Wakkie: "Cruijff wist van besluit RvC Ajax"

Voetbal • Geschreven door Erwin op 10-02-2012 @ 13:43
print 

Volgens Peter Wakkie, de raadsheer van Ajax en Steven ten Have, Marjan Olfers, Edgar Davids en Paul Römer, was Johan Cruijff wel degelijk op de hoogte van het opstappen van zijn medecommissarissen bij de Amsterdamse club. De legendarische nummer 14 zou zelfs uitgenodigd zijn voor de bewuste vergadering.

"Cruijff was ook aanwezig in het gebouw waar de commissarissen vergaderden. Ik ben nog tijdens die vergadering naar hem toegegaan om hem te vertellen dat de andere commissarissen hun aftreden zouden bekendmaken," zei Wakkie. "Cruijff heeft op 26 januari een oproep gekregen om donderdag naar de vergadering van de Raad van Commissarissen te komen en hij heeft bevestigd dat hij die oproep heeft ontvangen. Dit is belangrijk voor de beeldvorming. Cruijff wekt de suggestie dat de RvC buiten hem om heeft gehandeld, maar dat is dus echt niet waar."

Cruijff beweerde gisteravond dat hij niet wist dat er een vergadering van zijn medecommissarissen was en dat hij pas na afloop hoorde van hun besluit om op te stappen. "Er is met mij geen overleg gepleegd over dit besluit, zoals dat me al eerder is overkomen. Ik weet ook niets over de voorwaarden van het vertrek. De vier andere commissarissen hebben nu besloten om gefaseerd op te stappen. Het lijkt me logisch dat ik als laatste wil vertrekken. Zo kan ik tot het einde zien of alles goed wordt uitgevoerd," zei Cruijff tegen Keje Molenaar die dit relaas gisteravond ook in Pauw en Witteman vertelde.


Bron: NUsport


Lees ook:

» 09/02 Cruijff wist niets van vertrek commissarissen34
» 09/02 Ook Blind en Sturkenboom stappen op bij Ajax25
» 09/02 [Upd] Raad van Commissarissen Ajax stapt op70
» 14:19 Van Persie mag niet met andere clubs praten5


delen | eKudos nujij

1910 views / 19 reacties
Reacties op dit bericht
19  van 19 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
quote:
De legendarische nummer 14 zou zelfs uitgenodigd zijn voor de bewuste vergadering.
5 minuten voor aanvang weer zeker
Als je iemand TIJDENS een al lopende vergadering uitnodigt klopt het toch dat betreffende persoon er niets van af wist?
man Peterselieman (Eindredactie Sport) 10-02-2012 @ 13:59 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als je iemand TIJDENS een al lopende vergadering uitnodigt klopt het toch dat betreffende persoon er niets van af wist?
Volgens Wakkie was Cruijff op 26 januari al uitgenodigd voor de vergadering van gister.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als je iemand TIJDENS een al lopende vergadering uitnodigt klopt het toch dat betreffende persoon er niets van af wist?
Lezen!
quote:
Cruijff heeft op 26 januari een oproep gekregen om donderdag naar de vergadering van de Raad van Commissarissen te komen en hij heeft bevestigd dat hij die oproep heeft ontvangen.
En tijdens de vergadering zou Wakkie ook bij Cruijff zijn langsgeweest. Tenminste dat zegt Wakkie.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens Wakkie was Cruijff op 26 januari al uitgenodigd voor de vergadering van gister.
En toen stond het aftreden ook al als agendapunt genoteerd?
man Peterselieman (Eindredactie Sport) 10-02-2012 @ 14:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:01 schreef Zelva het volgende:
[..]


En toen stond het aftreden ook al als agendapunt genoteerd?
nee, maar dat kan bij een vergadering wel toegevoegd worden als agendapunt. Het gaat erom dat Cruijff beweert dat er geen uitnodiging voor de vergadering was, terwijl Wakkie zegt dat dit wel het geval was.
userIcon
Laat toch rusten Kwakkie, dit heeft niets geen mediawaarde om nog een keer zo'n Jodenstreek uit te halen en Johan weer zwart gaan lopen maken achteraf en voor het geval de gehele familie Barend hier weer over valt , sorry maar zo heet het nu eenmaal en val hier niemand mee aan.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, maar dat kan bij een vergadering wel toegevoegd worden als agendapunt. Het gaat erom dat Cruijff beweert dat er geen uitnodiging voor de vergadering was, terwijl Wakkie zegt dat dit wel het geval was.
Cruijff beweert dat hij niet is ingelicht over het aftreden van de RvC en dus ook niet heeft besproken onder welke voorwaarden dit zou gebeuren. Tijdens de vergadering werd hem dit door Wakkie gemeld en stond hij dus voor een voldongen feit.

Snap niet waarom Wakkie nu nog bezig is met dit achterhoede gevecht trouwens. Geeft aan dat het waarschijnlijk allemaal nog niet voorbij is.
userIcon
Niet meer relevant dus Wakkie kan stoppen met het janken in de media. Laat ie er Cruijff maar lekker persoonlijk op aanspreken.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:16 schreef 75020 het volgende:
Niet meer relevant dus Wakkie kan stoppen met het janken in de media. Laat ie er Cruijff maar lekker persoonlijk op aanspreken.
Alsof het janken in de media niet gewoon van 2 kanten komt... Het zou beide partijen sieren om nu eens uit de media te blijven. Dan kan het kamp Cruijff beginnen met de heropbouw van Ajax en dan kunnen de ex RVC leden rustig vertrekken en iets anders gaan doen.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:16 schreef jantjepietje het volgende:
Cruijff beweert dat hij niet is ingelicht over het aftreden van de RvC en dus ook niet heeft besproken onder welke voorwaarden dit zou gebeuren. Tijdens de vergadering werd hem dit door Wakkie gemeld en stond hij dus voor een voldongen feit.
Wat hadden ze dan moeten doen? Ze hebben hem uitgenodigd en hem op de hoogte gebracht. De beslissing moest in het kader van koersgevoeligeinformatie en de aanstaande BAVA snel genomen worden en direct naar buiten gebracht worden. Ze konden het dus nooit goed doen als ik jou begrijp.

Cruijff is gewoon aan het naschoppen, natuurlijk wordt daarop gereageerd.
Het is toch ongelooflijk dat volgens jullie DE MENSEN jullie club kapot maken!
Het maakt in dit geval niet uit of je kamp ten have bent of cruijff! Beide maken jullie club kapot! Wij hebben net een lastige tijd achter de rug! Maar dit is in Rotterdam nog nooit gebeurt!!! Het is triest dat een paar mensen een hele club kunnen vernielen! Nou ja club? Tegenwoordig is het gewoon een bedrijf bij jullie! en wordt over voetbal niet eens meer gesproken!!
userIcon
Z'n broer heet Karel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:16 schreef 75020 het volgende:
Niet meer relevant dus Wakkie kan stoppen met het janken in de media. Laat ie er Cruijff maar lekker persoonlijk op aanspreken.
Dat was het toch ook al niet toen JC die melde (of loog)
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens Wakkie was Cruijff op 26 januari al uitgenodigd voor de vergadering van gister.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:59 schreef pjats het volgende:
[..]
Lezen!
[..]
En tijdens de vergadering zou Wakkie ook bij Cruijff zijn langsgeweest. Tenminste dat zegt Wakkie.
Ja volgens Wakkie, die als advocaat van de opposerende partij natuurlijk alles zegt wat zijn partij wil dat hij zegt. Cruijff beweert het tegenovergestelde. En de waarheid zal zoals altijd wel weer ergens in het midden liggen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:07 schreef ShevaJB het volgende:
Z'n broer heet Karel.
Lees je de Donald Duck? Dat je zulke grappige namen kunt verzinnen?
Als je zo vaak aantoonbaar gelogen hebt dan gelooft niemand je meer. Dus als Cruijff het om een of andere manier vergeten heeft, iedereen denkt dat de RvC weer aan het bedriegen is.
userIcon
Afgaande op wat er hier geciteerd wordt, hebben zowel Wakkie als Cruijff gelijk:

1. Wakkie claimt dat Cruijff ingelicht is over het aftreden
2. Cruijff claimt dat er met hem geen overleg is geweest

Beiden hebben gelijk: er is niet met Cruijff overlegd over het opstappen; hij is slechts na afloop ingelicht.

Als Cruijff wel bij de vergadering aanwezig was geweest, had dat waarschijnlijk geen enkel verschil gemaakt. Behalve dat er nog een bericht naar buiten was gekomen dat er met Cruijff zelfs niet over hun vertrek te praten viel.
userIcon
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:16 schreef 75020 het volgende:
Niet meer relevant dus Wakkie kan stoppen met het janken in de media. Laat ie er Cruijff maar lekker persoonlijk op aanspreken.
Dit dus!

Lekker belangrijk weer, beter is dat de r v c nu eindelijk weg is.
19  van 19 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 09/02 Cruijff wist niets van vertrek commissarissen34
» 09/02 Ook Blind en Sturkenboom stappen op bij Ajax25
» 09/02 [Upd] Raad van Commissarissen Ajax stapt op70
» 14:19 Van Persie mag niet met andere clubs praten5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden