FIA stelt inhaalzone Maleisië definitief vast

Autosportfederatie FIA heeft de inhaalzone op het circuit van Sepang definitief vastgesteld. Tijdens de Grand Prix van Maleisië mogen de rijders de verstelbare achtervleugel (DRS) gebruiken op het hele rechte stuk van start/finish. Wel moet een coureur binnen een seconde achter zijn voorligger rijden.

Het meetpunt voor het gebruik van de vleugel ligt op 200 meter voor de laatste bocht. Het mechanisme kan vijf meter na het uitkomen van de bocht in werking worden gesteld en pas bij het aanremmen voor de eerste bocht klapt de vleugel weer terug in de oorspronkelijke positie. Hierdoor hebben de rijders bijna een kilometer de tijd om hun actie uit te voeren.

Alle rijders, waaronder Mark Webber, verwachten dat de vleugel een grotere rol zal spelen in de race dan in Australië het geval was. "Als het hier niet werkt, weet ik het ook niet meer. Het is een heel ander verhaal dan in Australië, waar de laatste bocht eigenlijk te snel was. Hier heb je een langzame bocht om mee te beginnen en een langzame bocht bij het aanrempunt, en een landingsbaan daartussen, dus dat biedt zeker opties," zei Webber tegen Autosport.