Hawk-Eye getest bij oefeninterland Engeland

Voetbal • 24-05-2012 @ 17:39 •   dm Peterselieman
print 

Tijdens de oefeninterland Engeland - België wordt begin juni doellijntechnologie getest. Bij de wedstrijd op Wembley wordt het Hawk-Eye-systeem, bekend uit het tennis en cricket, het vuur aan de schenen gelegd. Dat melden Engelse media donderdag. Voetbalregelcommissie IFAB neemt deze zomer een beslissing over de invoering van doellijntechnologie.

Het Hawk-Eye-systeem is gebaseerd op camera's en berekent razendsnel of een bal wel of niet volledig over de doellijn is geweest. Overigens merkt het publiek niets van de test tijdens de oefeninterland omdat de scheidsrechters geen toegang hebben tot de gegevens. Bij twijfel heeft de arbiter dus nog gewoon het laatste woord.


Bron: Novum


7526 views / 18 reacties
Reacties op dit bericht
18  van 18 reacties op deze pagina. Pagina  1
Wat heb je er dan aan als de scheidsrechters geen toegang hebben tot het systeem? :/
man Noppie2000 (FOK!games crew) 24-05-2012 @ 17:44 fotoboek no homepage
userIcon
Kijken of het systeem werkt, maar het niet toepassen?
Het werkt. Uitvoerig getest in het Tennis en Cricket.

Invoeren die hap.
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 17:40 schreef DenXD het volgende:
Wat heb je er dan aan als de scheidsrechters geen toegang hebben tot het systeem? :/
Dit dus; over symboolpolitiek gesproken.
userIcon
Inb4 avengers hawkeye
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 17:40 schreef DenXD het volgende:
Wat heb je er dan aan als de scheidsrechters geen toegang hebben tot het systeem? :/
En wat heb je er aan als het systeem faalt en de scheids toch twijfelt??? falend systeem dus.

/edit
oh ik lees verkeerd, gaat om de alinea.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 17:40 schreef DenXD het volgende:
Wat heb je er dan aan als de scheidsrechters geen toegang hebben tot het systeem? :/
Het is een test van het systeem. Er wordt nergens beweerd dat de scheidsrechter in de toekomst, als het systeem operationeel is, geen toegang tot de gegevens heeft.

Begrijpend lezen is natuurlijk lastig.
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 17:40 schreef DenXD het volgende:
Wat heb je er dan aan als de scheidsrechters geen toegang hebben tot het systeem? :/
Wat denk je van de uitkomsten vergelijken met die van de arbiters en de scheidrechter , kijken of het systeem voldoet , kijken of dat systeem dezelfde conclusies trekt als de arbiters/scheidrechters.
Dan wil je niet dat die mensen het antwoord al kunnen weten door dat systeem.
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 18:02 schreef schaakstuk het volgende:
Zal je zien dat het 0-0 wordt.
Bij 0-0 blijft de bal altijd binnen de lijnen ?
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 17:40 schreef DenXD het volgende:
Wat heb je er dan aan als de scheidsrechters geen toegang hebben tot het systeem? :/
Oefeninterland... het is gewoon om te kijken of het een beetje werkt.
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 18:35 schreef Knip het volgende:
[afbeelding]
Haha dat was ook mijn eerste gedachte.
userIcon
Mooi.
Kunnen ze het gelijk vergelijken met wat de scheids doet.
(als ze naast goals ook overtredingen/buitenspel/inworp/etc analyseren)
userIcon
In de toekomst krijgt elk team 3 (per helft?) verzoeken tot beelden van een doelpoging, natuurlijk op de grote monitoren geprojecteerd. Ik hoor het voetbal publiek al de bekende geluiden van het tennispubliek maken... willen we daar na toe?
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 17:51 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Dit dus; over symboolpolitiek gesproken.
Waar wordt er over symboolpolitiek gesproken?
userIcon
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 @ 21:10 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Waar wordt er over symboolpolitiek gesproken?
Je kent de uitdrukking "over XXX gesproken" toch wel....
Zal je zien, wordt er niet gescoord.