Marcellis over Oranje: "Dromen mag altijd"

Voetbal • Geschreven door Goal.com op 17-02-2012 @ 12:49 - gepost door Niels (DerMeister)
print 

Dirk Marcellis heeft na een slepende voetblessure zijn ritme snel gevonden. De verdediger was donderdag weer belangrijk voor AZ tijdens de Europa League-wedstrijd tegen Anderlecht.

"Het was wel even wennen, maar het is natuurlijk heerlijk om terug te keren in een team dat lekker draait. We hebben het verdedigend erg goed voor elkaar. Anderlecht is gewoon een topploeg en heeft maar één kans gehad. Dan mag je tevreden zijn", aldus Marcellis na de 1-0 zege tegen het ANP.

Nu de verdediger weer fit is, komt hij mogelijk weer in beeld bij bondscoach Bert van Marwijk. Door de blessure van Gregory van der Wiel zit Oranje dun in de rechtsbacks. "Dromen mag altijd. Het zou geweldig zijn om weer in beeld te komen bij de bondscoach. Voor mijn blessure was ik bezig met een goede serie. Ik hoop dat nu weer te doen."

Marcellis wil zich de komende maanden vooral offensief ontwikkelen. Naar voren opstomen, zoals Simon Poulsen vaak doet op de linkeflank. "Hij is natuurlijk een heel andere speler, maar ik kan dat ook. Ik train veel op mijn voorzetten, heb dit seizoen al een aantal assists achter mijn naam staan en dat moeten er nog meer worden."


Bron: Goal.com


Lees ook:

» 11:59 FIFA-baas Blatter wil alternatief voor penalty's14
» 09:40 Titelverdediger Santos in halve finale Copa0
» 09:04 [NBA] Miami dankzij Wade en James verder8
» 08:31 'Aissati kan voor drie jaar bijtekenen'8


delen | eKudos nujij

888 views / 17 reacties
Reacties op dit bericht
17  van 17 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Matige verdediger. Heeft niets in Oranje te zoeken.
userIcon
Leerdam moet opgeroepen worden als Rechtsback niet Marcellis of Boularouz.
userIcon
Ah, de standaard reacties:
is het een talent die net komt kijken, dan moet hij in Oranje. Ondanks zijn gebrek aan ervaring.
Is het een ervaren speler, dan is hij niet goed genoeg meer. Immers, men heeft in de 200 wedstrijden van die speler wel eens fouten gezien. Dus hoeft hij niet geselecteerd meer te worden.

Zo worden verdedigers als Matthijsen, van der Wiel, Heijtinga, etc. continue afgezeken en talenten als Gouweleeuw, Leerdam, Willems, etc. volledig de hemel in geprezen. Want tsja, die hebben nog maar weinig fouten gemaakt...
userIcon
Hou die gast aub uit oranje weg , we hebben al genoeg matige/slechte verdedigers...
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:15 schreef Altron het volgende:
Hou die gast aub uit oranje weg , we hebben al genoeg matige/slechte verdedigers...
Bij gebrek aan beter... vertel mij maar eens welke verdedigers in Nederland wel goed genoeg zijn voor het Nederlands elftal.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:21 schreef Questular het volgende:
[..]


Bij gebrek aan beter... vertel mij maar eens welke verdedigers in Nederland wel goed genoeg zijn voor het Nederlands elftal.
Op dit moment ? , geen één tbh.
Het is te triest voor woorden dat we als voetbal natie zo weinig echt goede verdedigers hebben.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ah, de standaard reacties:
is het een talent die net komt kijken, dan moet hij in Oranje. Ondanks zijn gebrek aan ervaring.
Is het een ervaren speler, dan is hij niet goed genoeg meer. Immers, men heeft in de 200 wedstrijden van die speler wel eens fouten gezien. Dus hoeft hij niet geselecteerd meer te worden.

Zo worden verdedigers als Matthijsen, van der Wiel, Heijtinga, etc. continue afgezeken en talenten als Gouweleeuw, Leerdam, Willems, etc. volledig de hemel in geprezen. Want tsja, die hebben nog maar weinig fouten gemaakt...
QFT
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:27 schreef Altron het volgende:
geen één tbh.
Inderdaad: verdedigers als Matthijsen, Heijtinga, Ooijer, Marcellis, van der Wiel, Douglas, Boulahrouz, etc. zijn zo slecht dat we daarmee nooit een WK-finale kunnen halen!

Oh wacht.....
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Leerdam moet opgeroepen worden als Rechtsback niet Marcellis of Boularouz.
Mee eens. Hij heeft meer potentie dan Marcelis op die positie.
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Inderdaad: verdedigers als Matthijsen, Heijtinga, Ooijer, Marcellis, van der Wiel, Douglas, Boulahrouz, etc. zijn zo slecht dat we daarmee nooit een WK-finale kunnen halen!

Oh wacht.....
Toch is de verdediging de zwakste linie van het Nederlands elftal.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Inderdaad: verdedigers als Matthijsen, Heijtinga, Ooijer, Marcellis, van der Wiel, Douglas, Boulahrouz, etc. zijn zo slecht dat we daarmee nooit een WK-finale kunnen halen!

Oh wacht.....
Wat nou ''Oh wacht..'' ?

Dat rijtje dat je opnoemt , sorry hoor maar :

Ooijer , Douglas , Boula en Marcellis zijn gewoon niet(niet-meer) goed genoeg voor het NL elftal.

Mathijssen is een stabiele en prima verdediger , maar dat is ook de jongste niet meer.
Heitinga is erg wisselvallig imo.
Van der Wiel zit nog wel erg veel potentie in om een goede verdediger te worden.

Die finale haalde we trouwens niet omdat we nou zo'n geweldige verdediging hebben , eerder omdat we gewoon zoveel goede spelers op het middenveld en in de aanval hebben lopen.
Het is al jaren een feit dat onze verdediging gewoon het zwakste punt is.

Maar goed , hier kunnen we nog lang en kort over praten , ieder z'n mening.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ah, de standaard reacties:
is het een talent die net komt kijken, dan moet hij in Oranje. Ondanks zijn gebrek aan ervaring.
Is het een ervaren speler, dan is hij niet goed genoeg meer. Immers, men heeft in de 200 wedstrijden van die speler wel eens fouten gezien. Dus hoeft hij niet geselecteerd meer te worden.

Zo worden verdedigers als Matthijsen, van der Wiel, Heijtinga, etc. continue afgezeken en talenten als Gouweleeuw, Leerdam, Willems, etc. volledig de hemel in geprezen. Want tsja, die hebben nog maar weinig fouten gemaakt...
Voor een back vind ik hem te traag en weinig wendbaar. Zie liever Van der Wiel daar spelen. Mathijsen is (of was) een prima verdediger.
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:27 schreef Altron het volgende:
[..]


Op dit moment ? , geen één tbh.
Het is te triest voor woorden dat we als voetbal natie zo weinig echt goede verdedigers hebben.
Komt door de Nederlandse jeugdopleidingen. Die kijken alleen maar naar de technisch vaardigheden van spelers. Terwijl voor een echte verdediger andere kwaliteiten vaak belangrijker zijn, zoals de fysiek van een speler. Het is niet voor niets dat onze verdedigers in de jeugd allemaal aanvaller of middenvelder waren. Daardoor kunnen ze wel (redelijk) meevoetballen, maar verdedigend zijn ze vaak maar matig.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:30 schreef Altron het volgende:
[..]


Wat nou ''Oh wacht..'' ?

Dat rijtje dat je opnoemt , sorry hoor maar :

Ooijer , Douglas , Boula en Marcellis zijn gewoon niet(niet-meer) goed genoeg voor het NL elftal.

Mathijssen is een stabiele en prima verdediger , maar dat is ook de jongste niet meer.
Heitinga is erg wisselvallig imo.
Van der Wiel zit nog wel erg veel potentie in om een goede verdediger te worden.

Die finale haalde we trouwens niet omdat we nou zo'n geweldige verdediging hebben , eerder omdat we gewoon zoveel goede spelers op het middenveld en in de aanval hebben lopen.
Het is al jaren een feit dat onze verdediging gewoon het zwakste punt is.

Maar goed , hier kunnen we nog lang en kort over praten , ieder z'n mening.
Dus met andere woorden: niemand is goed genoeg. Waar de neuk zeik je dan over wat Marcellis betreft? Je zult toch iemand moeten opstelllen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:41 schreef Kriegel het volgende:
[..]


Dus met andere woorden: niemand is goed genoeg. Waar de neuk zeik je dan over wat Marcellis betreft? Je zult toch iemand moeten opstelllen.
Dat zeg ik niet , ik vind Mathijssen een prima verdediger , en van der Wiel zie ik ook nog veel beter worden , daar zit iig genoeg potentie in.
In Marcellis daarentegen niet imo , maar goed dat is een mening en daar kan ik helemaal naast zitten , we zullen het zien.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:54 schreef Altron het volgende:
Dat zeg ik niet
Dat zeg je wel:
quote:

Op dit moment ? , geen één tbh.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Dat zeg je wel:
[..]
Lees even verder , dan leg ik het uit.
17  van 17 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 11:59 FIFA-baas Blatter wil alternatief voor penalty's14
» 09:40 Titelverdediger Santos in halve finale Copa0
» 09:04 [NBA] Miami dankzij Wade en James verder8
» 08:31 'Aissati kan voor drie jaar bijtekenen'8


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden