KNVB: vervolg gestaakt duel nog onzeker

Geschreven door Novum op 21-12-2011 @ 23:11
print 

Het is nog niet duidelijk of het bekerduel tussen Ajax en AZ wordt uitgespeeld. Dat zei directeur betaald voetbal Bert van Oostveen tijdens een persconferentie in de Amsterdam Arena. Het duel werd woensdagavond gestaakt nadat een supporter AZ-doelman Esteban had belaagd. AZ besloot daarna de bekerwedstrijd niet uit te spelen.

Van Oostveen gaf aan dat de KNVB nu nog geen beslissing kan nemen. "We moeten eerst afwachten of de aanklager betaald voetbal een schuldige kan aanwijzen. Daarna wordt zijn rapport beoordeeld door het bestuur betaald voetbal. Dat schrijven de reglementen voor. We hopen voor kerst duidelijkheid te verschaffen."

Financieel directeur van Ajax Jeroen Slop reageerde op het incident. "Het is een vreselijke gebeurtenis. Het gaat om een 19-jarige jongen. Hij is opgepakt. We weten nog niet of hij een bekende is van Ajax, maar het is duidelijk dat hij het stadion niet meer inkomt."

Scheidsrechter Bas Nijhuis verklaarde tijdens de persconferentie waarom hij Esteban een rode kaart gaf. "Het is een gewelddadige handeling van de doelman. Ik kan dan niets anders dan de regels uitvoeren."


Bron: Novum


Lees ook:

» 21/12 Ajax - AZ gestaakt welke straf is gepast?1
» 21/12 Reglement liet Nijhuis geen keus134
» 21/12 [KNVB beker] Ajax - AZ gestaakt na aanval op Esteban443


delen | eKudos nujij

2494 views / 50 reacties
Reacties op dit bericht
44  van 50 reacties op deze pagina. (6 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Gewoon doorgaan 11 tegen 11. maar die rode kaart wordt toch niet terug gedraaid. Dus waarschijnlijk pakken ze de wedstrijd gewoon na de rode kaart met 11 tegen 10 op.
userIcon
Dit is wel mooi eigenlijk. Er wordt eindelijk duidelijkheid verschaft over mensen die normen en waarden kennen, en mensen die met twee maten meten.
userIcon
Tja feitelijk is pas gestaakt nadat Verbeek de spelers van het veld haalde.
userIcon
quote:
Het duel werd woensdagavond gestaakt nadat een supporter AZ-doelman Esteban had belaagd. AZ besloot daarna de bekerwedstrijd niet uit te spelen.
ik mis hier het gedeelte van de rode kaart, wat waarschijnlijk als een rode lap heeft gewerkt op verbeek, die toch al vaker in de clinch ligt met de arbitrage.
userIcon
Ajax uit de beker gooien idd. AZ bekert verder, en supporters van Ajax die het er niet mee eens zijn, die gaan er maar even over klagen bij de malloot die het vanavond voor heel veel mensen verpestte.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 23:30 schreef Yi-Long het volgende:
Ajax uit de beker gooien idd. AZ bekert verder, en supporters van Ajax die het er niet mee eens zijn, die gaan er maar even over klagen bij de malloot die het vanavond voor heel veel mensen verpestte.
Idd.

Belachelijk als AZ nog eens met 10 man deze wedstrijd uit zou moeten spelen omdat er zo'n malloot het veld in komt rennen...
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 23:34 schreef Lostie het volgende:
Ik ben ajax sowieso spuugzat met al dat gezeik en heisa om die club. Wat eens een mooie club was is nu een door en door verrotte club geworden. Ik zeg opdoeken er mee!
Tuurlijk joh . Alsof er nooit ergens anders een supporter op het veld komt. Dat deze gek dan net de keeper van de tegenpartij omver wil schoppen is gewoon stomme pech voor Ajax, maar bij elke club binnen de eredivisie is vast wel eens een supporter op het veld gekomen.
Daarbij is al dat gedoe binnen Ajax natuurlijk wat knullig, maar ook dat gebeurd ( al dan niet in wat mindere mate ) bij andere clubs. Maar omdat Ajax ''een grote club is'' zit alle media er natuurlijk meteen bovenop. Net zoals 2 jaar geleden bij Feyenoord rondom die geld crisis.
Dus dat Ajax een verrotte club is, is wel een beetje goedkope conclusie. Of jij moet er een andere reden voor hebben dan deze 2 bovenstaande?
userIcon
Misschien is de beste oplossing Ajax eruit, AZ naar de volgende ronde, maar de rode kaart voor Esteban blijft staan...
userIcon
Ajax faalt met beveiliging, waardoor een doorgedraaide supporter een speler kan aanvallen dus Ajax moet wieberen, daar is geen enkele discussie over nodig.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 23:52 schreef Lostie het volgende:
[..]


Wil je zeggen dat ajax geen verrotte club is dan? Wil je beweren dat ze in de bloei van hun leven zitten? Of ben je gewoon ook zo'n kaalkopje die toenet in zijn blote bastje in de arena stond mee te juichen toen de keeper van az bijna een karatetrap in zijn rug kreeg?
Mensen die juichen bij zo een actie zijn gewoon dom en zulke acties wil ik ook echt niet goed praten. Maar wil jij mij vertellen dat al die dingen die bij Ajax gebeuren niet bij andere clubs voor komen?
Het is wel duidelijk dat Ajax nu niet in de beste periode zit ( zowel qua sportieve prestaties als intern bij Ajax ) maar om Ajax dan meteen verrot te noemen is gewoon onzin. Ook bij PSV, Feyenoord, Twente en Utrecht zitten aardig wat debielen. En als je dat gaat ontkennen dan ben jij nog nooit bij een competitie wedstrijd geweest tussen eredivisieclubs.
Als het verder of over gespeeld wordt dan hopelijk zonder thuispubliek of op neutraal terrein laten spelen of zelfs een reglementaire 0-3 overwinning voor AZ. Het is gewoon levensgevaarlijk om daar nog een keer te spelen. Je kan dan afwachten of een andere Ajax Supporter aan komt lopen en die heeft nu wel een wapen in zijn hand.
userIcon
Raar dat Ajax zijn enige middel tegen veldbestorming ongedaan maakt met een soort van brug. Kunnen die minder valide mensen niet ergens anders een zitplaats krijgen? Dan was dit alles niet gebeurd.

Mijn inziens kun je niet van AZ verwachten dat ze de wedstrijd gaan uitspelen met 10 man, anderzijds Ajax een verlies aanrekenen vind ik ook niet geheel terecht, maar misschien de enige oplossing.

Al met al had alleen Ajax dit kunnen voorkomen.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 23:38 schreef Altron het volgende:
[..]


Idd.

Belachelijk als AZ nog eens met 10 man deze wedstrijd uit zou moeten spelen omdat er zo'n malloot het veld in komt rennen...
Terechte rode kaart, hij had er ook voor kunnen kiezen om weg te rennen nadat die idioot op de grond lag. Dus uitspelen zonder ajax publiek met 10 man van AZ lijkt me..
userIcon
Ajax de beker uitknallen en de boete laten betalen aan die ene malloot. Win-Win.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 23:48 schreef Colonia het volgende:
Misschien is de beste oplossing Ajax eruit, AZ naar de volgende ronde, maar de rode kaart voor Esteban blijft staan...
Daar zou ik ook voor gaan.
userIcon
Waarom zijn het altijd personen die buiten Amsterdam wonen het verzieken voor de club. Kunnen ze niet gewoon bij het plaatselijke voetbalclubje van hun eigen dorpje blijven GVD!! Hulde aan de keeper trouwens.. Ik zou hetzelfde hebben gedaan als zo`n debiel op me afkwam rennen. Het doet pijn in me hart maar AZ mag als winnaar van deze pot worden gezien want dit was diep triest natuurlijk.
zo klaar als een klontje, ajax wordt gediskwalificeerd AZ bekert verder
AZ weigerde door te spelen omdat ze het niet eens waren met de rode kaart. Er wordt heel vaal een onterechte rode kaart gegeven en dan speelt men gewoon door. En deze was duidelijk terecht en zelfs diep donkerrood. Als AZ hier mee weg kan komen dan heb je straks dat er meer teams van het veld af gaan omdat ze het niet eens zijn met een rode kaart, penalty of afgekeurd doelpunt.

AZ heeft dus verloren. Ajax zou gediskwalificeerd moeten worden. Zou heel raar zijn als er iets anders uit zou komen. Enige andere optie is toch alsnog normaal uitspelen en beide clubs een geldboete geven.
Lijkt me duidelijk, Esteban handelt naar zijn zuid amerkaanse temperament. Niet goed maar zeker niet kwalijk te nemen. Nijhuis handelt naar de regels en is dus in mijn interpetatie niet fout! Verbeek heeft alle recht om het veld te verlaten omwille van onveilige situatie. Mijn oordeel. Rode kaart handhaven (geen schorsing alleen Esteban keept niet bij het vervolg), AZ stelt 11 man op en de wedstrijd wordt gewoon hervat in de 37ste minuut. Het vervolg van de wedstrijd is zonder publiek en het publiek van vandaag krijgt gratis kaartjes voor een vergelijkbare wedstrijd. Dit is echter allemaal niet mogelijk en relevant voor Nederland. Als hier in grote lijnen aan wordt voldaan is dit echter een hele prestatitie!

Lang leve vrijheid van meningsuiting! Hier moet gewoon duidelijk iets over af worden gesproken!
Leuk dat je dat zo zegt, maar een spel is een spel vanwege spelregels.
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 23:30 schreef Yi-Long het volgende:
Ajax uit de beker gooien idd. AZ bekert verder, en supporters van Ajax die het er niet mee eens zijn, die gaan er maar even over klagen bij de malloot die het vanavond voor heel veel mensen verpestte.
daar ben ik het helemaal mee eens .... alleen zou dan als straf voor ajax opgeven dat ze de wedstrijd gewoon verloren hebben . Misschien doen ze als club er dan ook wat aan , aan zulke mensen
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 02:46 schreef Pandarus het volgende:
AZ weigerde door te spelen omdat ze het niet eens waren met de rode kaart. Er wordt heel vaal een onterechte rode kaart gegeven en dan speelt men gewoon door. En deze was duidelijk terecht en zelfs diep donkerrood. Als AZ hier mee weg kan komen dan heb je straks dat er meer teams van het veld af gaan omdat ze het niet eens zijn met een rode kaart, penalty of afgekeurd doelpunt.

AZ heeft dus verloren. Ajax zou gediskwalificeerd moeten worden. Zou heel raar zijn als er iets anders uit zou komen. Enige andere optie is toch alsnog normaal uitspelen en beide clubs een geldboete geven.
De officiele reden van az is (en wat ze dus ook richting de knvb gaan sturen) is dat ze uit veiligingheid het veld af gingen en niet door die rode kaart. (onofficieel is dat natuurlijk wel de reden) maar maak dat maar eens hard.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 23:30 schreef Yi-Long het volgende:
Ajax uit de beker gooien idd. AZ bekert verder, en supporters van Ajax die het er niet mee eens zijn, die gaan er maar even over klagen bij de malloot die het vanavond voor heel veel mensen verpestte.
Wat achterlijk hoezo Ajax uit de beker gooien ?!
Je kan Ajax niet verantwoordelijk houden.
De beveiliging wordt door de ArenA zelf geregeld, die dus door Ajax wordt ingehuurd.

De rode kaart is onlogisch, maar dus wel volgens de regels.
Ik begrijp ook dat Verbeek zijn jongens van het veld haalt i.v.m. de veiligheid.
Wat ik wel dom vind van AZ/Verbeek is dat ze direct zijn gaan douchen en niet verder willen spelen.
AZ heeft dus feitelijk opgegeven.
userIcon
Verder vind ik dat Esteban onnodig geweld gebruikt heeft.
Toen hij op de grond lag was het echt niet nog om te trappen, laat staan 2x !
En als Verbeek het om de veiligheid van zijn spelers deed, had hij zijn spelers direct van het veld moeten halen.
Niet pas wanneer Esteban rood kreeg !
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 08:28 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Verder vind ik dat Esteban onnodig geweld gebruikt heeft.
Toen hij op de grond lag was het echt niet nog om te trappen, laat staan 2x !
En als Verbeek het om de veiligheid van zijn spelers deed, had hij zijn spelers direct van het veld moeten halen.
Niet pas wanneer Esteban rood kreeg !
Er zat ook 10 minuten tussen het incident met esteban en de rode kaart not!

Denk toch eens na joh!
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 08:50 schreef RubenSosa het volgende:
[..]


Er zat ook 10 minuten tussen het incident met esteban en de rode kaart not!

Denk toch eens na joh!
Er zat zeker 45 seconde tussen...
Genoeg tijd om te beslissen, als het om je veiligheid gaat.
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 08:55 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]

Er zat zeker 45 seconde tussen...
Genoeg tijd om te beslissen, als het om je veiligheid gaat.
Om met jou nick te spreken. Sommige dingen zijn zo onwerkelijk dat je even nodig hebt om dit te verwerken.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:03 schreef AngryJan het volgende:
Het wordt tijd dat we weer hekken om de joden heen gaan zetten lijkt het zo. Wat een debielen
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 23:14 schreef truedestiny het volgende:
Gewoon doorgaan 11 tegen 11. maar die rode kaart wordt toch niet terug gedraaid. Dus waarschijnlijk pakken ze de wedstrijd gewoon na de rode kaart met 11 tegen 10 op.
Dan zou ik er lekker een statement van maken en een advocaat in de armen nemen als ik AZ was.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:03 schreef AngryJan het volgende:
Het wordt tijd dat we weer hekken om de joden heen gaan zetten lijkt het zo. Wat een debielen
Mensen met dat soort opmerkingen mogen van mij gewoon weg van deze planeet
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 08:21 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]

Wat achterlijk hoezo Ajax uit de beker gooien ?!
Je kan Ajax niet verantwoordelijk houden.
De beveiliging wordt door de ArenA zelf geregeld, die dus door Ajax wordt ingehuurd.
Tuurlijk kun je Ajax wel verantwoordelijk stellen, het is toch hun stadion?! Hun taak om ervoor te zorgen dat het veilig is. Hoe ze dat verder organisatorisch doen dondert niet. Zeer begrijpelijk ook dat AZ niet verder wilde spelen. En dan die 'supporters' die buiten het stadion gaan rellen omdat de wedstrijd wordt afgebroken, wat verwachten ze dan... wat mij betreft wordt Ajax uit de beker geflikkerd en mag AZ dus verder.

Rode kaart van Esteban vind ik trouwens wel terecht. Het ontwijken was goed, de eerste trap misschien ook nog wel maar hij gaat echt te lang door. Was wel volledig begrijpelijk, dus ik denk dat een straf van 1 bekerwedstrijd voorwaardelijk wel rechtvaardig is.
Zowel AZ als Ajax zijn fout geweest.

Ajax is verantwoordelijk voor haar supporters. AZ mag niet weigeren om verder te spelen. Dat is aan de scheidsrechter. Je kunt niet van het veld stappen als je het niet eens bent met een rode kaart.

Of in het geheel laten overspelen zonder publiek. Of beide ploegen er uit.
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 07:43 schreef RubenSosa het volgende:
De officiele reden van az is (en wat ze dus ook richting de knvb gaan sturen) is dat ze uit veiligingheid het veld af gingen en niet door die rode kaart. (onofficieel is dat natuurlijk wel de reden) maar maak dat maar eens hard.
Bij alle wedstrijden kan iemand het veld op rennen. Dus de revelatie dat dat ineens mogelijk bleek te zijn kan niet de rede zijn. Heel makkelijk aan te tonen.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:25 schreef TFFKABH het volgende:
[..]

Tuurlijk kun je Ajax wel verantwoordelijk stellen, het is toch hun stadion?! Hun taak om ervoor te zorgen dat het veilig is. Hoe ze dat verder organisatorisch doen dondert niet. Zeer begrijpelijk ook dat AZ niet verder wilde spelen. En dan die 'supporters' die buiten het stadion gaan rellen omdat de wedstrijd wordt afgebroken, wat verwachten ze dan... wat mij betreft wordt Ajax uit de beker geflikkerd en mag AZ dus verder.

Rode kaart van Esteban vind ik trouwens wel terecht. Het ontwijken was goed, de eerste trap misschien ook nog wel maar hij gaat echt te lang door. Was wel volledig begrijpelijk, dus ik denk dat een straf van 1 bekerwedstrijd voorwaardelijk wel rechtvaardig is.
Het is niet HUN stadion !
Ze huren het stadion per wedstrijd, inclusief schoonmakers, cateraars ÉN beveiliging.
Je kan Ajax als club niet aansprakelijk stellen...
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 10:32 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]

Het is niet HUN stadion !
Ze huren het stadion per wedstrijd, inclusief schoonmakers, cateraars ÉN beveiliging.
Je kan Ajax als club niet aansprakelijk stellen...
Ajax is wel verantwoordelijk volgens de regels. Dat zei die knakker van de knvb gisteren nog.
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 10:32 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]

Het is niet HUN stadion !
Ze huren het stadion per wedstrijd, inclusief schoonmakers, cateraars ÉN beveiliging.
Je kan Ajax als club niet aansprakelijk stellen...
Natuurlijk kun je dat wel. Ajax moet zorgen voor een stadion en voor de veiligheid van de bezoekers en spelers. Of ze dat zelf regelen of daar anderen voor inhuren, mogen ze zelf bepalen, maar zij zijn verantwoordelijk.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 10:39 schreef RubenSosa het volgende:
[..]


Ajax is wel verantwoordelijk volgens de regels. Dat zei die knakker van de knvb gisteren nog.
Natuurlijk, dat klopt. In Eindhoven is dat ook zo. Bij uitwedstrijden van PSV is dat ook zo. Maar ja, aangezien PSV-supporters niet buiten Eindhoven komen is het altijd een supporter van de eigen club. Nietwaar?
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:03 schreef AngryJan het volgende:
Het wordt tijd dat we weer hekken om de joden heen gaan zetten lijkt het zo. Wat een debielen
Hier ga je een ban voor krijgen. Als dat niet gebeurt, heb je geen geluk maar ben je op het juiste adres om dit niet gezien te laten lijken.
userIcon
quote:
Op woensdag 21 december 2011 @ 23:30 schreef Yi-Long het volgende:
Ajax uit de beker gooien idd. AZ bekert verder, en supporters van Ajax die het er niet mee eens zijn, die gaan er maar even over klagen bij de malloot die het vanavond voor heel veel mensen verpestte.
Dat was dus een AZ-supporter. Iemand uit jouw omgeving dus. Hoezo Ajax er dan uit gooien? Mafkees.
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 07:44 schreef RubenSosa het volgende:
[..]


Weg te rennen? Alles gebeurt in een flits en hij verdedigende zichzelf.
Tja, probeer dat eens hard te maken. Als je een inbreker neerslaat krijg je ook een aanklacht aan de broek. Ik weet het, de regelgeving slaat nergens op, maar zo gaat dat in dit land.
Ik vind dat je dergelijke acties als deze achteraf moet onderzoeken en beoordelen en niet in een emotie tijdens de wedstrijd (de rode kaart dus). Als er geen rood was geweest was er gewoon verder gespeeld.

quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 11:19 schreef Regenerated het volgende:
[..]

Dat was dus een AZ-supporter. Iemand uit jouw omgeving dus. Hoezo Ajax er dan uit gooien? Mafkees.
Bron?
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 08:21 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Wat achterlijk hoezo Ajax uit de beker gooien ?!
Je kan Ajax niet verantwoordelijk houden.
De beveiliging wordt door de ArenA zelf geregeld, die dus door Ajax wordt ingehuurd.
Waarom heeft de harde kern dan een gracht voor hun neus met driedubbele beveiliging en deze idioten niet Beetje scheve verhoudingen in het beveiligen lijkt me ?
userIcon
AMSTERDAM De toeschouwer die AZ-keeper Esteban aanviel, had al een stadionverbod. Voor hoe lang en waarom de 19-jarige man bestraft was, is vooralsnog niet bekend.
Het is bij de Arena verplicht een identiteitsbewijs te kunnen overleggen bij binnenkomst van het stadion. In de praktijk wordt hier aan de Noordzijde van het stadion, de kant waar de supporter zat, zelden op gecontroleerd.

Bron RTVNH.

En AZ overweegt niet verder te spelen als het met 10 man moet....lijkt mij ook niet meer kan terecht. Waarom zou je er nog energie insteken als je zo duidelijk wordt benadeelt.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 11:12 schreef Regenerated het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat klopt. In Eindhoven is dat ook zo. Bij uitwedstrijden van PSV is dat ook zo. Maar ja, aangezien PSV-supporters niet buiten Eindhoven komen is het altijd een supporter van de eigen club. Nietwaar?
Wil je aub ontopic blijven. Geen idee waarom je nu psv erbij wilt betrekken.

bedankt voor je medewerking.
44  van 50 reacties op deze pagina. (6 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 21/12 Ajax - AZ gestaakt welke straf is gepast?1
» 21/12 Reglement liet Nijhuis geen keus134
» 21/12 [KNVB beker] Ajax - AZ gestaakt na aanval op Esteban443


delen | eKudos nujij



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden