Megacrash bij finish Nationwide series in Daytona

Autosport • 23-02-2013 @ 23:37 •   dm Jan Willem (WEST)
print 

De openingswedstrijd van de Nationwide kampioenschap in Daytona eindige in een megacrash. Na de herstart van een eerdere crash waren er nog vijf ronden te gaan, toen het voor de finish gigantisch mis ging. Meerdere auto's kwamen met elkaar in botsing.

De auto van Kyle Larson brak in tweeën en een groot aantal onderdelen belandde door de veiligheidshekken. Als gevolg hiervan zijn 28 toeschouwers gewond geraakt, waarvan er veertien naar het ziekenhuis moesten voor behandeling. Twee gewonden liggen nog in kritieke toestand in het ziekenhuis.

De race werd gewonnen door Tony Stewart. Die won omdat hij de crash met een uitwijkmanouvre wist te ontwijken.


De beelden van de bewuste crash. (Bron: YouTube)


Bron: USA TODAY


9670 views / 41 reacties
Reacties op dit bericht
41  van 41 reacties op deze pagina. (4 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
quote:
Deze video bevat inhoud van NASCAR, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd.
!
userIcon
http://www.youtube.com/watch?v=ubtdU8O-NuA

deze is korter....maar echt een mega crash!
man donroyco (Redactie Sport) 24-02-2013 @ 00:41 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 00:24 schreef vosss het volgende:
https://www.youtube.com/watch?v=IkcdcbyoDFw

Die staat er nog.

Dikke crash
Aangepast met jouw link. Wel lastig als NASCAR steeds de video's weghaalt...
userIcon
Wie heeft er nou gewonnen?

OT: heftige crash, zo te zien meer voor de toeschouwers dan de rijders.
man donroyco (Redactie Sport) 24-02-2013 @ 01:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 00:51 schreef ScudRaket het volgende:
Wie heeft er nou gewonnen?
Lees de laatste zin
userIcon


Stond op Reddit.
userIcon
quote:
[b]Op zondag 24 februari 2013 @ 03:04 schreef EricOscuro

Maar buiten dat; des te meer opspattende onderdelen des te beter de crash.
En dit was een crash!
Lees het stuk over de toeschouwers nog eens?
userIcon
http://youtu.be/mDiKZi3j-K8

Deze is vanaf het publiek gefilmd.
Ze zitten letterlijk op elkaars bumper. Het is een wonder dat er niet vaker wat gebeurt
Nascar nu ook in rusland
Ik hoop dat het goed gaat met die gene. Een band met 320 km/u op je af vliegen is niet leuk.
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 05:01 schreef Crashcat het volgende:
http://youtu.be/mDiKZi3j-K8

Deze is vanaf het publiek gefilmd.
userIcon
Tha fuck zeg,best heftig dat publieksfimpje!
userIcon
Vind je het gek?
Dit is bumperkleven met een paar honderd kilometer per uur!!
userIcon
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 05:01 schreef Crashcat het volgende:
http://youtu.be/mDiKZi3j-K8

Deze is vanaf het publiek gefilmd.
Degene met de camera had dus bijna een confrontatie met een wiel
userIcon
best lullig voor de concours die hele tijd hard werken en dan voor de finish samen met massa crashen.. Voor niets hard gewerkt.

En hopelijk vallen de gewonden in publieken het mee
moesten ze niet de hele tijd naar links moeten draaien konden ze mss een andere lijn kiezen en zaten ze niet lettelijk tegen elkaars bumper te duwen
nascar is gewoon compleet achterlijke racesport
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 05:01 schreef Crashcat het volgende:
http://youtu.be/mDiKZi3j-K8

Deze is vanaf het publiek gefilmd.
wtf
noemen ze dat vangnetten?
een f1 wagen kan wsl geowon door die kabels door vliegen
Dat Amerika is toch vreemd. Het sterft er van de veiligheidregels maar toch gebeuren er veel ongelukken. Het publiek zit er dicht op en dit gebeurd vaker. Toch doen ze er huer niets aan. Apart
userIcon
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 07:47 schreef piderman314 het volgende:
Ze zitten letterlijk op elkaars bumper. Het is een wonder dat er niet vaker wat gebeurt
Dat noemen ze "rubbing" (movie quote )
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 09:35 schreef Satex het volgende:
[..]


Dat noemen ze "rubbing" (movie quote )
Ik noem het "A1-ing"
userIcon
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 09:35 schreef Satex het volgende:
[..]


Dat noemen ze "rubbing" (movie quote )
Rubbing is racing,Days of thunder
Of er veel aan is of niet, je weet van tevoren nooit wie er wint.
En ik vind de M&M's auto errug mooi
userIcon
de souveneir shop komt bij he tpubliek
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 09:04 schreef eNaSnI het volgende:
[..]

Degene met de camera had dus bijna een confrontatie met een wiel
de souvenirshop komt naar het publiek toe in plaats van andersom
userIcon
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 08:32 schreef enmot het volgende:
Ik hoop dat het goed gaat met die gene. Een band met 320 km/u op je af vliegen is niet leuk.
[..]
Die autotjes gaan 320 km/u
Ok
195mile/h
Is ook heel hard
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 11:20 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Die autotjes gaan 320 km/u
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 09:04 schreef pfaffke het volgende:
Vind je het gek?
Dit is bumperkleven met een paar honderd kilometer per uur!!
In een race heet dat gewoon slip streaming.
userIcon
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 11:32 schreef Huugman het volgende:
[..]


In een race heet dat gewoon slip streaming.
Leg dat maar eens uit aan een agent.
Ik was niet aan het kleven, ik zat in zijn slipstream....
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 11:20 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Die autotjes gaan 320 km/u
Yep. Zien eruit als redelijk standaard auto's maar er ligt wel een V-zoveel met 600 pk in.
userIcon
Dat krijg je met dat bumperkleven..
userIcon
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 09:04 schreef eNaSnI het volgende:
[..]

Degene met de camera had dus bijna een confrontatie met een wiel :{
Wiel en een deel van de ophanging zo te zien.

userIcon
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 04:10 schreef EricOscuro het volgende:


En hey, de meeste mensen tijdens zulke races vinden hun hoogtepunt ook vaak bij crashes waar hun favoriet of zij zelf geen slachtoffers worden.
ja? denk je dat echt?
duidelijk geen raceliefhebber..
userIcon
quote:
Op zondag 24 februari 2013 @ 04:10 schreef EricOscuro het volgende:
[..]


Ik duim nog voor deze twee zwaar gewonden.
Maar zwaar gewond betekent vaak botbreuken... anders werden ze wel benoemd als kritieke slachtoffers.
Uit het artikel:
quote:
Twee gewonden liggen nog in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Door provocerend rijden veroorzaakte crash. Om niet te zeggen opzettelijk veroorzaakt door rijders en hun manier van rijden. Lompe bakken op een realtief smalle kombaan met een veel te hoge snelheid. Bumperkleven bij 190 mph. Stupide lijksport wachten op dodelijke crashes.