[Upd] Grote brand in Goffertstadion Nijmegen

Nederland • Geschreven door ANP op 02-01-2012 @ 08:31
print 

In het Goffertstadion in Nijmegen is maandagochtend een grote brand uitgebroken. De brand zou ontstaan zijn in De Gaanderij, het businessgedeelte van het NEC-stadion.

De brandweer heeft volgens een woordvoerder assistentie uit de wijde omgeving opgeroepen. Een deel van het Goffertpark, waar het stadion staat, is afgesloten.

Update 10.43 uur

De brandweer heeft de brand in het Goffertstadion rond 9.00 uur onder controle weten te brengen. Het blussen was lastig omdat er in de nabijheid van het stadion geen bluswater aanwezig bleek te zijn. Hierdoor moest het water komen vanuit het 500 meter verderop gelegen kuurcentrum Sanadome.

Het businessgedeelte in het stadion is volledig uitgebrand. Het is nog onduidelijk of dit gedeelte van het Goffertstadion tijdens de eerstvolgende thuiswedstrijd van N.E.C., op 29 januari tegen ADO Den Haag, weer enigszins bruikbaar zal kunnen zijn.

Grote brand in Goffertstadion Nijmegen
Grote brand in Goffertstadion Nijmegen (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 02/01 Opslaghal Losser verwoest door brand1
» 28/09 Brand verwoest 73 jaar oud stadion in Kopenhagen11
» 28/04 Sporttekenaar Dick Bruijnesteijn overleden10
» 27/04 Voetbalmoeder sommeert DWDD 95


delen | eKudos nujij

16510 views / 45 reacties
Reacties op dit bericht
45  van 45 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Veel grote branden de laatste tijd..
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 08:38 schreef dutch-lycan het volgende:
riekt naar?
rook?
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 08:38 schreef dutch-lycan het volgende:
riekt naar?
Gevalletje "even Apeldoorn bellen"
userIcon
quote:
Grote brand in Goffertstadion Nijmegen

Laatste update: 2 januari 2012 08:48 infoBekijk op de kaart.

NIJMEGEN - In het Goffertstadion in Nijmegen is maandagochtend een grote brand uitgebroken. De brand zou ontstaan zijn in De Gaanderij, het businessgedeelte van het NEC-stadion.

De tribunes staan niet in brand. Een groot aantal NEC-supporters staat naar de brand te kijken. Via Twitter vraagt de club de fans om niet naar het stadion te komen.

De brandweer heeft volgens een woordvoerder assistentie uit de wijde omgeving opgeroepen. Een deel van het Goffertpark, waar het stadion staat, is afgesloten.

Twee schoonmakers ontdekten de brand in de bar van het stadion, meldt RTV Nijmegen. Zij hebben de brandweer geallarmeerd.

Het deel van het Goffertpark waar het stadion staat, is afgesloten.

Geen bluswater

Een probleem is dat er geen water bij het stadion is om de brand te blussen. Met slangen wordt er water aangevoerd vanuit een vergadercentrum en een rouwcentrum die op ongeveer 300 meter afstand van Goffertstadion liggen, zei een woordvoerder van de politie.

Inmiddels wordt vanuit een hoogwerker de brand geblust.
http://www.nu.nl/binnenla(...)tadion-nijmegen.html

Gevalletje: Faal bij aanbouw?
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 08:57 schreef Crazy-M het volgende:
[..]

http://www.nu.nl/binnenla(...)tadion-nijmegen.html

Gevalletje: Faal bij aanbouw?
Geen water bij het stadion om te blussen? Dat is toch wel en erg grote misser lijkt me..
userIcon
alweer onder controle

quote:
De politie had de brand iets voor 09.00 uur onder controle.
Als we de politie toch niet hadden
Lekker idee, geen bluswater in de buurt. Wat als het hele stadion vol mensen was geweest?
Waar is Wesley?
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 10:17 schreef Rickazio het volgende:
Merab Jordania probeert meer mensen achter zich te krijgen en weet er meer van?
Want Merab is de man van NEC?
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 10:17 schreef Rickazio het volgende:
Merab Jordania probeert meer mensen achter zich te krijgen en weet er meer van?
Die mensen zal hij niet achter zich krijgen hoor.
userIcon
Gelukkig zijn de business seats getroffen en niet de plaatsen voor de echte supporters.
Business seats
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 10:46 schreef slipjesgeur het volgende:
[..]


Het is NEC hoor? die trekken over het algemeen geen volle stadions..
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 10:47 schreef TUFKAL het volgende:
Gelukkig zijn de business seats getroffen en niet de plaatsen voor de echte supporters.
Business seats
Levert wel het meeste geld op.
userIcon
Me dunkt dat een brandverzekering moet vragen naar de nabijheid van bluswater. Mogelijk heeft NEC gelogen? Dan zijn de rapen nog niet gaar en mogen ze het zelf betalen.

En controles brandveiligheid?
Beetje raar dit.
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 10:48 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Levert wel het meeste geld op.
Ja voetbal anno nu.
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 10:01 schreef ruleoff het volgende:
Lekker idee, geen bluswater in de buurt. Wat als het hele stadion vol mensen was geweest?
Inderdaad, ook een beetje vreemd, overal liggen toch de brandkranen in de weg/trottoir...
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 10:51 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Inderdaad, ook een beetje vreemd, overal liggen toch de brandkranen in de weg/trottoir...
nee volgens mij niet.
userIcon
Gevalletje in de brand, uit de brand.
Een schwalbe toch=

quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 10:51 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Inderdaad, ook een beetje vreemd, overal liggen toch de brandkranen in de weg/trottoir...
daar blijkbaar niet
Bobo die z'n dikke sigaar nog brandend in volle prullenbak gooit?
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 10:47 schreef TUFKAL het volgende:
Gelukkig zijn de business seats getroffen en niet de plaatsen voor de echte supporters.
Business seats
Die echte 'supporters' slaan hun eigen tribune meestal wel kort en klein. Met hun neanderthalerharses.
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 10:59 schreef Joop_van_Amerongen het volgende:
[..]

Die echte 'supporters' hooligans slaan hun eigen tribune meestal wel kort en klein. Met hun neanderthalerharses.
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 10:51 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Inderdaad, ook een beetje vreemd, overal liggen toch de brandkranen in de weg/trottoir...
Niet overal, het is alleen verplicht indien er geen directe toegang is voor blusvoertuigen. Het NEC terrein zal sowieso particulier bezit zijn en dan moet de eigenaar de aansluiting (die niet goedkoop is) zelf regelen. Vaak wordt dat dat ook "vergeten" bij de aanleg.
userIcon
Ik dacht trouwens dat de schoonmakers gingen staken....
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 10:46 schreef slipjesgeur het volgende:
[..]


Het is NEC hoor? die trekken over het algemeen geen volle stadions..
Zelfs als we jaren slecht spelen zit het nog vol. Kunnen een boel andere clubs een voorbeeld aan nemen.
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 11:03 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
+1
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 08:38 schreef dutch-lycan het volgende:
riekt naar?
Bussiness as usual?
Vuuraanstekers verbieden!
Voetbal Verbieden!
NEC Verbieden!

Allemaal goede oplossingen voor dit probleem . Eventjes met Burgemeester Appie (Ik mag Appie zeggen ) van Rotterdam overleggen of we een vuist kunnen maken.
userIcon
Die blusleidingen komen nu alsnog, maar dan voor 5x de kosten t.o.v. aanleg tijdens de bouw van het station. Goedkoop is duurkoop, blijkt voor de 1000ste keer.
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 11:03 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
De grootste fout die men vaak maakt is om Hooligans niet als fans te zien. Dat zijn ze namelijk wel. Ze gedragen zich alleen anders dan de "normale" fans. Ze zijn alleen net zoveel fan van een club als de normale fans...
userIcon
N(og) E(en) C(atastrofe)????
Hoe is het mogelijk dat er geen bluswater in de buurt van het stadion te vinden is? Dat zou toch nooit moeten kunnen. We zijn constant in de weer met veiligheid dit en veiligheid dat maar wanneer er dus brand ontstaat dan heb je een enorm probleem omdat er geen water is.
Dus als je fan bent van een club, laat je de club door jouw toedoen als hooligan in slecht daglicht staan? Wat een bullshit..
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 12:35 schreef zyx1981 het volgende:
Grote minpunt alleen, is dat de gemeente ongetwijfeld de kosten van de brand vergoed.. en de burger op die manier opnieuw onvrijwillig dat k*voetbal loopt te subsidieren, daar waar de natuur (-72%) en de musea/theaters het wel zeer moeilijk hebben. Maarja, brood en spelen, de Simpeltons moeten bezig gehouden worden enzo.
Huil Huil. Denk dat NEC zelf wel een brandverzekering heeft, dus wat de gemeente daar dan mee te maken heeft? Verder hoeft die ziekte hier niet gebruikt te worden, daar zijn genoeg andere krachttermen voor.

Musea en Theaters mogen het dan misschien moeilijk hebben, maar als het aanbod niet aansluit met wat het publiek wil, dan trek je ook geen klanten. Moeten we dan maar oneindig blijven investeren? Vind ik van niet.

Niet dat ik het goed vind dat voetbal wordt gesubsidieerd, maar het is wel volksvermaak nr1. Daarnaast is het in Nederland zo dat BVO's geld moeten lenen via de gemeentes, omdat banken dat niet rechtstreeks willen/mogen. Dat jij geen fan van voetbal bent, prima, ik ben geen fan van musea en het overgrote deel wat plaatsvind in de theaters. Ieder zijn ding gelukkig.
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 13:08 schreef Prfts het volgende:
Dus als je fan bent van een club, laat je de club door jouw toedoen als hooligan in slecht daglicht staan? Wat een bullshit..
Dat besef hebben die lui helemaal niet. Toen ik nog als student werkte en in de kassen een bijbaan had in het weekend liepen daar enkele van dat soort figuren rond. Tattoo's van de betreffende club, de helft van de tijd ging het over de club, maar ze hadden wel honkbalknuppels in de kofferbak om af en toe te kunnen rausen...

Het zijn wel degelijk supporters van zo'n club, alleen hebben ze een hele zooi hersencellen minder om te beseffen hoeveel schade zij aanrichten met hun gedrag, fans/supporters zijn het wel degelijk...die fout maakt met maar al te vaak...



quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 11:21 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
[..]

Zelfs als we jaren slecht spelen zit het nog vol. Kunnen een boel andere clubs een voorbeeld aan nemen.
Is ook niet zo'n grote prestatie, als je een van de kleinste 'stadions' van de Eredivisie bezit...
userIcon
"Stadionmanager Theo van Benthum stelde maandagochtend tegenover het ANP dat de brandweer zelf de infrastructuur van het stadion heeft laten aanleggen en dat het voor hem een raadsel is waarom er direct bij het stadion geen bluswater beschikbaar was."

Vreemd.....
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 11:03 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
tomŕto, tomáto...
userIcon
Daar zit toch ook het CBR?
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 13:08 schreef chimchar het volgende:
Hoe is het mogelijk dat er geen bluswater in de buurt van het stadion te vinden is? Dat zou toch nooit moeten kunnen.
Het is en blijft een grote faal, maar als je zou tellen hoe vaak je "dat zou toch nooit moeten kunnen" roept in een jaar... Dit is ver van een uitzonderlijk geval.
45  van 45 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 02/01 Opslaghal Losser verwoest door brand1
» 28/09 Brand verwoest 73 jaar oud stadion in Kopenhagen11
» 28/04 Sporttekenaar Dick Bruijnesteijn overleden10
» 27/04 Voetbalmoeder sommeert DWDD 95


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden