De Boer: "Onderzoek duel van Zagreb maar"

Voetbal • Geschreven door Niels (DerMeister) op 08-12-2011 @ 11:10
print 

Ajax-trainer Frank de Boer vindt dat er een onderzoek ingesteld mag worden naar het duel tussen Dinamo Zagreb en Olypmique Lyon. De Kroaten verloren met maar liefst 1-7, een uitslag die bijna nooit voorkomt in de Champions League. Daardoor plaatste Olympique Lyon zich op basis van doelsaldo ten koste van Ajax voor de knock-outfase.

"7-1 komt op dit niveau bijna niet voor. Misschien ben ik heel naïef als ik denk dat het normaal niet zo werkt. Maar als die wedstrijd is weggegeven, moet dat zeker aangepakt worden. Alleen is het moeilijk te bewijzen of dat het geval is", aldus een teleurgestelde De Boer.

Over de arbitrage was de oefenmeester totaal niet te spreken: "De scheidsrechter valt niet eens zoveel te verwijten, maar de assistent wel. Van mij mag hij zijn vlag aan de wilgen hangen.”

2-2 zou volgens De Boer een terechte ruststand zijn geweest, maar de grensrechter besloot om tweemaal onterecht buitenspel te vlaggen bij twee zuivere treffers van Ajax. "En dan eindigt het waarschijnlijk ook in een gelijkspel. Maar als Lyon een kwartier na rust met 4-1 voorstaat, weet je dat je risico moet nemen. Maar we hadden niet echt de bank om iets te forceren.”


Bron: Telesport


Lees ook:

» 08/12 [Upd] Onderzoek naar uitslag in Zagreb127
» 17:39 Hawk-Eye getest bij oefeninterland Engeland5
» 15:04 Ook Breukers maakt procedurefout0
» 13:18 Nesu boekt progressie in revalidatie9


delen | eKudos nujij

1881 views / 15 reacties
Reacties op dit bericht
15  van 15 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
de boer zegt niks raars en heeft gelijk.
Hij heeft gewoon gelijk.

Als het Lyon zou overkomen of elk andere club zouden ze precies hetzelfde zeggen.
wat er was gebeurd als de 1-1 en 2-1 gewoon goedgekeurd waren, weet niemand. Enige wat duidelijk is, is dat je dan een andere wedstrijd had gehad. Misschien was het idd 2-3 geworden, maar wellicht was het ook 2-1 gebleven.
Vrij normaal ook dat je als club/team/trainer wilt winnen, dat wil iedereen. Maar het had geen hoogste prioriteit; als dat wel zo was had ie z'n normale 11 opgesteld. De wedstrijd van as zaterdag is vele malen belangrijker.

- Edit: quote weggehaald -

[ Bericht gewijzigd door Peterselieman op donderdag 8 december 2011 @ 12:08 ]
userIcon
quote:
Op donderdag 8 december 2011 @ 11:28 schreef zealot het volgende:
[..]


Heb ik eerder al gedaan, vervolgens krijg je dan domme reacties van oa RubenSosa (heeft kennelijk het verlies van afgelopen weekend nog niet verwerkt) dus tsja

Maar speciaal voor jouw;
wat er was gebeurd als de 1-1 en 2-1 gewoon goedgekeurd waren, weet niemand. Enige wat duidelijk is, is dat je dan een andere wedstrijd had gehad. Misschien was het idd 2-3 geworden, maar wellicht was het ook 2-1 gebleven.
Vrij normaal ook dat je als club/team/trainer wilt winnen, dat wil iedereen. Maar het had geen hoogste prioriteit; als dat wel zo was had ie z'n normale 11 opgesteld. De wedstrijd van as zaterdag is vele malen belangrijker.
Je weet wel dat er vele blessures zijn bij Ajax toch? Daarom kon de Boer niet zijn gebruikelijk 11 opstellen, niet omdat het geen hoogste prioriteit had. Ik kan me niet voorstellen dat de Boer een wedstrijd tegen RKC (wat je per definitie moet winnen) belangrijker inschat dan overwintering in de CL.

Daarnaast heb je inderdaad gelijk, het had een totaal andere wedstrijd kunnen worden. Maar als je ziet wat Real nog op de bank had zitten om een beetje extra gas te geven (wat ook de 11 op het veld nog prima konden doen) schat ik die kans niet zo groot in. Maar het had zeker gekund

Desalniettemin blijf ik erbij dat hier totaal geen sprake is van een groot schandaal en dat Ajax het in de wedstrijden tegen Lyon heeft laten liggen, waar iedereen het wel mee eens zal zijn
quote:
Op donderdag 8 december 2011 @ 11:36 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]

Je weet wel dat er vele blessures zijn bij Ajax toch? Daarom kon de Boer niet zijn gebruikelijk 11 opstellen, niet omdat het geen hoogste prioriteit had. Ik kan me niet voorstellen dat de Boer een wedstrijd tegen RKC (wat je per definitie moet winnen) belangrijker inschat dan overwintering in de CL.

Daarnaast heb je inderdaad gelijk, het had een totaal andere wedstrijd kunnen worden. Maar als je ziet wat Real nog op de bank had zitten om een beetje extra gas te geven (wat ook de 11 op het veld nog prima konden doen) schat ik die kans niet zo groot in. Maar het had zeker gekund

Desalniettemin blijf ik erbij dat hier totaal geen sprake is van een groot schandaal en dat Ajax het in de wedstrijden tegen Lyon heeft laten liggen, waar iedereen het wel mee eens zal zijn
Ik bedoelde de 11 van Real. Spelen zaterdag tegen Barcelona... Barca speelde ook met een B-elftal tegen Bate. Beide waren toch al geplaatst dus snap ik waarom Real niet op volle kracht komt opdraven in A'dam.
Dat Ajax niet op volle sterkte zou zijn ivm de blessures etc was me bekend, anders hadden we een andere opstelling gehad (maar dat moge wel duidelijk zijn :p)

Verder mee eens dat ze het tegen Lyon hebben laten liggen... in Lyon had gewoon gewonnen moeten worden
userIcon
Bij de 4e t/m de 7e goal van Lyon zie je de verdedigers van Zagreb niet eens maar proberen ze tegen te houden. Vooral bij de 4e goal, waar die zelfde verdediger die die knipoog geeft bij de 1-5, zie je hem even met zn hand kijken waar die spits van Lyon is, om hem vervolgens gewoon te laten lopen.
Bij de 1-5 laat die verdediger de spits ook op kinderlijke wijze lopen en gaat er niet eens achteraan.
Ik ben meer een voetbal-fan in het algemeen en heb niet zo heel veel met Ajax, maar Europees ben ik altijd voor de Nederlandse club. En dit was schandalig, zowel die grensrechter in Amsterdam gister, als die wedstrijd in Zagreb. 1-7, waar Zagreb gemiddeld 3 goals per wedstrijd tegen kreeg in de andere 5 wedstrijden.
En die onzin van sommigen hier dat Zagreb niet gemotiveerd meer was en dat geblaat: als je weet wat voor premies er staan op het winnen van een wedstrijd in de CL, dan zou dit al genoeg reden moeten zijn om te willen winnen, alsmede je supporters nog een mooie wedstrijd voor te schotelen. Daarbij hadden ze ook kunnen voorkomen om puntloos uitgeschakeld te worden, lijkt me als sporter zijnde ook niet fijn. Maar goed, waar praten we over, een land waar corruptie niet heel verrassend zou zijn.
quote:
Op donderdag 8 december 2011 @ 11:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
De 7-0 van Valencia tegen Genk al vergeten. Dat was 3 weken geleden.
Bij Been is dat een uitslag die nog meevalt, zou wel een onderzoek kunnen worden gedaan naar Valencia waarom die er niet meer in hadden gejaagd.

OT: kunnen blijven nazeuren, omkoping wordt waarschijnlijk, als het zo is, pas over 5 jaar bewezen, hebben we niets aan. Het is zuurder dan zuur maar over een tijdje zijn we het vergeten, ben er kapot van maar blijft een spelleke, was het andersom geweest was er niets aan het handje.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 december 2011 @ 11:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
De 7-0 van Valencia tegen Genk al vergeten. Dat was 3 weken geleden.
Het is meer de manier waarop. Genk werd naar het slachthonk gebracht maar probeerde dit nog te voorkomen. Zagreb liep zelf gewillig naar de slachtbank.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 december 2011 @ 13:16 schreef davako het volgende:
[..]

Het is meer de manier waarop. Genk werd naar het slachthonk gebracht maar probeerde dit nog te voorkomen. Zagreb liep zelf gewillig naar de slachtbank.
Hoe het komt boeit echt niet. Het gaat erom dat dit soort uitslagen gewoon voor komen.

En het aantal keren dat er voor de rest gescoord wordt, maakt ook echt niet uit. PSV heeft vorig seizoen gemiddeld slechts 2,1 keer per wedstrijd gescoord (de 10-0 niet meegeteld), maar maakt Feyenoord wel af met 10-0. Uitschieters kun je gewoon altijd hebben.
userIcon
eujjjj De Boer(538-style)
15  van 15 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 08/12 [Upd] Onderzoek naar uitslag in Zagreb127
» 17:39 Hawk-Eye getest bij oefeninterland Engeland5
» 15:04 Ook Breukers maakt procedurefout0
» 13:18 Nesu boekt progressie in revalidatie9


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden