Van Marwijk geloofde niet meer in groei Oranje

Euro 2012 • 18-06-2012 @ 06:10 •  Redactie
print 

Bondscoach Bert van Marwijk wist al langer dat de rek er bij het Nederlands elftal uit was. "Als je kijkt naar de gemiddelde leeftijd en samenstelling van de groep wist ik wel dat we niet veel beter zouden worden. Ik had er nog wel vertrouwen in dat we het kunstje nog een keer konden flikken", verwees de keuzeheer naar de finaleplaats op het WK 2010. Nederland verloor al zijn groepswedstrijden op het EK.

Van Marwijk bestreed dat er geen cohesie binnen het Nederlands elftal was. "Deze groep was homogeen genoeg om een goede prestatie te leveren. Er zijn geen gekke dingen gebeurd. Natuurlijk was er wel onvrede bij bepaalde spelers, die bijvoorbeeld niet speelden, maar daar kan ik niets mee."

Volgens Van Marwijk hebben knullige fouten Nederland opgebroken. "We moeten de schuld bij onszelf zoeken. We hebben zulke knullige fouten gemaakt. Als je kijkt naar de 1-1 van Ronaldo. Vanaf de kant zag ik al lang gebeuren dat hij naar binnen dribbelde om vervolgens een steekpass te geven."

Van Marwijk is ook kritisch op zichzelf. "Ik heb zeker gefaald, niet alleen de spelers. We hebben drie keer verloren en ik ben eindverantwoordelijk." Over zijn eigen toekomst liet Van Marwijk, die nog een contract voor vier jaar heeft, zich niet uit. "Ik ben overal mee bezig, maar nog niet met mijn toekomst."


Bron: Novum


10752 views / 34 reacties
Reacties op dit bericht
34  van 34 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Hou toch op en ga rentenieren met Ernie.
userIcon
Dit was toch wel het meest tragische toernooi wat ik heb gezien van Oranje sinds 1990. Zelf het drama van 1996 was nog beter dan dit...

Als je in de EK/WK historie gaat kijken welke teams in de groepsfase nul punten hebben gehaald de afgelopen 30 jaar ga ga je heel erg schamen. Het leek wel of het hele team uit vorm en in extreem slechte conditie was.

En dan moet ik morgen op mijn werk een Portugees en vier Duitsers onder ogen komen
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 07:04 schreef GoCanucksGo het volgende:
Dit was toch wel het meest tragische toernooi wat ik heb gezien van Oranje sinds 1990. Zelf het drama van 1996 was nog beter dan dit...

Als je in de EK/WK historie gaat kijken welke teams in de groepsfase nul punten hebben gehaald de afgelopen 30 jaar ga ga je heel erg schamen. Het leek wel of het hele team uit vorm en in extreem slechte conditie was.

En dan moet ik morgen op mijn werk een Portugees en vier Duitsers onder ogen komen
Jij bent niet het voetbalteam.
Hun prestaties hebben niets met jou te maken.
Natuurlijk zijn er miljoenen mensen die hun identiteit aan voetbal koppelen.
Als hun team wint, voelen ze zichzelf ook winnaars... ook al hebben ze tijdenlang met een zak chips en bier op de bank gezeten, terwijl 11 miljonairs de wedstrijd speelden. Als ze verliezen, is het niet jouw schuld.
Je bent een buitenstaander. Het idee dat jij je moet schamen voor de prestaties van anderen, is echt ridicuul.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 07:10 schreef rOverheid het volgende:
[..]


Jij bent niet het voetbalteam.
Hun prestaties hebben niets met jou te maken.
Natuurlijk zijn er miljoenen mensen die hun identiteit aan voetbal koppelen.
Als hun team wint, voelen ze zichzelf ook winnaars... ook al hebben ze tijdenlang met een zak chips en bier op de bank gezeten, terwijl 11 miljonairs de wedstrijd speelden. Als ze verliezen, is het niet jouw schuld.
Je bent een buitenstaander. Het idee dat jij je moet schamen voor de prestaties van anderen, is echt ridicuul.
Je hebt in theorie natuurlijk helemaal gelijk, en het maakt mij de pis ook niet lauw dat dat Nederland uitgeschakeld is.
Maar in de praktijk ga je als Nederlander wel een heleboel denigrenende opmerkingen krijgen, en dat is niet leuk. Dat begrijp je hopelijk zelf ook wel
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 07:04 schreef GoCanucksGo het volgende:

En dan moet ik morgen op mijn werk een Portugees en vier Duitsers onder ogen komen
Sterkte...
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 07:04 schreef GoCanucksGo het volgende:
En dan moet ik morgen op mijn werk een Portugees en vier Duitsers onder ogen komen
Ik kan vanaf volgende week weer voor een klas staan met 20 aziatische studenten waarvan een redelijk aantal fan zijn van het Nederlandse elftal.
Heb er zelfs een aantal tussen zitten die regelmatig met KNVB shirts in mijn klas zaten.

Gegarandeert dat ik er opmerkingen over zal horen. (Niet dat dat erg is, ik kan er namelijk zat grapjes over maken wat een saaie les een beetje breekt)

Zonde dat het zo gelopen is, zeker gezien het Nederlandse elftal, ook buiten Nederland door veel mensen bewondert word en vermaak bied.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 07:04 schreef GoCanucksGo het volgende:
...En dan moet ik morgen op mijn werk een Portugees en vier Duitsers onder ogen komen
Als je daar echt mee zit, dan heb je een andere uitdaging in het leven..
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 07:40 schreef DuvalBrood het volgende:
[..]

Als je daar echt mee zit, dan heb je een andere uitdaging in het leven..
Ironie, leer het te herkennen. Dat zal de rest van je leven gemakkelijker maken
he he trap die primadonna's eruit en neem gewoon een bak knullen mee die wel willen vlammen.
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 07:29 schreef rOverheid het volgende:
[..]


Het is jammer dat die personen denken dat jij het voetbalteam bent.
Misschien moet je hun eens vragen hoeveel invloed zij op hun team denken te hebben?
Of zij ook maar iets aan de prestaties van hun team hebben bijgedragen?
Klassiek.

Als wij winnen doen we het goed, als zij verliezen hebben ze het verkloot.
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 07:33 schreef AgitoM het volgende:
[..]


Ik kan vanaf volgende week weer voor een klas staan met 20 aziatische studenten waarvan een redelijk aantal fan zijn van het Nederlandse elftal.
Heb er zelfs een aantal tussen zitten die regelmatig met KNVB shirts in mijn klas zaten.

Gegarandeert dat ik er opmerkingen over zal horen. (Niet dat dat erg is, ik kan er namelijk zat grapjes over maken wat een saaie les een beetje breekt)

Zonde dat het zo gelopen is, zeker gezien het Nederlandse elftal, ook buiten Nederland door veel mensen bewondert word en vermaak bied.
Ik hoop dan maar dat je geen Nederlandse les geeft ...

Maar verder heb je wel gelijk, het Nederlands elftal is in veel landen populair, we hebben de leukste supporters en 'vroeger' speelden we nog aantrekkelijk voetbal ook...
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 07:24 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]


Je hebt in theorie natuurlijk helemaal gelijk, en het maakt mij de pis ook niet lauw dat dat Nederland uitgeschakeld is.
Maar in de praktijk ga je als Nederlander wel een heleboel denigrenende opmerkingen krijgen, en dat is niet leuk. Dat begrijp je hopelijk zelf ook wel
En daar trek jij je dan op jouw beurt dan weer wat van aan. Eigen schuld als je daar een beetje verdrietig van wordt.
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 07:10 schreef rOverheid het volgende:
[..]


Jij bent niet het voetbalteam.
Hun prestaties hebben niets met jou te maken.
Natuurlijk zijn er miljoenen mensen die hun identiteit aan voetbal koppelen.
Als hun team wint, voelen ze zichzelf ook winnaars... ook al hebben ze tijdenlang met een zak chips en bier op de bank gezeten, terwijl 11 miljonairs de wedstrijd speelden. Als ze verliezen, is het niet jouw schuld.
Je bent een buitenstaander. Het idee dat jij je moet schamen voor de prestaties van anderen, is echt ridicuul.
Ach, ik denk dat het betrekkelijk normaal is dat je je als groepsdier identificeert met de een of andere groep, en je daar ook gedeeld verantwoordelijk voelt. Als je dit soort emoties als ridicuul bestempelt moet je consistent zijn en het begroeten van je buurman of het betalen voor je zak aardappels ook gaan afserveren. Maar zolang je geen volledige autist bent, zul je dat soort dingen wel kunnen begrijpen.

Dat neemt niet weg dat er wel een correlatie lijkt te zijn tussen de intelligentie en de mate van groepsidentificate.
userIcon
Als zo'n kneuzencoach 1,8 miljoen per jaar moet kosten waar zijn we dan in godsnaam mee bezig? Premie voor faalhazen? Lijkt er wel op!
userIcon
In het bedrijfsleven, weten ze wel hoe ze dit hadden moeten aanpakken.

De helft van het elftal naar huis sturen en de bondscoach een bonus van 10 miljoen.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 08:32 schreef Murazor4096 het volgende:
[..]

Dat neemt niet weg dat er wel een correlatie lijkt te zijn tussen de intelligentie en de mate van groepsidentificate.
Klopt volledig.
Groepen bestaan bij de gratie van belangen en homogeniteit.
Mensen die zich ontzettend sterk met een bepaalde groep identificeren, hebben vaak een niet volledig ontwikkelde identiteit of sterke dissociatieve eigenschappen.
userIcon
quote:
Ik heb zeker gefaald, niet alleen de spelers. We hebben drie keer verloren en ik ben eindverantwoordelijk.
Voornamelijk JIJ hebt gefaald Bert, misschien had het heel anders uitgepakt als een aantal spelers vaker in de basis hadden gestaan.

Wat genoot ik nog in het begin, toen Van Der Vaart scoorde, ik dacht nog, lekker voor je bert.Juist VDV scoort.
Van Marwijk moet gewoon zijn biezen pakken. Hij kan dat beter zelf doen, voordat de KNVB het doet.

Van Marwijk is aartsconservatief terwijl er een nieuw elftal moet komen. Dat gaat dus niet samen. Het te vroeg en geforceerd brengen van Willems komt geheel op het conto van Van Marwijk te staan, evenals het volledig negeren van Emanuelson en/of Anita. Ook het voor lul zetten van Huntelaar mag hij zich aanrekenen, evenals de idiote beslissing om telkens voor elke wedstrijd 1300 km te reizen.

Opbokken dus!
userIcon
Wanneer krijgt die Fixlogo user eens een ban, loopt aleen maar linkjes van zijn website te spammen op de frontpage.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 06:18 schreef rOverheid het volgende:
Van Marwijk moet blijven!
Iemand die zoiets zegt zou je op staande voet moeten ontslaan!
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 08:40 schreef gewoonmeppen het volgende:
In het bedrijfsleven, weten ze wel hoe ze dit hadden moeten aanpakken.

De helft van het elftal naar huis sturen en de bondscoach een bonus van 10 miljoen.
Dan hadden we bij de groepswedstrijden al een ander verloop gezien. Tegen Duitsland waren dan zeven voetballers en vier managers opgesteld en omdat we er daarna nog steeds in geloofden zou Portugal aangetreden zijn tegen tien managers en één voetballer die halverwege de eerste helft zou zijn vervangen door een aankomend manager.
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 08:26 schreef Mabuya het volgende:
[..]

Ik hoop dan maar dat je geen Nederlandse les geeft ...

Maar verder heb je wel gelijk, het Nederlands elftal is in veel landen populair, we hebben de leukste supporters en 'vroeger' speelden we nog aantrekkelijk voetbal ook...
Geef geen les in Nederlands, spreek of schrijf het ook al jaren niet meer, behalve op Fok!. Dat is erg handig, er zit op Fok! altijd wel een betweter die er iets van zegt.

En het is inderdaad zo dat het nederlandse voetbal team altijd aantrekkelijk voetbal speelde en daardoor populair is.
Titel zegt al genoeg, tijd voor verandering in het team.
Persoonlijk vind ik dat Bert gewoon moet blijven, hij gaf zelf ook al aan dat hij geleerd heeft van de wedstrijden.

Tijd voor een heropbouw van het team met verse en jongere spelers met Sneijder als aanvoerder. Één van de weinige spelers die wel gretig is en de wil heeft om te vechten voor een overwinning.
userIcon
Jeetje wat een gezever om wat GoCanucksGo zei. Alsof hij het niet goed kan vinden met de gasten op z'n werk, alsof is gepest gaat worden en daar bang voor is. Ik zou het ook zo gezegd hebben als ik Portugezen en Duitsers op m'n werk zou tegenkomen: reken maar dat ze over de wedstrijd beginnen en je gaan plagen. Maar dat ik dat zeg, betekent niet dat ik me kapot schaam of ga huilen... Kom nou

Het is gewoon iets dat de meesten zeggen wanneer een etniciteit van de andere verliest en je komt ze morgen tegen.
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 13:19 schreef Yaay het volgende:
Jeetje wat een gezever om wat GoCanucksGo zei. Alsof hij het niet goed kan vinden met de gasten op z'n werk, alsof is gepest gaat worden en daar bang voor is. Ik zou het ook zo gezegd hebben als ik Portugezen en Duitsers op m'n werk zou tegenkomen: reken maar dat ze over de wedstrijd beginnen en je gaan plagen. Maar dat ik dat zeg, betekent niet dat ik me kapot schaam of ga huilen... Kom nou

Het is gewoon iets dat de meesten zeggen wanneer een etniciteit van de andere verliest en je komt ze morgen tegen.
Yaay!
pff bertje, jij selecteert toch?
En hoeveel hebben de heren nu verdiend met hun wanstaltige vertoning,

Het zou ze sieren als ze hun inkomsten donderen aan een willekeurig doel, en het zou de knvb sieren as ze de mensen hun geld van de kaartjes terug geven
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 07:04 schreef GoCanucksGo het volgende:

En dan moet ik morgen op mijn werk een Portugees en vier Duitsers onder ogen komen
Dan heb je het nog goed ik heb ~15 Italianen, 2 Spanjaarden, 2 Grieken, 6 Turken en een veel te grote bende Belgen als collega's. En ik werk er met 1 andere Nederlandse collega. Ongeacht dat de NL'ers niet in de zelfde poule speelde als de meeste van mijn buitenlandse collega's hebben wij vandaag toch de nodige ''grapjes'' over ons heen gekregen.
En ik kan je daarbij wel vertellen dat de Belgen de grootste schijnheiligen erin zijn Als Oranje wint staan ze bij je: ''ben gaan kijken in Eindhoven/Maastricht, super gezellig! Stond er met mijn Oranje shirtje!'' Regelmatig gebeurt 2 jaar geleden. Maar zodra ze ook maar 1 wedstrijd van Denemarken verliezen komen ze naar me toe en doen een poging om me te denigreren met dingen zoals: ''zou je je niet schamen met je paspoort, Hollandertje, want dat trok nergens op....'' En dat terwijl ze weer in de zelfde café of hetzelfde pleintje zijn gaan kijken als 2 jaar terug. Dan kaats ik de bal maar terug, en vraag ze waar de Belgen zijn gebleven de laatste paar grote toernooien, de meesten haken dan al af Nu nog een manier vinden hoe ik die Zuid-Europeanen nog stil kan krijgen

Moet ik misschien nog even bij zeggen dat die hele voetbal me zelfs geen ruk interesseert, en zoals iemand al zei: je kunt er persoonlijk toch niets aan doen als die gasten belachelijk verliezen, en trek me dat commentaar dan ook niet aan, maar je word er zo moe van dat andere er véél te serieus in zijn. En allen al om die gasten op het werk eenzelfde sneer terug te kunnen geven hoop ik dat ze winnen.

[ Bericht gewijzigd door Sinister-D- op maandag 18 juni 2012 @ 20:38 ]
userIcon
quote:
Op maandag 18 juni 2012 @ 06:12 schreef Chapter_V het volgende:
Hou toch op en ga rentenieren met Ernie.
34  van 34 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 17/06 [Euro 2012] Uitslagen groep B17
» 17/06 [Groep B] Uitslag Portugal - Nederland156
» 16/07 EK levert UEFA minder op dan in 20083
» 04/07 Prijswinnaars FOK! EK Pool 20124
Gebruikersnaam 
Wachtwoord