Cruijff 'doodziek' van handelswijze bij Ajax

Voetbal • Geschreven door Novum op 19-12-2011 @ 09:18 - gepost door Frank (franklop)
print 

Johan Cruijff heeft geen goed woord over voor de manier waarop zijn medecommissarissen bij Ajax te werk zijn gegaan. "In plaats van het wantrouwen binnen Ajax op te lossen, hebben ze het onderlinge vertrouwen nog verder aangetast. En dat pik ik niet", meldt hij in zijn column in De Telegraaf. "Waar ik doodziek van ben, is dat alles in gang is gezet door mensen die geen enkele affiniteit met voetbal hebben."

Ook een verzoening met directeuren Louis van Gaal, Martin Sturkenboom en Danny Blind is voor Cruijff uitgesloten. "Nu zijn er mensen die vinden dat ik straks eerst met Van Gaal rond de tafel moet gaan zitten en dat we er na een goed gesprek uitkomen", schampert hij. "Dan wijs ik ze toch op de manier waarop Sturkenboom en Blind direct na hun benoeming in actie zijn gekomen. Meteen besloot Sturkenboom een medewerker die onder Wim Jonk valt weg te sturen."

Cruijff heeft begrepen dat Sturkenboom en Blind op advies van Van Gaal zijn benoemd. "Om dan binnen een week zo'n toon te zetten, wekt bij mij juist de indruk dat Sturkenboom begonnen is aan een grote schoonmaak om straks een totaal ander beleid uit te gaan voeren."

Volgens de legendarische nummer veertien moet de volledige verantwoordelijk over voetbaltechnische zaken bij het technische hart, bestaande uit Jonk, Dennis Bergkamp en hoofdtrainer Frank de Boer, komen te liggen. "Daarin zijn inmiddels stappen gezet, maar nog niet genoeg", concludeert hij.


Bron: Novum


Lees ook:

» 22:34 John: "Bij Benfica kan ik me verder ontwikkelen." 3
» 22:07 Bielsa: "Barça blijft het beste team ter wereld"1
» 21:49 Velthuizen hoopt na EK op Oranje7
» 21:33 'FC Groningen en VVV akkoord over Holla'0


delen | eKudos nujij

6754 views / 43 reacties
Reacties op dit bericht
43  van 43 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Nee, constant de Telegraaf overal bij betrekken is goed voor de sfeer. Geen spoortje zelfkritiek en een leger jaknikkers om hem heen, ja Ajax is op de goede weg.
userIcon
Als Johan een ietsje minder moeilijk karakter zou hebben, had hij anderen niet de hele tijd van alles hoeven te verwijten.

Met andere woorden: Johan is gewoon een onvoorstelbaar moeilijke man, een eikel dus gewoon.
userIcon
Wat ben ik blij dat voetbal me niet meer interesseert. Anders had ik me waarschijnlijk opgewonden over deze soap. Nu schud ik slechts mijn hoofd en ga weer over tot de orde van de dag.
userIcon
Here we go again
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 09:21 schreef Al-Qutfend het volgende:
Met andere woorden: Johan is gewoon een onvoorstelbaar moeilijke man, een eikel dus gewoon.
Iedereen weet toch dat oude mannen die vroeger goed tegen een bal aan konden trappen ook prima een beursgenoteerd miljoenenbedrijf kunnen leiden?
Goh het zou eens niet zo zijn.....
GTST heeft een verdomd sterke concurent dit jaar.
en wanneer is ie uitgerekend?
userIcon
Goede Tijden, Slechte Tijden is opeens maar saai....

Wij hebben Ajax impossible.......Hoofdrol J.C. en Edgar Davids met een fantastische slechte bijrol voor L v G....

Ik zie een Big Brother huis met Marjan olfers (2de Kelly) en Johan Cruyff met Luis van Gaal in een driehoeksrelatie.....
Zei hij telefonisch terwijl hij met zijn luie reet zoals gebruikelijk in spanje zit, en geen idee heeft wat er in nederland gebeurd.

[ Bericht gewijzigd door jdd op maandag 19 december 2011 @ 11:06 ]
userIcon
Die oliedomme klapgeep veroorzaakt het zelf, ze geven hem zo veel mogelijk ruimte, en nog bakt ie er niets van.
userIcon
En wij worden ondertussen 'doodziek' van de Ajax-soap...
Maar dat is navenant aan het kabinet. Die weten ook niet wat er in Nederland gebeurt. En die wonen in Nederland. Gelukkig houdt ik niet van voetbal, hoewel op bestuurlijk niveau dit wel interessant is. Johan speelt het via de Telegraaf. Niet netjes, maar er speelt, volgens mij, nog veel meer. Morgen reactie RvC?
De nieuwe Goudkust.
userIcon
En we gaan weer verder
Zo een bericht posten we hier elke week minimaal 1x. We weten het nu wel! groetjes van een ajax supporter
userIcon
Zou het zooitje mooi achterlaten, mogen ze het zelf bekijken...
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 09:43 schreef MonteCristo het volgende:
Voetbal
waarom klik je erop en reageer je dan?

MonteCristo
userIcon
Ja, want als lid van de raad van commissarissen van een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van meer dan 70 miljoen euro lekker in Barcelona blijven zitten, onbereikbaar zijn per e-mail of telefoon, en wekelijks je gal spuien middels de telegraaf, dat is natuurlijk zoals het hoort. Wanneer vertelt iemand die man dat het managen van een miljoenenbedrijf iets anders is dan zelf op het veld staan?
Ik geef toe, het was een briljant voetballer, en een goede trainer, maar dit is gewoon een andere klus.
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 10:29 schreef zovty het volgende:
Van die anderen hoor ik niks
Zoals het hoort. Interne rotzooi zet je niet open en bloot op straat neer.
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 09:24 schreef LucasHulshof het volgende:
[..]


Iedereen weet toch dat oude mannen die vroeger goed tegen een bal aan konden trappen ook prima een beursgenoteerd miljoenenbedrijf kunnen leiden?
Goed punt, helaas laten de mannen in pakken ook niet zien dat ze het wel kunnen. Een goede samenwerking zou er een mooi geheel van moeten kunnen maken. Helaas zijn de ego's van alle mannen bij Ajax te groot om samen te willen/kunnen werken.
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 10:29 schreef zovty het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil maar Johan lijkt de enige die er wat aan wil doen en bij wie het hart op de goede plaats zit. Van die anderen hoor ik niks en dat is toch raar voor een club. Zulke geslotenheid vind je nog niet bij een milieuvervuilende, kinderenuitbuitend belastingontduikende kutbedrijf.
Ja, want je doet er wat aan door te gaan huilen in de Telegraaf. Wat een onzin, je doet er wat aan door te zorgen dat je bij de vergaderingen van de rvc bent als je daar in zit. Het siert de andere leden van de rvc dat zij dit niet rollebollend op straat ('in het belang van Ajax', jaja...) en in de media willen uitvechten.
Ik wordt een beetje doodziek van Cruijf. Overal een grote bek maar nergens iets presteren. Tuurlijk is het een zooitje bij Ajax, maar het enigste wat Cruijf nu doet (en al zovaak heeft gedaan) is zeiken als een klein jong op alles en iedereen.
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 10:47 schreef DikBoek het volgende:
[..]


Ja, want je doet er wat aan door te gaan huilen in de Telegraaf. Wat een onzin, je doet er wat aan door te zorgen dat je bij de vergaderingen van de rvc bent als je daar in zit. Het siert de andere leden van de rvc dat zij dit niet rollebollend op straat ('in het belang van Ajax', jaja...) en in de media willen uitvechten.
Het is een club, van alle leden. Geen bedrijf waar de directie is beslist maar een club, voor en door leden.
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 11:09 schreef zovty het volgende:
[..]

Het is een club, van alle leden. Geen bedrijf waar de directie is beslist maar een club, voor en door leden.
Ah ja, dan is bekvechten in de media dé aanpak. Dan krijg je ten minste met een handjevol one-liners die leden achter je
userIcon
Wij worden doodziek van die ouwe knakker die er niet was op toernooien toen we m nodig hadden
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 09:24 schreef LucasHulshof het volgende:
[..]


Iedereen weet toch dat oude mannen die vroeger goed tegen een bal aan konden trappen ook prima een beursgenoteerd miljoenenbedrijf kunnen leiden?
Het voetbal moet beter.. de beurs wordt er niet beter op als het voetbal slecht is. Ajax moet gewoon van de beurs af, is dat gezeik tenminste ook afgelopen. Dan gaan die geldwolven vanzelf wel weg
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 09:24 schreef LucasHulshof het volgende:
[..]


Iedereen weet toch dat oude mannen die vroeger goed tegen een bal aan konden trappen ook prima een beursgenoteerd miljoenenbedrijf kunnen leiden?
Dat is juist het punt.. Cruijff wil geen beursgenoteerd miljoenenbedrijf leiden. Cruijff wil een voetbalclub leiden.
man DragonFodder (FOK!games crew) 19-12-2011 @ 12:35 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 11:09 schreef zovty het volgende:
[..]

Het is een club, van alle leden. Geen bedrijf waar de directie is beslist maar een club, voor en door leden.
Like it or not, maar een miljoenenbedrijf als Ajax kan het zich helemaal niet veroorloven te werk te gaan als een of andere amateurclub. Natuurlijk zou het voetbal op de eerste plaats moeten staan, maar in een voetbalwereld waar zoveel geld omgaat, zijn er veel meer zakelijke belangen. Dat is bij elke profclub zo, zeker als ze zich internationaal staande willen houden. Dat is hetgene wat JC m.i. ook niet goed begrijpt.
Als zijn kritiek is dat de rvc Ajax leidt als een beursgenoteerd bedrijf.. Dat moeten ze ook wel, willen ze financieel overeind blijven.

Het is ook gewoon belachelijk hoeveel geld en financiele belangen er in het voetbal omgaan.
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 10:25 schreef DikBoek het volgende:
Ja, want als lid van de raad van commissarissen van een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van meer dan 70 miljoen euro lekker in Barcelona blijven zitten, onbereikbaar zijn per e-mail of telefoon, en wekelijks je gal spuien middels de telegraaf, dat is natuurlijk zoals het hoort. Wanneer vertelt iemand die man dat het managen van een miljoenenbedrijf iets anders is dan zelf op het veld staan?
Ik geef toe, het was een briljant voetballer, en een goede trainer, maar dit is gewoon een andere klus.
ach hou op met die onzin, in barcelona blijven en onbereikbaar zijn. grootste onzin die de RVC na buiten heeft gebracht, johan is vaak genoeg in amsterdam, en is wel degelijk bereikbaar via telefoon. johan hoeft de club niet te managen, maar hij is bezig de voetbal tak beter te maken, dat is iets anders. en daar is hij goed mee opweg, alleen word hij tegengehouden door de andere 4 rvc leden en ene heer sturkenboom en danny blind
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 11:09 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]


Jij weet niet waar je over hebt, ik heb een tijd geleden met deze legende ontmoet, naar mijn mening is hij een oprechte man en weet waar hij over praat.

Je bedoeld van Marco van basten, hij is moeilijk om te gaan en niet Johan..
Jij weet nooit waar je het over hebt.
Hield je daarom je mond maar vaker, dat zou de wereld echt verbeteren.
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 12:27 schreef spambox het volgende:
[..]


Dat is juist het punt.. Cruijff wil geen beursgenoteerd miljoenenbedrijf leiden. Cruijff wil een voetbalclub leiden.
Dan moet hij bij een lokaal jeugdcluppie gaan en oprotten bij Ajax, want Ajax is een miljoenenbedrijf. Alle grote voetbalclubs zijn dat. Jeugdcluppies niet.

Maar ja, om Johans enorme ego ruimte te bieden heb je wel miljoenen nodig...
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 11:09 schreef zovty het volgende:
[..]

Het is een club, van alle leden. Geen bedrijf waar de directie is beslist maar een club, voor en door leden.
Ehm, nee. Het is een beursgenoteerd bedrijf, waarin de club een aanzienlijk deel van de aandelen bezit.
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 12:44 schreef misterbogey het volgende:
[..]

ach hou op met die onzin, in barcelona blijven en onbereikbaar zijn. grootste onzin die de RVC na buiten heeft gebracht, johan is vaak genoeg in amsterdam, en is wel degelijk bereikbaar via telefoon. johan hoeft de club niet te managen, maar hij is bezig de voetbal tak beter te maken, dat is iets anders. en daar is hij goed mee opweg, alleen word hij tegengehouden door de andere 4 rvc leden en ene heer sturkenboom en danny blind
Sorry, maar als je in de rvc zit dan moet je op de rvc vergaderingen zijn. Dan kun je nog zo leuk roepen dat je met voetbal bezig bent, maar als je in de rvc zit moet je op die vergaderingen zijn. Zou leuk zijn als ministers niet meer naar de ministerraad kwamen omdat ze met hun eigen ministerie bezig zouden zijn. Zo werkt het niet. En dat is gebleken.
Cruijff is willens en wetens in de rvc gestapt. Dan moet je je daar ook naar gedragen.
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 12:27 schreef spambox het volgende:
Dat is juist het punt.. Cruijff wil geen beursgenoteerd miljoenenbedrijf leiden. Cruijff wil een voetbalclub leiden.
Wat doet ie dan bij Ajax?
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 13:13 schreef Al-Qutfend het volgende:
[..]
Dan moet hij bij een lokaal jeugdcluppie gaan en oprotten bij Ajax, want Ajax is een miljoenenbedrijf. Alle grote voetbalclubs zijn dat. Jeugdcluppies niet.

Maar ja, om Johans enorme ego ruimte te bieden heb je wel miljoenen nodig...
Je snapt het niet hé. Cruijff wilt dat het voetbal-aspect van Ajax door voetballers wordt geleid en het beursgenoteerde aspect door mensen die daar verstand van hebben. Momenteel willen de mensen die verstand hebben van het beursgenoteerde aspect ook het voetbal-aspect leiden, waar zij dus totaal geen verstand van hebben maar te arrogant zijn dat toe te geven.
userIcon
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 15:32 schreef Siniti het volgende:
[..]

Je snapt het niet hé. Cruijff wilt dat het voetbal-aspect van Ajax door voetballers wordt geleid en het beursgenoteerde aspect door mensen die daar verstand van hebben. Momenteel willen de mensen die verstand hebben van het beursgenoteerde aspect ook het voetbal-aspect leiden, waar zij dus totaal geen verstand van hebben maar te arrogant zijn dat toe te geven.
en daarom ging hij in de raad van commissarissen zitten en zich daar gedragen zoals het niet hoort bij een bedrijf.... Nee, dan ben je lekker bezig
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 15:35 schreef DikBoek het volgende:
[..]


en daarom ging hij in de raad van commissarissen zitten en zich daar gedragen zoals het niet hoort bij een bedrijf.... Nee, dan ben je lekker bezig
Hij ging bij de raad van commissarissen omdat hem dat gevraagd werd en het de enige manier is invloed uit te oefenen op het (bar en bar slechte) beleid dat Ajax voert.

En ja, bij een bedrijf behoor je eigenlijk bureaus in te huren om je tegenstander zwart te maken of mensen te benoemen zonder dat iedereen aanwezig is, maar ja...
userIcon
Spot er maar mee
quote:
Op maandag 19 december 2011 @ 10:16 schreef Koning2 het volgende:
[..]


waarom klik je erop en reageer je dan?

MonteCristo
Omdat voetbal een overgewaardeerd spelletje is en bepaalde mannen met een chromosoom minder dit kennelijk per se nodig hebben om zich oprecht "mannelijk" te voelen.. Met dat ordinaire, primitief gejoel en die gênante poppenkast met managers en trainers met armani pakken enzo. Het is niet de bekroning van Prins Willem Alexander zeg, kom op he! Het zijn enkel vmbo-ers die op een grasveldje met een bal slaan.

Derhalve: voetbal! Kan me niks schelen hoeveel minpunten ik hiervoor krijg! Ik blijf bij mijn standpunt!
43  van 43 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 22:34 John: "Bij Benfica kan ik me verder ontwikkelen." 3
» 22:07 Bielsa: "Barça blijft het beste team ter wereld"1
» 21:49 Velthuizen hoopt na EK op Oranje7
» 21:33 'FC Groningen en VVV akkoord over Holla'0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden