Van Marwijk verrast met opvallende voorselectie EK

Euro 2012 • 07-05-2012 @ 12:46 •   dm Boris (borisz)
print 

Bert van Marwijk heeft 36 spelers opgeroepen in het kader van de voorbereiding op EURO2012. De eerste trainingsstage zal plaats hebben op 14 en 15 mei, hieraan doen alle spelers mee die vrij zijn van clubverplichtingen. Na deze trainingsstage zullen de eerste afvallers bekend worden gemaakt. 

Bondscoach Bert van Marwijk over het formeren van de spelersgroep, die in Hoenderloo aanwezig zal zijn. ''Wij hebben binnen de technische staf intensief overlegd om tot een zo evenwichtig mogelijke samenstelling van de groep te komen. Je hebt immers in deze fase van de voorbereiding nog te maken met de Nederlandse play offs, de buitenlandse competities en bekerfinales, alsmede de eindstrijd van de Champions League. Bovendien zijn er nog spelers aan het terugkomen van blessures. Mede daarom heb ik enkele talentvolle voetballers die we al langer volgden, voor deze tweedaagse trainingsstage opgeroepen; een mooie gelegenheid om deze spelers van dichtbij mee te maken.”

De definitieve groep van twintig veldspelers en drie keepers moet vervolgens uiterlijk dinsdag 29 mei, 12.00 uur bij de UEFA worden ingeleverd. Bij de selectie zitten opvallende namen. Er behoren vijf keepers tot het voorlopige keurkorps. Opvallend is daarbij dat Jasper Cillessen, de reservekeeper van Ajax, is opgeroepen terwijl eerste doelman Kenneth Vermeer ontbreekt. Ook Feyenoord-doelman Erwin Mulder zit bij de 36 namen.

Van Marwijk doet ook een beroep op enkele verrassende namen in de achterhoede. Vurnon Anita, Wilfred Bouma, Nick Viergever, Stefan de Vrij en Jetro Willems maken nog kans op een uitverkiezing. Van Marwijk lijkt nog niet zeker wie voor de linksback positie in aanmerking komt. Die plek wordt normaal ingevuld door Erik Pieters, maar de PSV-linksback miste de slotduels bij PSV vanwege een blessure. Wel is hij op tijd fit voor het EK.

De voorselectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Erwin Mulder (Feyenoord), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Erik Pieters (PSV), Nick Viergever (AZ), Ron Vlaar (Feyenoord), Stefan de Vrij (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax), Jetro Willems (PSV)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Barcelona), Vurnon Anita (Ajax), Mark van Bommel (AC Milan), Urby Emanuelson (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Siem de Jong (Ajax), Hedwiges Maduro (Valencia), Adam Maher (AZ), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (FC Twente), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuijt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).


Bron: Ons Oranje


10800 views / 88 reacties
Reacties op dit bericht
88  van 88 reacties op deze pagina. (14 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Vermeer moet je ook niet oproepen. Goede lijnkeeper misschien, maar mist lengte en maakt bijna altijd verkeerde beslissingen met uitkomen of uitverdedigen.
userIcon
Boerrigter had hier zeker te weten ook wel bij mogen zitten
Het eigenlijk Clasie ook wel verwacht, als je die op een man zet maakt 'ie hem helemaal gek. Zo'n energiek en fel type kan je in zware wedstrijden zeker gebruiken.
Mja, kan je weinig waarde aan hechten. Er is gewoon een beveiliging ingebouwd van die jongens die tegen het elftal aanzitten. Verder weet je gewoon dat alle namen die je verbazen die opgeroepen zijn ook vast wel weer afvallen. Feit blijft dat de verdediging altijd ons zwakte punt zal zijn.
userIcon
Wow, pijnlijk voor Vermeer! En zo jammer voor Cillessen dat hij naar Ajax is gegaan en daardoor geen minuut heeft gespeeld

En zit Boerrigter er gewoon niet bij, of omdat ie geblesseerd is? Want Boerrigter is imo beter dan Ola John.
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 12:56 schreef DerMeister het volgende:
Boerrigter had hier zeker te weten ook wel bij mogen zitten
Hij kan er inderdaad bij passen ja, maar hij is nogal blessure gevoelig.

Jammer dat Büttner er niet bij zit! mag er ook wel bij!
userIcon
vind toch wel dat stekelenburg voorbij is gestreefd door vorm/krul, en verder toch nog opvallende namen
Hmm, blijkbaar is 32 doelpunten maken in de eredivisie niet zo boeiend. Had Dost wel een plekje gegund. Had ik beter begrepen dan een Lens ofzo.
userIcon
Anita Neem dan Clasie!
Goed dat wat talenten mogen snuffelen aan het grote Oranje. Zo geef je toch een signaal af dat je ze niet vergeet en dat ze dicht tegen de 23 die het moeten deon aan zitten.

Ik vermoed dat dit de uiteindelijke selectie wordt:
Doel: Tim Krul (Newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Erik Pieters (PSV), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Barcelona), Mark van Bommel (AC Milan), Urby Emanuelson (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (FC Twente), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuijt (Liverpool), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).
Ik vind het wel sneu voor Elia eigenlijk. Zo'n iemand kan toch wel goed van pas komen.
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:02 schreef SaintMaus het volgende:
Goed dat wat talenten mogen snuffelen aan het grote Oranje. Zo geef je toch een signaal af dat je ze niet vergeet en dat ze dicht tegen de 23 die het moeten deon aan zitten.

Ik vermoed dat dit de uiteindelijke selectie wordt:
Doel: Tim Krul (Newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Erik Pieters (PSV), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Barcelona), Mark van Bommel (AC Milan), Urby Emanuelson (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (FC Twente), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuijt (Liverpool), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).
Ik mag hopen dat Wijnaldum en John niet meegaan, die komen echt tekort op dit moment. Neem dan maar een paar extra verdedigers mee, want daar heb je er wel erg weinig van.
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:00 schreef Flixer het volgende:
Hmm, blijkbaar is 32 doelpunten maken in de eredivisie niet zo boeiend. Had Dost wel een plekje gegund. Had ik beter begrepen dan een Lens ofzo.
Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (FC Twente), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuijt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).

Rechts: Lens, Narsingh en Robben.
Links: Kuijt, Ola John en evt. v Persie.
Diepe spits: de Jong, Huntelaar en v Persie.

denk dat dit de verdeling van vMarwijk is.
dan heb je dus op alle posities drie spelers, wat dat betreft past Dost er niet bij, tenzij je de Jong thuis laat..
userIcon
Bas Dost de topscoorder komt niet voor op het lijstje?
userIcon
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:02 schreef SaintMaus het volgende:
Ik vermoed dat dit de uiteindelijke selectie wordt:
Doel: Tim Krul (Newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Erik Pieters (PSV), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Barcelona), Mark van Bommel (AC Milan), Urby Emanuelson (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (FC Twente), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuijt (Liverpool), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).
Vlaar --> De Vrij
Kuijt --> Narsingh

Lijkt mij het beste. Alleen jammer dat ze beiden zo ervaringloos zijn op dit niveau.
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:11 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Dan zou die eerder Babel mee nemen. Die ook wel een redelijk seizoen heeft gedraaid. Kan je goed gebruiken om wat mee te forceren in de laatste minuten.

En Bert waarom in vredesnaam Cillessen. Ik kan je zo echt niet serieus nemen hoor, met je praatje van: alleen mensen die veel spelen mogen mee..
Babel? Waarom ze die überhaupt ooit mee hebben genomen is mij alsnog een mysterie. Blij dat ze het niet meer doen.
userIcon
Vermeer heeft al aan kunnen tonen dat hij niet goed genoeg is, hij heeft het geluk dat het een 'product uit de jeugdopleiding is' anders was hij al lang vervangen. Cillissen is wat minder bekend dus begrijpelijk dat hij wordt opgeroepen n.a.v. zijn eerdere prestaties.
userIcon
Maher en Viergever
Van Marwijk is moeilijk te volgen. Gaat hij bij de trainingen van Ajax kijken en ziet hij daar wat anders dan F de Boer? Zeer vreemd. Dit is toch geen trainingsstage voor talenten?

Bouma in de voorselectie is dan weer ook raar. Die is totaal over the top en heeft het ooit in Oranje heel goed gedaan. Dus waarom hem er nu weer bijhalen? Pak dan een talent.


Huntelaar gaat het hele EK op de bank zitten. Positiespel wordt net zo slecht als op het WK en als we pech hebben komen we dan de groepsfase niet uit.
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:12 schreef Ali55J het volgende:
Khalid Boulahrouz
Ibrahim Afellay
Bouhlarouz

Die heeft al 5 jaar geen bal meer tegen gehouden
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:12 schreef zwaktebaard het volgende:
Jammer dat ons land geen super voetballer heeft zoals Cristiano Ronaldo Of Messi. Ik geef ons land niet eens kans om de poulfase door te komen. Wat een kut team hebben we toch waarom hebben we geen spelers die een team kunnen vormen zoals Spanje of Duitsland

Ik baal er gewoon van dat we elke keer het af laten weten. Vergeet het maar jongens die EK gaat een grote fiasco worden. We hebben gewoon geen goede voetballers. En helemaal als van Marwijk van die kutspelers in de voorselectie laat komen zoals Cillessen, Siem de Jong, Bouma, Anita en Ola John. Die komen toch echt te kort voor het grote werk
Wordt je tweede op het WK, laat je het nog steeds altijd afweten. Wat een kortzichtigheid...
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:11 schreef bloknote2010 het volgende:
[..]

Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (FC Twente), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuijt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).

Rechts: Lens, Narsingh en Robben.
Links: Kuijt, Ola John en evt. v Persie.
Diepe spits: de Jong, Huntelaar en v Persie.

denk dat dit de verdeling van vMarwijk is.
dan heb je dus op alle posities drie spelers, wat dat betreft past Dost er niet bij, tenzij je de Jong thuis laat..
Ik zie Dost als een betere afmaker dan de Jong, dus ja.
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:12 schreef zwaktebaard het volgende:
Jammer dat ons land geen super voetballer heeft zoals Cristiano Ronaldo Of Messi. Ik geef ons land niet eens kans om de poulfase door te komen. Wat een kut team hebben we toch waarom hebben we geen spelers die een team kunnen vormen zoals Spanje of Duitsland

Ik baal er gewoon van dat we elke keer het af laten weten. Vergeet het maar jongens die EK gaat een grote fiasco worden. We hebben gewoon geen goede voetballers. En helemaal als van Marwijk van die kutspelers in de voorselectie laat komen zoals Cillessen, Siem de Jong, Bouma, Anita en Ola John. Die komen toch echt te kort voor het grote werk

v Persie topscorer in Engeland..
Huntelaar topscorer in Duitsland..

of is jou reactie puur bedoeld zodat mensen gaan happen??
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:12 schreef zwaktebaard het volgende:
Jammer dat ons land geen super voetballer heeft zoals Cristiano Ronaldo Of Messi. Ik geef ons land niet eens kans om de poulfase door te komen. Wat een kut team hebben we toch waarom hebben we geen spelers die een team kunnen vormen zoals Spanje of Duitsland

Ik baal er gewoon van dat we elke keer het af laten weten. Vergeet het maar jongens die EK gaat een grote fiasco worden. We hebben gewoon geen goede voetballers. En helemaal als van Marwijk van die kutspelers in de voorselectie laat komen zoals Cillessen, Siem de Jong, Bouma, Anita en Ola John. Die komen toch echt te kort voor het grote werk
Geen goede spelers? Robben is echt een wereldtopper hoor en Huntelaar is gewoon een hele goede spits.

Je maakt het weer dramatischer dan het is. Wij hebben gewoon spelers die het verschil kunnen maken met een solo actie. Ik denk dat Cristiano minder uit de verf komt bij Portugal dan Robben bij Oranje. Zelfde geld voor Messi bij Argentinie. We moeten gewoon meer met flanken spelen op dit EK dus Kuijt eruit en echt buitenspelers.
Probeer dan v Wolfswinkel, Boerrigter, Dost en Roel Brouwers.
userIcon
alleen waarom van wolfswinkel en schaars er niet bij zit is mij een raadsel
ik heb het al gezien we gaan het EK winnen daar is geen ander antwoord meer voor winnen yahoeeeeeeeeee
userIcon
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 12:56 schreef jeroensiep het volgende:
Het eigenlijk Clasie ook wel verwacht, als je die op een man zet maakt 'ie hem helemaal gek. Zo'n energiek en fel type kan je in zware wedstrijden zeker gebruiken.
Clasie Zal totaal overlopen worden door de Gerrards en Lampards van deze wereld. En gaan hem aub niet vergelijken met Xavi. De enige overeenkomst is dat ze beiden niet zo groot zijn.

Clasie zal volgend jaar europees gezien flink door de mand vallen...
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:25 schreef bloknote2010 het volgende:
[..]


v Persie topscorer in Engeland..
Huntelaar topscorer in Duitsland..

of is jou reactie puur bedoeld zodat mensen gaan happen??

Hij moet wel een trol zijn of een heel deprimerend mannetje.

v. Persie staat in mijn ogen samen in het rijtje met Ronaldo en Messi.
En dan hebben we nog Robben, Sneijder, vd Vaart, Huntelaar en Afellay
van top kwaliteit.

Met daarna een zooi goeie spelers die er onder hangen.

Ziet er niet slecht uit als je het mij vraagt.
userIcon
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 12:57 schreef C2000 het volgende:
Cillessen
Had een paar mooie blunders gisteren :p
Cillessen...bankzitter bij Ajax...
Elia niet maar bepaalde andere spelers die nauwelijks spelen of er het hele seizoen geblesseerd uitliggen wel. Ben benieuwd of hij nu weer met dat lulverhaal over speeltijd bij je club komt.
userIcon
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:14 schreef groenbladje het volgende:
Wat was er ook alweer mis met Douglas?
mag pas na het EK voor Nederland uitkomen
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 12:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wow, pijnlijk voor Vermeer! En zo jammer voor Cillessen dat hij naar Ajax is gegaan en daardoor geen minuut heeft gespeeld
Cillessen wist waaraan hij begon toen hij naar Ajax ging. Overigens is je bewering dat hij geen minuut heeft gespeeld niet waar. Hij heeft basisplaatsen gekregen in de bekerwedstrijden.

quote:
En zit Boerrigter er gewoon niet bij, of omdat ie geblesseerd is? Want Boerrigter is imo beter dan Ola John.
Alweer een rugblessure, maar hij hoort er zeker bij.

En wat linksback betreft: laat die Pieters maar lekker thuis. Zelfs Emanuelson is beter op die positie.
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:43 schreef Serko het volgende:
Elia niet maar bepaalde andere spelers die nauwelijks spelen of er het hele seizoen geblesseerd uitliggen wel. Ben benieuwd of hij nu weer met dat lulverhaal over speeltijd bij je club komt.
Elia speelt ook niet flapdrol. Welgeteld 3 wedstrijden in dit seizoen. De andere jongens die niet veel spelen hebben meer minuten gemaakt dan Elia.
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:14 schreef groenbladje het volgende:
Wat was er ook alweer mis met Douglas?
Douglas mag nog niet voor Nederland uitkomen. Daarnaast is Douglas een broddelaar en een (rode-)kaartenverzamelaar. Overschatte speler.
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 14:01 schreef FigureBirdStars het volgende:
Weer geen Seedorf
Seedorf is een goede voetballer maar ik heb liever dat er met de huidige groep gewerkt wordt en dat die vernieuwd wordt.

Seedorf gaat volgend jaar gewoon lekker in Brazilie ballen en de grote man daar zijn.
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:22 schreef ZoeterMark het volgende:
[..]
Bouhlarouz

Die heeft al 5 jaar geen bal meer tegen gehouden
Boeiend, zodra Cristiano Ronaldo Bouhla tegen komt op het veld begint die al spontaan te huilen...
Alleen daarom moet je de kannibaal al mee nemen.
userIcon
Meedoen is verplicht het Wilhelmus meezingen.
userIcon
De aanwezigheid van Cillessen, Bouma , Anita, Wijnaldum en Lens begrijp ik niet zo goed. Vooral niet als je bedenkt dat Schaars en van Wolfswinkel ontbreken.

Als ik de selectie zo zie dan heeft Nederland een zwakke verdediging. Stekelenburg heeft geen goed seizoen gedraaid. Idem voor van der Wiel en Pieters. Mathijssen heeft vooral de bank warm gehouden in Malaga. De enige die wel een goed seizoen heeft is Heitinga.

Het feit dat de meeste verdedigers afkomstig zijn van de dramatische PSV verdediging zegt eigenlijk voldoende.

Edit: Schaars is volgens andere sites wel opgeroepen. Het bericht op Fok klopt dus niet helemaal.

[ Bericht gewijzigd door Jaeger85 op maandag 7 mei 2012 @ 14:42 ]
userIcon
Bouma?
Geen Clasie?
Wijnaldum?
userIcon
Bouma boven van Rhijn?
userIcon
Bouma

Van Marwijk had beter bij de Zaterdag Amateurs kunnen zoeken.
userIcon
Ik heb er alweer zin in hoor! Biertje op het terras, beetje meeschreeuwen.

NL elftal

Lekker chauvinistisch genieten! w/
userIcon
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:11 schreef Deadre het volgende:
Bas Dost de topscoorder komt niet voor op het lijstje?
Dit bewijst dat de Nederlandse competitie een Micky mouse competitie is.
Wijnaldum en strootman? Theo janssen en Clasie verdienen t gewoon op basis van t hele seizoen, die psv'ers bakken er niks van...
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:48 schreef WiXX het volgende:
[..]


Elia speelt ook niet flapdrol. Welgeteld 3 wedstrijden in dit seizoen. De andere jongens die niet veel spelen hebben meer minuten gemaakt dan Elia.
Affelay heeft meer gespeeld? Sorry, maar Elia is nog jong en fit, maar Kuyt krijgt nog de voorkeur. Elia heeft gewoon de pech dat hij net terecht komt in een juventus elftal wat het beste team in zeker de afgelopen 10 jaar voor hun is en er niet echt plek was voor een vleugelaanvaller van zijn type in hun strakke systeem. De situaties zijn niet te vergelijken met bepaalde eredivisie faalhazen als Wijnaldum, Lens, en Willems die er wel in zitten, Elia kan zelfs beter back spelen dan bepaalde figuren in de selectie. Emmanuelson speelde alleen best vaak omdat er bij Milan absurd veel blessures waren dit seizoen, anders had hij ook tribune klant geweest als iedereen fit was. Dat is ook geen betere voetballer. Geld trouwens ook voor Drenthe precies hetzelfde en die heeft best veel gespeeld bij Everton, en goed ook. Blijkbaar hebben eredivisie spelers de voorkeur ondanks dat die nauwelijks getest worden en/of ervaring hebben op het niveau wat je straks krijgt op het EK
userIcon
@ali55j

Je vergeet Adam Maher ( ook een Marokkaan)
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:01 schreef genakt het volgende:
Anita Neem dan Clasie!
Anita heeft Ajax gedragen de laatste 13 (gewonnen) wedstrijden in de competitie. Sinds hij als controlerende middenvelder speelt vind ik hem een van de beste spelers van de eredivisie.
userIcon
waar is Jaap van Duijn? :p
Erik Pieters gaat niet mee. Blessure is te ernstig.
userIcon
http://www.fcupdate.nl/vo(...)en-door-ek-deelname/

hmmm.. we houden zo wel erg weinig verdedigers over..
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:35 schreef RubenSosa het volgende:
[..]


Clasie Zal totaal overlopen worden door de Gerrards en Lampards van deze wereld. En gaan hem aub niet vergelijken met Xavi. De enige overeenkomst is dat ze beiden niet zo groot zijn.

Clasie zal volgend jaar europees gezien flink door de mand vallen...
Jup, zo Clasi heeft nog geen een europees duel gespeeld, dus heel goed dat van Marwijk hem niet heeft geselecteerd.
We hebben het over 36 man....duidelijk dat hij op deze manier kenbaar wil maken wie de toekomst heeft. Tuurlijk vallen de meeste jonkies af. Motiveert echter wel als je voorgeselecteerd wordt.
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 14:41 schreef Class het volgende:
Bouma boven van Rhijn?
Dat ben ik helaas wel met je eens. Bouma is te oud en kan dat niveau niet bij houden.

Overige keuzes van van Marwijk vind ik wel goed.
userIcon
De keuzes zijn op meerdere fronten bizar te noemen. Op basis waarvan de reservekeeper van Ajax erbij zit, ten nadele van Kenneth Vermeer, is mij een mysterie. Het selecteren van een 17-jarige verdediger vind ik ook absurd. Laat zo'n jongen zich eerst maar eens 1-2 jaar bewijzen op Eredivisie-niveau.

Sowieso is het wel vreemd dat PSV hofleverancier is, terwijl Ajax en Feyenoord op de ranglijst toch echt boven PSV zijn geëindigd. Overigens heeft Ajax 14 keer op rij gewonnen en heeft een uitstekend keepende Vermeer daar zeker een bijdrage aan geleverd, met geweldige reddingen.
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:49 schreef xSander het volgende:
[..]


Douglas mag nog niet voor Nederland uitkomen. Daarnaast is Douglas een broddelaar en een (rode-)kaartenverzamelaar. Overschatte speler.
niet geboren in nederland vind ik zowiezo dat je er nooit in mag komen houw wk en ek wel is puur we hebben spelers genoeg eigen talenten zat dus wegwezen ermee ook al kregen we messi die mogen ze ook houden
Veel vreemde keuzes. Willems? Komt echt te kort; zijn vast betere opties... Bouma? Ga toch weg man...
Affelay? Heeft amper gespeeld.
Lens? Matige speler.
Strootman? Overgewaardeerde speler.. had een (korte) goede periode maar speelt al maanden slecht.

De haat jegens Anita van sommigen hier snap ik dan weer niet. Ik vond Anita vrij slecht, maar speelt het laatste halve seizoen erg sterk.

Nou goed, verdedigend is het matig, maar dat was verwacht. Nu hopen dat Bert een opstelling bedenkt waarbij zowel v Persie als Huntelaar in de basis staan. Je kan niet kiezen, dus dan Klaas in de punt en v Persie erachter of aan de zijkant.
Pieters gaat niet mee, dus weinig zin die in de voorselectie te gooien
userIcon
MULDER??? HAHA WTF!!!!!!!
userIcon
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:41 schreef DP026 het volgende:
Cillessen...bankzitter bij Ajax...
Ook belachelijk. nets al Mulder Flapdrop butterfingers bij feyenoord
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:22 schreef ZoeterMark het volgende:
[..]


Bouhlarouz

Die heeft al 5 jaar geen bal meer tegen gehouden
Maar wel Christi Anus Ronaldo de wedstrijd uitgetrapt
userIcon
Ik vind Bas Dost een betere keus dan Luuk. Met Bas heb je een stormram voor wellicht de laatste minuten. Luuk kan dat niet..
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 16:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vind Bas Dost een betere keus dan Luuk. Met Bas heb je een stormram voor wellicht de laatste minuten. Luuk kan dat niet..
je moet het gewoon niet op de laatste minuten laten aankomen
Ben blij dat Sneijder erbij zit, ten eerste omdat ik 't een fantastische speler vind maar 't hing er geloof ik een beetje om.. onzekerheid etc

Datie maar weer snoeiharde goals gaat maken!! en van die belachelijk mooie paasjes..
userIcon
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 16:50 schreef outlaws het volgende:
[..]
je moet het gewoon niet op de laatste minuten laten aankomen
En toch kan dat gebeuren. Luuk hoef je er sowieso niet in voor de basiself.
userIcon
Jasper Cillessen. Neem dan Jeroen Zoet mee.
userIcon
DAFUQ WAAR IS ELJERO?!?!?!?!

quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:56 schreef Stiggie het volgende:
Janssen zal ook wel balen
en die heeft al een vakantie geboekt dus boeit m geen fuck
quote:
Op maandag 7 mei 2012 @ 13:35 schreef RubenSosa het volgende:
[..]


Clasie Zal totaal overlopen worden door de Gerrards en Lampards van deze wereld. En gaan hem aub niet vergelijken met Xavi. De enige overeenkomst is dat ze beiden niet zo groot zijn.

Clasie zal volgend jaar europees gezien flink door de mand vallen...
Nee, ik vergelijk hem niet met Xavi en ook niet met Gerrard of Lampard...Waarom jij dat wel doet is een compleet mysterie. Clasie heeft een heel goed seizoen gedraaid maar je hebt hem waarschijnlijk nog nooit een hele wedstrijd zien spelen. Hij is fel, energiek en een harde werker én schopt niet iemand half dood en word met rood van het veld gestuurd zoals De Jong. Anita, Wijnaldum en Siem de Jong zou ik eerder thuis laten.