Lyon-voorzitter: "Eer spelers en trainers door Ajax beschadigd"

Voetbal • Geschreven door Niels (DerMeister) op 14-12-2011 @ 23:55
print 

Jean-Michel Aulas, voorzitter van Olympique Lyon, heeft zich uitgelaten over de berichtgeving dat de Champions League-wedstrijd tussen de Franse ploeg en Dinamo Zagreb zou zijn verkocht. Lyon won met opvallende cijfers, namelijk 1-7. Daardoor werd Ajax op doelsaldo uitgeschakeld.

Twee doelpunten van Lyon werden gescoord na buitenspel. Tevens zou Dinamo Zagreb-verdediger Domogaj Vida na een doelpunt van Lyon-spits Bafétimbi Gomis een knipoog hebben gegeven naar de maker van de 1-5. Daarnaast werden in de wedstrijd tussen Real Madrid en Ajax twee doelpunten van de Amsterdammers onterecht afgekeurd vanwege buitenspel.

Aulas vindt dat Ajax de eer van de club schendt door de UEFA om een onderzoek te vragen. "Ajax valt ons moraal aan", aldus de voorzitter een week na de opvallende wedstrijden. "De spelers en de trainers zijn beschadigd door deze geruchten. Ondanks dat Dinamo in het verleden verdacht is geweest, spelen ze geen rol in deze wedstrijd", liet hij verder weten in gesprek met Le Monde.


Bron: SoccerNews


Lees ook:

» 09/12 Gomis: "Knipoog was een geintje"19
» 09/12 Olympique Lyon teleurgesteld in Ajax23
» 08/12 Onderzoek gokautoriteit toont niets verdachts12
» 08/12 Lyon-trainer Garde: "0-2 bij Ajax gaf ons kracht"26


delen | eKudos nujij

1355 views / 20 reacties
Reacties op dit bericht
20  van 20 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
En daar heeft hij natuurlijk groot gelijk in. Als je met een dergelijke beschuldiging komt, moet je toch echt met overtuigender aanwijzingen komen dan dat Lyon wel erg gemakkelijk scoorde.
quote:
Op donderdag 15 december 2011 @ 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:
En daar heeft hij natuurlijk groot gelijk in. Als je met een dergelijke beschuldiging komt, moet je toch echt met overtuigender aanwijzingen komen dan dat Lyon wel erg gemakkelijk scoorde.
Ajax heeft bij de UEFA om opheldering gevraagd, is dat een beschuldiging?
userIcon
Valt wat voor te zeggen, ik vind het aan Ajax om de stap naar Lyon te maken en het uit te praten.
quote:
Op donderdag 15 december 2011 @ 00:34 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
[..]

Ajax heeft bij de UEFA om opheldering gevraagd, is dat een beschuldiging?
Ja, want dat doe je alleen als je daar goede redenen voor hebt en let wel, we hebben het over een club die zelfs toen ze nog ergens voor speelden niet verder kwam dan 0 punten uit de eerste 5 wedstrijden en een doelsaldo van 2 voor en 15 tegen.
Pak je 3 miljoen en hou verder je muil. Je bent schuldig. Twee buitenspel doelpunten werden wel goedgekeurd tijdens hun wedstrijd.
Le Monde die ergens geen schandaal ziet... eigenlijk zou dat per definitie als verkochte wedstrijd moeten worden gezien.
Tja.... qua betrouwbaarheid zou ik die Fransen in het rijtje Griekenland, Italie, Spanje Portugal willen zetten.
en juist dat laatste stukje doet het hem: spelen ze geen rol in deze wedstrijd


ze hadden wel een rol moeten spelen, namelijk zich van repliek dienen tegen Lyon. Dan was het 1-3 of 1-4 geworden.
quote:
Op donderdag 15 december 2011 @ 08:15 schreef 19patje72 het volgende:
en juist dat laatste stukje doet het hem: spelen ze geen rol in deze wedstrijd


ze hadden wel een rol moeten spelen, namelijk zich van repliek dienen tegen Lyon. Dan was het 1-3 of 1-4 geworden.
Maar hoeveel was het in Amsterdam geworden als Real Madrid hun eerste team gestuurd had. Als hun tweede elftal al met 0-3 wint, is het dan reëel om te verwachten dat de beste elf met 0-6 zouden winnen? Het mes snijdt aan twee kanten.
quote:
Op donderdag 15 december 2011 @ 08:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]


Maar hoeveel was het in Amsterdam geworden als Real Madrid hun eerste team gestuurd had. Als hun tweede elftal al met 0-3 wint, is het dan reëel om te verwachten dat de beste elf met 0-6 zouden winnen? Het mes snijdt aan twee kanten.
de wedstrijd zou anders hebben verlopen als beide goals van ajax waren goedgekeurd. de 3-0 is niet reeel gezien het wedstrijdbeeld.
userIcon
Ajax heeft gevraagd naar een onderzoek richting het zwakke spel van Zagreb.
Lyon moet niet zo zeiken en gewoon blij zijn dat ze door zijn naar de volgende ronde.
quote:
Op donderdag 15 december 2011 @ 10:19 schreef Questular het volgende:
Lyon moet niet zo zeiken en gewoon blij zijn dat ze door zijn naar de volgende ronde.
En Ajax moet niet zo zeiken en gewoon doorgaan met de rest van het seizoen. Kijk eens naar de uitslagen in de Europa League van gisteren, diverse groepen zijn compleet omgegooid omdat bepaalde teams die nergens meer voor speelden er geen zin meer in hadden. Hoor je de gedupeerde teams klagen over competitievervalsing, omkoping of onderzoeken die moeten worden ingesteld? Nee, zij accepteren hun verlies want zij snappen dat ze het zelf hebben laten liggen in de eerste 5 wedstrijden.
quote:
Op donderdag 15 december 2011 @ 10:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]


En Ajax moet niet zo zeiken en gewoon doorgaan met de rest van het seizoen. Kijk eens naar de uitslagen in de Europa League van gisteren, diverse groepen zijn compleet omgegooid omdat bepaalde teams die nergens meer voor speelden er geen zin meer in hadden. Hoor je de gedupeerde teams klagen over competitievervalsing, omkoping of onderzoeken die moeten worden ingesteld? Nee, zij accepteren hun verlies want zij snappen dat ze het zelf hebben laten liggen in de eerste 5 wedstrijden.
Ow maar ik zeg ook nergens dat ik vind dat Ajax moet zeiken/klagen. Ik vind dat reageren op van alles gewoon verspilde moeite. Lyon moet gewoon blij zijn met de 7-1 overwinning en verder voetballen. Als zij weten dat er niks fout was aan de wedstrijd dan is het toch goed?
userIcon
quote:
Op donderdag 15 december 2011 @ 10:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]


En Ajax moet niet zo zeiken en gewoon doorgaan met de rest van het seizoen. Kijk eens naar de uitslagen in de Europa League van gisteren, diverse groepen zijn compleet omgegooid omdat bepaalde teams die nergens meer voor speelden er geen zin meer in hadden. Hoor je de gedupeerde teams klagen over competitievervalsing, omkoping of onderzoeken die moeten worden ingesteld? Nee, zij accepteren hun verlies want zij snappen dat ze het zelf hebben laten liggen in de eerste 5 wedstrijden.
Als Ajax nou op punten verloren zou hebben ok, maar bij een 7-1 uitslag waardoor je op doelsaldo wordt uiteschakeld vind ik dat je minimaal de mogelijkheid even moet overwegen.
Ik snap niet waarom Lyon zich zo druk maakt over hun eer? Als er niks aan de hand is, hebben ze toch niks te vrezen? En om opheldering vragen is niet direct een beschuldiging. Tuurlijk, zo kun je dat wel zien, maar als je zo gaat redeneren kun je veel dingen overdrijven...

Overigens een beetje onzinning hoe sommigen hier speculeren dat Ajax ook met 0-6 had kunnen verliezen Ze hadden er zelf zowiezo 2 gemaakt, dan twijfel ik of vlak voor rust die 2-2 ook was gevallen (had je toch andere wedstrijd gehad). En die 3de in blessuretijd was zeer waarschijnlijk ook niet gevallen omdat je met een 2-1 of 2-2 stand geen onnodige risico's gaat nemen.

Commentaar van sommigen op deze discussies... de haat zit diep, niet?
userIcon
quote:
Op donderdag 15 december 2011 @ 00:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]


Ja, want dat doe je alleen als je daar goede redenen voor hebt en let wel, we hebben het over een club die zelfs toen ze nog ergens voor speelden niet verder kwam dan 0 punten uit de eerste 5 wedstrijden en een doelsaldo van 2 voor en 15 tegen.
die bij rust met 10 man 1-0 voor stonden
quote:
Op donderdag 15 december 2011 @ 00:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]


Ja, want dat doe je alleen als je daar goede redenen voor hebt en let wel, we hebben het over een club die zelfs toen ze nog ergens voor speelden niet verder kwam dan 0 punten uit de eerste 5 wedstrijden en een doelsaldo van 2 voor en 15 tegen.
nee lyon had tot de laatste wedstrijd aan toe 2 goals gemaakt. En de laatste wedstrijd ineens 7 doelpunten???
quote:
Op donderdag 15 december 2011 @ 16:12 schreef koelie84 het volgende:
[..]


nee lyon had tot de laatste wedstrijd aan toe 2 goals gemaakt. En de laatste wedstrijd ineens 7 doelpunten???
Bij mijn weten speelde Lyon dan ook nog ergens voor, dat in tegenstelling tot hun (toch al niet met al te veel voetbalkwaliteiten gezegende) tegenstander.
20  van 20 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 09/12 Gomis: "Knipoog was een geintje"19
» 09/12 Olympique Lyon teleurgesteld in Ajax23
» 08/12 Onderzoek gokautoriteit toont niets verdachts12
» 08/12 Lyon-trainer Garde: "0-2 bij Ajax gaf ons kracht"26


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden