[Upd] Raad van Commissarissen Ajax stapt op

Voetbal • Geschreven door ANP op 09-02-2012 @ 08:18
print 

De Raad van Commissarissen van Ajax stapt donderdag vrijwel zeker op. Dat meldde de Volkskrant donderdag op basis van een ingewijde.

De positie van de raad zou onhoudbaar zijn nu Johan Cruijff door het hof in het gelijk is gesteld. De Raad van Commissarissen (Ten Have, Römer, Davids en Olfers) had Louis van Gaal voorlopig benoemd tot directeur zonder dat vijfde commissaris Cruijff dit wist. Cruijff en Van Gaal zijn elkaars rivalen. Ze denken anders over opleiding en voetbal. Het geschil leidde tot een slepende rechtszaak.

Het boterde al lange tijd niet tussen Cruijff en de overige raadsleden. Vanaf hun aanstelling, een half jaar geleden, ruziede Cruijff met de overige leden.

Update 12.32 uur

De Raad van Commissarissen van Ajax is opgestapt, zo weet Voetbal International via Twitter te melden. Hiermee vervalt ook de buitengewone aandeelhoudersvergadering die voor morgen gepland stond. De vijf blijven aan tot er opvolgers zijn gevonden die op brede steun binnen de club kunnen rekenen. Ajax wil Johan Cruijff wel graag behouden, maar dan in een andere rol.

'Raad van commissarissen Ajax stapt op'
'Raad van commissarissen Ajax stapt op' (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 09:40 Titelverdediger Santos in halve finale Copa0
» 09:04 [NBA] Miami dankzij Wade en James verder7
» 08:31 'Aissati kan voor drie jaar bijtekenen'8
» 08:11 Holla twijfelt tussen ADO en VVV 1


delen | eKudos nujij

10495 views / 70 reacties
Reacties op dit bericht
70  van 70 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
De beste beslissing in tijden!!
Nu maar afwachten welke pipoos die posities weer gaan invullen.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 09-02-2012 @ 08:24 fotoboek homepage
userIcon
Volgens mij zou een real life soap rond Ajax hoge ogen kunnen gooien op de buis.
Laat het eerst maar eens gebeuren, dan pas ga ik het geloven. Toen ze een tijdje terug verzocht werden op te stappen gebeurde dat immers ook niet...
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 08:24 schreef Ferdo het volgende:
Volgens mij zou een real life soap rond Ajax hoge ogen kunnen gooien op de buis.
Denk dat iedereen de buik vol heeft van deze soap.
die soap zou hogere kijkcijfers hebben dan het voetbal wat ze laten zien op het moment...
Ik ben benieuwd wie in de nieuwe rvc gaat zitten en hoeveel gezeik dat gaat opleveren.
Nu nog de rest van het bestuur en de herrijzing van de meer.
userIcon
Hehe dat zal eens tijd worden. Blij toe.

Nu eerst puinruimen en dan Ajax weer opnieuw opbouwen.
userIcon
Dus over 2 jaar is Ajax failliet?
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 09:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dus over 2 jaar is Ajax failliet?
Nee, dan hebben ze een fantastische jeugdopleiding, waarbij alle spelers op hun 17e naar Engeland, Spanje of Italië vertrekken. Dat levert geld op, maar bij lange na niet genoeg om ooit nog een CL te kunnen winnen.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 09:25 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


Nee, dan hebben ze een fantastische jeugdopleiding, waarbij alle spelers op hun 17e naar Engeland, Spanje of Italië vertrekken. Dat levert geld op, maar bij lange na niet genoeg om ooit nog een CL te kunnen winnen.
Ik denk inderdaad dit dat het probleem gaat zijn. Een lichting met jonge spelers zoals de generatie Kluivert, Seedorf etc is gewoon niet meer realistisch. Zodra de jeugd van Ajax echt zo goed gaat worden als ze hopen dan gaan ze gewoon leeggekocht worden door de europese topclubs.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 09:25 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


Nee, dan hebben ze een fantastische jeugdopleiding, waarbij alle spelers op hun 17e naar Engeland, Spanje of Italië vertrekken. Dat levert geld op, maar bij lange na niet genoeg om ooit nog een CL te kunnen winnen.
Veel van die spelers blijven Nederlanders, dus misschien wel een grotere kans om ooit een WK/EK te winnen
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 09:47 schreef XyritZz het volgende:
[..]


Veel van die spelers blijven Nederlanders, dus misschien wel een grotere kans om ooit een WK/EK te winnen
We kunnen dromen Maar dan is er meer nodig dan 1 goede jeugdopleiding
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 09:25 schreef Jinglebones het volgende:

Nee, dan hebben ze een fantastische jeugdopleiding, waarbij alle spelers op hun 17e naar Engeland, Spanje of Italië vertrekken. Dat levert geld op, maar bij lange na niet genoeg om ooit nog een CL te kunnen winnen.
Dit gebeurd al jaren , eerst bij Ajax , in de jaren dat zij de beste opleiding van Nederland hadden en nu de laatste jaren bij Feyenoord , dit is niet echt tegen te gaan .
De buitenlandse clubs hebben en bieden gewoon meer geld aan zon speler en zaakwaarnemer , het enige waar je op mag hopen is dat zon speler nog 1 of 2 jaar in het eerste elftal meedoet .
Dit zal dus betekenen dat de Nederlandse clubs het dus met 2e of zelfs 3e garnituur spelers moet doen , jammer geen Europacups meer maar misschien idd wel een EK of zelfs WK winnen doordat onze jonge spelers in een betere competitie voetballen .
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 10:32 schreef HMP-MrDuck het volgende:
[..]

Dit gebeurd al jaren , eerst bij Ajax , in de jaren dat zij de beste opleiding van Nederland hadden en nu de laatste jaren bij Feyenoord , dit is niet echt tegen te gaan .
De buitenlandse clubs hebben en bieden gewoon meer geld aan zon speler en zaakwaarnemer , het enige waar je op mag hopen is dat zon speler nog 1 of 2 jaar in het eerste elftal meedoet .
Dit zal dus betekenen dat de Nederlandse clubs het dus met 2e of zelfs 3e garnituur spelers moet doen , jammer geen Europacups meer maar misschien idd wel een EK of zelfs WK winnen doordat onze jonge spelers in een betere competitie voetballen .
Niet als als die jongens in het buitenland op de bank of tribune geparkeerd worden.

Ze moeten naar een soort systeem als in de NBA. Dat werkt beter en is eerlijker.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 10:32 schreef HMP-MrDuck het volgende:
[..]

Dit gebeurd al jaren , eerst bij Ajax , in de jaren dat zij de beste opleiding van Nederland hadden en nu de laatste jaren bij Feyenoord , dit is niet echt tegen te gaan .
De buitenlandse clubs hebben en bieden gewoon meer geld aan zon speler en zaakwaarnemer , het enige waar je op mag hopen is dat zon speler nog 1 of 2 jaar in het eerste elftal meedoet .
Dit zal dus betekenen dat de Nederlandse clubs het dus met 2e of zelfs 3e garnituur spelers moet doen , jammer geen Europacups meer maar misschien idd wel een EK of zelfs WK winnen doordat onze jonge spelers in een betere competitie voetballen .
We gaan er ook geen EK of WK door winnen omdat het elftal door heel Europa verspreid zit en dus andere speelstijlen gewend is en niet op elkaar is ingespeeld.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 08:48 schreef Questular het volgende:
Ik ben benieuwd wie in de nieuwe rvc gaat zitten en hoeveel gezeik dat gaat opleveren.
Zolang Cruijff met Ajax verbonden blijft, zal er gedonder blijven.
man harry64 (Redactie Frontpage) 09-02-2012 @ 11:19 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 10:32 schreef HMP-MrDuck het volgende:
[..]

Dit gebeurd al jaren , eerst bij Ajax , in de jaren dat zij de beste opleiding van Nederland hadden en nu de laatste jaren bij Feyenoord , dit is niet echt tegen te gaan .
De buitenlandse clubs hebben en bieden gewoon meer geld aan zon speler en zaakwaarnemer , het enige waar je op mag hopen is dat zon speler nog 1 of 2 jaar in het eerste elftal meedoet .
Dit zal dus betekenen dat de Nederlandse clubs het dus met 2e of zelfs 3e garnituur spelers moet doen , jammer geen Europacups meer maar misschien idd wel een EK of zelfs WK winnen doordat onze jonge spelers in een betere competitie voetballen .
Is Ajax nu een voetbalclub met een voetbalschool, of een voetbalschool met een voetbalclub?

Als je goede sportprestaties wil, dan moet je sowieso al geen beursgenoteerd gemanipuleer hebben. Aandeelhouders die denken in eerste plaats aan hún financiële winst, zeker als dat betekent dat een minder presterende club meer winst oplevert. Weg van die beurs, dan heb je ook geen vriendjes gedoe zoals nu met van Gaal die ze een directiepositie wilden geven omdat dat gunstiger is voor de aandelen. Dat soort kortetermijnzakkenvullen moet je niet hebben in de sport.

Als die beursneuroten zo nodig moeten gokken n.a.v. sportprestaties beginnen ze maar een beursgenoteerd gokbedrijf.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:19 schreef harry64 het volgende:
[..]

Is Ajax nu een voetbalclub met een voetbalschool, of een voetbalschool met een voetbalclub?

Als je goede sportprestaties wil, dan moet je sowieso al geen beursgenoteerd gemanipuleer hebben. Aandeelhouders die denken in eerste plaats aan hún financiële winst, zeker als dat betekent dat een minder presterende club meer winst oplevert. Weg van die beurs, dan heb je ook geen vriendjes gedoe zoals nu met van Gaal die ze een directiepositie wilden geven omdat dat gunstiger is voor de aandelen. Dat soort kortetermijnzakkenvullen moet je niet hebben in de sport.

Als die beursneuroten zo nodig moeten gokken n.a.v. sportprestaties beginnen ze maar een beursgenoteerd gokbedrijf.
Hoe is een slecht presterende club goed voor aandeelhouders Je zegt het zelf, het gaat om geld, en er is veel meer geld te verdienen in het winnen van een champions league dan onder de maat presteren.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 09:29 schreef Questular het volgende:
[..]


Ik denk inderdaad dit dat het probleem gaat zijn. Een lichting met jonge spelers zoals de generatie Kluivert, Seedorf etc is gewoon niet meer realistisch. Zodra de jeugd van Ajax echt zo goed gaat worden als ze hopen dan gaan ze gewoon leeggekocht worden door de europese topclubs.
Kom op drama queen.
Ajax haalt zelf ook de jonge talenten uit Belgie en Scandinavie weg.
Is precies hetzelfde verhaal

De spelers maken die keuze zelf om weg te willen .
En niet zo vreemd gezien de huidige situatie daar
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:32 schreef Djazz_rules het volgende:
[..]
Kom op drama queen.
Ajax haalt zelf ook de jonge talenten uit Belgie en Scandinavie weg.
Is precies hetzelfde verhaal

De spelers maken die keuze zelf om weg te willen .
En niet zo vreemd gezien de huidige situatie daar
En dan spelen ze hier vaak ook gewoon veel wedstrijden.
Als je op je 17de of 18de ergens naar het buitenland vertrekt naar een club met veel geld moet je wel al héél goed zijn wil je direct doorbreken. Ben je dat niet mag je lekker op de bank zitten en meetrainen met de grote jongens. Nou, hoera.

- Edit: Quote weggehaald -
userIcon
HOI HOI HIEPERDEPIEP!
userIcon
he, he, eindelijk, hadden ze dit niet al veel eerder kunnen doen? had hun zoveel gezichtsverlies kunnen besparen, nu staat dat slecht op hun CV.
userIcon
Zo zie je maar weer... van Cruijff ga je het echt niet winnen.
man harry64 (Redactie Frontpage) 09-02-2012 @ 11:47 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:24 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


Hoe is een slecht presterende club goed voor aandeelhouders Je zegt het zelf, het gaat om geld, en er is veel meer geld te verdienen in het winnen van een champions league dan onder de maat presteren.
Manipuleren van aandelen, eerst manipuleer je de aandelen omlaag, en worden ze goedkoop opgekocht. Daarna gooi je het roer om, verkoop je de aandelen met vette winst. Dat manipuleren zou je kunnen doen door middel van de keuze van de trainer/coach.

Er zijn wel meer grote bedrijven bewust kapotgemaakt zodat een paar beursjosties dikke winst kunnen maken over de ruggen van velen.

Van Cruijff is in ieder geval zeker dat hij meer voetballer als beursspeculant is. Dat andere gajes zijn veel meer beursspeculanten dan voetballer. Dat andere gajes deed behoorlijk stiekem door Cruijff er bewust buiten te houden. Stiekem doen is een typische speculanten eigenschap.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 08:26 schreef JeMoeder het volgende:
Kap nou eens met dat sneue gewouwel, rot Ajax.
En dat voor een moderator. Jammer, een moderator zou onpartijdig moeten zijn.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:32 schreef Djazz_rules het volgende:
[..]
Kom op drama queen.
Ajax haalt zelf ook de jonge talenten uit Belgie en Scandinavie weg.
Is precies hetzelfde verhaal

De spelers maken die keuze zelf om weg te willen .
En niet zo vreemd gezien de huidige situatie daar
Niks drama gewoon realistisch. Geen enkele Nederlandse club zal nog echt succesen boeken aangezien we de echte talenten kwijt raken om vervolgens 2e rangs talenten aan te trekken uit Zuid-Amerika, Scandinavië, Belgïe of spelers huren uit de PL die na een seizoen weer braaf terug gaan naar hun huidige club of verkocht worden voor een bedrag ver boven het bestedings nivo van Nederlandse clubs. De Nederlandse competitie maakt spelers klaar voor de top meer niet.
Hoe meer toptalenten buitenlandse spelers weg halen, hoe beter de spelers moeten zijn die over blijven.

Trouwens zoals de situatie nu is gaat dat ook niet decennia zo blijven. Op een gegeven moment is het geld op of wordt zoals in de VS de boel gereguleerd zodat alle clubs ook financieel op een gelijk speelveld spelen.

Ajax kon een paar jaar geleden per ongeluk nog best ver komen. PSV kom al weer een heel tijdje geleden heel ver komen. Het is echt in theorie mogelijk dat als de situatie echt veranderd en als Ajax het weer erg goed gaat doen ze dicht bij een finale kunnen komen. Heb je ook wel heel veel geluk nodig.

Maar ja, binnenkort gaan ze heel dik verliezen van ManU. Dus dat duurt nog wel jaren. Maar als ManU met 7 Engelsen uit eigen opleiding moet spelen, dan zijn ze echt ineens een stuk zwakker.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 09-02-2012 @ 12:35 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:00 schreef Grimi het volgende:
[..]

En dat voor een moderator. Jammer, een moderator zou onpartijdig moeten zijn.
Bij het modden ja.

Reageren mag hij gewoon zoals iedere user.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:42 schreef Knaller het volgende:
Zo zie je maar weer... van Cruijff ga je het echt niet winnen.
Ze hadden kunnen winnen als ze gewoon alles volgens de regels hadden gedaan.
Ze zijn door hun eigen arrogantie ten onder gegaan.
userIcon
Wat een gedoe om wat gevoetbal.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een kleuters.

Hoeveel krijgen ze mee als gouden handdruk voor hun 'goeie prestaties'?

Niks. RVC krijgt al niks betaald
Denk dat ze het beste een regel kunnen maken dat je minimaal met 6 nederlanders in je elftal moet spelen, zoals ze dit in Spanje nu ook doen.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 09-02-2012 @ 12:44 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:38 schreef Disavowed het volgende:
Wat een gedoe om wat gevoetbal.
Bij een voetbalclub schijnt er wel vaker gedoe te zijn om "wat voetbal". Heel vreemd...

Hier gaat het trouwens niet echt direct om voetbal, eerder om een soort stammenstrijd.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:00 schreef Grimi het volgende:
[..]

En dat voor een moderator. Jammer, een moderator zou onpartijdig moeten zijn.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:00 schreef Grimi het volgende:
[..]

En dat voor een moderator. Jammer, een moderator zou onpartijdig moeten zijn.
Inderdaad, dacht ik ook al aan!
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een kleuters.

Hoeveel krijgen ze mee als gouden handdruk voor hun 'goeie prestaties'?

Als het goed is zit het hele zooitje op de nullijn
userIcon
Mooi, geef Cruijff een jaar en hij is weer met veel trammelant vertrokken.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:05 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


We gaan er ook geen EK of WK door winnen omdat het elftal door heel Europa verspreid zit en dus andere speelstijlen gewend is en niet op elkaar is ingespeeld.
maar uiteindelijk bloedt het dood.
Want als Ajax geen CL's meer wint oid dan krijgen ze veel minder geld binnen, is er niet genoeg geld voor een goede jeugdopleiding, en worden Nederlandse spelers ook niet meer opgekocht door buitenlandse clubs
Gewoon een gigantische vertrekbonus van een paar miljoen meenemen, zoals gebruikelijk is in de top, en lekker op de Bahama's gaan rentenieren!
userIcon
Mooi.
Dan kan Ajax verder.
Misschien een tip voor de volgen generatie niet al te slimme commissarissen.
Lees de statuten en reglementen regelmatig door.
En als je iets niet snapt,vraag dan uitleg aan een onpartijdig persoon met verstand van zaken.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:16 schreef Pandarus het volgende:
Hoe meer toptalenten buitenlandse spelers weg halen, hoe beter de spelers moeten zijn die over blijven.
Zoveel kapitaalkrachtige toptalenten zijn er niet hoor
quote:

Trouwens zoals de situatie nu is gaat dat ook niet decennia zo blijven. Op een gegeven moment is het geld op of wordt zoals in de VS de boel gereguleerd zodat alle clubs ook financieel op een gelijk speelveld spelen.
Gaat hier niet goed werken....daarvoor is Nederland te klein en daarbij dus ook de voetbalclubs zelf. Een club als RKC zal nooit 20.000 man trekken naar zijn stadion.
quote:

Ajax kon een paar jaar geleden per ongeluk nog best ver komen. PSV kom al weer een heel tijdje geleden heel ver komen. Het is echt in theorie mogelijk dat als de situatie echt veranderd en als Ajax het weer erg goed gaat doen ze dicht bij een finale kunnen komen. Heb je ook wel heel veel geluk nodig.
Wat je nodig hebt, is stabiliteit. Als Ajax de naam weer heeft dat veel talenten zich daar goed kunnen ontwikkelen, dan trekt dat vanzelf goede spelers aan.
quote:

Maar ja, binnenkort gaan ze heel dik verliezen van ManU. Dus dat duurt nog wel jaren. Maar als ManU met 7 Engelsen uit eigen opleiding moet spelen, dan zijn ze echt ineens een stuk zwakker.
Daarom hopen dat het zover komt
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 09-02-2012 @ 12:54 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:51 schreef RickT het volgende:
Mooi, geef Cruijff een jaar en hij is weer met veel trammelant vertrokken.
Ja, maakt-ie Feyenoord weer kampioen uit wraak. Je weet niet.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:00 schreef Grimi het volgende:
[..]

En dat voor een moderator. Jammer, een moderator zou onpartijdig moeten zijn.
Welke partij kiest hij dan?
userIcon
Ze hebben zich nu gevoegd bij de rayonhoofden van de elfstedentocht.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 09-02-2012 @ 13:02 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:59 schreef KlappernootatWork het volgende:
Ze hebben zich nu gevoegd bij de rayonhoofden van de elfstedentocht.
Dan mogen ze nu al de koppen bij elkaar steken voor een eventuele Elfstedentocht van 2015.
die cruijf moet gewoon opdonderen bij ajakkes... heeft een veel te grote bek en maakt niks waar.... Beetje commentaar maken en het niet eens zijn met beslissingen van de RvC enzo... Zet hem maar eens in hun positie en laat hem maar eens belangrijke beslissingen nemen dan zul je zien dat hij HARD door de mand valt.
. Ajax wil Johan Cruijff wel graag behouden, maar dan in een andere rol.

als pispaal bijvoorbeeld
userIcon
Eindelijk dan toch!
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 11:05 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


We gaan er ook geen EK of WK door winnen omdat het elftal door heel Europa verspreid zit en dus andere speelstijlen gewend is en niet op elkaar is ingespeeld.
Zoals elk landenteam?
Spuit elf.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:52 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

maar uiteindelijk bloedt het dood.
Want als Ajax geen CL's meer wint oid dan krijgen ze veel minder geld binnen, is er niet genoeg geld voor een goede jeugdopleiding, en worden Nederlandse spelers ook niet meer opgekocht door buitenlandse clubs
Alsof er een andere club uit NL wel ooit de CL zou winnen
userIcon
Er kan weer een [UPD] bij, want ook Martin Sturkeboom en Danny Blind zijn per direct opgestapt.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 12:54 schreef Ferdo het volgende:
Ja, maakt-ie Feyenoord weer kampioen uit wraak. Je weet niet.
Laat hem alsjeblieft wegblijven. Als ze ziet wat een gigantische schade hij Ajax toebrengt, terwijl hij zelden aanwezig is, dat kunnen we in Rotterdam missen als kiespijn. Hij zit er nu meer dan een jaar, en de club is voorlopig nog wel even stuurloos. Er zijn al 10 commissarissen dankzij hem gesneuveld, en nog veel meer andere personeelsleden, waaronder vele echte Ajacieden. Het is wachten op de volgende slachtoffers, waarschijnlijk staat de Telegraaf al klaar om weer iemand kapot te maken.
man Peterselieman (Eindredactie Sport) 09-02-2012 @ 14:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 13:53 schreef LekkerSimpel het volgende:
Er kan weer een [UPD] bij, want ook Martin Sturkeboom en Danny Blind zijn per direct opgestapt.
zie: http://sport.fok.nl/nieuw(...)pen-op-bij-ajax.html

man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 09-02-2012 @ 14:14 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 13:25 schreef Vout het volgende:
[..]

Alsof er een andere club uit NL wel ooit de CL zou winnen
Volgens mij zijn er nóg twee Nederlandse clubs die ooit de cup met de grote oren wonnen, waaronder ook de club die als laatste een grote Europese prijs pakte...
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 13:57 schreef ph4ge het volgende:
[..]
Laat hem alsjeblieft wegblijven. Als ze ziet wat een gigantische schade hij Ajax toebrengt, terwijl hij zelden aanwezig is, dat kunnen we in Rotterdam missen als kiespijn. Hij zit er nu meer dan een jaar, en de club is voorlopig nog wel even stuurloos. Er zijn al 10 commissarissen dankzij hem gesneuveld, en nog veel meer andere personeelsleden, waaronder vele echte Ajacieden. Het is wachten op de volgende slachtoffers, waarschijnlijk staat de Telegraaf al klaar om weer iemand kapot te maken.
Je kan idd beter een falend bestuur laten zitten die vervolgens een miljoenenschuld creeeren en de club tot aan de rand van degradatie laten afzakken om ze vervolgens te laten 'redden' door enkele vermogende supporters
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 13:04 schreef meijer24-7 het volgende:
die cruijf moet gewoon opdonderen bij ajakkes... heeft een veel te grote bek en maakt niks waar.... Beetje commentaar maken en het niet eens zijn met beslissingen van de RvC enzo... Zet hem maar eens in hun positie en laat hem maar eens belangrijke beslissingen nemen dan zul je zien dat hij HARD door de mand valt.
Domste reactie van vandaag. Hij zat toch in hun positie, hij was medecommissaris. Daarbij vervulde hij zijn taak wel degelijk, alleen gingen de rest van de RVC-ers tegen hem in terwijl hun opdracht was hem te ondersteunen bij niet voetbaltechnische zaken.


Johan, welkom!
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:15 schreef VitaminWater het volgende:
Domste reactie van vandaag. Hij zat toch in hun positie, hij was medecommissaris. Daarbij vervulde hij zijn taak wel degelijk, alleen gingen de rest van de RVC-ers tegen hem in terwijl hun opdracht was hem te ondersteunen bij niet voetbaltechnische zaken.
-De rechter heeft vastgesteld dat Cruijff systematisch de besluitvorming frustreerde, hij deed zn werk dus niet. Maar de bureaucraat Cruijff had wel gelijk dat de procedure ondanks dat hij de boel frustreerde wel netjes gevolgd moest worden.
-RvC is onafhankelijk, die kan je niet zo'n opdracht geven en ze zijn per definitie gelijk aan elkaar. Bovendien heeft de rechter vastgesteld dat Ten Have alles heeft gedaan wat in zn macht lag om een kandidaat te vinden die binnen het plan van Cruijff paste.
-Het conflict heeft niks met voetbalzaken te maken, maar met bureaucratie, Cruijff vond dat de procedure niet netjes gevolgd was. Ten Have wilde te snel handelen omdat Ajax al lang genoeg stuurloos was, en daar zat hij fout.

De rest is allemaal marketing van Cruijff, waar de rechters tot 2x korte metten mee gemaakt hebben. Het is een conflict tussen personen wat weinig tot niks met voetbal te maken heeft, en Cruijff heeft op een procedurefout gewonnen. (waar de rechter nog aan toevoegde dat gezien de omstandigheden waarin Ten Have zat het op zich begrijpelijk was dat die fout gemaakt werd)
70  van 70 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 09:40 Titelverdediger Santos in halve finale Copa0
» 09:04 [NBA] Miami dankzij Wade en James verder7
» 08:31 'Aissati kan voor drie jaar bijtekenen'8
» 08:11 Holla twijfelt tussen ADO en VVV 1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden