"Ronaldinho van toen beter dan Messi van nu"

Voetbal • Geschreven door Niels (DerMeister) op 24-01-2012 @ 13:37
print 

Juliano Belletti, voormalig speler van FC Barcelona, is van mening dat zijn voormalig ploeg op dit moment niet het beste team is dat de Catalaanse grootmacht ooit heeft voortgebracht. De Braziliaanse rechtsback, die op dit moment in eigen land speelt voor Ceará, liet weten dat hij Lionel Messi niet ziet als de beste voetballer ooit van de Catalanen.

"Ronaldinho had concurrenten die ervoor zorgden dat hij nog hoger moest pieken", aldus Belletti, die tussen 2004 en 2007 onder contract stond bij Barcelona. "Hij moest het opnemen tegen Zidane en Figo. Daar komt bij dat hij meer titels heeft gewonnen. Messi krijgt nu veel meer hulp. Als ik moet kiezen tussen de Ronaldinho van toen of de Messi van nu, dan kies ik overduidelijk voor Ronaldinho."

Verder vindt Belletti dat de ploeg van Josep Guardiola nog niet beter is dan het team onder Frank Rijkaard, dat in 2006 de finale van de Champions League won. In de eindstrijd wist Belletti destijds de winnende treffer te scoren tegen Arsenal (2-1 winst).  "Ik sla ons team van destijds hoger aan omdat we veel meer tegenstand hadden", aldus Belletti. "We speelden tegen Real met Zidane, Ronaldo en Figo. Ook het Milan van Kaka en Liverpool dat toen een grootse periode beleefde."


Bron: VI


Lees ook:

» 09:04 [NBA] Miami dankzij Wade en James verder1
» 08:31 'Aissati kan voor drie jaar bijtekenen'3
» 08:11 Holla twijfelt tussen ADO en VVV 0
» 24/05 John: "Bij Benfica kan ik me verder ontwikkelen." 10


delen | eKudos nujij

7386 views / 16 reacties
Reacties op dit bericht
16  van 16 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Messi is zonder twijfel beter dan Ronaldinho, al is het alleen al om het feit dat Messi veel meer een teamspeler is ipv een showspeler.

Persoonlijk vind ik Figo en Zidane trouwens minder dan Bergkamp, puur voetbaltechnisch gezien.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:41 schreef Yi-Long het volgende:
Messi is zonder twijfel beter dan Ronaldinho, al is het alleen al om het feit dat Messi veel meer een teamspeler is ipv een showspeler.

Persoonlijk vind ik Figo en Zidane trouwens minder dan Bergkamp, puur voetbaltechnisch gezien.
Beter dan Figo kan ik inkomen, maar zeker niet beter dan Zidane.
userIcon
Een Braziliaan zal nooit voor een Argentijn kiezen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Als Bergkamp destijds gewoon naar Barca was gegaan, ipv naar Inter en vervolgens Arsenal, dan had je daar nu anders over gedacht.
Dan had Nederland zeker het WK en het EK gewonnen ja!
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:44 schreef Renzoku het volgende:
[..]


Beter dan Figo kan ik inkomen, maar zeker niet beter dan Zidane.
userIcon
In zijn hoogtij dagen vond ik ROnaldinho meer een baltovenaar. Bewegingen maken die niet konden. Dat is leuk, geweldig, heerlijk, maar zo ken ik ook straat bal tovenaars. Messi is gewoon ubercompleet. Schitterende solo acties en een geweldige team speler en ook nog eens 'zo gewoon gebleven'.
userIcon
ik heb altijd het idee dat Messi niet "zo gebleven is" maar dat ie gewoon autistisch is. sommige autisten bouwen de hele dag knikkerbanen en flippen als iemand dat van ze afpakt, nou dat heeft Messi met voetbal...
In 1 ding heeft hij mischien wel gelijk, Messi krijgt wel meer hulp. Dat Messi een geweldige voetballer is dat moge duidelijk zijn. Maar dat hij ook heel veel heeft aan vooral Xavi en Iniesta is ook duidelijk.
quote:
Op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:44 schreef Renzoku het volgende:
[..]


Beter dan Figo kan ik inkomen, maar zeker niet beter dan Zidane.
Onzin. Bergkamp is minstens zo goed als Zidane. Persoonlijk schat ik hem zelfs hoger in dan Zidane.

Het komt enkel alleen omdat hij geen CL of WK/EK finales heeft gewonnen en voor niets zeggende clubjes als Arsenal speelde.
quote:
Op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:04 schreef tjuppi het volgende:
ik heb altijd het idee dat Messi niet "zo gebleven is" maar dat ie gewoon autistisch is. sommige autisten bouwen de hele dag knikkerbanen en flippen als iemand dat van ze afpakt, nou dat heeft Messi met voetbal...
En dan nog? Hij is zeker geen autist, misschien heeft hij er wel trekjes van. Maar we hebben allemaal in zekere zin trekjes van bepaalde persoonlijkheidsstoornissen. Ibrakadabra heeft bijvoorbeeld wel erg veel trekjes van een narcistische persoonlijkheid en dan zijn we nog niet begonnen over Balotelli. Meer mensen dan je denkt hebben ook een persoonlijkheidstoornis, maar we noemen het pas zo als er ook emotioneel leiden aan te pas komt en dat is waarschijnlijk niet het geval bij deze mensen.

Autisten hebben ook erg veel moeite met sociale situaties en het lijkt me dat het voetbalveld best een sociale situatie is. Alle grote helden hebben iets "aparts" over zich daarom dat we ze prachtig vinden. Ze zijn niet zoals de rest. Ga maar eens na wie er beroemd zijn en welke eigenschap ze hebben.

Van der Gijp bijvoorbeeld is ook Bi-polair die gaat nog eens een terugvalletje krijgen hoor. Michael Jackson? die had een lading aan persoonlijkheidsstoornissen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:32 schreef Questular het volgende:
In 1 ding heeft hij mischien wel gelijk, Messi krijgt wel meer hulp. Dat Messi een geweldige voetballer is dat moge duidelijk zijn. Maar dat hij ook heel veel heeft aan vooral Xavi en Iniesta is ook duidelijk.
Messi heeft dit seizoen naast 22 goals ook al 14 assist op zijn naam staan, dus hij kan meer dan alleen scoren.
quote:
Op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:11 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Nee, maar als je Zidane alleen beoordeelt op het WK en het EK, dan zou je eigenlijk die wedstrijden eens terug moeten kijken. In 98 was Zidane vrijwel onzichtbaar TOT de halve finale en finale, en viel hij erg tegen. 2000 kan ik me sowieso moeilijk voor de geest halen wat betreft het franse elftal.
Als er 1 speler altijd onzichtbaar was dan was dat Bergkamp in het Nederlands elftal!
quote:
Op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:53 schreef KLap het volgende:
[..]
Als er 1 speler altijd onzichtbaar was dan was dat Bergkamp in het Nederlands elftal!
1998... Jack van Gelder is nu nog schor van het schreeuwen

Ronaldinho kon hele leuke trucjes met de bal, maar heeft niet wat messi heeft. Messi heeft soms lijm aan zijn voeten lijkt het wel, die kan op een groep verdedigers aflopen en er met de bal uit lopen.

Waar veel voetballers de bal vooruit spelen lijkt het wel alsof Messi op elk willekeurig moment de bal bij kan sturen. Het is gewoon van een ongekende klasse en eenvoud. En die eenvoud maakt het juist zo mooi.
16  van 16 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 09:04 [NBA] Miami dankzij Wade en James verder1
» 08:31 'Aissati kan voor drie jaar bijtekenen'3
» 08:11 Holla twijfelt tussen ADO en VVV 0
» 24/05 John: "Bij Benfica kan ik me verder ontwikkelen." 10


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden