McClaren keert terug bij FC Twente

Voetbal • Geschreven door Erwin op 05-01-2012 @ 15:14
print 

Steve McClaren keert terug bij FC Twente. De oefenmeester die de Tukkers in 2010 het landskampioenschap bezorgde zal bij de club uit Enschede een contract voor 2,5 seizoenen tekenen. Naar verwachting zal hij morgen worden gepresenteerd.

McClaren streek in de zomer van 2009 neer in Enschede en kende daar een uitstekend seizoen met als bekroning de landstitel in de Eredivisie. Daarna vertrok hij naar VfL Wolfsburg waar de Engelsman al snel weer op straat werd gezet. Ook aan zijn avontuur bij Nottingham Forest is voortijdig een einde gekomen omdat beloofde versterkingen er niet kwamen.

McClaren zal in Enschede de opvolger worden van Co Adriaanse die eerder deze week ontslag kreeg vanwege het ontbreken van chemie tussen hem en de selectie. In de Eredivisie staat Twente momenteel op een gedeelde derde plaats op vijf punten achterstand van koploper AZ. Ook spelen de Tukkers nog Europees voetbal.


Bron: RTV Oost


Lees ook:

» 04/01 'Avram Grant in beeld bij FC Twente'4
» 04/01 FC Twente in onderhandeling met McClaren4
» 04/01 Twente heeft geen geld voor versterkingen4
» 03/01 Twente noemt aanstellen Adriaanse inschattingsfout17


delen | eKudos nujij

4841 views / 57 reacties
Reacties op dit bericht
48  van 57 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
Hopelijk net zo'n succes als in 2010!
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Hopelijk net zo'n succes als in 2010!
Dit dus.
userIcon
Nu al grote kanshebber voor titel meest opzichte transfer 2012
Het bericht schetst een beetje het beeld dat hij in Engeland ook op straat is gezet. Volgens mij is hij daar op eigen initiatief weggegaan.

Hopen voor Twente dat ze hier meer mee kunnen bereiken dan wat ze bereikt hebben in voorgaande jaren.
Alsof dat aan McLaren lag en niet aan de spelers die ze toen wel hadden (en nu niet meer). Maar hij heeft in ieder geval laten zien dat ie voor een flinke zak geld laat zien waar zijn prio's liggen, die is bij een aanbieding van een andere club er zo weer vandoor.
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]

Hoop het niet. Van mij mag Twente best incidenteel een succes hebben, maar het wordt weer tijd dat ze plaats maken voor de stad. Feyenoord is op z'n weg terug, het platteland mag weer plaats maken De strijd hoort uitgevochten te worden tussen de giganten Ajax en Feyenoord, met PSV en Twente als outsiders.
Feyenoord is verleden tijd, daarom eindigt het op een D.

Owja en Enschede is een stad.. je bent in de war met Roda of Graafschap..
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]

Hoop het niet. Van mij mag Twente best incidenteel een succes hebben, maar het wordt weer tijd dat ze plaats maken voor de stad. Feyenoord is op z'n weg terug, het platteland mag weer plaats maken De strijd hoort uitgevochten te worden tussen de giganten Ajax en Feyenoord, met PSV en Twente als outsiders.
De strijd hoort te worden uitgevochten tussen de beste ploegen, niet tussen twee elftallen wiens rivaliteit niets te maken heeft met de rest van de Eredivisie. Tot de beste ploegen horen Twente, PSV en AZ er toch nog echt bij.
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]

Hoop het niet. Van mij mag Twente best incidenteel een succes hebben, maar het wordt weer tijd dat ze plaats maken voor de stad. Feyenoord is op z'n weg terug, het platteland mag weer plaats maken De strijd hoort uitgevochten te worden tussen de giganten Ajax en Feyenoord, met PSV en Twente als outsiders.
AZ!!
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:20 schreef MeNTaL_TO het volgende:
Alsof dat aan McLaren lag en niet aan de spelers die ze toen wel hadden (en nu niet meer). Maar hij heeft in ieder geval laten zien dat ie voor een flinke zak geld laat zien waar zijn prio's liggen, die is bij een aanbieding van een andere club er zo weer vandoor.
Altijd leuk, als het slecht gaat moet de staf oprotten maar als het goed gaat ligt het aan de spelers
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:22 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Feyenoord is verleden tijd, daarom schrijf je het met een D.
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]

Hoop het niet. Van mij mag Twente best incidenteel een succes hebben, maar het wordt weer tijd dat ze plaats maken voor de stad. Feyenoord is op z'n weg terug, het platteland mag weer plaats maken De strijd hoort uitgevochten te worden tussen de giganten Ajax en Feyenoord, met PSV en Twente als outsiders.
De twee grootmachten van weleer samen terug aan de top!

Stel je zo'n grande finale als vorig jaar eens voor maar dan tussen Ajax en Feyenoord..
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:26 schreef Dven het volgende:
[..]


De twee grootmachten van weleer samen terug aan de top!

Stel je zo'n grande finale als vorig jaar eens voor maar dan tussen Ajax en Feyenoord..
Ja, lache man!

dan weet je ten minste zeker dat er een stad in puin gaat.
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:26 schreef Slagroom10 het volgende:
[..]


Ja of een club met geschiedenis dat je het daarom met een D schrijft. Bijdehandje
Waar komt de naam Feyenoord oorspronkelijk vandaan? Deze is terug te vinden omstreeks 1450. Toen lag er een eiland in de maas, genaamd "Feijenoord". Dit eiland was vernoemd naar Feye van der Does. Het eiland kreeg de logische naam Feye's oord

Laat die droeftoeter hierboven maar lekker oord met een 't' schrijven
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 05-01-2012 @ 15:32 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:19 schreef frleus het volgende:
Het bericht schetst een beetje het beeld dat hij in Engeland ook op straat is gezet. Volgens mij is hij daar op eigen initiatief weggegaan.
Ik neem aan dat de meeste lezers dat wel begrijpen als er staat:
quote:
Ook aan zijn avontuur bij Nottingham Forest is voortijdig een einde gekomen omdat beloofde versterkingen er niet kwamen.
userIcon
Dit kan nooit goed gaan.

quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]

Hoop het niet. Van mij mag Twente best incidenteel een succes hebben, maar het wordt weer tijd dat ze plaats maken voor de stad. Feyenoord is op z'n weg terug, het platteland mag weer plaats maken De strijd hoort uitgevochten te worden tussen de giganten Ajax en Feyenoord, met PSV en Twente als outsiders.
Wat ben jij een enorme sukkel zeg. Enschede is ook een stad. Omdat die toevallig niet zo uit de kluiten gewassen is als Rotterdam betekent niet dat het gelijk het platteland is.....loser.

En aangezien Feyenoord er zelf eigenhandig een financieel zooitje van heeft gemaakt, hebben ze het aan zichzelf te danken dat ze staan waar ze staan.

Feyenoord 'gigant' noemen is echt zooo 20e eeuw.....
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:32 schreef Dven het volgende:
[..]


Waar komt de naam Feyenoord oorspronkelijk vandaan? Deze is terug te vinden omstreeks 1450. Toen lag er een eiland in de maas, genaamd "Feijenoord". Dit eiland was vernoemd naar Feye van der Does. Het eiland kreeg de logische naam Feye's oord

Laat die droeftoeter hierboven maar lekker oord met een 't' schrijven
Oort bestaat gewoon.. maar heb ik nou je kluppie beledigd..?
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:29 schreef GA het volgende:
[..]


Ja, lache man!

dan weet je ten minste zeker dat er een stad in puin gaat.
Laat mij die glazen bol van jou eens lenen dan!
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:35 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Oort bestaat gewoon.. maar heb ik nou je kluppie beledigd..?
Bestaat, maar niet in die context en dat weet jij zelf ook. Mijn club heb je niet beledigd. Dat is Ajax
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:26 schreef Dven het volgende:
[..]


De twee grootmachten van weleer samen terug aan de top!

Stel je zo'n grande finale als vorig jaar eens voor maar dan tussen Ajax en Feyenoord..
Misschien wordt de nieuwe klassieker wel Twente-Ajax

Dan hebben we 't Oosten tegen 't Westen.. ipv een randstad-derby
userIcon
Iets zegt me dat dit een mislukking wordt.... althans, ik hoop het :P
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:40 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Misschien wordt de nieuwe klassieker wel Twente-Ajax

Dan hebben we 't Oosten tegen 't Westen.. ipv een randstad-derby
Voor een klassieker heb je historie nodig. En misschien weet je het niet maar voor Twente de historie van een Ajax of Feyenoord weet te evenaren zal er eerst nog een titel of 15 gewonnen moeten winnen, net als een handvol aan Europese bekers en zal er een gigantische groep van spelers met wereldnaam gespeeld moeten hebben.

Daarbij zal een Rotterdammer of Amsterdammer zich nimmer spiegelen aan een redelijk nietszeggende stad in het oosten des lands. Waar staat Enschede nou om bekend? Het enige dat de meeste mensen kennen zijn de plaatselijke FC en de vuurwerkramp.
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:44 schreef Dven het volgende:
[..]


Voor een klassieker heb je historie nodig. En misschien weet je het niet maar voor Twente de historie van een Ajax of Feyenoord weet te evenaren zal er eerst nog een titel of 15 gewonnen moeten winnen, net als een handvol aan Europese bekers en zal er een gigantische groep van spelers met wereldnaam gespeeld moeten hebben.

Daarbij zal een Rotterdammer of Amsterdammer zich nimmer spiegelen aan een redelijk nietszeggende stad in het oosten des lands. Waar staat Enschede nou om bekend? Het enige dat de meeste mensen zullen kennen is de plaatselijke FC en de vuurwerkramp.
Vandaar dat ik 'wordt' zei, als twente nog enkele decennia doorgaat in de top ontstaat er wel iets van een klassieker. En die randstedelijke arrogantie is alleen maar leuk, gaan ze nog harder af bij een nederlaag.
userIcon
"In de Eredivisie staat Twente momenteel op een gedeelde derde plaats op vijf punten achterstand van koploper AZ"

Best netjes van Co!
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:49 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Vandaar dat ik 'wordt' zei, als twente nog enkele decennia doorgaat in de top ontstaat er wel iets van een klassieker. En die randstedelijke arrogantie is alleen maar leuk, gaan ze nog harder af bij een nederlaag.
En daarom geef ik even aan wat er dan nog allemaal bereikt moet worden. Succes ermee zal ik zeggen. Ik zie het in ieder geval niet gebeuren. Zelfs PSV is het niet gelukt, terwijl zij de afgelopen 30 jaar beduidend beter presteren dan Feyenoord en de afgelopen 15 jaar beduidend beter dan Ajax.

Het is in ieder geval fijn om te weten dat Feyenoord uit het dal aan het kruipen is. Hopelijk zien ze bij Ajax ook het licht en kan de klassieker eindelijk weer in ere hersteld worden.
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:53 schreef Dven het volgende:
[..]


En daarom geef ik even aan wat er dan nog allemaal bereikt moet worden. Succes ermee zal ik zeggen. Ik zie het in ieder geval niet gebeuren. Zelfs PSV is het niet gelukt, terwijl zij de afgelopen 30 jaar beduidend beter presteren dan Feyenoord en de afgelopen 15 jaar beduidend beter dan Ajax.

Het is in ieder geval fijn om te weten dat Feyenoord uit het dal aan het kruipen is. Hopelijk zien ze bij Ajax ook het licht en kan de klassieker eindelijk weer in ere hersteld worden.
Ajax-PSV wordt ook vaak een klassieker genoemd.. (maar oke, het voelt niet aan als de 'echte' klassieker).
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:19 schreef frleus het volgende:
Het bericht schetst een beetje het beeld dat hij in Engeland ook op straat is gezet. Volgens mij is hij daar op eigen initiatief weggegaan.

Hopen voor Twente dat ze hier meer mee kunnen bereiken dan wat ze bereikt hebben in voorgaande jaren.
Troll hoop ik?

Laatste jaren is Twente 4e, 2e, 2e, 1e en 2e geworden

Welcome back, Steve!!
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 16:14 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]

Troll hoop ik?

Laatste jaren is Twente 4e, 2e, 2e, 1e en 2e geworden

Welcome back, Steve!!
Zolang het niet 1e, 1e, 1e, 1e, 1e, etc. is kan hopen voor meer natuurlijk prima
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 16:11 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Ajax-PSV wordt ook vaak een klassieker genoemd.. (maar oke, het voelt niet aan als de 'echte' klassieker).
Tsja, zo kan je alles een naam geven. Maar een klassieker zal het nooit zijn.

Klassiekers zijn:

Celtic - Rangers
Barca - Real
Boca - River plate
Liverpool - Manchester
Fener - Galatasaray
AC - Inter
Olmpiacos - Panathinaikos
En dus ook Ajax - Feyenoord

Geloof me, Ajax-PSV zal je in geen rijtje tegenkomen, terwijl de klassieker vaak erg hoog staat

Zij bijv: http://www.dailymail.co.u(...)otball-Nos-10-1.html
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 16:27 schreef RichardHammond het volgende:
[..]


Vanwege misplaatste arrogantie ja. Waar staat Rotterdam bekend om dan? Haven en voetbal, meer ook niet. Het oosten van Nederland kent een vele malen rijkere geschiedenis dan het westen. Enschede kreeg zelfs eerder stadsrechten dan Rotterdam en ongeveer gelijktijdig met Amsterdam.
Dat noem ik pas misplaatste arrogantie.

En stadsrechten!! Dat gaat natuurlijk écht helemaal nergens over. Daarbij zijn de stadsrechten van Enschede gelijktijdiger van aard met die van Rotterdam dan met die van Amsterdam. Jezelf beter inlezen in de stadsrechten en in de geschiedenis.
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:44 schreef Dven het volgende:
[..]


Voor een klassieker heb je historie nodig. En misschien weet je het niet maar voor Twente de historie van een Ajax of Feyenoord weet te evenaren zal er eerst nog een titel of 15 gewonnen moeten winnen, net als een handvol aan Europese bekers en zal er een gigantische groep van spelers met wereldnaam gespeeld moeten hebben.

Daarbij zal een Rotterdammer of Amsterdammer zich nimmer spiegelen aan een redelijk nietszeggende stad in het oosten des lands. Waar staat Enschede nou om bekend? Het enige dat de meeste mensen kennen zijn de plaatselijke FC en de vuurwerkramp.
Nee hoeren, drugs, een haven en een veel te grote bek, daar moet je trots op zijn..

Zo kun je overal wel over beginnen, 't is toch maar een hoop stenen.
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 16:43 schreef Dven het volgende:
[..]


Dat noem ik pas misplaatste arrogantie.

En stadsrechten!! Dat gaat natuurlijk écht helemaal nergens over. Daarbij zijn de stadsrechten van Enschede gelijktijdiger van aard met die van Rotterdam dan met die van Amsterdam. Jezelf beter inlezen in de stadsrechten en in de geschiedenis.
Stadsrechten:
Rotterdam 1340
Amsterdam 1306
Enschede 1325, Enschede kreeg ze echter al in 1300, maar in 1325 zijn ze pas door de Utrechtse bisschop bevestigd.

Lees jezelf eens in voordat je wat doms blaat en een anders vals beschuldigd. Al hoef ik mijzelf niet in te lezen vanwege mijn interesse in de geschiedenis en dan met name in de geschiedenis van het oosten.

Verder vraag ik mij af waar er misplaatste arrogantie is aan mijn reactie? Enschede een nietszeggend stadje noemen is inderdaad vrij arrogant.
Je kunt merken aan al die schreeuwerds hier dat ze nog nooit in twente zijn geweest. Is maar goed ook want we moeten hier niet van die arrogante, individualisische zakkenwassers hebben hier. Geef mij de twentse mentaliteit maar hoe mooi de stad a'dam ook is.

Ohja, welcome back Steve. (y)
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 16:52 schreef RichardHammond het volgende:
[..]


Stadsrechten:
Rotterdam 1340
Amsterdam 1306
Enschede 1325, Enschede kreeg ze echter al in 1300, maar in 1325 zijn ze pas door de Utrechtse bisschop bevestigd.

Lees jezelf eens in voordat je wat doms blaat en een anders vals beschuldigd. Al hoef ik mijzelf niet in te lezen vanwege mijn interesse in de geschiedenis en dan met name in de geschiedenis van het oosten.

Verder vraag ik mij af waar er misplaatste arrogantie is aan mijn reactie? Enschede een nietszeggend stadje noemen is inderdaad vrij arrogant.
Ah, opeens geldt de belofte en niet de bevestiging Op die manier kan je ook 1299 aanduiden als het jaar waarin Rotterdam voor het eerst stadsrechten verkreeg. Daarbij is het hele stadsrechtenverhaal natuurlijk complete bullshit. Het betekent namelijk helemaal niets. Of gaan we al die gehuchten met stadsrechten ook een geschiedenis toedichten die groter is dan die van steden met een beduidend grotere invloed maar die geen of pas veel later hun stadsrechten verkregen?

Zoals ik hiervoor al zei: Mensen kennen Enschede van een voetbalclub en van een ramp. Wat dat betreft is het nietszeggend. Ik denk dat de meeste Nederlanders moeite hebben om het op de kaart aan te kunnen wijzen, laat staan alles wat van daarbuiten komt. Verder niets mis met Enschede hoor. Ik vind het een leuk stadje en ik ben gek op Twente maar doe het nou niet voorkomen alsof het allemaal zoveel voorstelt.

Het misplaatste aan jouw reactie is dat je aangeeft dat het oosten een grotere geschiedenis heeft dan het westen. Daar sla je de plank volledig mee mis!
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 16:21 schreef Dven het volgende:
[..]


Tsja, zo kan je alles een naam geven. Maar een klassieker zal het nooit zijn.

Klassiekers zijn:

Celtic - Rangers
Barca - Real
Boca - River plate
Liverpool - Manchester
Fener - Galatasaray
AC - Inter
Olmpiacos - Panathinaikos
En dus ook Ajax - Feyenoord

Geloof me, Ajax-PSV zal je in geen rijtje tegenkomen, terwijl de klassieker vaak erg hoog staat

Zij bijv: http://www.dailymail.co.u(...)otball-Nos-10-1.html
Die lijst is soberzo leidend. The Dailymail staat bekend als een platform waar hoogwaardige journalistiek wordt bedreven. Je ziet op die lijst ook mooie rivaliteiten tussen clubs die nooit iets betekend hebben, of die zwaar afgegleden zijn. Daar insinueer ik trouwens niets mee.

Feit is dat er maar 1 echte klassieker is, en dat is Feyenoord - Ajax, maar die lijst slaat helegaar nergens op.

Ik durf zelfs te stellen dat PSV momenteel een "groter" merk in het buitenland is dan Feyenoord. En ik twijfel of Feyenoord wat dat aangaat, boven Twente uitkomt. Natuurlijk heb je ook nog wel wat ouwe knakkers die Feyenoord zullen kennen.
userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 17:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]

Precies. PSV en Twente zijn mooie subtoppers om de grote clubs Feyenoord en Ajax scherp te houden, maar de top hoort te bestaan uit de twee reuzen Ajax en Feyenoord. Niet uit clubs uit plattelandsgebieden.
Een bericht over een voetbalclub met een nieuwe coach loopt uit in een discussie over stadsrechten van rond 1300.

Mensen SHUT UP, alsjeblieft.
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:22 schreef Schepseltje het volgende:
Feyenoord is verleden tijd, daarom eindigt het op een D.

Owja en Enschede is een stad.. je bent in de war met Roda of Graafschap..
Twente en Enschede.

De werkwoordvorm van de verleden tijd wordt op één van de drie volgende manieren gevormd:
(1) stam + de
(2) stam + te
(3) klinkerwijziging van de stam

Twente moet oppassen dat ze het goede beleid niet ten gronde gooien.

2.5 jaar mclarren waar ze nu ook nog Co 2 jaar salaris ofzo moeten betalen.

Daarnaast is Mclarren niet op jeugd gericht. Waardoor ze (te) veel moeten kopen. Dit gaat allemaal fout.
userIcon
Nu denken ze gelijk weer kampioen te worden, terwijl Twente aan kwaliteit heeft ingeleverd met het vertrek van 2 belangrijke spelers.

userIcon
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 19:05 schreef KlapMongeaul het volgende:
Nu denken ze gelijk weer kampioen te worden, terwijl Twente aan kwaliteit heeft ingeleverd met het vertrek van 2 belangrijke spelers.

Eens. Het was in het kampioensjaar vaak Ruiz of Janssen die in de laatste 10 minuten iets beslissend deed. Die "kwaliteit" heeft twente niet meer.
userIcon
Die McClaren heeft wel een snelle lap gereden zeg, nu alweer terug bij Twente!
quote:
Op donderdag 5 januari 2012 @ 15:26 schreef Dven het volgende:
[..]


De twee grootmachten van weleer samen terug aan de top!

Stel je zo'n grande finale als vorig jaar eens voor maar dan tussen Ajax en Feyenoord..
ja ik zie het alweer voor me, 2 keer een leeg stadion :S
48  van 57 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 04/01 'Avram Grant in beeld bij FC Twente'4
» 04/01 FC Twente in onderhandeling met McClaren4
» 04/01 Twente heeft geen geld voor versterkingen4
» 03/01 Twente noemt aanstellen Adriaanse inschattingsfout17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden