Ajax diep in de schulden

Voetbal • Geschreven door Novum op 20-03-2010 @ 12:08 - gepost door Olga Kroeders
print 

Ajax stevent dit seizoen af op een verlies van 25 miljoen euro. De Amsterdamse voetbalclub moet flink saneren om niet in gevaar te komen. Dit meldt financieel directeur Jeroen Slop vandaag in Het Parool.

In tien jaar is het eigen vermogen van de huidige nummer drie uit de Eredivisie gehalveerd. Om het hoofd boven water te houden gaat de club snijden in de wedstrijdpremies en salarissen van de spelers. De traditionele betaling per gelijkspel of overwinning wordt geschrapt. Slop benadrukt wel dat het nog geen noodzaak is om spelers te verkopen. "We kunnen het veroorloven een bod van vijftien miljoen euro op Luis Suárez naast ons neer te leggen."

Ajax staat derde in de Eredivisie met 64 punten uit 27 wedstrijden. De club uit Amsterdam staat zes punten achter op koploper FC Twente en een punt achter op nummer twee PSV.


Bron: Novum


Lees ook:

» 23:21 Twente-aanwinst kampioen in Denemarken1
» 23:20 Promovendus Ludogorets kampioen van Bulgarije0
» 23:08 Van den Brom vertrekt niet bij Vitesse0
» 23:00 'Labyad blijft door eigen fout PSV'er'6


delen | eKudos nujij

15043 views / 104 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    1387
Reacties op dit bericht
100  van 104 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
over een paar jaar de schuldsanering in....
Faillissement aanvragen en opdoeken die hap.
userIcon
ach, ajax staat er nogsteeds het beste voor van alles clubs in nederland
userIcon
quote:
De Amsterdamse voetbalclub moet flink saneren om niet in gevaar te komen.
[V&A]Te koop : Trapveldje met overkapping
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:11 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]



Ajax heeft nog altijd het grootste eigen vermogen, het meeste geld op het veld staan, en voor komend seizoen is CL bijna zeker... Sterker nog, als PSV vanavond wint zie ik Ajax nog kampioen worden!

Het toverwoord voor topclubs blijft Champions League!
Jep in de CL vallen wel wat miljoenen te verdienen. Ik hoop dat Ajax het dit jaar red, maar om te zeggen dat CL bijna zeker is is natuurlijk onzin, het is nog allemaal maar afwachten en duimen.
userIcon
gelukkig volgend jaar weer CL spelen
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:14 schreef RechtseRukker het volgende:
Tja, als je als Amsterdamse club Marokkanen moet kopen in Eindhoven, dan is er flink wat mis.
Ze moeten gewoon in de buurt gaan scouten ipv in Kwazoeloe-Nathal
Hmmmm, stom... maar ik ben het met je eens
userIcon
quote:
In tien jaar is het eigen vermogen van de huidige nummer drie uit de Eredivisie gehalveerd.
Er is dus nog steeds eigen vermogen in de +
Straks weer wat talenten verkopen en van de beurs af en het komt wel goed.
userIcon
Ik begrijp de kop niet helemaal. In het artikel staat dat het eigen vermogen gehalveerd is, dan hoef je toch niet diep in de schulden te zitten? Zou kunnen hoor, als je veel geleend hebt, maar dat blijkt nergens uit...
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:11 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]



Ajax heeft nog altijd het grootste eigen vermogen, het meeste geld op het veld staan, en voor komend seizoen is CL bijna zeker... Sterker nog, als PSV vanavond wint zie ik Ajax nog kampioen worden!

Het toverwoord voor topclubs blijft Champions League!
Zolang je scouting apparaat zo slecht werkt als bij Ajax, heeft dat kapitaal op het veld meer gekost dan het opbrengen moet. Daarbij heb je weinig aan kapitaal op het veld. Zo gauw je dat omzetten moet in contanten krijg je een slechter team, slechtere prestaties etc...
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 20-03-2010 @ 12:24 fotoboek homepage
userIcon
quote:
"We kunnen het veroorloven een bod van vijftien miljoen euro op Luis Suárez naast ons neer te leggen."
M.a.w., voor zestien miljoen (overigens een fooitje in de transfermarkt heden ten dage) mag je hem hebben.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:14 schreef RechtseRukker het volgende:
Tja, als je als Amsterdamse club Marokkanen moet kopen in Eindhoven, dan is er flink wat mis.
Ze moeten gewoon in de buurt gaan scouten ipv in Kwazoeloe-Nathal
http://www.telegraaf.nl/v(...)_Benito_Raman__.html
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:18 schreef Spooky4u het volgende:

[..]


Er is dus nog steeds eigen vermogen in de +
Straks weer wat talenten verkopen en van de beurs af en het komt wel goed.
Ze moeten wel extra krediet aantrekken dit jaar hadden ze al gezegd.
Ik vind het slecht, want ze hebben afgelopen paar jaar veel geld verdient met de verkoop van spelers. Volgens mij gaat er teveel verloren aan dingen als Cape town enzo.
Mja het was wel grappig dat Ajax 20 miljoen wegtikt voor Suljemani en Aisatti, om vervolgens Lodeiro te kopen (miljoen of 5 dacht ik) en de hele winter bezig te zijn met vervanging voor Suljemai. Hoezo kapitaalvernietiging? Helaas staat er uit onverwachte hoek toch veel jong talent en dus kapitaal op het veld met Suarez, Alderweireld, Vertonghen, vd Wiel en een Emanualson met een opleving. Dus het zal wel weer goed komen.

Echter, kan Jol volgend jaar nog steeds zijn beste 11 opstellen?
Gewoon failliet laten gaan..
Zooi onrust/hooligans weg.. al dat gezeik over balletje trap..
Alleen al met de verkoop van Suarez en het halen van de CL is het tekort weg gewerkt... Alleen zou de verkoop van Suarez een aderlating zijn voor ajax. Hopelijk kunnen ze de overbodige spelers verkopen en halen ze de CL. Volgend jaar geen spelers halen, dan moet het goed komen denk ik.
Is wel een iets andere situatie dan bij Feyenoord, daar hadden ze ook geen geld op het veld staan, bij ajax gelukkig wel. En feyenoord moest verkopen, ajax dus niet. Hopelijk gaat ajax geen spelers die belangrijk zijn verkopen, om het verkopen. Want op die manier zit de CL er de komende jaren er ook niet meer in... Met de huidige selectie kunnen ze de komende jaren wel vooruit, dus aankopen zijn sowieso overbodig. Hij zegt zelf dat verkoop van spelers nog niet nodig is, laten we dit hopen.

Jammer genoeg dienen de nederlandse clubs hun beste spelers te verkopen om financieel rond te kunnen blijven komen. Dit zou wel eens een grote oorzaak kunnen zijn van de achteruitgang van het nederlands clubvoetbal.
man Zeroku (Redactie Sport) 20-03-2010 @ 12:29 fotoboek no homepage
userIcon
Ajax moet in de jeugd investeren, daar zijn ze nu al mee bezig, maar resultaten hiervan kunnen er niet meteen zijn. Als deze jeugd doorstroomt naar het eerste elftal zullen er vanzelf grote clubs op de loer liggen voor deze spelers. Alleen zal dit nog wel enkele seizoenen duren.

Het EV van Ajax NV is nu nog positief en Ajax moet dit door middel van bezuinigingen zo houden. Suárez verkopen is daar helemaal niet voor nodig, wat ze nu doen is oké, die overdreven bonussen afschaffen en gewoon het basisssalaris aanhouden. Dat is al hoog genoeg.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:26 schreef R0N het volgende:
Gewoon failliet laten gaan..
Zooi onrust/hooligans weg.. al dat gezeik over balletje trap..
Ik ben geen voetbal fanaat maar deze club opdoeken door een stel hooligans slaat natuurlijk nergens op.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:21 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]


de enige inwoner van Amsterdam die wel kan voetballen

http://www.youtube.com/watch?v=zyBAUzQVhCs
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:26 schreef R0N het volgende:
Gewoon failliet laten gaan..
Zooi onrust/hooligans weg.. al dat gezeik over balletje trap..


Waar gaan die hooligans dan naar toe?
Het is beter om die gestoorde mensen bij voetbal te houden.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:19 schreef freeDragon het volgende:
Ik begrijp de kop niet helemaal. In het artikel staat dat het eigen vermogen gehalveerd is, dan hoef je toch niet diep in de schulden te zitten? Zou kunnen hoor, als je veel geleend hebt, maar dat blijkt nergens uit...
Er staat toch ook niet dat ze in de schulden zitten?

ik maak eruit op dat ze dit seizoen dus gewoon 25 miljoen meer hebben uitgegeven dan dat er binnenkwam. En dat hou je geen jaren achter elkaar vol. Dus moet je gaan snijden in je uitgaven.
Niet echt nieuws helaas.... Verschikkelijk WANBELEID! Als je ziet wat er de afgelopen jaren aan o.a. transfergeld is binnengekomen is dit echt niet te geloven. Zelfs ondanks het mislopen van de CL.
Haha op een schaal van 0.5 tot 5.0 kon ik 5.5 stemmen
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:19 schreef freeDragon het volgende:
Ik begrijp de kop niet helemaal. In het artikel staat dat het eigen vermogen gehalveerd is, dan hoef je toch niet diep in de schulden te zitten? Zou kunnen hoor, als je veel geleend hebt, maar dat blijkt nergens uit...
Precies, rare titel van het artikel dus...
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:25 schreef Akwableet het volgende:
Mja het was wel grappig dat Ajax 20 miljoen wegtikt voor Suljemani en Aisatti, om vervolgens Lodeiro te kopen (miljoen of 5 dacht ik) en de hele winter bezig te zijn met vervanging voor Suljemai. Hoezo kapitaalvernietiging? Helaas staat er uit onverwachte hoek toch veel jong talent en dus kapitaal op het veld met Suarez, Alderweireld, Vertonghen, vd Wiel en een Emanualson met een opleving. Dus het zal wel weer goed komen.

Echter, kan Jol volgend jaar nog steeds zijn beste 11 opstellen?
Wel knap dat je de helft van de spelers die je opnoemt, niet eens goed kan schrijven

Daarnaast slaat het kant noch wal wat je allemaal uitkraamt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:11 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]



Ajax heeft nog altijd het grootste eigen vermogen, het meeste geld op het veld staan, en voor komend seizoen is CL bijna zeker... Sterker nog, als PSV vanavond wint zie ik Ajax nog kampioen worden!

Het toverwoord voor topclubs blijft Champions League!
Het leuke is dat ik ventjes zoals jou dat al 10 jaar hoor zeggen... kampioen dit, europees dat.. laat eerst maar eens wat zien, die praatjes gaan niet meer op als je al 10 jaar niks meer hebt bereikt.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:11 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]



Ajax heeft nog altijd het grootste eigen vermogen, het meeste geld op het veld staan, en voor komend seizoen is CL bijna zeker... Sterker nog, als PSV vanavond wint zie ik Ajax nog kampioen worden!

Het toverwoord voor topclubs blijft Champions League!

Ajax is een bedrijf, geen club.

Hoe kan je nou supporter van een bij elkaar gekocht zooitje "sporters" zijn vraag ik me dan af. En ja, dat is uiteraard zo voor de hele voetballerij op niveau.

En als een bedrijf geen winst meer maakt gaat het kapot, helaas zien we dan dat gemeenten bijspringen.
userIcon
Simpel dus: overbodige spelers verhuren en/of verkopen, geen nieuwe spelers halen (kwaliteit is er voldoende) en vertrouwen op eigen jeugd.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:37 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]

Het leuke is dat ik ventjes zoals jou dat al 10 jaar hoor zeggen... kampioen dit, europees dat.. laat eerst maar eens wat zien, die praatjes gaan niet meer op als je al 10 jaar niks meer hebt bereikt.
Het beste antwoord hierop: "De derde ster op het Ajax-shirt zullen jouw ogen snel doen verblinden".
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:15 schreef driekwartzool het volgende:

[..]


[V&A]Te koop : Trapveldje met overkapping
jippie, kun je iedere week een nieuwe grasmat laten leggen
ik hoef niks in a'dam. Dat ajakkus maar failliet gaat.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:41 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]


[afbeelding]

Wat maakt 2009 minder historie dan 1995?
en wat voor geld of prestaties heeft die historie opgeleverd, behalve heel veel praatjes van mensen zoals jij?
Geld krijg je door te winnen, niet door te lullen over zaken die een halve eeuw geleden hebben plaatsgevonden.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:41 schreef Robbertos het volgende:
[..]


Het beste antwoord hierop: "De derde ster op het Ajax-shirt zullen jouw ogen snel doen verblinden".
Ja want Ajax staat dik bovenaan

Waar heb ik dit eerder gehoord... volgens mij was het vorig seizoen, of nee, die daarvoor, of daarvoor, of daarvoor, of daarvoor, of daarvoor....
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:29 schreef rOverheid het volgende:
[..]


Waar gaan die hooligans dan naar toe?
Het is beter om die gestoorde mensen bij voetbal te houden.
ja, en dan nog het liefst in amsterdam....
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:11 schreef roelke87 het volgende:
Toch vraag ik me nog steeds af of het echt nodig is dat er dit soort bedragen omgaan in een hobby.

Inderdaad, het zijn ook idiote bedragen, en maar zeuren dat het slecht gaat met de economie, als voetballer is het makkelijk geld verdienen
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:41 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]


[afbeelding]
Was dit voor of na Napoleon?
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:11 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]



Ajax heeft nog altijd het grootste eigen vermogen, het meeste geld op het veld staan, en voor komend seizoen is CL bijna zeker... Sterker nog, als PSV vanavond wint zie ik Ajax nog kampioen worden!

Het toverwoord voor topclubs blijft Champions League!
Dat laatste geeft maar weer aan wat er mis is. Je club moet structureel gezond zijn, niet afhankelijk van prestaties door het seizoen heen, waarbij een minder jaar je tientallen miljoenen kost.

CL moet er zijn om winst te maken en te kunnen investeren, niet om quitte te spelen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:59 schreef Acinonyx het volgende:
[..]


Inderdaad, het zijn ook idiote bedragen, en maar zeuren dat het slecht gaat met de economie, als voetballer is het makkelijk geld verdienen
Het ergste zijn die voetballers die zeiken dat ze zoveel belasting moeten betalen -- ik wou dat ik zoveel moest afdragen!
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:11 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]



Ajax heeft nog altijd het grootste eigen vermogen, het meeste geld op het veld staan, en voor komend seizoen is CL bijna zeker... Sterker nog, als PSV vanavond wint zie ik Ajax nog kampioen worden!
Zelfs na 6 jaar geen titel blijven ze arrogant.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:32 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]


Journalistiek
Johan Derksen
Lees het bericht nog eens een keer...
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:30 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]


Zal ik je even wijzen op het aantal spelers in de A selectie uit eigen jeugd? Of heb je daar als uitzichtloos figuur geen trek in?

- Stekelenburg
- Vermeer
- Verthongen (gekomen in de B)
- Alderweireld (gekomen in de B)
- Anita
- Emanuelson
- De Jong
- Donald (verhuurt)
- Sarpong (verhuurt)
- vd Wiel
- Eriksen (gekomen in de B)

Nu jij weer
eriksen is gehaald uit denemarken als 17 jarige en bijna meteen opgesteld. kan je niet echt uit eigen jeugd noemen. alhoewel hij idd niet voor zo'n ongelovelijk hoog bedrag is gehaald.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:28 schreef pauluspietsma het volgende:
Alleen al met de verkoop van Suarez en het halen van de CL is het tekort weg gewerkt... Alleen zou de verkoop van Suarez een aderlating zijn voor ajax. Hopelijk kunnen ze de overbodige spelers verkopen en halen ze de CL. Volgend jaar geen spelers halen, dan moet het goed komen denk ik.
Is wel een iets andere situatie dan bij Feyenoord, daar hadden ze ook de boel ook daar naar de kloten gaan.
geen geld op het veld staan, bij ajax gelukkig wel. En feyenoord moest verkopen, ajax dus niet. Hopelijk gaat ajax geen spelers die belangrijk zijn verkopen, om het verkopen. Want op die manier zit de CL er de komende jaren er ook niet meer in... Met de huidige selectie kunnen ze de komende jaren wel vooruit, dus aankopen zijn sowieso overbodig. Hij zegt zelf dat verkoop van spelers nog niet nodig is, laten we dit hopen.

Jammer genoeg dienen de nederlandse clubs hun beste spelers te verkopen om financieel rond te kunnen blijven komen. Dit zou wel eens een grote oorzaak kunnen zijn van de achteruitgang van het nederlands clubvoetbal.
Maak het maar niet te rooskleurig.
Ze kunnen het redelijk binnen de perken houden als CL wordt gehaald,maar dat is met een 2e plaats ook niet eens zeker toch?

Deze zelfde meneer vertelde ook heel mooi dat er niets aan de hand was in amsterdam een paar maand geleden,zelfs Jol logen ze voor.
Zal dus niet teveel waarde hechten aan deze mand die mede verantwoordelijk is voor de schulden.
Erger nog is dat de mensen in de top bij ajax zelfs bonussen ontvangen over de rug van hun supporters en verkopen van spelers.

Ik zeg het al jaren ,ajax is geen club meer maar een bedrijf en zoals vele bedrijven gaat deze ook na de klote door wanbeleid.
Nu lijkt het dat talenten doorbreken bij Feyenoord en ajax,maar dat is puur de armoede van de NL competitie.

Zoals jij al zegt zal bij uitblijven van CL voetbal (wat niet ondenkbaar is) de boel ook naar de kloten gaan.
Het competitievoetbal is ziek. Het spelletje is het spelletje niet meer en dient tegenwoordig alleen de commerciële belangen. Er is totaal geen samenhang bij een professionele voetbalclub en burgers kunnen zich nauwelijks nog associëren met een club. Spelers worden vanaf elk continent geplukt en in een team gestopt.
Het voetbal was qua sport al failliet en binnen niet al te lange tijd ook commercieel failliet.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:41 schreef Robbertos het volgende:
[..]


Het beste antwoord hierop: "De derde ster op het Ajax-shirt zullen jouw ogen snel doen verblinden".
Dromen mag,maar met wat ajax heeft uitgegeven de laatste jaren is het een grote schande dat het al lang geen kamioen meer is geweest.
Bedoel iedereen kotst hier op Chelsea en Real die alle succes proberen te kopen,maar vlak het bestuur in amsterdam ook niet uit
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:18 schreef VivaLaHollandia het volgende:
Cohen gaat het allemaal weer in orde maken. Let maar op. De held.
Whaha en hij moest bijles krijgen in economie?XD
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:11 schreef roelke87 het volgende:
Toch vraag ik me nog steeds af of het echt nodig is dat er dit soort bedragen omgaan in een hobby.
het is een bedrijf.
userIcon
Ajacieden die hun frustraties van de afgelopen jaren weg proberen te werken met resultaten van 15 jaar geleden

Daarnaast is Suarez niet meer dan 15 miljoen waard. Die jongen heeft zich amper bewezen op Europees niveau, dat zie je bij een Dszudszak wel (ondanks die debiele actie bij de scheids). Wat Suarez in de Eredivisie doet is natuurlijk genieten, maar ik zie hem dit niet nadoen bij Real Madrid ofzo hetzelfde doen.
\
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:30 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]


Zal ik je even wijzen op het aantal spelers in de A selectie uit eigen jeugd? Of heb je daar als uitzichtloos figuur geen trek in?

- Stekelenburg
- Vermeer
- Verthongen (gekomen in de B)
- Alderweireld (gekomen in de B)
- Anita
- Emanuelson
- De Jong
- Donald (verhuurt)
- Sarpong (verhuurt)
- vd Wiel
- Eriksen (gekomen in de B)

Nu jij weer
scouten van spelers is iets anders dan jeugdspelers halen en opleiden
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:59 schreef Acinonyx het volgende:
[..]


Inderdaad, het zijn ook idiote bedragen, en maar zeuren dat het slecht gaat met de economie, als voetballer is het makkelijk geld verdienen
Als het zo makkelijk geld verdienen is ga je het toch ook doen?

Trieste mensen altijd die zeggen dat het makkelijk geld verdienen is, doe het zelf dan ook, er komt echt wel wat bij kijken hoor
userIcon
De stelling is zo vreselijk fout (en waarschijnlijk ook de reden dat ajax zo diep in de schulden zit),. Het punt is dus heel simpel een bod van ¤ 15 miljoen voor welke speler dan ook, kan je dus niet naast je neerleggen.

Dankzij dit soort onzin wordt ajax dus al jaren achtereen niet meer kampioen. Waarom zetten ze er niet gewoon mensen neer die wel verstand hebben en logisch na kunnen denken. Zonder Suarez wordt het misschien lastiger (zo niet onmogelijk) om kampioen te worden, maar ajax b0estaat dan tenminste nog wel als (nationale) topclub, zonder een fatsoenlijke verkoop (en buiten Suarez is in deze tijd geen normale club geinteresseerd om een dergelijk bedrag voor een ajax - speler uit te trekken) stevent ajax op een faillissement af.

lijkt me niet zo'n moeilijke keuze dus.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:48 schreef wafelijzer het volgende:
[..]

Dat is natuurlijk onzin. Zei je dit ook toen van Persie vertrok bij Feyenoord en naar Arsenal ging?
1. Die ging lang niet voor 15 miljoen.
2. Toen was er ook sprake van dat hij misschien naar PSV zou komen, daar hoopte ik stiekem wel op toen. Maar dat hij naar Arsenal ging, vond ik terecht, maar ik vind van Persie (ook hoe hij toentertijd was) een klasse of 2 à 3 beter dan Suarez.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:11 schreef roelke87 het volgende:
Toch vraag ik me nog steeds af of het echt nodig is dat er dit soort bedragen omgaan in een hobby.
Hobby? Werk zul je bedoelen, het zijn gewoon bedrijven..
userIcon
Mensen vergeten voor het gemak ff dat Ajax jaarlijks 10 miljoen krijgt van Aegon, plaatsing voor CL levert ook de nodige miljoenen op, inkomens uit seizoenskaarten en merchandising etc.

Ze hoeven idd geen spelers te verkopen, in tegenstelling tot Feyenoord..
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:09 schreef Loogie het volgende:
Mensen vergeten voor het gemak ff dat Ajax jaarlijks 10 miljoen krijgt van Aegon, plaatsing voor CL levert ook de nodige miljoenen op, inkomens uit seizoenskaarten en merchandising etc.

Ze hoeven idd geen spelers te verkopen, in tegenstelling tot Feyenoord..
en jij denkt dat het sponsor geld etc niet verwerkt is in hun begroting?
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]

Er staat toch ook niet dat ze in de schulden zitten?

ik maak eruit op dat ze dit seizoen dus gewoon 25 miljoen meer hebben uitgegeven dan dat er binnenkwam. En dat hou je geen jaren achter elkaar vol. Dus moet je gaan snijden in je uitgaven.
Lees de kop eens
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:14 schreef Djazz_rules het volgende:
[..]
BLAAT
Ben je nou nogsteeds bezig met je kruistocht tegen jol ?
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:30 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]


Zal ik je even wijzen op het aantal spelers in de A selectie uit eigen jeugd? Of heb je daar als uitzichtloos figuur geen trek in?

- Stekelenburg
- Vermeer
- Verthongen (gekomen in de B)
- Alderweireld (gekomen in de B)
- Anita
- Emanuelson
- De Jong
- Donald (verhuurt)
- Sarpong (verhuurt)
- vd Wiel
- Eriksen (gekomen in de B)

Nu jij weer
3 spelers waarvan ik onder de indruk ben en daar zitten 2 keepers bij.
voetbal is geldverspilling.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:17 schreef Vic_Vega het volgende:
gelukkig volgend jaar weer CL spelen
Dan kunnen ze maar beter kampioen worden en direcht plaatsen, want anders gaan ze er weer uit tegen Kopenhagen of Slavia Praag ofzo
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:18 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]


Scouten heeft niets te maken met de leeftijd waarop dat gebeurt.. Scouting heeft te maken met een bepaald talent, het de kunst dat talent tot volle wasdom te laten komen... Immers is het geen kunst om Messi, Ronaldo en Zlatan te 'scouten' nu wel?
In dat geval is de scouting van ajax wel HEEL erg slecht, want alle spelers die daar spelen zijn gescout en hoeveel gaan er met echt winst weg? 2 a 3 per jaar gemiddeld? En hoeveel scouten ze per jaar? Ik denk gemiddeld 10 tot 20?
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:53 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]

Ja want Ajax staat dik bovenaan

Waar heb ik dit eerder gehoord... volgens mij was het vorig seizoen, of nee, die daarvoor, of daarvoor, of daarvoor, of daarvoor, of daarvoor....
De Amsterdamse arrogantie is vaak stuitend en ook steeds meer misplaatst, wat het eigenlijk meer en meer grappig maakt.

Een mooi voorbeeld uit dit topic, dit zeggen als je 3e staat:

quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:11 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]
...en voor komend seizoen is CL bijna zeker... Sterker nog, als PSV vanavond wint zie ik Ajax nog kampioen worden!


[ Bericht gewijzigd door 3-Mx op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:04 ]
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:42 schreef zetalore het volgende:
voetbal is geldverspilling.
yep
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:50 schreef 3-Mx het volgende:
[..]

Dan kunnen ze maar beter kampioen worden en direcht plaatsen, want anders gaan ze er weer uit tegen Kopenhagen of Slavia Praag ofzo
Ja man
Je kan direct niet eens goed spellen pannekoek
userIcon
in het artikel staat dus dat ze schulden hebben, maar ze wel een bod van 15 miljoen kunnen afhouden?

wat verwachten ze nou dat ze 25 mil krijgen, zodat ze kiet spelen, nee...Suarez moet worden verkocht tegen elk aannemelijk bod
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:22 schreef Loogie het volgende:
[..]


Ja man
Je kan direct niet eens goed spellen pannekoek
Als je toch strikt gaat doen, schrijf dan pannenkoek, met een tussen-n.
Toch pijnlijk als je anderen op spelling (dat van mij was trouwens een typo) gaat pakken en dan zelf fouten maakt.



+ je kunt beter 'je kunt' gebruiken ipv 'je kan', aangezien je je direct tot mij richt en niet in het algemeen praat.

[ Bericht gewijzigd door 3-Mx op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:52 ]
userIcon
Die Champions League is naast een vetpot ook de doodsteek voor het voetbal. Er gaat zoveel geld naar toe en te weinig naar de Europa League. Als ze dat nu eens wat meer in balans brengen dan zou dat al een hoop schelen. De CL 30 procent minder en de EL die 30 procent erbij.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:30 schreef Bekkersrenewed het volgende:
[..]


Zal ik je even wijzen op het aantal spelers in de A selectie uit eigen jeugd? Of heb je daar als uitzichtloos figuur geen trek in?

- Stekelenburg
- Vermeer
- Verthongen (gekomen in de B)
- Alderweireld (gekomen in de B)
- Anita
- Emanuelson
- De Jong
- Donald (verhuurt)
- Sarpong (verhuurt)
- vd Wiel
- Eriksen (gekomen in de B)

Nu jij weer
Dat zijn ook niet de spelers die kapitaal gekost hebben. Zal ik jou eens een lijstje ajax spelers opnoemen, bankzitters met óf een hoog salaris, óf een belachelijk hoge transfersom?
Sulejmani: 16 miljoen
Cvitanich: 8 miljoen
Aisatti: 8 miljoen??
Wielaert: 3 miljoen
Lodeiro: 5 miljoen
Verhoeven: 0,5 miljoen (daar hadden ze geld voor toe moeten krijgen)

Om nog even wat grootverdieners te noemen: Oleguer, Atouba, Rommedahl, Lindgren, Ogararu, Gabri

Je kunt me vertellen wat je wilt, maar dit is puur wanbeleid, en een van de belangrijkste factoren waardoor ajax zoveel verlies draait momenteel...
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:29 schreef xSoDx het volgende:
[..]


Ben je nou nogsteeds bezig met je kruistocht tegen jol ?
Zeg Pipo als er ergens een bekend woord staat voor je,vraag dan eens aan je voorlees juf of ze de rest ook wil uitleggen
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:09 schreef Loogie het volgende:
Mensen vergeten voor het gemak ff dat Ajax jaarlijks 10 miljoen krijgt van Aegon, plaatsing voor CL levert ook de nodige miljoenen op, inkomens uit seizoenskaarten en merchandising etc.

Ze hoeven idd geen spelers te verkopen, in tegenstelling tot Feyenoord..
Jij snapt wel hoe een begroting in elkaar steekt ???
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:42 schreef 3-Mx het volgende:
[..]

Als je toch strikt gaat doen, schrijf dan pannenkoek, met een tussen-n.
Toch pijnlijk als je anderen op spelling (dat van mij was trouwens een typo) gaat pakken en dan zelf fouten maakt.



+ je kunt beter 'je kunt' gebruiken ipv 'je kan', aangezien je je direct tot mij richt en niet in het algemeen praat.
Wat jij wilt jochie

Grappig dat iedereen altijd op de Ajax supporters zeikt dat ze altijd terugvallen op het verleden, maar ze komen wel altijd zelf met die onzin als Kopenhagen en Praag... uit het verleden
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:49 schreef Loogie het volgende:
[..]


Wat jij wilt jochie

Grappig dat iedereen altijd op de Ajax supporters zeikt dat ze altijd terugvallen op het verleden, maar ze komen wel altijd zelf met die onzin als Kopenhagen en Praag... uit het verleden
Verleden.. Verleden.. Dat is 2 en 3 seizoenen geleden (toch?) Dat is nog best wel dichtbij het heden. Om het zo te zeggen: Ajax is dichterbij opnieuw uitgeschakeld te worden in de voorrondes, dan dat ze de CL winnen
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:55 schreef 3-Mx het volgende:
[..]

De Amsterdamse arrogantie is vaak stuitend en ook steeds meer misplaatst, wat het eigenlijk meer en meer grappig maakt.

Een mooi voorbeeld uit dit topic, dit zeggen als je 3e staat:

[..]
. Wat een geklets. Waarom zou Ajax nu wel CL halen als twente dit al een aantal jaar doet?
userIcon
Ajax moet eerste worden voor CL.

de tweede plaats is best pittig met 2 voorrondes CL.
userIcon
Begin maar eens met het hebben van 20-25 contractspelers hoogstens. Al die dure buitenlanders zoals Ogararu, Oleguer en prutsers als Wielaert en Aisatti eruit..
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:04 schreef DuTank het volgende:
[..]
Verleden.. Verleden.. Dat is 2 en 3 seizoenen geleden (toch?) Dat is nog best wel dichtbij het heden. Om het zo te zeggen: Ajax is dichterbij opnieuw uitgeschakeld te worden in de voorrondes, dan dat ze de CL winnen
is die 4-1 is wel actueel ?
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:35 schreef Tommeke het volgende:
Begin maar eens met het hebben van 20-25 contractspelers hoogstens. Al die dure buitenlanders zoals Ogararu, Oleguer en prutsers als Wielaert en Aisatti eruit..
Aisatti al een prutser ja? en PSV was gek dat ze em weg deden voor 5 miljoen

Ben et wel met je eens, die jongen moet gewoon naar Utrecht of Groningen en daar elke week ballen.
userIcon
't zijn ook ongezond hoge bedragen die 'in de voetbalwereld' omgaan. Sjeetje, 25 miljoen om een jaar tegen een stuk leer aan te schoppen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:22 schreef freeDragon het volgende:
[..]


Lees de kop eens
OW.

%^%#$%#%$## Olga!
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:35 schreef Tommeke het volgende:
Begin maar eens met het hebben van 20-25 contractspelers hoogstens. Al die dure buitenlanders zoals Ogararu, Oleguer en prutsers als Wielaert en Aisatti eruit..
Dat is ook niet haalbaar. Al die jeugdspelers moet je juist een contract aanbieden anders loopt al het jeugd zo de deur uit voor niks
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:35 schreef Robbertos het volgende:
Haha op een schaal van 0.5 tot 5.0 kon ik 5.5 stemmen
helaas kun je niet -5 geven
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:42 schreef zetalore het volgende:
voetbal is geldverspilling.
betaald "top"-voetbal is geldverspilling.
sterker nog: ze voetballen niet eens meer, dat stelletje prima-donna's. Als ik echt voetbal wil zien, ga ik liever naar een amateur-club kijken op een zaterdagmiddag
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:09 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
is die 4-1 is wel actueel ?
Ja, maar dat slaat nergens op, want dan kun je zeggen dat NAC een betere club is, maar dat slaat nergens op als je naar de rest van het seizoen kijkt. En laten we het voortaan gewoon over de afgelopen 5 jaar hebben
100  van 104 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 23:21 Twente-aanwinst kampioen in Denemarken1
» 23:20 Promovendus Ludogorets kampioen van Bulgarije0
» 23:08 Van den Brom vertrekt niet bij Vitesse0
» 23:00 'Labyad blijft door eigen fout PSV'er'6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden