Man. United mogelijk terug in Champions League

Voetbal • Geschreven door Sjors (Sj0rSz) op 17-12-2011 @ 16:23
print 

Manchester United heeft een hele kleine kans om terug te keren in de Champions League. Volgens Keir Radnedge, verslaggever van onder meer de Britse BBC, heeft de FIFA de deur voor de Engelsen op een kier gezet.

The Mancunians verloren vorige week met 2-1 van het Zwitserse FC Basel en eindigden daardoor als derde in groep C, de plek die recht geeft op deelname aan de Europa League. Gisteren werd de ploeg van trainer Sir Alex Ferguson tijdens de loting aan Ajax gekoppeld. Toch is het nog maar de vraag of deze wedstrijd gaat plaatsvinden.

Vanochtend kwam namelijk het bericht naar buiten dat de FIFA van plan is om alle Zwitserse ploegen uit de Europese competities te halen. Deze sanctie hangt samen met de gebeurtenissen bij FC Sion, de ploeg die een aantal niet-speelgerechtigde spelers opstelde in het Europa League-duel met Celtic.

De FIFA doet op 13 januari 2012 een uitspraak in deze zaak, waarbij de straf dus kan zijn dat alle Zwitserse ploegen uit de Champions League en Europa League worden gehaald. FC Basel wordt in dit geval het zogenoemde kind van de rekening, aangezien zij voor het eerst in de historie de knockout-fase van het miljoenenbal hebben bereikt.

FC Sion pleitte bij de UEFA voor een terugkeer in de Europa League, maar de bond weigerde hierin mee te gaan. Na deze uitspraak mengde ook de Zwitserse bond in de zaak en wilde via de juridische wegen proberen FC Sion terug in de Europa League te krijgen. De wereldvoetbalbond FIFA heeft echter genoeg van de procedures die FC Sion en de Zwitserse bond constant aanspannen en dreigt nu met uitsluiting van alle Zwitserse clubs in de Europese competities.




Lees ook:

» 22:07 Bielsa: "Barça blijft het beste team ter wereld"0
» 21:49 Velthuizen hoopt na EK op Oranje2
» 21:33 'FC Groningen en VVV akkoord over Holla'0
» 21:30 Valencia versterkt zich met Portugees Pereira 0


delen | eKudos nujij

11905 views / 45 reacties
Reacties op dit bericht
45  van 45 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Zou belachelijk zijn natuurlijk. Die CL wordt steeds meer beïnvloed door geld en macht.
Dat de Zwitserse bond nog probeert FC Sion terug te krijgen
ik denk niet dat het gaat gebeuren. Is meer spierballen-taal van de FiFa
userIcon
Ik hoop het niet voor Basel, het is de eerste keer in de knock out, dan zou het toch wel zielig zijn om ze er dan weer uit te halen terwijl hun niks misdaan hebben.
userIcon
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 16:25 schreef dakdoef het volgende:
En dan heeft Ajax dus al gewonnen. Zou mooi zijn.
Als Manchester dan opschuift naar de 2e plek, dan zullen die Roemenen wel opschuiven naar de 3e.
userIcon
Ik zie dit niet zo snel gebeuren. FC Basel zou de dupe zijn van het mismanagement van FC Sion. Dit zou dan wel is een lange juridische kwestie kunnen worden.
Gaat niet gebeuren als zouden de Engelsen het graag willen. Omdat een club verkeerde spelers heeft opgesteld de andere club uit eenzelfde land uit de Europese competities halen gaat gewoon nergens over.
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 16:25 schreef Bayswater het volgende:
Zou belachelijk zijn natuurlijk. Die CL wordt steeds meer beïnvloed door geld en macht.
Aan de andere kant moet de Zwiterse bond natuurlijk neutraal zijn en in dit geval is het duidelijk dat Sion fout zat.. Dan kun je de FIFA/UEFA wel dwars blijven zitten, maar de bonden blijven een stel dictators die geen tegenspraak willen en dat weet de Zwitserse bond ook.
userIcon
Dat zou echt belachelijk zijn. Wat heeft FC Basel daar verder mee te maken, behalve dat ze toevallig ook een Zwitserse voetbalclub zijn?
userIcon
Als dit gebeurt moet Ajax weigeren te spelen. Dit is gewoon belachelijk.
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 16:35 schreef Grimi het volgende:
Dat zou echt belachelijk zijn. Wat heeft FC Basel daar verder mee te maken, behalve dat ze toevallig ook een Zwitserse voetbalclub zijn?
Helemaal niks, maar FiFa ziet dit als een mooie kans om cashcow Man U er weer in te krijgen.
Vreemde gang van zaken.
2 onterecht afgekeurde doelpunten worden als Charme van het voetbal gezien (Ajax) maar een club die speelt met 6 niet speelgerechtigden, kan zonder probleem gewoon doorspelen en word nu ineens maanden na dato alsnog besproken?
Voor mij gaat zo het gehele plezier in het spelletje volledig verloren.
userIcon
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 16:39 schreef WildnFree het volgende:
Vreemde gang van zaken.
2 onterecht afgekeurde doelpunten worden als Charme van het voetbal gezien (Ajax) maar een club die speelt met 6 niet speelgerechtigden, kan zonder probleem gewoon doorspelen en word nu ineens maanden na dato alsnog besproken?
Voor mij gaat zo het gehele plezier in het spelletje volledig verloren.
Het klopt van geen kanten wat je hier zegt.
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 16:39 schreef WildnFree het volgende:
Vreemde gang van zaken.
2 onterecht afgekeurde doelpunten worden als Charme van het voetbal gezien (Ajax) maar een club die speelt met 6 niet speelgerechtigden, kan zonder probleem gewoon doorspelen en word nu ineens maanden na dato alsnog besproken?
Voor mij gaat zo het gehele plezier in het spelletje volledig verloren.
Klok, klepel etc. .
userIcon
looooooooooool wat een idioterie.
Belachelijk....en ik geloof nooit dat de Fifa ook zulke actie durft te ondernemen als het om een groot voetbal land gaat...England of Spanje,
ook geloof ik dat als een Barca/Manu of madrid op zo'n schimmige manier als 020 uit de champions legeau was gegooit dat ze wel een onderzoek hadden gedaan...een goed onderzoek.
userIcon
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 16:39 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
Als dit gebeurt moet Ajax weigeren te spelen. Dit is gewoon belachelijk.
En vervolgens worden alle Nederlandse clubs geschorst.
Wat een onzin om Basel te straffen voor de acties van Sion/Zwitserse voetbalbond en wat een dubbele onzin om Man Utd te laten profiteren hiervan.
userIcon
Dat zou echt de grootste onzin ooit zijn. Wat heeft Basel hiermee te maken?
userIcon
Dit zou natuurlijk nergens op slaan
userIcon
quote:
"Ons schip bevond zich niet altijd in kalme wateren, maar nu brengen we het terug naar de haven", besloot Blatter zijn verhaal.
We kunnen het zien
Kan me niet voorstellen dat het internationale sporttribunaal CAS het hiermee eens gaat zijn.......daaag Uefa!
userIcon
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 16:54 schreef BB-King het volgende:
[..]


En vervolgens worden alle Nederlandse clubs geschorst.
Daar zou ik als PSV'er dan geen moeite mee hebben, voor zo'n corrupt zooitje ongeregeld wil je toch niet spelen?
Ik dacht trouwens dat het de UEFA Champions League was....?
man Bakoenin (Redactie Frontpage) 17-12-2011 @ 17:07 fotoboek no homepage
userIcon
Ze kunnen beter alle Franse clubs eruit halen.
userIcon
Man U. had nog wat kerstcenten over blijkbaar
wat is voetbal voort zielig zeg
userIcon
Maar dan moet ook de club tegen wie ManU zou moeten spelen eruit gehaald worden, want die wedstrijd is dan niet gespeeld.

Tegen wie moet ManU?
userIcon
Het zou compleet belachelijk zijn als dit zou gebeuren.
userIcon
Oh jeetje ManU zit niet in de CL.... what shall we do now..
userIcon
Ik geloof er geen bal van.
userIcon
Veel geschreeuw, weinig wol.
Die Zwitsers leveren, natuurlijk veel minder op. Uefa

Gewoon zo laten, ook al zou het gunstig zijn voor Ajax.
userIcon
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 16:28 schreef Zenit- het volgende:
Ik hoop het niet voor Basel, het is de eerste keer in de knock out, dan zou het toch wel zielig zijn om ze er dan weer uit te halen terwijl hun niks misdaan hebben.
dit, fifa is weer kansloos bezig

united verdiend het niet om CL knockout te spelen na deze waardeloze wedstrijden
Fifa heeft niks met de CL te maken, het is namelijk een Uefa toernooi. Dus waarschijnlijk is dit weer dikke onzin. Daar is de engelse pers behoorlijk goed in.

Niks gaat er gebeuren, puur stemmingsmakkerij van een stel mensen die hun verlies niet kunnen nemen.

Ook al is het waar, dan is het puur een dreiging en komt het nooit tot uitvoer. Dan is namelijk het hek van de dam. MU mag gewoon tegen Ajax en Basel speelt gewoon CL.
userIcon
Dus omdat de ene club iets doet wat niet mag, moet de andere club er ook uit?
Hoe is FC Basel dan precies partij in deze zaak? Lekker kansloos dit.
Als ze werkelijk integer zijn, dan zou Blatter all
Wat FC Basel hiermee te maken heeft is het volgende:
FC Basel heeft in de competitie natuurlijk tweemaal tegen FC Sion gespeeld, aangezien FC Zurich maar 1 punt tekort kwam voor het kampioenschap kan dit dus verandering brengen wie er kampioen wordt. Als het verzoek dus doorgaat kan dit een verandering brengen in het puntenaantal. Dit is wat ik ervan begrijp. Mocht United terug gezet worden naar de CL dan speelt Ajax dus niet tegen FC Basel maar tegen de 4e uit de poule(?). Dan zouden ze dus tegen Otelul Galati moeten spelen? Of zijn ze dan al een ronde automatisch verder..
userIcon
Er schort nog veel meer aan de Zwitserse voetbalbond.

Zijn het niet de corrupte eigenaars/voorzitters waartegen ze niet durven op te treden, dan zijn het voetbalsupporters die naar eigen goeddunken hun eigen stad mogen vernietigen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 22:00 schreef nietvoordepoes_ het volgende:
Wat FC Basel hiermee te maken heeft is het volgende:
FC Basel heeft in de competitie natuurlijk tweemaal tegen FC Sion gespeeld, aangezien FC Zurich maar 1 punt tekort kwam voor het kampioenschap kan dit dus verandering brengen wie er kampioen wordt. Als het verzoek dus doorgaat kan dit een verandering brengen in het puntenaantal. Dit is wat ik ervan begrijp. Mocht United terug gezet worden naar de CL dan speelt Ajax dus niet tegen FC Basel maar tegen de 4e uit de poule(?). Dan zouden ze dus tegen Otelul Galati moeten spelen? Of zijn ze dan al een ronde automatisch verder..
Slaat alsnog nergens op, want dan haal je Basel er uit, en laat je alle zwitserse clubs weg.
Dat kan dus niet meer teruggedraaid worden, dus blijft het gewoon zoals het is.
userIcon
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 @ 19:53 schreef WiXX het volgende:
Fifa heeft niks met de CL te maken, het is namelijk een Uefa toernooi. Dus waarschijnlijk is dit weer dikke onzin. Daar is de engelse pers behoorlijk goed in.

Niks gaat er gebeuren, puur stemmingsmakkerij van een stel mensen die hun verlies niet kunnen nemen.

Ook al is het waar, dan is het puur een dreiging en komt het nooit tot uitvoer. Dan is namelijk het hek van de dam. MU mag gewoon tegen Ajax en Basel speelt gewoon CL.
Als de FIFA tegen UEFA zegt dat ze iets moeten doen, doet de UEFA dat hoor. Het staat niet geheel los van elkaar, UEFA is een continentale bond onder de FIFA.
45  van 45 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 22:07 Bielsa: "Barça blijft het beste team ter wereld"0
» 21:49 Velthuizen hoopt na EK op Oranje2
» 21:33 'FC Groningen en VVV akkoord over Holla'0
» 21:30 Valencia versterkt zich met Portugees Pereira 0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden