Uitslag Johan Cruijff Schaal

Voetbal • Geschreven door Stefan (sportfreak) op 31-07-2010 @ 21:54
print 

FC Twente is de winnaar geworden van de Johan Cruijff Schaal. In de Amsterdam ArenA klopte de landskampioen bekerwinnaar Ajax met 1-0.

Twente pakte al vroeg in de wedstrijd een voorsprong. Na acht minuten kwam de bal na een mislukte uittrap van Maarten Stekelenburg in de voeten van Luuk de Jong, die daardoor vrij op het doel kon aflopen. Hij liet die buitenkans niet liggen. Twente kreeg daarna verscheidene kansen om de voorsprong te vergroten. Theo Janssen raakte de lat en een kopbal van De Jong kon nog net door Stekelenburg worden over getikt. De grootste kans was voor Bryan Ruiz, maar ook hij stuitte op de Amsterdamse doelman. Vlak voor rust moest Ajax met tien man verder, nadat Luis Suárez vanwege een grove overtreding op Tioté met rood het veld moest verlaten.

Ook in de tweede helft had Ajax weinig in te brengen, maar ook Twente slaagde er niet meer in gevaarlijk te worden. Ajax kwam niet verder dan enkele afstandsschoten. De enige die nog wat dreiging kon brengen was invaller Miralem Sulejmani, maar ook hij kon Ajax niet meer langszij brengen.

AFC Ajax

0 - 1

FC Twente

     8' De Jong
 
 Gele kaart: Suárez, Anita(AFC Ajax), De Jong, Bahrami, Tioté (FC Twente)
 Rode kaart: Suárez (42) (AFC Ajax),
 
Stadion: Amsterdam ArenA, Amsterdam
Toeschouwers: 25.000
Arbiter: Blom
 
Opstelling:   Opstelling:
Stekelenburg
v.d.Wiel
Alderweireld
Oleguer
Anita
De Zeeuw
De Jong
Enoh (Lindgren/5
Sulejmani/72)
Suarez
Suk (Emanuelson/46)
Eriksen
  Michailov
Tiendalli
Wisgerhof
Douglas
Carney
Brama
Tioté
Janssen
Ruiz
De Jong
Bajrami (Parker/ 81)


Bron: NOS-TT


Lees ook:

» 30/07 Jol: "Duel om Johan Cruijff Schaal is goede test"22
» 20/07 Blom fluit strijd om Johan Cruijff Schaal4
» 14/07 Boschker mist duel om Johan Cruijff-schaal5
» 11:25 De Boer: "Ik ben een tevreden man"0


delen | eKudos nujij

14053 views / 130 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 130 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Degelijke overwinning van Twente, ajax na de (terechte) rode kaart gewoon onmachtig.

Suarez

Eindelijk krijgt hij een keer rood. Al het naschoppen/slaan , schwalbes in de jaren is onbestraft gebleven. Werd overal van vrijgesproken, maar vandaag is de dag.


@ Yi-Long, nog gedroomd over suk?
Gefeliciteerd FC Twente met de Fruitschaal
userIcon
Mooi Twente

Kampioenschap & De Johan Fruitschaal
Hopelijk ook sportief succes in de CL
userIcon
anita kreeg ook nog geel
FC Twente KAMPIOENEN! Dag Ajax. Dag prijs. Wij zullen wel weer een feestje bouwen
bah jol met zijn stomme opstelling. schaam je ...........
ik hoopt dat jol **** gaat slechte trainer ooit nu.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:55 schreef giant-infidel het volgende:
Bah voetbal.
En toch reageren die autistjes steeds weer in een voetbalnieuwsitem.
aan de opstelling al te zien dat ajax niet voluit zou gaan, suk en eriksen in de basis ipv emanuelson, en el hamdaoui.
maar inzet had wel wat hoger gemogen.
niveau van de scheidsrechters is na vorig seizoen niet gestegen, maar zelfs lager geworden, de gele kaarten voor suarez en bahrami sloegen nergens op, die blonde homo fluit op het moment dat ze de trapbeweging maken, moeilijk te stoppen dan he.
rood van suarez vond ik ook wat overdreven. hij komt dan wel fors in tegen tiote (die dit zelf ook altijd doet) maar hij raakt hem nauwelijks, vond dit meer n gele kaart (wat dan toch rood had betekend maar geen gevolgen voor meerdere wedstrijden)
daarna floot hij heel wazig, aktie's op de bal gaf die vrijetrap voor, de charge van tiote vlak voor tijd vol gestrek been van de grond af, vond ik even zwaar als suarez, dus had hij ook rood moeten geven als suarez het krijgt, beide gevallen raken ze de speler niet, maar je moet wel objectief blijven. en van 2 kanten fluiten, anita met n tackle op de bal krijgt geel.
maar goed twente heeft gezien het spel wel verdient gewonnen, mede doordat ajax niet wilde en zich meer concentreerd op woensdag wat toch belangrijker is
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:57 schreef kreekie het volgende:
bah jol met zijn stomme opstelling. schaam je ...........
ik hoopt dat jol **** gaat slechte trainer ooit nu.
Wie heeft er nou gevoetbalt. Jol of de zogenaamde godenzonen. Het zijn gewoon de spelers die het verneuken. En aangezien alle kritiek altijd op coaches is zal de selectie niet beter gaan voetballen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]


En toch reageren die autistjes steeds weer in een voetbalnieuwsitem mensen die zeggen voetbal bah te vinden.
wel raar dat eerst iedereen zegt dat de johan cruijffschaal niks voorsteld, als ajax m had gewonnen was dit ook zo,
maar nu twente heeft gewonnen is het ineens een mooie prijs.. raar
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:55 schreef RubenSosa het volgende:
Degelijke overwinning van Twente, ajax na de (terechte) rode kaart gewoon onmachtig.

Suarez

Eindelijk krijgt hij een keer rood. Al het naschoppen/slaan , schwalbes in de jaren is onbestraft gebleven. Werd overal van vrijgesproken, maar vandaag is de dag.


@ Yi-Long, nog gedroomd over suk?
Suk is 19 jaar en een groot talent. Vandaag niet goed (ook niet slecht), maar wie van Ajax vond je vandaag wel goed spelen in de eerste helft!?

Twente oppermachtig en verdiend gewonnen. Grote blunder van Steek. 2 weken geleden maakte Vermeer een zeldzaam slippertje en zat iedereen meteen te zeiken dat hij niet goed genoeg was om Steek op te vangen, dus ben nu wel benieuwd wat die figuren nu te zeggen hebben.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:55 schreef RubenSosa het volgende:

Eindelijk krijgt hij een keer rood. Al het naschoppen/slaan , schwalbes in de jaren is onbestraft gebleven. Werd overal van vrijgesproken, maar vandaag is de dag
Tiote kan er anders ook wat van, sloeg lindgren eerste helft vol in zn gezicht. en die charges van hem blijven ook altijd onbestraft, verdient hij voor de eerst volgende overtreding dan ook rood?
9 Nederlanders in de basis opstellingen. Das toch zorgelijk op zijn minst.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Suk is 19 jaar en een groot talent. Vandaag niet goed (ook niet slecht), maar wie van Ajax vond je vandaag wel goed spelen!?

Twente oppermachtig en verdiend gewonnen. Grote blunder van Steek. 2 weken geleden maakte Vermeer een zeldzaam slippertje en zat iedereen meteen te zeiken dat hij niet goed genoeg was om Steek op te vangen, dus ben nu wel benieuwd wat die figuren nu te zeggen hebben.
hetzelfde steek is een eikel die het wedstrijd weer verpest .
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:03 schreef Fritzz2 het volgende:
9 Nederlanders in de basis opstellingen. Das toch zorgelijk op zijn minst.
ik tel er 10,
steek, v.d wiel, anita, de zeeuw, de jong,
janssen, wisgerhof, tiendalli, de jong brama
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:04 schreef misterbogey het volgende:
[..]

ik tel er 10,
steek, v.d wiel, anita, de zeeuw, de jong,
janssen, wisgerhof, tiendalli, de jong brama
Dan nog.

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:03 schreef kreekie het volgende:
[..]


hetzelfde steek is een eikel die het wedstrijd weer verpest .
Kan wel merken dan de basisscholen zomervakantie hebben.
Het wedstrijd...
Ach, ga er me niet eens druk om maken. Gefeliciteerd Tukkers. Liever deze verliezen en woensdag extra gemotiveerd, dan deze makkelijk winnen en over een paar dagen niet op het scherpst van de snede spelen. Een saaie en matige pot, met een tam Ajax en een scherp Twente de 1e 20 minuten, dat was voldoende. Ben sowieso voor het afschaffen van de JCS, alsof we al niet genoeg wedstrijden spelen. Toeschouwersaantallen zijn ook laag en er is nauwelijks belangstelling voor.

Maja, zoals gezegd, geniet ervan.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:08 schreef Fritzz2 het volgende:
[..]


Dan nog.

[..]


Kan wel merken dan de basisscholen zomervakantie hebben.
Het wedstrijd...
DAN de basisscholen?
userIcon
ajax Hooligansssssssssssssss: zie je god straft meteen.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:57 schreef kreekie het volgende:
bah jol met zijn stomme opstelling. schaam je ...........
ik hoopt dat jol **** gaat slechte trainer ooit nu.
ja deze wedstrijd was weer teleurstellend maar ik vind Marco van basten nog ff 'n mindere trainer dus Jol was niet de slechtste
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:03 schreef kreekie het volgende:
[..]


hetzelfde steek is een eikel die het wedstrijd weer verpest .
Steek is gewoon een goede keeper, maar het ging mij er meer om dat sommigen doen alsof Vermeer een waardeloze vervanger zou zijn, terwijl hij onder Van Basten destijds Stekelenburg uitstekend (redelijk foutloos) heeft vervangen.
userIcon
Ach gefeliciteerd voor de Twente fans, hopelijk gaat ,t wat beter tegen Paok uit.
Slechte start dit.
userIcon
zeg me als ik het fout heb, maar heeft suarez nou in 3 officiele wedstrijden twee rode kaarten. twee wedstrijden op het wk 1 rode kaart en nu nog 1?(ik weet niet of er daartussen nog toernooitjes zijn gespeeld ofso. Ik heb het niet echt gevolgd de laatste weken.)
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Suk is 19 jaar en een groot talent. Vandaag niet goed (ook niet slecht), maar wie van Ajax vond je vandaag wel goed spelen in de eerste helft!?

Twente oppermachtig en verdiend gewonnen. Grote blunder van Steek. 2 weken geleden maakte Vermeer een zeldzaam slippertje en zat iedereen meteen te zeiken dat hij niet goed genoeg was om Steek op te vangen, dus ben nu wel benieuwd wat die figuren nu te zeggen hebben.
Ben jij van dezelfde afkomst als Suk dat je hem telkens verdedigd?

Zie het nou eindelijk eens in; Suk is matig, heel matig. Kan geen bal vasthouden, kan nirt scoren, geen snelheid, geen techniek, fysiek niet sterk...

Dacht serieus dat Ajax hem puur voor de grap had aangetrokken, om het publiek af en toe te vermaken , maar deze man moet niet vaker in de basis gaan staan natuurlijk, want dat slaat nergens op.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:08 schreef Fritzz2 het volgende:
[..]


Dan nog.

[..]


Kan wel merken dan de basisscholen zomervakantie hebben.
Het wedstrijd...
o jee bel de krant en sbs6 dit is wereldnieuws.

wat wil je nou eikel iedereen maakt foutjes.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:13 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Ben jij van dezelfde afkomst als Suk dat je hem telkens verdedigd?

Zie het nou eindelijk eens in; Suk is matig, heel matig. Kan geen bal vasthouden, kan nirt scoren, geen snelheid, geen techniek, fysiek niet sterk...

Dacht serieus dat Ajax hem puur voor de grap had aangetrokken, om het publiek af en toe te vermaken , maar deze man moet niet vaker in de basis gaan staan natuurlijk, want dat slaat nergens op.
Geef hem de tijd.
userIcon
Suarez Wat een stinkhond is het ook.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:11 schreef dakraam het volgende:
zeg me als ik het fout heb, maar heeft suarez nou in 3 officiele wedstrijden twee rode kaarten. twee wedstrijden op het wk 1 rode kaart en nu nog 1?(ik weet niet of er daartussen nog toernooitjes zijn gespeeld ofso. Ik heb het niet echt gevolgd de laatste weken.)
Heeft Suarez maar 2 wedstrijden gespeeld op het WK?..
ik heb me wel mateloos weer geirriteerd aan die commentator, waarom halen ze geen commentator uit belgie, die zijn veel rustiger en objectiever, hebben ook geen voorkeur voor een club. zoals leo driessen wel anti ajax is.
en dan nemen ze gelijk maar wat andere scheidsrechters uit het buitenland mee voor in nederland.
knvb moet zich schamen als ze zich afvragen heo het mogelijk is dat er geen nederlandse scheidsrechters op het wk of ek fluiten.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:14 schreef plastic_hero het volgende:
[..]

Geef hem de tijd.
Ik schrijf hem zeker niet af, maar ik zeg wel dat deze jongen nog niet in Ajax 1 hoort. Haal dan nog maar een reserve aanvaller, want mocht Mounir een keer niet kunnen spelen, moeten we het zeker nog niet van hem hebben.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:17 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Ik schrijf hem zeker niet af, maar ik zeg wel dat deze jongen nog niet in Ajax 1 hoort. Haal dan nog maar een reserve aanvaller, want mocht Mounir een keer niet kunnen spelen, moeten we het zeker nog niet van hem hebben.
als je het nieuws en de geruchten hebt gevolgt weet je dat Ajax daar mee bezig is, om een 2de spits te halen voor als Mounir geblesseert is
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:17 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Ik schrijf hem zeker niet af, maar ik zeg wel dat deze jongen nog niet in Ajax 1 hoort. Haal dan nog maar een reserve aanvaller, want mocht Mounir een keer niet kunnen spelen, moeten we het zeker nog niet van hem hebben.
Denk dat Jol spelers spaarde voor Paok uit, want dat word echt een heksen-ketel, is het zoiezo daar altijd maar nu thuis zo slecht is gepresteerd word het alleen maar zwaarder.

Dus zo,n wedstrijd als deze is perfect voor Suk, aangezien zulke wedstrijden wel goed zijn als ervaring om mee te plukken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:03 schreef kreekie het volgende:
[..]


hetzelfde steek is een eikel die het wedstrijd weer verpest .
Suarez is degene die de wedstrijd heeft verpest.

quote:
rood van suarez vond ik ook wat overdreven. hij komt dan wel fors in tegen tiote (die dit zelf ook altijd doet) maar hij raakt hem nauwelijks, vond dit meer n gele kaart (wat dan toch rood had betekend maar geen gevolgen voor meerdere wedstrijden)
Dus een scheidsrechter heeft rekening te houden met een eventuele schorsing van een speler na een verschrikkelijke overtreding? Als je nou nog is terugkijkt zie je dat Suarez met 2 benen in wilt gaan, er 1 terughoudt, daarbij niets van de bal raakt maar wel het been. Als je dan toch bezig bent zie dan ook dat er bij de actie een onnatuurlijke druk op het been komt te staan waardoor het buigt. Misschien niet expres maar ongelukkig. Neemt niet weg dat het rood is. Met een beetje pech had Tiote hierdoor het komende seizoen op z'n buik kunnen schrijven.
Niet te vergelijken met de actie van Tiote zelf of de soortgelijke actie van Anita daarna nog, of ben je die maar voor het gemak vergeten?

Doorgaan na een fluitsignaal is geel volgens de regels opgelegd door de FIFA, als Blom die niet geeft wordt hij op het matje geroepen door de KNVB en kan hij wellicht internationaal voetbal of Europa League voetbal mislopen.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:18 schreef misterbogey het volgende:
[..]

als je het nieuws en de geruchten hebt gevolgt weet je dat Ajax daar mee bezig is, om een 2de spits te halen voor als Mounir geblesseert is
Ik ben Ajacied, dus ik weet wat er speelt ja. En als jij het nieuws hebt gevolgd, weet je dat de beoogde aanvaller waarschijnlijk niet weg mag( of Boro doet tevergeefs moeite en laten ze hem toch gaan..), waardoor Ajax haar zoektocht moet voortzetten. De deadline is over een maand, dus nog tijd zat.. echter kan het een probleem worden als Luis dik gestraft gaat worden; zoveel aanvallers hebben we niet, zeker als Mickey weggaat.
Chill Twente ftw!
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:13 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Ben jij van dezelfde afkomst als Suk dat je hem telkens verdedigd?

Zie het nou eindelijk eens in; Suk is matig, heel matig. Kan geen bal vasthouden, kan nirt scoren, geen snelheid, geen techniek, fysiek niet sterk...

Dacht serieus dat Ajax hem puur voor de grap had aangetrokken, om het publiek af en toe te vermaken , maar deze man moet niet vaker in de basis gaan staan natuurlijk, want dat slaat nergens op.
Ik ben gewoon Nederlands, maar ik hou van spitsen met inzicht.

Suk heeft al een paar keer aangetoond dat hij het allemaal wel ziet, en de rust en het overzicht redelijk kan bewaren. Hij is nog jong, maar ik heb het gevoel dat hij nog heel erg gaat groeien en (als hij de kans krijgt) een erg grote kan worden.

Gewoon een leuk spitsie.

Die invallende spits bij Twente die 6 minuutjes meedeed ofzo, maakte ook een goede indruk qua positionering/beweging en het gebruik van zijn lichaam enzo.

Dat Suk in de basis stond, vond ik zeer begrijpelijk. Ik vond alleen dat ze allemaal wat te ver uit elkaar stonden van elkaar, en had liever gezien dat Suk, Suarez en daarachter de jong IETS compacter speelden. Nu was het vrij moeilijk om elkaar te bereiken, dus om naar voren iets op te zetten.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:19 schreef plastic_hero het volgende:
[..]

Denk dat Jol spelers spaarde voor Paok uit, want dat word echt een heksen-ketel, is het zoiezo daar altijd maar nu thuis zo slecht is gepresteerd word het alleen maar zwaarder.

Dus zo,n wedstrijd als deze is perfect voor Suk, aangezien zulke wedstrijden wel goed zijn als ervaring om mee te plukken.
Hij heeft er 1 gespaard en dat was Urby,die op de bank begon. Jan is geschorst, voor de rest speelde iedereen van het 1e. Mounir is niet speelgerechtigd.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Ik ben gewoon Nederlands, maar ik hou van spitsen met inzicht.

Suk heeft al een paar keer aangetoond dat hij het allemaal wel ziet, en de rust en het overzicht redelijk kan bewaren. Hij is nog jong, maar ik heb het gevoel dat hij nog heel erg gaat groeien en (als hij de kans krijgt) een erg grote kan worden.

Gewoon een leuk spitsie.

Die invallende spits bij Twente die 6 minuutjes meedeed ofzo, maakte ook een goede indruk qua positionering/beweging en het gebruik van zijn lichaam enzo.

Dat Suk in de basis stond, vond ik zeer begrijpelijk. Ik vond alleen dat ze allemaal wat te ver uit elkaar stonden van elkaar, en had liever gezien dat Suk, Suarez en daarachter de jong IETS compacter speelden. Nu was het vrij moeilijk om elkaar te bereiken, dus om naar voren iets op te zetten.
U know what I mean.. .

Maar voorlopig deel ik je mening totaal niet; een leuke spits misschien ja, maar nog verreweg geen spits van Ajax 1 . Maar we zullen het wel zien. Ajax zoekt niet voor niets naar een 2e spits.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:19 schreef Tito_Otis het volgende:
[..]
Suarez is degene die de wedstrijd heeft verpest.


[..]

Dus een scheidsrechter heeft rekening te houden met een eventuele schorsing van een speler na een verschrikkelijke overtreding? Als je nou nog is terugkijkt zie je dat Suarez met 2 benen in wilt gaan, er 1 terughoudt, daarbij niets van de bal raakt maar wel het been. Als je dan toch bezig bent zie dan ook dat er bij de actie een onnatuurlijke druk op het been komt te staan waardoor het buigt. Misschien niet expres maar ongelukkig. Neemt niet weg dat het rood is. Met een beetje pech had Tiote hierdoor het komende seizoen op z'n buik kunnen schrijven.
Niet te vergelijken met de actie van Tiote zelf of de soortgelijke actie van Anita daarna nog, of ben je die maar voor het gemak vergeten?

Doorgaan na een fluitsignaal is geel volgens de regels opgelegd door de FIFA, als Blom die niet geeft wordt hij op het matje geroepen door de KNVB en kan hij wellicht internationaal voetbal of Europa League voetbal mislopen.
blom moet gewoon eerder fluiten dan, anders moet ie geen geel geven. want de trappende beweging werd al gemaakt, als je de bal wegtrapt na 2/3 seconden na het fluitsignaal dan is geel terecht.
suarez komt hard in, oke hij kan er rood voor krijgen.
maar waarom tiote niet dan? die komt nog harder in, sulejmani heeft geluk dat hij opspringt anders had hij zn been gebroken, aktie van anita raakt hij de speler noch de bal niet. was lompe aktie
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:22 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Ik ben Ajacied, dus ik weet wat er speelt ja. En als jij het nieuws hebt gevolgd, weet je dat de beoogde aanvaller waarschijnlijk niet weg mag( of Boro doet tevergeefs moeite en laten ze hem toch gaan..), waardoor Ajax haar zoektocht moet voortzetten. De deadline is over een maand, dus nog tijd zat.. echter kan het een probleem worden als Luis dik gestraft gaat worden; zoveel aanvallers hebben we niet, zeker als Mickey weggaat.
ajax zal wel meer achter de hand hebben dan mido, boro wil hem wel laten gaan, maar wil er geld voor vangen. dat is het probleem, ze willen van mido af maar willen wel meer dan 1 miljoen ervoor krijgen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:55 schreef RubenSosa het volgende:
Degelijke overwinning van Twente, ajax na de (terechte) rode kaart gewoon onmachtig.

Suarez

Eindelijk krijgt hij een keer rood. Al het naschoppen/slaan , schwalbes in de jaren is onbestraft gebleven. Werd overal van vrijgesproken, maar vandaag is de dag.


@ Yi-Long, nog gedroomd over suk?
1/4-finale WK gemist?
userIcon
Ajax is een schande voor mijn stad!
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:33 schreef Morthill het volgende:
[..]


1/4-finale WK gemist?
Ik had het over suarez bij ajax.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:30 schreef misterbogey het volgende:
[..]

ajax zal wel meer achter de hand hebben dan mido, boro wil hem wel laten gaan, maar wil er geld voor vangen. dat is het probleem, ze willen van mido af maar willen wel meer dan 1 miljoen ervoor krijgen.
Ja, dus Boro zit dwars en laten ze hem niet gaan. En er is altijd een backup plan, maar na Mounir was Mpenza de 2e keus. Die is denk ik te duur, zeker voor de bank, over zijn kwaliteiten voor zover hij die heeft te zwijgen. Wat erna komt, zal niet veel soeps zijn. Dat hoeft ook niet per se, maar wil alleen zeggen dat Suk het nog niet aankan. Heb dan liever een extra rechtsbuiten, zodat je deze dubbel hebt bezet, en indien nodig kan je bij afwezigheid van Mounir Suarez centraal gebruiken.

Daarom had Ajax Dennis moeten houden. Deze man accepteerde met liefde een minder salaris en hoor hem noooooit klagen..hij wilde maar 1 ding, een meerjarig contract. Gezien dit niet in het beleid van Ajax past, valt er wat voor Rik en co. te zeggen. Maar een 30-jarige spits of ouder mag dan weer wel? Beetje krom..

Maar als iemand er altijd vertrouwen in behoud, dan ben ik dat wel. Allesj komt god
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:27 schreef Boudibou het volgende:
[..]


U know what I mean.. .

Maar voorlopig deel ik je mening totaal niet; een leuke spits misschien ja, maar nog verreweg geen spits van Ajax 1 . Maar we zullen het wel zien. Ajax zoekt niet voor niets naar een 2e spits.
Hij is 19 en hij komt van heel ver, en heeft nog nauwelijks gespeeld. Het is volkomen logisch dat hij dan nog niet 1ste spits is, en dat Ajax gewoon wat andere spitsen erbij wil hebben, ongeacht zijn kwaliteiten. Ajax heeft momenteel gewoon niet veel centrum-spitsen die voldoen aan hun eisen (alhoewel ik persoonlijk het liefst gewoon Suarez altijd centraal zie staan)

Volgens mij was bijvoorbeeld Zlatan ook niet echt best toen hij bij Ajax aankwam. Heeft alleen het laatste half jaar echt goed gespeeld, en was toen ook meteen weg. Daarvoor was het een hele tijd een zeer zeer matige spits, met heel veel mislukte acties, veel gezeik en gekloot, en ook niet bepaald 'Ajax-waardig'.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:59 schreef misterbogey het volgende:
aan de opstelling al te zien dat ajax niet voluit zou gaan, suk en eriksen in de basis ipv emanuelson, en el hamdaoui.
maar inzet had wel wat hoger gemogen.
niveau van de scheidsrechters is na vorig seizoen niet gestegen, maar zelfs lager geworden, de gele kaarten voor suarez en bahrami sloegen nergens op, die blonde homo fluit op het moment dat ze de trapbeweging maken, moeilijk te stoppen dan he.
rood van suarez vond ik ook wat overdreven. hij komt dan wel fors in tegen tiote (die dit zelf ook altijd doet) maar hij raakt hem nauwelijks, vond dit meer n gele kaart (wat dan toch rood had betekend maar geen gevolgen voor meerdere wedstrijden)
daarna floot hij heel wazig, aktie's op de bal gaf die vrijetrap voor, de charge van tiote vlak voor tijd vol gestrek been van de grond af, vond ik even zwaar als suarez, dus had hij ook rood moeten geven als suarez het krijgt, beide gevallen raken ze de speler niet, maar je moet wel objectief blijven. en van 2 kanten fluiten, anita met n tackle op de bal krijgt geel.
maar goed twente heeft gezien het spel wel verdient gewonnen, mede doordat ajax niet wilde en zich meer concentreerd op woensdag wat toch belangrijker is
Lag dus niet aan het veld,maar weer de scheids
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:33 schreef Morthill het volgende:
[..]


1/4-finale WK gemist?

laat hem maar hij is een anti ajax.
alles wat ajax is wordt ie boos.
wint psv van ajax komt ie klaar.

p.s. hij is gewoon gek
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Hij is 19 en hij komt van heel ver, en heeft nog nauwelijks gespeeld. Het is volkomen logisch dat hij dan nog niet 1ste spits is, en dat Ajax gewoon wat andere spitsen erbij wil hebben, ongeacht zijn kwaliteiten. Ajax heeft momenteel gewoon niet veel centrum-spitsen die voldoen aan hun eisen (alhoewel ik persoonlijk het liefst gewoon Suarez altijd centraal zie staan)

Volgens mij was bijvoorbeeld Zlatan ook niet echt best toen hij bij Ajax aankwam. Heeft alleen het laatste half jaar echt goed gespeeld, en was toen ook meteen weg. Daarvoor was het een hele tijd een zeer zeer matige spits, met heel veel mislukte acties, veel gezeik en gekloot, en ook niet bepaald 'Ajax-waardig'.
Weet ik, Zlatan was dra-ma. Maar ik zeg ook alleen dat Suk nog geen Ajax 1 spits is en dat ze er nog 1 bij moeten halen zodat ze niet op hem hoeven terug te vallen, meer niet.
userIcon
En ineens is het zeker geen prijs meer voor die Jol, die vanmorgen nog beweerde dat het toch wel een belangrijke prijs is.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:56 schreef Mr.N het volgende:
Mooi Twente

Hopelijk ook sportief succes in de CL
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:43 schreef buzz1291 het volgende:
En ineens is het zeker geen prijs meer voor die Jol, die vanmorgen nog beweerde dat het toch wel een belangrijke prijs is.
bron?
Gefeliciteerd fc twente
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:56 schreef Gamefan24 het volgende:
FC Twente KAMPIOENEN! Dag Ajax. Dag prijs. Wij zullen wel weer een feestje bouwen
Wij? Of ben je ook zon cluphopper? Leuk voor de ECHTE fans, die ook kwamen toen ze op het randje van faillisement zaten.

En trouwens, tegen de prijzenkast van Ajax kan Twente niet op...
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:43 schreef Boudibou het volgende:
[..]


Weet ik, Zlatan was dra-ma. Maar ik zeg ook alleen dat Suk nog geen Ajax 1 spits is en dat ze er nog 1 bij moeten halen zodat ze niet op hem hoeven terug te vallen, meer niet.
Nee, maar ik zeg ook niet veel anders, alleen ik ben er wel voor om dit soort jongens toch wel regelmatig speeltijd en vertrouwen te geven, en dan zijn wedstrijden als deze van vanavond natuurlijk prima, en dest te sneller is hij dan gewoon wel prima voor de basis. Maar het lijkt me voor iedereen duidelijk dat die jongen waarschijnlijk nog 1-2 jaar nodig heeft om die rol gewoon goed in te kunnen vullen.

Gewoon een hele leuke speler
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:11 schreef DP026 het volgende:
[..]


En trouwens, tegen de prijzenkast van Ajax kan Twente niet op...
Bij elke verloren partij of gelijkspel komt er weer eentje met dit soort teksten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:11 schreef DP026 het volgende:
[..]


Wij? Of ben je ook zon cluphopper? Leuk voor de ECHTE fans, die ook kwamen toen ze op het randje van faillisement zaten.

En trouwens, tegen de prijzenkast van Ajax kan Twente niet op...
zit ook 65jaar tussen
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Nee, maar ik zeg ook niet veel anders, alleen ik ben er wel voor om dit soort jongens toch wel regelmatig speeltijd en vertrouwen te geven, en dan zijn wedstrijden als deze van vanavond natuurlijk prima, en dest te sneller is hij dan gewoon wel prima voor de basis. Maar het lijkt me voor iedereen duidelijk dat die jongen waarschijnlijk nog 1-2 jaar nodig heeft om die rol gewoon goed in te kunnen vullen.

Gewoon een hele leuke speler
Suk
tot zover mn laatste hoop in Yi-Long.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:19 schreef blaten het volgende:
[..]
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:22 schreef Valinor het volgende:
Chill Twente ftw!
"chill" gebruiken als woord
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:19 schreef RubenSosa het volgende:
[..]


Bij elke verloren partij of gelijkspel komt er weer eentje met dit soort teksten.
Tegen feiten kan je moeilijk ingaan he?
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:23 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


En waarom zijn die "ECHTE" fans ooit "ECHTE" fan geworden?

Nou Humberto. In de slechte jaren zaten er 12.000 toeschouwers in het Arke stadion. De resultaten waren beroerd en er was financiele rompslomp.

De mensen die in die tijd elke week bleven gaan, aan die supporters moet de club zich binden. Dat er in het laatste jaar14.000 zijn bijgekomen, zegt wat mij betreft meer dan voldoende. Waar zijn de AZ shirtjes trouwens gebleven die ik overal trof in Nederland, een paar jaar geleden?

Dat is mijn definitie van ECHTE supporters. En ja... overal zitten namaaksupporters.
userIcon
Volgend jaar weer feest in Enschede?
Als ik de laatste wedstrijden van de zogeheten nationale topperts zo eens bekijk....Twente volgend jaar maar weer kampioen worden.
Feyenoord: Janken.
Ajax: Doet niet veel.
PSV: Nog weinig gezien of gehoord.
userIcon
Ajax
Goed gedaan FC Twente
Rode kaart: Suárez (42) (AFC Ajax.deze had nog ,n geheel andere kleur moeten hebben , namelijk PAARS.
NOU OP WEG NAAR HET VOLGENDE VERLIES,, DE ,Grieken, deze wassen a,s woensdag ook effen de oortje,s van die kale en zijn spelers,, Amsterdam huilt...en waar was dat zo genaamde fans gebeuren bij de uitreiking aan Twente ,,juist deze waren vertrokken ,in ,n huil bui.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:11 schreef DP026 het volgende:
[..]


Wij? Of ben je ook zon cluphopper? Leuk voor de ECHTE fans, die ook kwamen toen ze op het randje van faillisement zaten.

En trouwens, tegen de prijzenkast van Ajax kan Twente niet op...
Hou aub die deur van de kast dicht, de laatste keer lag het hele vliegverkeer in Europa dagen stil.

Maandag lekker met sjaal op het werk zitten
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:30 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


Wat vind jij goede redenen om supporter van een club te WORDEN?
Woonplaats? Maar je kunt verhuizen, waarom zou datzelfde argument dan niet nogmaals mogen gelden?
Geboorteplaats? Maar daar heb je zelf geen enkele invloed op gehad.
Succes? Waarom is dat voor een klein kind wel een goed argument, maar voor iemand die ouder wordt niet?
Mooi voetbal? Waarom is dat voor een klein kind wel een goed argument, maar voor iemand die ouder wordt niet?
Mijn reden om Vitesse supporter te zijn, is omdat ik me verbonden voelde met de club en de stad Arnhem. Ik heb er ook nog nooit maar 1 seconde over gepeinsd om een shirtje van Ajax, Feyenoord of wie dan ook te kopen.

Ik blijf ook gaan, ook al is het misschien nu wel, door anderen, een van de meest uitgekotste club van Nederland.

Wat mij gewoon stoort is dat mensen uit alle uithoeken in Nederland nu de allergrootste Twente fans zijn, die mensen neem ik niet serieus. Dat je als een club kampioen word, of successen boekt ineens een seizoenkaart neemt. En ik ken ze.

Maar ze doen maar, we leven tenslotte in een vrij land. Maar ik wil weleens zien waar ze zijn gebleven als er even een mindere periode voor Twente aankomt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:11 schreef DP026 het volgende:
[..]


Wij? Of ben je ook zon cluphopper? Leuk voor de ECHTE fans, die ook kwamen toen ze op het randje van faillisement zaten.

En trouwens, tegen de prijzenkast van Ajax kan Twente niet op...
Wat heb je een een grote prijzenkast als er bijna 10 jaar stop op ligt
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Nee, maar ik zeg ook niet veel anders, alleen ik ben er wel voor om dit soort jongens toch wel regelmatig speeltijd en vertrouwen te geven, en dan zijn wedstrijden als deze van vanavond natuurlijk prima, en dest te sneller is hij dan gewoon wel prima voor de basis. Maar het lijkt me voor iedereen duidelijk dat die jongen waarschijnlijk nog 1-2 jaar nodig heeft om die rol gewoon goed in te kunnen vullen.

Gewoon een hele leuke speler
Leuk is ie ja.

Hebben er vanavond een hoop om gelachen
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:47 schreef Djazz_rules het volgende:
[..]

Leuk is ie ja.

Hebben er vanavond een hoop om gelachen
Vond je hem zoveel slechter dan de rest van de spelers van Ajax!?
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:04 schreef supereend1984 het volgende:
Gefeliciteerd fc twente
waar jullie mee zijn geeindigd ,het landskampioenschap, daar hebben jullie vanavond ,n eervol vervolg aan toe gevoegd,, 0-1 is genoeg..
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Vond je hem zoveel slechter dan de rest van de spelers van Ajax!?
Hij denkt toch dat hij god is,, hij is gelijk met de deur dremppel..lekker laag.
a,s woensdag ontvangen ze allemaal ,n handdoek na afloop,,
userIcon
als een ander em wint is het een fruitschaal, maar als ie in amsterdam zou zijn gebleven een prachtige prijs
userIcon
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 @ 00:13 schreef firecow het volgende:
Feijenoord
het was ajax-twente hoor
userIcon
Ajax zal weer geen prijs pakken, in Europa lieten ze niks zien en ook tegen FC Twente weten ze het niet te doen... helaas...
userIcon
Suarez, dat die eens wat gaat doen aan die konijnen tanden..bah bah,misselijke vent
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:40 schreef DP026 het volgende:
[..]


Mijn reden om Vitesse supporter te zijn, is omdat ik me verbonden voelde met de club en de stad Arnhem. Ik heb er ook nog nooit maar 1 seconde over gepeinsd om een shirtje van Ajax, Feyenoord of wie dan ook te kopen.

Ik blijf ook gaan, ook al is het misschien nu wel, door anderen, een van de meest uitgekotste club van Nederland.

Wat mij gewoon stoort is dat mensen uit alle uithoeken in Nederland nu de allergrootste Twente fans zijn, die mensen neem ik niet serieus. Dat je als een club kampioen word, of successen boekt ineens een seizoenkaart neemt. En ik ken ze.

Maar ze doen maar, we leven tenslotte in een vrij land. Maar ik wil weleens zien waar ze zijn gebleven als er even een mindere periode voor Twente aankomt.
Exact, een beetje supporter is niet resultaat gericht. Waarom zou je anders Ajax supporten als je niet in Amsterdam en omstreken woont?
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:11 schreef DP026 het volgende:
[..]


Wij? Of ben je ook zon cluphopper? Leuk voor de ECHTE fans, die ook kwamen toen ze op het randje van faillisement zaten.

En trouwens, tegen de prijzenkast van Ajax kan Twente niet op...
Hey een gloryhunter!
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:11 schreef DP026 het volgende:
[..]


Wij? Of ben je ook zon cluphopper? Leuk voor de ECHTE fans, die ook kwamen toen ze op het randje van faillisement zaten.

En trouwens, tegen de prijzenkast van Ajax kan Twente niet op...
Frustrerend ofniet, dat het je enige argument is waarom Ajax 'beter' is, de prijzenkast van 20 jaar geleden.... Weet niet hoor, maar vorig seizoen telde toch het aantal punten zwaarder, oh en ps, de 5 seizoenen daarvoor ook. Maar probeer gerust dit jaar weer kampioen te worden op basis van resultaten van 10 jaar terug......
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 @ 01:01 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]

Frustrerend ofniet, dat het je enige argument is waarom Ajax 'beter' is, de prijzenkast van 20 jaar geleden.... Weet niet hoor, maar vorig seizoen telde toch het aantal punten zwaarder, oh en ps, de 5 seizoenen daarvoor ook. Maar probeer gerust dit jaar weer kampioen te worden op basis van resultaten van 10 jaar terug......
Ik vrees dat Vitesse dit jaar geen kampioen word...
userIcon
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 @ 01:29 schreef DP026 het volgende:
[..]


Ik vrees dat Vitesse dit jaar geen kampioen word...
Wat heeft de prijzenkast van Ajax daarmee te maken?
userIcon
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:28 schreef DP026 het volgende:
[..]


Nou Humberto. In de slechte jaren zaten er 12.000 toeschouwers in het Arke stadion. De resultaten waren beroerd en er was financiele rompslomp.

De mensen die in die tijd elke week bleven gaan, aan die supporters moet de club zich binden. Dat er in het laatste jaar14.000 zijn bijgekomen, zegt wat mij betreft meer dan voldoende. Waar zijn de AZ shirtjes trouwens gebleven die ik overal trof in Nederland, een paar jaar geleden?

Dat is mijn definitie van ECHTE supporters. En ja... overal zitten namaaksupporters.
de slechte jaren 'maar 12.000'? dat is zowat uitverkocht elke wedstrijd.
Er is al heel lang een wachtlijst, al voor de successen, maar als je op de wachtlijst staat en een scc krijgt na de verbouwing dan ben je een successupporter? ookal ging je aljaren naar Twente met een clubcard?

Bij Twente is het niet zoals bij Ajax dat je een SCC krijgt bij aanschaf van 2 potten nutella.
userIcon
Ik zie er een hoop klagen over Suk, maar wij hebben in Nederland weinig spelers die bij topclubs kunnen spelen. Het is jammer maar dat is wel de realiteit, ik neem trouwens aan dat Suárez een wedstrijd of 5 geschorst zal worden?

Ik heb niet alles gezien, maar wel het laatste uur en ik hoop dat Preud'homme een snelcursus buitenspel kan doen met z'n selectie. Zowat elke voorzet werd er wel buitenspel gegeven en het was nog terecht ook!

Ajax zal het nog lastig gaan krijgen in Griekenland, ik vrees dat ze wederom een Champions League deelname gaan mislopen. Dit zal weer een nieuwe bladzijde zijn aan de teloorgang van het Nederlandsche voetbal.

Maar aangezien het nog niet zover is zou je nog hoop kunnen hebben dat het goed komt. Niet dat ik Ajax de CL wil zien halen, maar het zou wel beter zijn om in ieder geval directe deelname voor de landskampioen te behouden.
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:59 schreef misterbogey het volgende:
aan de opstelling al te zien dat ajax niet voluit zou gaan, suk en eriksen in de basis ipv emanuelson, en el hamdaoui.
maar inzet had wel wat hoger gemogen.
niveau van de scheidsrechters is na vorig seizoen niet gestegen, maar zelfs lager geworden, de gele kaarten voor suarez en bahrami sloegen nergens op, die blonde homo fluit op het moment dat ze de trapbeweging maken, moeilijk te stoppen dan he.
rood van suarez vond ik ook wat overdreven. hij komt dan wel fors in tegen tiote (die dit zelf ook altijd doet) maar hij raakt hem nauwelijks, vond dit meer n gele kaart (wat dan toch rood had betekend maar geen gevolgen voor meerdere wedstrijden)
daarna floot hij heel wazig, aktie's op de bal gaf die vrijetrap voor, de charge van tiote vlak voor tijd vol gestrek been van de grond af, vond ik even zwaar als suarez, dus had hij ook rood moeten geven als suarez het krijgt, beide gevallen raken ze de speler niet, maar je moet wel objectief blijven. en van 2 kanten fluiten, anita met n tackle op de bal krijgt geel.
maar goed twente heeft gezien het spel wel verdient gewonnen, mede doordat ajax niet wilde en zich meer concentreerd op woensdag wat toch belangrijker is
lol...jij bent echt wel een heel erg groot kneusje..:)
userIcon
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 @ 03:00 schreef sh1977 het volgende:
[..]

lol...jij bent echt wel een heel erg groot kneusje..:)
echt he... geel terecht. Rood ook.
Misschien hadden er wel meer kaarten moeten hebben, maar dat doet niets af aan deze correcte beslissingen.
Ik had eczeem verwacht
100  van 130 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 30/07 Jol: "Duel om Johan Cruijff Schaal is goede test"22
» 20/07 Blom fluit strijd om Johan Cruijff Schaal4
» 14/07 Boschker mist duel om Johan Cruijff-schaal5
» 11:25 De Boer: "Ik ben een tevreden man"0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden