zo dat ze er in de F1 zo moeilijk over doen.
Ik denk voornamelijk omdat ze bang zijn om hun kwalificatie te verkloten omdat toevallig een langzaam team in de weg rijdt.

In de race kunnen ze daar toch zonder problemen voorbij steken? En het is echt niet zo dat een HRT auto ineens midden in een bocht op de rem gaat staan en ineens 80km/u minder hard rijdt.
Bovendien zie je als je ze op een ronde zet toch gewoon als je er naar toe rijdt dat ze veel langzamer zijn? Het is gewoon een kwestie van het juiste moment van er voorbij steken zou ik zeggen.

Zo moeilijk kan dat niet zijn imo
userIcon
aangezien HRT nog nauwelijks ronden heeft gereden, moeten zij nog aan de afstelling beginnen, ik denk dat we gerust mogen stellen dat ze +/- even snel zijn als Virgin
we zijn gewoon verwend de laatste jaren, eind de jaren 90 was het verschil soms ook best groot
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:15 schreef vosss het volgende:
[..]

Ik snap het niet zo dat ze er in de F1 zo moeilijk over doen.
Ik denk voornamelijk omdat ze bang zijn om hun kwalificatie te verkloten omdat toevallig een langzaam team in de weg rijdt.

In de race kunnen ze daar toch zonder problemen voorbij steken? En het is echt niet zo dat een HRT auto ineens midden in een bocht op de rem gaat staan en ineens 80km/u minder hard rijdt.
Bovendien zie je als je ze op een ronde zet toch gewoon als je er naar toe rijdt dat ze veel langzamer zijn? Het is gewoon een kwestie van het juiste moment van er voorbij steken zou ik zeggen.

Zo moeilijk kan dat niet zijn imo
Euhm als er geen 107% regel is rijden die langzamere teams nog steeds in de weg in de kwalificatie. De 107% geldt namelijk voor de tijden gereden in quali niet in trainingen.

Juist het zonder problemen voorbij steken, daar ligt de crux, die hele zooi aan regelsveranderingen zijn juist begonnen omdat het al tijden onmogelijk is om in te halen, en met de huidige hoeveelheid straten circuits zorgen dit soort teams extra hinderlijk in de weg. Daarnaast is het een methode om er voor te zorgen dat er geen teams voor een appel en een ei meerijden enkel voor de reclame.
18  van 18 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 12/03 Uitslag eerste vrije training Bahrein14
» 23:19 Massa: "Zal vanaf nu sterker zijn"0
» 21:57 Webber opgetogen met eerste startplaats0
» 15:12 [F1] Uitslag kwalificatie Monaco15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden