Uitslag Ajax - PAOK Saloniki

Voetbal • Geschreven door JJdJ1984 op 28-07-2010 @ 22:40
print 

De eerste wedstrijd van Ajax in de tweede voorronde van de Champions League is voor Ajax in mineur geëindigd. De Amsterdammers stonden lange tijd op voorsprong door een doelpunt van Suárez maar zagen een ruim kwartier voor tijd PAOK Saloniki op gelijke hoogte komen via Ivic.

Een uur lang was Ajax in de eigen Amsterdam ArenA oppermachtig. De Amsterdammers wisten echter de kansen die het zelf wist te creëren niet te verzilveren. Na mogelijkheden voor Suarez, De Jong, en Sulejmani wist de eerst genoemde uiteindelijk in de dertiende minuut via een omhaal te scoren. Alle drie de spelers misten echter daarna nog een opgelegde kans op de 2-0.

Met nog een half uur te spelen raakten de Amsterdammers vermoeid en zagen de Grieken opstomen. Uit één van de weinige Griekse counters kwam twintig minuten voor tijd de gelijkmaker. Ivic wist Maarten Stekelenburg te passeren. De Noord-Hollanders wisten zich daarna nog wel te herpakken maar geen doelpunt meer te maken. Ajax verdiende in de slotfase nog wel een strafschop maar de Franse scheidsrechter vond het niet nodig deze toe te kennen.

AFC Ajax

1 - 1

PAOK Saloniki

 13' Suárez
   72' Ivic
 
 Gele kaart: Emanuelson, Enoh, Vertonghen, Suárez, (AFC Ajax), Boussaidi, Vitolo, (PAOK Saloniki)
 
Stadion: Amsterdam ArenA, Amsterdam
Toeschouwers: 24.151
Arbiter: Chapron (Fra)
 
Opstelling:   Opstelling:
Stekelenburg
v.d. Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Anita
Lindgren (62/ De Zeeuw)
De Jong
Enoh
Suárez
Sulejmani (67/ Eriksen)
Emanuelson (79/ Sarpong)
  Chalkias (15/ Kresic)
Boussaidi
Cirillo
Malezas
Sznaucner
Vierinha
Vitolo
Ivic (75/ Fotakis)
García
Sorlin
Salpingidis


Bron: FOK!sport


Lees ook:

» 23/05 Twente-aanwinst kampioen in Denemarken1
» 23/05 Promovendus Ludogorets kampioen van Bulgarije0
» 23/05 Van den Brom vertrekt niet bij Vitesse0
» 23/05 'Labyad blijft door eigen fout PSV'er'7


delen | eKudos nujij

11447 views / 134 reacties
Reacties op dit bericht
34  van 134 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Ach ja, ajax blundert wel vaker. Even kijken welk excuus nu weer wordt aangevoerd door Calimero (wel Calimero met de hoogste begroting van Nederland). Bij ajax ligt het altijd aan een ander uiteraard. Iets wat me zeer bevreemd, want bij het bondje (knvb) wordt ajax altijd bevooroordeeld en beschermd.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 04:09 schreef syxxx het volgende:
Ach ja, ajax blundert wel vaker. Even kijken welk excuus nu weer wordt aangevoerd door Calimero (wel Calimero met de hoogste begroting van Nederland). Bij ajax ligt het altijd aan een ander uiteraard. Iets wat me zeer bevreemd, want bij het bondje (knvb) wordt ajax altijd bevooroordeeld en beschermd.
bevooroordeeld...
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 22:45 schreef misterbogey het volgende:
super eerste helft waar ze gewoon moeten uitlopen na 3/4-0
2de helft verslappen ze, door een counter terecht 1-1. en daarna is de scheidsrechter in dromenland, kut fransman dat ze maar n stokbrood in zn reet duwe ofzo.
is toch overduidelijk handsbal hoe duidelijker wil je het nog hebben
Dan zouden ze nog geen 3 punten hebben... 1 is toch meer dan 3/4?
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 23:05 schreef DerMeister het volgende:
[..]

Ik kan me een Dinamo Zagreb nog herinneren.

edit: of dat was UEFA cup zeker
FC Kopenhagen
Slavia praag
Dinamo Zagreb

en nu straks ook nog: PAOK Saloniki

Moeten we weer een nieuw refreintje gaan maken
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 22:41 schreef Tito_Otis het volgende:
Kale scheidsrechters doen Nederland de das om
hoe zo,, laten ze lekker bloeien,, weten ze ook eens hoe het voelt,,mag hopen dat ze in Griekenland wederom de boot in gaan,, ,g goede start waar ze vorige seizoen mee zijn gestopt..nee die kale JOL,, Ja dat is ,n beste,, ja te gebruiken als asbak
020 gaat onderuit in de hel van Saloniki
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 01:58 schreef NHnelis het volgende:
Hoe jammer het ook is, het toont wel aan hoe weinig onze Mickey Mouse ploegjes te zoeken hebben in Europa. Het is te hopen dat er een generatie opstaat die weer wat te zoeken heeft in Europa, dat geld voor Twente, Ajax, PSV, Feyenoord, AZ enz.

Zoals het er nu uitziet hebben we dit jaar weinig hoop op Europese punten, tenminste niet vanuit de CL. En dat is niets ten nadele van Twente en Ajax. Maar Ajax toont zich erg zwak, en resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst maar voorspellen niet veel goeds. En met alle respect voor Twente en er zou niet een andere Nederlandse club zijn die het veel beter zou doen.. maar de kans dat ze de groepsfase overleven is gewoonweg zeer klein.

Het is gewoon slecht gesteld met het nederlandse voetbal. En we staan op de plek waar we thuis horen in de uefa ranking. Vlak voor griekenland en achter landen als Turkije, Portugal, de Oekraine en Rusland. Die landen smijten ook veel meer met geld. Daar kunnen we gewoonweg niet tegenop boksen, zo simpel is het.
Helaas helemaal waar...
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 23:25 schreef dadoc het volgende:
[..]

Ach die sportredactie ken je toch - toen Twente net kampioen was geworden moesten ze per sé allerlei nieuwsberichten over Ajax posten en werden reacties die ook maar enigszins sarcastisch in de richting van Ajax waren direct verwijderd. Waar ze zich later weer voor verontschuldigden maar goed, de boodschap is duidelijk: veel Ajacieden in de redactie met erg lange tenen en een nogal partijdig gevoel van sportiviteit.
tja, wat wil je in godsnaam melden over twente?

en hebben die een aanhang dan..

Nee, face it - Nederland heeft slechts een club die wel intressant is.
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 00:16 schreef De_Dwaas het volgende:
Voor het Nederlands voetbal toch wel te hopen dat we dit jaar wat punten pakken. Als Feyenoorder hoop ik dan ook dat Ajax volgende week nog weet te winnen. Het is ook leuker om het Europees voetbal te volgen als er de Nederlandse clubs het allemaal een beetje aardig doen.
Dan kan Ajax juist beter verliezen volgende week.
Het aantal punten wat te verdienen is in de CL is hetzelfde als in de EL.

Echter heeft Ajax natuurlijk veel meer kans om de groepsfase van de EL te overleven dan in de CL, dus zal Ajax meer punten kunnen vergaren voor NL in de EL.
Zucht kon PSV maar tegen PAOK spelen. Die hadden die Grieken professioneel opgerold. Ze zouden Ajax moeten verbieden uberhaupt nog die voorronde te spelen, amateurs.

Jol voor de wedstrijd: Met veel doelpunten verschil winnen.
Begin eerst maar bij het begin: winnen.
userIcon
en weer haalt Ajax de CL niet en al die mensen maar roepen dat Twente daar niet thuishoort, maar Ajax laat er ook niks zien. Helaas.
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 01:58 schreef NHnelis het volgende:
Hoe jammer het ook is, het toont wel aan hoe weinig onze Mickey Mouse ploegjes te zoeken hebben in Europa. Het is te hopen dat er een generatie opstaat die weer wat te zoeken heeft in Europa, dat geld voor Twente, Ajax, PSV, Feyenoord, AZ enz.

Zoals het er nu uitziet hebben we dit jaar weinig hoop op Europese punten, tenminste niet vanuit de CL. En dat is niets ten nadele van Twente en Ajax. Maar Ajax toont zich erg zwak, en resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst maar voorspellen niet veel goeds. En met alle respect voor Twente en er zou niet een andere Nederlandse club zijn die het veel beter zou doen.. maar de kans dat ze de groepsfase overleven is gewoonweg zeer klein.

Het is gewoon slecht gesteld met het nederlandse voetbal. En we staan op de plek waar we thuis horen in de uefa ranking. Vlak voor griekenland en achter landen als Turkije, Portugal, de Oekraine en Rusland. Die landen smijten ook veel meer met geld. Daar kunnen we gewoonweg niet tegenop boksen, zo simpel is het.
Elke goede ploeg verliest weleens van een underdog, ook thuis. Dat jij Ajax erg zwak vond, bewijst wel dat je de wedstrijd nieteens gezien hebt. Die grieken werden zwaar verklast, alleen de doelpunten vielen niet (aan de goede kant).

Ik ga er vanuit dat dit in griekenland gewoon recht getrokken wordt.
quote:

Een uur lang was Ajax in de eigen Amsterdam ArenA oppermachtig.
En dan MAAR 1-0 voorstaan, en dan ALSNOG verliezen?
Wat is de definitie van oppermachtig dan eigenlijk? Als ze echt zoveel beter waren dan hadden ze 10x meer moeten scoren + geen tegendoelpunt moeten krijgen.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 22:42 schreef Littlerabbit het volgende:
Anita was het enige + punt van de avond, maar wat was de rest slecht.
Overdrijven is ook een vak.

Ajax speelde de 1e helft goed en de 2e helft was dat een niveautje minder ( wat niet gek is gezien ze nog midden in de voorbereiding zitten )

Uit moeten ze PAOK kunnen pakken. Nu niet bepaald een wonderploeg.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 23:25 schreef dadoc het volgende:
[..]

Ach die sportredactie ken je toch - toen Twente net kampioen was geworden moesten ze per sé allerlei nieuwsberichten over Ajax posten en werden reacties die ook maar enigszins sarcastisch in de richting van Ajax waren direct verwijderd. Waar ze zich later weer voor verontschuldigden maar goed, de boodschap is duidelijk: veel Ajacieden in de redactie met erg lange tenen en een nogal partijdig gevoel van sportiviteit.
Zoals de waard is (Danny)....
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 09:26 schreef Fixxa het volgende:
[..]


En dan MAAR 1-0 voorstaan, en dan ALSNOG verliezen?
Wat is de definitie van oppermachtig dan eigenlijk? Als ze echt zoveel beter waren dan hadden ze 10x meer moeten scoren + geen tegendoelpunt moeten krijgen.
ALSNOG Verliezen? Bovendien, als je niet gekeken hebt, heb je geen recht van spreken over deze wedstrijd. Ajax heeft een prima wedstrijd gespeeld, helaas slechts een gelijkspel. Kan gebeuren, ik zie het wel goedkomen in Griekenland. PAOK stelt niet zoveel voor, althans niet in deze wedstrijd die jij niet gezien hebt.
userIcon
Ik ben super anti-AJAX, maar gisteren was ik anti Frans. Wat een sukkel zeg. Die mag nooit meer een internationaal duel fluiten.
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 09:05 schreef Morthill het volgende:
en weer haalt Ajax de CL niet en al die mensen maar roepen dat Twente daar niet thuishoort, maar Ajax laat er ook niks zien. Helaas.
Oh nee? Er is nog een wedstrijd te spelen. En de strijd is met 1-1 nog steeds exact gelijk, dus klets niet uit je nek.
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 09:26 schreef Fixxa het volgende:
[..]


En dan MAAR 1-0 voorstaan, en dan ALSNOG verliezen?
Alsnog verliezen??? Ga jij even verder waar je mee bezig was in plaats van je te bemoeien met een wedstrijd die je blijkbaar niet gezien hebt en waarvan je niet eens de werkelijke uitslag kent.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 22:57 schreef JJdJ1984 het volgende:
Sowieso iedereen die hier loopt te lachen om dat de rivaal niet heeft gewonnen. Ik zal ook even lachen als jullie club over een jaar of twee tweede is geworden en dan niet eens meer de kans krijgt om voorronde champions league te spelen.
Ik meng mij normaal niet zo in clubzaken, maar dit hebben Ajaxfans ook een beetje over zichzelf uitgeroepen door de jaren heen. Als je constant je overwinningen bij mensen in het gezicht moet wrijven kun je niet raar opkijken als een verlies een keertje teruggesmeerd wordt.

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:22 schreef sellh het volgende:
[..]

Oh nee? Er is nog een wedstrijd te spelen. En de strijd is met 1-1 nog steeds exact gelijk, dus klets niet uit je nek.
PAOK gaat door als het 0-0 blijft. De stand staat dus niet exact gelijk.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 23:08 schreef BlackMale420 het volgende:
[..]


Ga je nou serieus arrogant doen omdat je voorronde Champions League speelt? Zorg er eerst maar voor dat ook eens weet te winnen. Dan kom je er misschien een keer mee weg. Heel misschien.
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 10:32 schreef nogeenoudebekende het volgende:
PAOK gaat door als het 0-0 blijft. De stand staat dus niet exact gelijk.
Daar heb je gelijk in. PAOK heeft een licht voordeel. Maar met 1 doelpunt van Ajax is dat voordeel weggepoetst. Ajax zal daar simpelweg moeten winnen. En dat is echt niet onmogelijk, hoor. Deze wedstrijd had Ajax gezien het spelbeeld ook horen te winnen als het wat beter was omgesprongen met de kansen en de scheidsrechter niet zo hopeloos partijdig was geweest.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 23:06 schreef Djazz_rules het volgende:
Niets te zoeken in de CL,helaas maar waar
Geen enkele club uit nederland heeft wat te zoeken in de CL. Helaas

offtopic: Waar zijn de grote ajax bazen? cheqy en xdosx
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 11:19 schreef sellh het volgende:
[..]

Daar heb je gelijk in. PAOK heeft een licht voordeel. Maar met 1 doelpunt van Ajax is dat voordeel weggepoetst. Ajax zal daar simpelweg moeten winnen. En dat is echt niet onmogelijk, hoor. Deze wedstrijd had Ajax gezien het spelbeeld ook horen te winnen als het wat beter was omgesprongen met de kansen en de scheidsrechter niet zo hopeloos partijdig was geweest.
als... Als mijn tante een lul had was het mijn oom.
userIcon
Mooiste was nog wel het moment dat Suarez geel kreeg voor een schwalbe, terwijl het wel een overtreding was op hem

Ach normaal is het andersom.

Wel mooie goal van hem.
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 11:24 schreef RubenSosa het volgende:
[..]


als... Als mijn tante een lul had was het mijn oom.
Het vergelijken van een arrogante scheidsrechter met de lul van je tante lijkt me wat respectloos tegenover je tante.

Maar... ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat als Ajax in Griekenland wel goed omgaat met de kansen en een wat beter functionerende scheids ontmoet, het nog prima voor elkaar kan komen.
Ajax heeft het nog steeds in eigen hand.
userIcon
Ajax moet het nog makkelijk kunnen redden. Mochten ze in de volgende ronde komen dan zullen ze wel wat efficienter moeten worden, tegen subtoppers uit spanje en engeland krijg je wat minder kansen.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 08:37 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
tja, wat wil je in godsnaam melden over twente?

en hebben die een aanhang dan..

Nee, face it - Nederland heeft slechts een club die wel intressant is.
Inderdaad, PSV
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 12:56 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Inderdaad, PSV
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 12:56 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]


Inderdaad, PSV
Ja - psv is leuk voor de inteelt uit die regio, maar Ajax is voor heel Nederland (en ver daar buiten) intressant.

Zo heeft Ajax bv meer fans dan psv, feyenoord en az bij elkaar.

Vandaar dat het in de pers voornamelijk over Ajax gaat.
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 09:23 schreef renerulezzz het volgende:
[..]

Elke goede ploeg verliest weleens van een underdog, ook thuis. Dat jij Ajax erg zwak vond, bewijst wel dat je de wedstrijd nieteens gezien hebt. Die grieken werden zwaar verklast, alleen de doelpunten vielen niet (aan de goede kant).

Ik ga er vanuit dat dit in griekenland gewoon recht getrokken wordt.
Wat ik met zwak bedoel is dat ze falen als het er op aan komt. Als het 3-0 was geweest na de eerste helft was al dit gezeik er niet geweest. Je kunt de scheids wel de schuld geven, maar feit is dat ze zelf ook tekort hebben geschoten.

Vergeet niet dat Griekenland griekenland europees kampioen is geworden met een elftal wat niet eens eredivisie waardig was met niet anders dan heel verdedigend spelen. Dit trekken ze niet zomaar eenvoudig recht, dat gaat ze serieus moeite kosten.
userIcon
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 13:55 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Ja - psv is leuk voor de inteelt uit die regio, maar Ajax is voor heel Nederland (en ver daar buiten) intressant.

Zo heeft Ajax bv meer fans dan psv, feyenoord en az bij elkaar.

Vandaar dat het in de pers voornamelijk over Ajax gaat.
*proest*

Nou ja, hier kun je eigenlijk gewoon beter maar niet op reageren ook, het trollgehalte is simpelweg te hoog
34  van 134 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 23/05 Twente-aanwinst kampioen in Denemarken1
» 23/05 Promovendus Ludogorets kampioen van Bulgarije0
» 23/05 Van den Brom vertrekt niet bij Vitesse0
» 23/05 'Labyad blijft door eigen fout PSV'er'7


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden