Cameron mengt zich in 'racismediscussie'

InternationaalVoetbal • Geschreven door ANP op 22-02-2012 @ 11:11 - gepost door bennootje
print 

De Engelse premier David Cameron mengt zich in de discussie die in zijn land is losgebarsten over racisme in het voetbal. Cameron heeft een 'rondetafelgesprek' uitgeschreven voor diverse betrokken partijen, waaronder de Engelse voetbalbond FA. Luis Suárez (Liverpool) en John Terry (Chelsea) kwamen dit seizoen in opspraak omdat ze racistische opmerkingen zouden hebben gemaakt tegen tegenstanders.

"Mijn boodschap is duidelijk: in Groot-Brittannië tolereren we racisme niet", zei Cameron onlangs. "Er is al veel vooruitgang geboekt, maar er moet ook nog veel gebeuren."

Cameron mengt zich in'racismediscussie'
Cameron mengt zich in 'racismediscussie' (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 12/02 Suárez zegt sorry12
» 11/02 Suárez weigert hand van Evra68
» 06/02 Teruggekeerde Suárez begint op de bank0
» 05/01 Alsnog excuses van Suárez6


delen | eKudos nujij

4058 views / 41 reacties
Reacties op dit bericht
41  van 41 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Het niet tolereren van racisme, is dat niet een vorm van racisme?
userIcon
pff, de donkere voetballers verschuilen zich achter hun kleur. Alsof deze nooit wat tegen een blanke zeggen

Daarbij, als je blackie tegen een nerger zegt, zeg je toch gewoon de waarheidż
Overdreven gedoe zeg
userIcon
quote:
"Mijn boodschap is duidelijk: in Groot-Brittannië tolereren we racisme niet wanneer de dader blank, westers of atheistisch is"
fixed
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:15 schreef SaintMaus het volgende:
Het niet tolereren van racisme, is dat niet een vorm van racisme?
Nee, racisten vormen namelijk geen ras....
Keeping up appearences....



Ben in veel (bijna alle) landen van Europa geweest en qua racisme staat Engeland toch wel aan kop, met Italië als goede 2e.
ik vind het maar raar dat een premier dat aan zo'n buitenlander nog uit moet leggen!
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Keeping up appearences....

[afbeelding]

Ben in veel (bijna alle) landen van Europa geweest en qua racisme staat Engeland toch wel aan kop, met Italië als goede 2e.
Vreemd ik heb er meer dan een jaar gewoond en niet echt veel van gemerkt. Hier in Zwitserland merk je er meer van naar mijn indrukken.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:24 schreef Grimi het volgende:
[..]

Vreemd ik heb er meer dan een jaar gewoond en niet echt veel van gemerkt. Hier in Zwitserland merk je er meer van naar mijn indrukken.
Ik woon er een jaar of 7 nu en merk ook erg weinig tot niks van racisme dus ik ben wel benieuwd waar dat op gebaseerd is...
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:15 schreef SaintMaus het volgende:
Het niet tolereren van racisme, is dat niet een vorm van racisme?
Nee, dat is een vorm van intelligentie.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Keeping up appearences....

[afbeelding]

Ben in veel (bijna alle) landen van Europa geweest en qua racisme staat Engeland toch wel aan kop, met Italië als goede 2e.
Weet je waar veel gedicrimeerd wordt?
In de donkere landen.

In Afrika heb je regelmatig stammenoorlogen.

In Suriname gunnen de bevolkingsgroepen elkaar het licht in de ogen niet.
Dat was dan ook de onderliggende reden van Bouterse zijn acties.
Zijn geweld was erg fout, maar de Creolen werden in Suriname enorm achtergesteld.

Hier in West Europa wordt nagenoeg niet gediscrimineerd op huidskleur, ras of geloof. Gebeurd dat wel, dat zijn er veel mogelijkheden om je recht te halen.
Hier hebben we wel de erg foute "positieve" discriminatie.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:27 schreef bartrid het volgende:
[..]

Ik woon er een jaar of 7 nu en merk ook erg weinig tot niks van racisme dus ik ben wel benieuwd waar dat op gebaseerd is...
Hoe minder racisme er is, hoe meer dat het op valt als iemand een opmerking maakt waarin ras wordt betrokken.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:15 schreef SaintMaus het volgende:
Het niet tolereren van racisme, is dat niet een vorm van racisme?
dit is een vrij domme opmerking, sorry dat ik het zeggen moet, maar racisme is discriminatie op basis van etnische kenmerken. met dit in het achterhoofd slaat jouw opmerking dus helemaal nergens op! want racisme of racistische uitlatingen is namelijk geen etnische eigenschap.

[ Bericht gewijzigd door zeon op woensdag 22 februari 2012 @ 11:47 ]
Ik ben ook wel eens uitgescholden voor kut blanke. Boeien.
userIcon
Jouw opmerking ipv jou.
En lul niet zo slap man. Open je ogen. Niets is zoals in een tekstboek omschreven.
Met de paplepel heb je het op school ingegoten gekregen, de verkeerde info dus.



quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:34 schreef zeon het volgende:
[..]


dit is een vrij domme opmerking, sorry dat ik het zeggen moet, maar racisme is discriminatie op basis van etnische kenmerken. met dit in het achterhoofd slaat jou opmerking dus helemaal nergens op! want racisme of racistische mensen is namelijk geen etnische eigenschap.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:34 schreef zeon het volgende:
[..]


dit is een vrij domme opmerking, sorry dat ik het zeggen moet, maar racisme is discriminatie op basis van etnische kenmerken. met dit in het achterhoofd slaat jou opmerking dus helemaal nergens op! want racisme of racistische mensen is namelijk geen etnische eigenschap.
Toch heeft hij een punt. Het dwangmatig ontkennen dat er verschillen zijn tussen bepaalde groepen mensen is even dom als de stelling dat het behoren tot een bepaalde groep je superieur maakt aan de rest van de mensheid.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:34 schreef zeon het volgende:
[..]


dit is een vrij domme opmerking, sorry dat ik het zeggen moet, maar racisme is discriminatie op basis van etnische kenmerken. met dit in het achterhoofd slaat jouw opmerking dus helemaal nergens op! want racisme is namelijk geen etnische eigenschap.
Ik vind het vrij dom dat mensen op een duidelijk sarcastische opmerking zo serieus reageren, sorry dat ik het zeg.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Keeping up appearences....

[afbeelding]

Ben in veel (bijna alle) landen van Europa geweest en qua racisme staat Engeland toch wel aan kop, met Italië als goede 2e.

It's my sister Violet! She's the one with the Mercedes, swimming pool, and room for a pony.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:41 schreef famousje het volgende:
Ik ben ook wel eens uitgescholden voor kut blanke. Boeien.
flamoesje zou erger zijn geweest..
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:48 schreef SaintMaus het volgende:
[..]


Ik vind het vrij dom dat mensen op een duidelijk sarcastische opmerking zo serieus reageren, sorry dat ik het zeg.
het zal wel racisme zijn, maar er zijn hele volksstammen die sarcasme niet begrijpen.

<sarc>
oohhww, dus daarom vieren ze carnaval
</sarc>
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:24 schreef Grimi het volgende:
[..]

Vreemd ik heb er meer dan een jaar gewoond en niet echt veel van gemerkt. Hier in Zwitserland merk je er meer van naar mijn indrukken.
Waar heb je precies gewoond als ik vragen mag?
@ klappernoot

Jouw intelligentie :')

@ali

Jii bent een stuk racistischer t.o.v. Nederlanders dan andersom, dus gedraag je niet als een mietje.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:28 schreef DuvalBrood het volgende:
[..]

Nee, dat is een vorm van intelligentie.
Mensen hun mening verbieden is intelligentie? Het afkeuren ok, maar het verbieden?
userIcon
Moderne heksenjacht
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 12:32 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]


Waar heb je precies gewoond als ik vragen mag?
Net buiten Manchester (Salford Quays) en mijn werk was voornamelijk in Bolton en Warrington.

Edit: is wel alweer een dikke 10 jaar geleden nu.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 12:46 schreef Ali55J het volgende:
Juist, dat zijn nog een goede uitspraken. Dat zou Rutte ook moeten doen.
Maar nee, zelfs tegen het meldpunt van de PVV doet hij niets....
Ah de racist spreekt...
userIcon
Die Suarez schijnt wel een ettertje te zijn.
Het politiek correcte denken probeert natuurlijke reacties te onderdrukken. In de natuur is het heel normaal dat wat afwijkt wordt afgewezen. Aangezien het nog steeds zo is dat negers wat etnische origine betreft niet inheems zijn, is het tijdens een wedstrijd niet meer dan begrijpelijk dat er opmerkingen worden gemaakt. Dat zich dit meestal toespitst op uiterlijke kenmerken kun je de voetballers niet echt verwijten. Het IQ van de meeste spelers is niet zo hoog en ze zijn over het algemeen eenvoudige komaf. Trouwens, als het op discrimineren aankomt kunnen 'de gekleurden' er onderling ook wat van. Maar het gaat natuurlijk om die witte man he. Die moet z'n bek houden.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 12:46 schreef Ali55J het volgende:
Juist, dat zijn nog een goede uitspraken. Dat zou Rutte ook moeten doen.
Maar nee, zelfs tegen het meldpunt van de PVV doet hij niets....
Gelukkig hoeft dat ook niet.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 14:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
In Suriname leven de verschillende bevolkingsgroepen juist zonder veel problemen samen.

En het is al helemaal niet de reden waarom Bouterse aan de macht kwam. Sterker nog, zijn partij bevat leden van allerlei bevolkingsgroepen
Bouterse zijn actie kwam niet zomaar uit de lucht vallen, maar was het gevolg van de machtsverhoudingen in Suriname.
Elke bevolkingsgroep kwam alleen op voor mijn eigen groep. (Eigen groep eerst)
Creolen werden over al uitgekots, en konden overheidsbanen wel vergeten.
Bouterse zijn groep heeft toen ingegrepen, op een verkeerde manier en met fatale gevolgen.

Later is Bouta een drughandelaar geworden.

Nu is Bouta door de wol geverfd en bindt nu meerdere bevolkingsgroepen aam zich, veelal laaggeschoolden.


Ik had 12 jaar geleden een Hindoestaandse vriendin en een Creolse collega, (beide HBO nivo +).
Hoe die groepen over elkaar denken ...
Creolen zijn lui, en Hindoes kan je niet vertrouwen.
Dat soort werk hoorde ik continue uit beide kampen.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:12 schreef Farth-vader het volgende:
[..]


Bouterse zijn actie kwam niet zomaar uit de lucht vallen, maar was het gevolg van de machtsverhoudingen in Suriname.
Elke bevolkingsgroep kwam alleen op voor mijn eigen groep. (Eigen groep eerst)
Creolen werden over al uitgekots, en konden overheidsbanen wel vergeten.
Bouterse zijn groep heeft toen ingegrepen, op een verkeerde manier en met fatale gevolgen.

Later is Bouta een drughandelaar geworden.

Nu is Bouta door de wol geverfd en bindt nu meerdere bevolkingsgroepen aam zich, veelal laaggeschoolden.


Ik had 12 jaar geleden een Hindoestaandse vriendin en een Creolse collega, (beide HBO nivo +).
Hoe die groepen over elkaar denken ...
Creolen zijn lui, en Hindoes kan je niet vertrouwen.
Dat soort werk hoorde ik continue uit beide kampen.
Ze hebben prima samengeleefd, echter, als er reuring komt, dan krijg je altijd de neiging om de eigen groep te beschermen.
Ze konden heel goed naast elkaar leven, laten we het zo stellen.
'Hindoestanen' hebben veel meer de neiging om de gelederen te sluiten. Ze zijn vaak moslim of hindoe.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:23 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]


Ze hebben prima samengeleefd, echter, als er reuring komt, dan krijg je altijd de neiging om de eigen groep te beschermen.
Ze konden heel goed naast elkaar leven, laten we het zo stellen.
'Hindoestanen' hebben veel meer de neiging om de gelederen te sluiten. Ze zijn vaak moslim of hindoe.
Ze konden heel goed naast elkaar leven.
De ene bevolkings groep kon dat net iets beter dan de rest.

We zijn allemaal gelijk. Maar de ene is net iets meer gelijk dan de andere.
Och Fart-brain kent 2 surinamers en is gelijk een Suriname expert.
Suriname is het toonbeeld van een multiculturele en multi-etnische gemeenschap. Een moskee en synagoge staan daar gewoon naast elkaar en ze vieren elkaars religieuze feestdagen.
De coupe van Bouterse staat daar helemaal los van.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:40 schreef Farth-vader het volgende:
[..]


Ze konden heel goed naast elkaar leven.
De ene bevolkings groep kon dat net iets beter dan de rest.

We zijn allemaal gelijk. Maar de ene is net iets meer gelijk dan de andere.
En wie is wat?
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 15:12 schreef Farth-vader het volgende:
[..]


Bouterse zijn actie kwam niet zomaar uit de lucht vallen, maar was het gevolg van de machtsverhoudingen in Suriname.
Elke bevolkingsgroep kwam alleen op voor mijn eigen groep. (Eigen groep eerst)
Ah ja vandaar dat de coup werd gepleegd door mensen vanuit bij alle bevolkingsgroepen (Creools, Hindoestaans, Javaans, gemengd)

quote:
Coupplegers:

Paul Bhagwandas
Desi Bouterse
Benny Brondenstein
Steven Dendoe
Roy Esajas
Ernst Gefferie
Arthy Gorré
John Hardjoprajitno
Wilfred Hawker
Roy Horb
Ewoud Leeflang
Guno Mahadew
John Nelom
Roy Tolud
Ruben Rozendaal
Marcel Zeeuw

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sergeantencoup

quote:

Creolen werden over al uitgekots, en konden overheidsbanen wel vergeten.
Bouterse zijn groep heeft toen ingegrepen, op een verkeerde manier en met fatale gevolgen.
Ah vandaar dat deze beste man aan de macht was voordat de coup werd gepleegd:


http://nl.wikipedia.org/wiki/Henck_Arron

quote:

Later is Bouta een drughandelaar geworden.

Nu is Bouta door de wol geverfd en bindt nu meerdere bevolkingsgroepen aam zich, veelal laaggeschoolden.
Even los van dat je er mbt het verleden volledig naast zit, had je het in jouw eerste post volgens mij sowieso over de huidige situatie in Suriname niet waar?

quote:

Ik had 12 jaar geleden een Hindoestaandse vriendin en een Creolse collega, (beide HBO nivo +).
Hoe die groepen over elkaar denken ...
Creolen zijn lui, en Hindoes kan je niet vertrouwen.
Dat soort werk hoorde ik continue uit beide kampen.
Nee dat zegt wat over hoe jouw ex-vriendin en collega over bepaalde groepen denken
userIcon
Voorgaande post wel volledig offtopic helaas, maar als er zulke feitelijke onwaarheden worden gepost, lijkt het mij niet meer dan logisch dat er hier wat over wordt gezegd.
userIcon
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 16:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]


Ah ja vandaar dat de coup werd gepleegd door mensen vanuit bij alle bevolkingsgroepen (Creools, Hindoestaans, Javaans, gemengd)

[..]


[..]
Ah vandaar dat deze beste man aan de macht was voordat de coup werd gepleegd:

[afbeelding]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Henck_Arron

[..]
Even los van dat je er mbt het verleden volledig naast zit, had je het in jouw eerste post volgens mij sowieso over de huidige situatie in Suriname niet waar?

[..]
Nee dat zegt wat over hoe jouw ex-vriendin en collega over bepaalde groepen denken
Jij bent gek Italie ok maar dat Facisten U.K echt niet ze kijken daar niet vreemd op van andere rassen !!
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Keeping up appearences....

[afbeelding]

Ben in veel (bijna alle) landen van Europa geweest en qua racisme staat Engeland toch wel aan kop, met Italië als goede 2e.
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 @ 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Keeping up appearences....

[afbeelding]

Ben in veel (bijna alle) landen van Europa geweest en qua racisme staat Engeland toch wel aan kop, met Italië als goede 2e.
Mwa, ben het er niet echt mee eens. Moet je eens naar Rusland gaan...
41  van 41 reacties op deze pagina. (3 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 12/02 Suárez zegt sorry12
» 11/02 Suárez weigert hand van Evra68
» 06/02 Teruggekeerde Suárez begint op de bank0
» 05/01 Alsnog excuses van Suárez6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 


True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden