De Boer: "Ik ben volledig verbouwereerd"

Voetbal • Geschreven door Niels (DerMeister) op 22-12-2011 @ 08:57
print 

Ajax-trainer Frank de Boer kon het nog niet allemaal bevatten na afloop van het gestaakte duel tussen Ajax en AZ. De trainer van de Amsterdammers liet tegenover Eredivisie Live weten dat hij niet kan indenken wat hij in de situatie van trainer Gertjan Verbeek had gedaan.

Daarnaast toonde hij ook zijn begrip voor de reactie van de oefenmeester van AZ: "Ik ben volledig verbouwereerd. Ik weet niet of ik hetzelfde gereageerd zou hebben als Gertjan Verbeek. Misschien was ik ook met het elftal naar de kleedkamer gegaan. Voor hetzelfde geld had die man een mes bij zich. Er is al zoveel onrust binnen de club en dan gebeurt dit."

Het is nog niet bekend wat de gevolgen zijn voor zowel Ajax en AZ. Ook heeft de KNVB nog geen beslissing genomen wat betreft het wel of niet overspelen van het bekerduel.


Bron: SoccerNews


Lees ook:

» 21/12 [KNVB beker] Ajax - AZ gestaakt na aanval op Esteban443
» 24/05 John: "Bij Benfica kan ik me verder ontwikkelen." 8
» 24/05 Bielsa: "Barça blijft het beste team ter wereld"3
» 24/05 Velthuizen hoopt na EK op Oranje9


delen | eKudos nujij

3450 views / 36 reacties
Reacties op dit bericht
36  van 36 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Hij zei niet "er is al zoveel onrust binnen de club" hij zei ironisch "het is al zo lekker rustig hier op de club"
Prima reactie van de Boer.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:20 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Kijk, DAT zijn begrijpelijke reacties. Jammer dat Nijhuis blijkbaar niet zo'n realiteitszin heeft. Binnen enkele seconden liep de man al met een rode kaart achter zijn kont. Wat mij betreft, mag deze man nooit meer fluiten. Als dit je eerste reactie is, vraag ik me zelfs af of je 'het leven' wel snapt...
Ik denk dat hij de kaart ook wel ingefluisterd heeft gekregen..
userIcon
Ik vind het sneu voor Frank
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:20 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Kijk, DAT zijn begrijpelijke reacties. Jammer dat Nijhuis blijkbaar niet zo'n realiteitszin heeft. Binnen enkele seconden liep de man al met een rode kaart achter zijn kont. Wat mij betreft, mag deze man nooit meer fluiten. Als dit je eerste reactie is, vraag ik me zelfs af of je 'het leven' wel snapt...
Dat zijn geen begrijpelijke reacties. Er zijn nog wel 1000 andere dingen die ook hadden kunnen gebeuren ("Voor het zelfde geld deed de man de vogeltjesdans").
De rode kaart vind ik ook terecht, Esteban had ook weg kunnen rennen nadat die man op de grond lag. Het feit dat hij geweld gebruikt tegen geweld maakt hem even schuldig. Hij zou eigenlijk ook aangehouden moeten worden voor mishandeling.
Na de wedstrijd waren er diverse rellen. Ik vind dat de Ajaxsupporters behoorlijk worden opgejut de laatste tijd. Van het weekend hadden ze een aantal poppen aan een galg gehangen en veel andere supporters buiten het stadion gelaten voor een lange periode.

Nou weet ik niet of die 19-jarige supporter ook opgejut is door de aannemende, onsmakelijke en zeer persoonlijke hetze die gevoerd wordt tegen het eigen bestuur. Duidelijk is wel dat veel supporters bloed ruiken.

Misschien ga ik te ver als ik zeg dat straks ene idioot iemand van de directie aanvalt met een mes of ander wapen.

Met afschuw werd er gekeken naar de kwestie Jorien van der Herik. Dat supporters "oprotten" riepen naar de kale man werd gezien als onfatsoenlijk. Maar dat Cruijff dat roept over de directie is geen probleem en door sommige mensen in de media zelfs gezien als prima. Niemand die hier een standpunt tegen inneemt. De druk op die heethoofden neemt toe in de ArenA en het is tijd dat de KNVB Cruijff eens ter verantwoording roept.

Nogmaals, dit incident staat misschien los van het verhaal Cruijff, maar dat de sfeer in de ArenA expres grimmig is gemaakt is een gevaarlijke bedoeling.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:20 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Wat mij betreft, mag deze man nooit meer fluiten.
eh, hij handelde gewoon volgens de regels die door door knvb zijn opgelegd en welke nageleefd moeten worden. Dus de rode kaart was terecht als je naar de regels kijkt
Zegt niet dat ik erachter staat, maar je moet wel verder kijken dan je emotie
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:20 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Kijk, DAT zijn begrijpelijke reacties. Jammer dat Nijhuis blijkbaar niet zo'n realiteitszin heeft. Binnen enkele seconden liep de man al met een rode kaart achter zijn kont. Wat mij betreft, mag deze man nooit meer fluiten. Als dit je eerste reactie is, vraag ik me zelfs af of je 'het leven' wel snapt...
Is het echt de scheids schuld die de regels moet naleven of de makers van deze regels?
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:34 schreef Questular het volgende:
[..]


Is het echt de scheids schuld die de regels moet naleven of de makers van deze regels?
Hij had ook alle spelers mee kunnen nemen naar de kleedkamer. Die Esteban schrok zich wild van die idioot. En inderdaad, voor hetzelfde geld had hij een wapen bij zich.

@ Aeroblade: "Voor hetzelfde geld deed de man de vogeltjesdans". Het bijzich hebben van een wapen lijkt mij toch een zeer aanneembare gedachte. Hoe dan ook: Esteban had niet veel tijd om daar eens over na te gaan denken.
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:40 schreef Bankman het volgende:
[..]
Hij had ook alle spelers mee kunnen nemen naar de kleedkamer. Die Esteban schrok zich wild van die idioot. En inderdaad, voor hetzelfde geld had hij een wapen bij zich.

@ Aeroblade: "Voor hetzelfde geld deed de man de vogeltjesdans". Het bijzich hebben van een wapen lijkt mij toch een zeer aanneembare gedachte. Hoe dan ook: Esteban had niet veel tijd om daar eens over na te gaan denken.
Ik keur ook nergens de reactie van de keeper af, maar helaas wordt een scheidsrechter beoordeeld en afgerekend op het naleven van (soms kromme) regels. En ik vind het wat kort door de bocht om de schuld geheel bij Nijhuis neer te leggen, hij is alleen de uitvoerder van de regels en het probleem ligt meer bij de mensen die deze regels opstellen.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:47 schreef Questular het volgende:
[..]


Ik keur ook nergens de reactie van de keeper af, maar helaas wordt een scheidsrechter beoordeeld en afgerekend op het naleven van (soms kromme) regels. En ik vind het wat kort door de bocht om de schuld geheel bij Nijhuis neer te leggen, hij is alleen de uitvoerder van de regels en het probleem ligt meer bij de mensen die deze regels opstellen.
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:47 schreef Questular het volgende:
[..]


Ik keur ook nergens de reactie van de keeper af, maar helaas wordt een scheidsrechter beoordeeld en afgerekend op het naleven van (soms kromme) regels. En ik vind het wat kort door de bocht om de schuld geheel bij Nijhuis neer te leggen, hij is alleen de uitvoerder van de regels en het probleem ligt meer bij de mensen die deze regels opstellen.
Daar heb je wel gelijk in.

Het is zo jammer dat Ajax straks een boete krijgt en AZ uit het bekertoernooi gehaald wordt.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:53 schreef Bankman het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in.

Het is zo jammer dat Ajax straks een boete krijgt en AZ uit het bekertoernooi gehaald wordt.
Het eerste zal wel gebeuren, het tweede mag ik toch hopen van niet. Mjah, misschien ook wel. Geen idee.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:53 schreef Bankman het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in.

Het is zo jammer dat Ajax straks een boete krijgt en AZ uit het bekertoernooi gehaald wordt.
Gewoon beide clubs eruit halen en uitzoeken wie die "fan" is en van welke club hij aanhanger is.

Ik vermoed een AZ-fan gezien de 1-0 achterstand en daardoor de kans op uitschakeling. Idioten heb je overal, het zou mij niets verbazen als het nog klopt ook.
Allemaal de schuld van Ten Have. Sinds hij aan de macht is is er overal binnen de club moreel verval.
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:53 schreef Bankman het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in.

Het is zo jammer dat Ajax straks een boete krijgt en AZ uit het bekertoernooi gehaald wordt.
Ik denk eerder dat als er niet verder wordt gespeeld Ajax uit de beker wordt gezet, als een club de veiligheid niet kan handhaven is het een risico om de club verder te laten spelen in het toernooi.
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 10:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]

Het eerste zal wel gebeuren, het tweede mag ik toch hopen van niet. Mjah, misschien ook wel. Geen idee.
AZ heeft het heel slim gespeeld door Gerbrands te laten komen met die verklaring over het niet meer veilig voelen en door Verbeek geen interviews te laten geven. Daardoor lijkt de kans dat AZ uit het toernooi wordt gezet me erg klein.
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 10:12 schreef Regenerated het volgende:
[..]

Gewoon beide clubs eruit halen en uitzoeken wie die "fan" is en van welke club hij aanhanger is.

Ik vermoed een AZ-fan gezien de 1-0 achterstand en daardoor de kans op uitschakeling. Idioten heb je overal, het zou mij niets verbazen als het nog klopt ook.
het maakt niet uit voor wie hij 'supporter' is, het gebeurt in de Arena en Ajax is verantwoordelijk voor de veiligheid.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 10:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]

Het eerste zal wel gebeuren, het tweede mag ik toch hopen van niet. Mjah, misschien ook wel. Geen idee.
als je naar de regels kijkt zal az eruit moeten. Weglopen van het veld na een rode kaart en niet meer terug komen is wedstrijdweigering

we zien het wel.
az is in ieder geval goed in het spelen van het slachtoffer om gelijk maar te zeggen dat ze zich niet meer veilig voelen....weet zeker dat als esteban geen rood had gehad (als hij die kneus gewoon had laten liggen) de wedstrijd gewoon doorgespeeld werd en ajax alleen een boete gehad zou hebben.
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:33 schreef wise het volgende:
[..]

eh, hij handelde gewoon volgens de regels die door door knvb zijn opgelegd en welke nageleefd moeten worden. Dus de rode kaart was terecht als je naar de regels kijkt
Zegt niet dat ik erachter staat, maar je moet wel verder kijken dan je emotie
deze regel id door de FIFA gemaakt niet door de knvb
Ik snap er niets van. Als er weer ergens een tasjesdief wordt doodgeknuppelt vind iedereen dat maar eigen schuld en erbij horen. Nu geeft een keeper een belager 2 kleine trapjes na en is het terecht dat ze daardoor de wedstrijd verliezen. Juridisch hoeft hij zich geen enkele zorgen te maken, noodweer betekent ook dat je een klein beetje mag doorschieten. Inderdaad, je weet niet of hij de enige is, je weet niet waartoe hij in staat is. Je denkt niet na, je schiet in overlevingsstad.

Als hij hem nou serieuze schade had aangedaan, maar hij schopt hem tegen zn benen, dat is hooguit een blauwe plek. Een prima manier om een potentiële belager op afstand te houden.

De scheidsrechter moet niet het slachtoffer gaan straffen en eens nadenken voordat de regels worden toegepast. Ook in het voetbal is er zoiets als je verstand gebruiken.

En natuurlijk is de veiligheid in het geding. Je voelt je onveilig na zo'n incident. Je bent de hele wedstrijd al uitgescholden en bedreigt door duizenden mensen in je rug, en blijkbaar is Ajax niet in staat om ze te beteugelen. Als de scheidsrechter had gestaakt had er snel een onderzoek gedaan kunnen worden en extra maatregelen genomen kunnen worden. Op het moment dat hij dit verzaakt, is het volkomen terecht dat de trainer het doet. Hij is uiteindelijk verantwoordelijk voor zn spelers.
Ik denk dat dezelfde regels van toepassing zijn als bij dit incident:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staafincident

maw, Ajax uit de beker.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 11:21 schreef ntrx het volgende:
Ik denk ...
Daar gaat het mis.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 10:37 schreef exode het volgende:
[..]


het maakt niet uit voor wie hij 'supporter' is, het gebeurt in de Arena en Ajax is verantwoordelijk voor de veiligheid.
Iedereen die zich met veiligheid bij evenementen bezighoudt zal je kunnen vertellen dat 100% een utopie is. Voor zover ik weet is dit de eerste keer in de 15 jaar die de ArenA in gebruik is dat een idioot het veld op komt. Dus blijkbaar doet Ajax het op dat gebied zo slecht nog niet.
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:20 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Kijk, DAT zijn begrijpelijke reacties. Jammer dat Nijhuis blijkbaar niet zo'n realiteitszin heeft. Binnen enkele seconden liep de man al met een rode kaart achter zijn kont. Wat mij betreft, mag deze man nooit meer fluiten. Als dit je eerste reactie is, vraag ik me zelfs af of je 'het leven' wel snapt...
helemaal mee eens + waarom zou AZ hier voor gestraft moeten worden...als security wat beter oplet had dit voorkomen kunnen worden dus fout van Ajax + wat stond die gozer eigenlijk voor lul, als je zoiets doet..doe het dan goed
Er is weer rep en roer rond de arena. Spoedvergadering met de rvs ,ledenraad en Fuk side... Johan is erg kwaad ... Er was duidelijk afgesproken dat die gozer al in de 14de minuut het veld op had moeten stormen.....
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 11:31 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Daar gaat het mis.
Je hebt helemaal gelijk! Het is nog veel erger als ik dacht , er is zojuist bekend gemaakt dat de toeschouwer al een stadionverbod had:
http://www.soccernews.nl/(...)adionverbod_bij_Ajax

Ajax kan het nu dus helemaal vergeten...
Was het niet gewoon het broertje van ten have die het veld op kwam? Allebei van die kaalkopjes.
quote:
Voor hetzelfde geld had die man een mes bij zich.
Gast kom op zeg man

Voor hetzelfde geld hebben al die supporters die de trainingen komen bekijken een mes bij zeg. Veel meer kans van slagen. Voor het zelfde geld loop je rustig op een markt en is er een gozer die zich opblaast. Veel realistischer scenarios.
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 14:54 schreef dieselnoi het volgende:

[..]


Gast kom op zeg man

Voor hetzelfde geld hebben al die supporters die de trainingen komen bekijken een mes bij zeg. Veel meer kans van slagen. Voor het zelfde geld loop je rustig op een markt en is er een gozer die zich opblaast. Veel realistischer scenarios.
Nee het gaat erom dat Esteban geen tijd heeft om dat eens even goed te bedenken. Het schiet dus in de overlevingsstand. Hij schrikt zich rot en gaat waarschijnlijk van het ergste uit.
Serieus wat een gelul weer, Ajax moet er lekker zelf uit stappen+ een boete krijgen. De rode kaart is toch moeilijk imo omdat hij enerzijds doorgaat terwijl hij op de grond ligt maar daarentegen vond ik het nou ook niet echt buitensporig geweld + is het inschatten van hoe jij of iemand anders zou reageren onmogelijk.

Ben zelf Ajax supporter maar ga me eigen niet uit deze belachelijke situatie proberen te lullen. Teksten als 'maar dan geef je een idioot zoveel macht' daar kan ik niks mee, aangezien Ajax verantwoordelijk is voor de veiligheid in het stadion hadden ze er zelf voor moeten zorgen dat de 'supporter' het veld niet op kon lopen om die macht te pakken.

Ajax - AZ
0 - 3
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 09:25 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Ik vind het sneu voor Frank
Wordt ie wel sterker van ,maar enige juiste reactie van deze man.
userIcon
quote:
Op donderdag 22 december 2011 @ 17:00 schreef Extace het volgende:
Serieus wat een gelul weer, Ajax moet er lekker zelf uit stappen+ een boete krijgen. De rode kaart is toch moeilijk imo omdat hij enerzijds doorgaat terwijl hij op de grond ligt maar daarentegen vond ik het nou ook niet echt buitensporig geweld + is het inschatten van hoe jij of iemand anders zou reageren onmogelijk.

Ben zelf Ajax supporter maar ga me eigen niet uit deze belachelijke situatie proberen te lullen. Teksten als 'maar dan geef je een idioot zoveel macht' daar kan ik niks mee, aangezien Ajax verantwoordelijk is voor de veiligheid in het stadion hadden ze er zelf voor moeten zorgen dat de 'supporter' het veld niet op kon lopen om die macht te pakken.

Ajax - AZ
0 - 3
Mee eens .

Ajax had zelfs moeten voorkomen dat ie binnen kwam gezien zijn verbod.
36  van 36 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 21/12 [KNVB beker] Ajax - AZ gestaakt na aanval op Esteban443
» 24/05 John: "Bij Benfica kan ik me verder ontwikkelen." 8
» 24/05 Bielsa: "Barça blijft het beste team ter wereld"3
» 24/05 Velthuizen hoopt na EK op Oranje9


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden